- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 лютого 2016 р.
за № 200/28330
Про затвердження Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи
Відповідно до
статті 5 та частини шостої
статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства юстиції України згідно з переліком, що додається.
3. Установити, що:
до доопрацювання програмного забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, створеного відповідно до
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", під час проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, символіки громадських формувань у випадках, передбачених законами, підготовка та формування правового висновку, рішення державного реєстратора, здійснюються без використання програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
документи для державної реєстрації в електронній формі подаються після впровадження відповідної технічної можливості на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань або за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
до доопрацювання програмного забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в частині забезпечення технічної можливості внесення до вказаного реєстру відомостей щодо громадських формувань в обсязі, передбаченому
статтею 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", відомості про громадські формування, що мають статус юридичної особи, вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також до Єдиного реєстру громадських формувань чи Реєстру громадських об’єднань. У разі коли громадськими формуваннями є формування, що не мають статусу юридичної особи, відомості про такі громадські формування вносяться до Єдиного реєстру громадських формувань чи Реєстру громадських об’єднань;
ведення обліку політичних партій, їх структурних утворень забезпечує Міністерство юстиції України та його територіальні органи в межах компетенції, визначеної законом.
4. Державному підприємству "Інформаційно-ресурсний центр" (Волошина О.В.) вжити заходів, необхідних для реалізації цього наказу.
5. Департаменту цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин (Ференс О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра |
Н. Севостьянова |
ПОГОДЖЕНО: Заступник генерального директора з технічних питань Державного підприємства "Інформаційно-ресурсний центр" |
О.С. Зелів'янський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
09.02.2016 № 359/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 лютого 2016 р.
за № 200/28330
ПОРЯДОК
державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення відповідно до
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон) державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація), права та обов’язки суб’єктів у сфері державної реєстрації.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
заява про державну реєстрацію - документ установленого Міністерством юстиції України зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр);
фронт-офіс - центр надання адміністративних послуг, утворений відповідно до
Закону України "Про адміністративні послуги";
( Абзац третій пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 72/5 від 09.01.2020 )
уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації - посадова особа чи особа, яка перебуває у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації, що відповідно до законодавства отримала ідентифікатор доступу до Єдиного державного реєстру виключно для цілей прийняття та повернення документів для державної реєстрації, а у випадку державної реєстрації громадських формувань, символіки громадських формувань у випадках, передбачених законами, - посадова особа Міністерства юстиції України та його територіальних органів в межах повноважень, визначених
Законом.
( Абзац четвертий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3150/5 від 02.11.2016 )
( Абзац п'ятий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1827/5 від 12.06.2018 )
3. Державна реєстрація проводиться державною мовою.
4. Державна реєстрація проводиться у строки, встановлені
Законом.
5. Державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, на підставі документів, поданих у паперовій формі, проводиться в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням юридичної особи чи громадського формування, що не має статусу юридичної особи, чи відокремленого підрозділу юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави.
Державна реєстрація фізичних осіб - підприємців на підставі документів, поданих у паперовій та електронній формі, а також державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, на підставі документів, поданих в електронній формі, проводиться незалежно від їх місцезнаходження.
Державна реєстрація припинення юридичної особи шляхом її ліквідації за спрощеною процедурою проводиться державним реєстратором суб’єкта державної реєстрації, уповноваженого на зберігання реєстраційної справи такої юридичної особи в паперовій формі, або у разі звернення будь-якої особи - державним реєстратором іншого суб’єкта державної реєстрації, який має повноваження на проведення реєстраційних дій щодо такої юридичної особи.
6. Державна реєстрація проводиться на підставі:
документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до
Закону України "Про виконавче провадження";
рішень, прийнятих Міністерством юстиції України, його територіальними органами відповідно до
статті 34 Закону;
( Абзац четвертий пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3330/5 від 08.08.2022 )
шляхом внесення державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – державний реєстратор) відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до
Закону.
( Абзац п’ятий пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3150/5 від 02.11.2016 )
За даними Єдиного державного реєстру державний реєстратор проводить державну реєстрацію втрати громадським об’єднанням всеукраїнського статусу.
7. Результати надання адміністративних послуг з державної реєстрації, а також рішення, прийняті у випадку проведення реєстраційних дій щодо громадських формувань, їх символіки, засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об’єднання, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщуються на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – портал електронних сервісів) або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, для доступу до них заявника шляхом їх пошуку за кодом доступу з метою перегляду, копіювання та друку.
Рішення повинно містити:
дату: число, місяць, рік;
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) державного реєстратора;
( Абзац четвертий пункту 7 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3330/5 від 08.08.2022 )
назву поданої заяви. У разі подання заяви для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, додатково зазначається вид (перелік) таких змін;
повне найменування або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) заявника;
( Абзац шостий пункту 7 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3330/5 від 08.08.2022 )
найменування громадського формування;
прийняте державним реєстратором рішення;
підпис державного реєстратора.
8. Датою отримання заявником відомостей про результати надання адміністративних послуг з державної реєстрації, рішень державного реєстратора вважається дата розміщення таких відомостей, рішень на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
II. Загальні засади проведення державної реєстрації
1. Державна реєстрація проводиться на підставі документів, поданих заявником, шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації, нотаріуса.
( Абзац перший пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 72/5 від 09.01.2020 )
Документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій формі або у електронній формі.
У паперовій формі заява та документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви для державної реєстрації поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена.
2. Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати вимогам, установленим
Законом.
Зміни до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, положення чи іншого установчого документа відокремленого підрозділу юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, оформляються шляхом викладення його в новій редакції.
( Абзац другий пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1460/5 від 16.05.2024 )
Для державної реєстрації символіки подаються зображення та опис символіки у паперовій та електронній (файл zip архіву) формах. Зображення символіки має містити повне або скорочене найменування громадського формування. Опис символіки має містити інформацію про кольори, масштаби та пропорції елементів символіки та відповідати їх зображенню.
3. Державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації приймають заяву та документи в паперовій формі за описом, сформованим за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру, примірник якого в день надходження заяви та документів у спосіб, відповідно до якого були подані документи, видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
( Абзац перший пункту 3 розділу ІI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1896/5 від 28.05.2021 )
За бажанням заявника державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру формують та роздруковують заяву про державну реєстрацію, на якій заявник проставляє власний підпис за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній.
Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у Єдиному державному реєстрі.
4. Реєстрація заяв в Єдиному державному реєстрі проводиться в порядку черговості їх надходження.
У разі якщо під час розгляду заяви та документів для державної реєстрації державним реєстратором встановлено наявність зареєстрованих у Єдиному державному реєстрі інших пакетів документів для державної реєстрації щодо цього самого суб’єкта, наступний пакет документів розглядається після проведення державної реєстрації чи відмови в такій реєстрації на підставі заяви та документів, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі раніше.
5. Під час прийняття у паперовій формі документів для державної реєстрації, що подаються особисто заявником, державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації встановлюють особу заявника за документом, що посвідчує таку особу, передбаченим
Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус".
( Абзац перший пункту 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 72/5 від 09.01.2020 )
У разі якщо заявником є іноземець або особа без громадянства, документом, що посвідчує особу, є національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або інший документ, що посвідчує особу іноземця або особи без громадянства.
У разі коли заявником є державний службовець або посадова особа місцевого самоврядування при виконанні посадових обов’язків, документом, що посвідчує такого заявника, є службове посвідчення.
У разі подання заяви уповноваженою на те особою державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації перевіряє обсяг повноважень такої особи за документом, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.
6. Під час прийняття заяви та документів для державної реєстрації державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації інформують заявника про те, що персональні дані заявника чи інших осіб, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації, використовуються відповідно до закону та виключно для цілей ведення Єдиного державного реєстру, у тому числі розміщення у випадках, передбачених законодавством, на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
7. Під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор у випадках, передбачених законодавством, обов'язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, чи у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
8. У випадках та порядку, визначених
Законом, державний реєстратор здійснює перевірку цивільної правоздатності та дієздатності фізичних та юридичних осіб, перевіряє повноваження представника.
9. З поданих для державної реєстрації документів державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації виготовляють їх скановані копії з роздільною здатністю не нижче 150 dpi та зберігають у форматі PDF, які долучаються до заяви, зареєстрованої у Єдиному державному реєстрі.
Документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл.
На скановані копії документів накладається кваліфікований електронний підпис відповідного державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації, що їх виготовили.
Скановані копії документів мають бути придатні для сприйняття їх змісту.
За відповідність сканованих копій документів документам у паперовій формі відповідає особа, що їх виготовила.
10. Державний реєстратор у строки, визначені законом, здійснює перевірку зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.
11. Державний реєстратор за наявності підстав для відмови у державній реєстрації, визначених
статтею 28 Закону, у тому числі у зв’язку із прийняттям Радою національної безпеки і оборони України та введенням в дію указом Президента України рішення про застосування санкцій, передбачених пунктами 1, 4, 7, 16 частини першої
статті 4 Закону України "Про санкції", а також у разі подання для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності, відомостей про того самого кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності на підставі тих самих документів, за результатами перевірки яких відомості про кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності були виключені з Єдиного державного реєстру як неактуальні, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру формує повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб’єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації, що за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщується на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг у день відмови у державній реєстрації.
................Перейти до повного тексту