- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 грудня 2013 р.
за № 2047/24579
Про затвердження Положення про організацію та порядок проведення заходів контролю за додержанням вимог законодавства у сфері формування та ведення страхового фонду документації України центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування
Відповідно до
статті 14 Закону України "Про страховий фонд документації України" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положенняпро організацію та порядок проведення заходів контролю за додержанням вимог законодавства у сфері формування та ведення страхового фонду документації України центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, що додається.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної архівної служби України Гінзбург О.П.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва В.о. Голови Державної архівної служби України Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Міністр оборони України |
М.Ю. Бродський О.В. Музичук М. Болотських П.В. Лебедєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
29 листопада 2013 року № 2541/5
(у редакції наказу
Міністерства юстиції України
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 грудня 2013 р.
за № 2047/24579
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію та порядок проведення заходів контролю за додержанням вимог законодавства у сфері формування та ведення страхового фонду документації України центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено з урахуванням вимог
Закону України "Про страховий фонд документації України" та визначає організаційні засади здійснення Державною архівною службою України (далі - орган контролю) заходів контролю у сфері формування та ведення страхового фонду документації України.
2. Це Положення поширюється на діяльність міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи влади), які є суб’єктами державної системи страхового фонду документації.
3. Контроль за додержанням вимог законодавства у сфері формування та ведення страхового фонду документації України органами влади здійснюється шляхом проведення органом контролю планових та позапланових інспекційних перевірок (далі - інспекційна перевірка).
За формою проведення інспекційна перевірка може бути виїзна (за місцезнаходженням органу влади) або невиїзна (за місцезнаходженням органу контролю).
II. Організація проведення інспекційних перевірок
1. Планові інспекційні перевірки за додержанням вимог законодавства у сфері формування та ведення страхового фонду документації України органами влади здійснюються відповідно до річного плану здійснення заходів контролю (далі - річний план), що затверджується органом контролю не пізніше 01 грудня року, що передує плановому, та розміщується на його вебсайті.
2. Загальними вимогами до проведення планової інспекційної перевірки є:
відповідність мети і завдань інспекційної перевірки вимогам нормативно-правових та нормативних документів у сфері формування та ведення страхового фонду документації України;
об’єктивність та неупередженість інспекційної перевірки;
максимальне охоплення питань, що стосуються діяльності органів влади у сфері формування та ведення страхового фонду документації України;
обов’язкове досягнення мети та завдань інспекційної перевірки;
можливість усунення органами влади порушень, виявлених під час інспекційної перевірки, до моменту складення акта додержання вимог законодавства у сфері формування та ведення страхового фонду документації України (далі - акт перевірки);
не перешкоджання поточній діяльності органів влади.
3. Строк проведення планової інспекційної перевірки не може перевищувати десяти робочих днів і здійснюється з періодичністю не частіше одного разу на три роки. Продовження строку проведення планової інспекційної перевірки не допускається.
4. Планові інспекційні перевірки здійснюються за питаннями зазначеними у акті перевірки, які наведені у додатку 1 до цього Положення.
5. Позапланові інспекційні перевірки органу влади - це інспекційні перевірки, проведення яких не передбачено річним планом.
6. Позапланові перевірки органу влади проводяться з таких підстав:
здійснення контролю за станом усунення порушень, виявлених під час планової інспекційної перевірки;
у разі ненадходження в установлений строк повідомлення від органу влади про виконання вимог, викладених в акті перевірки або/та припису органу контролю;
за рішенням Кабінету Міністрів України;
складення Акта про створення перешкод у проведенні інспекційної перевірки;
відсутність затвердженої галузевої або обласної (регіональної) програми створення страхового фонду документації України.
7. Під час проведення позапланової інспекційної перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов’язковим зазначенням таких питань у направленні на проведення перевірки.
8. Акт позапланової інспекційної перевірки має містити висновки щодо результатів усунення порушень, виявлених під час планової перевірки.
9. Строк здійснення позапланової інспекційної перевірки не може перевищувати десяти робочих днів. Продовження строку проведення позапланової інспекційної перевірки не допускається.
10. Інспекційна перевірка проводиться комісією.
Комісію очолює голова.
11. Для проведення інспекційної перевірки орган контролю видає наказ про проведення інспекційної перевірки, який містить:
найменування органу влади, що підлягає перевірці;
( Абзац другий пункту 11 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3099/5 від 29.10.2024 )
тип (планова або позапланова) та форма інспекційної перевірки;
підстава для проведення інспекційної перевірки;
строк проведення інспекційної перевірки;
склад комісії;
предмет інспекційної перевірки.
12. На підставі наказу оформлюється направлення на проведення інспекційної перевірки відповідно до додатку 2 до цього Положення, яке підписується керівником органу контролю або уповноваженою ним особою та реєструється у відповідному журналі відповідно до додатку 3 до цього Положення.
13. Під час проведення інспекційної перевірки, голова комісії та її члени повинні мати довідки про наявність необхідної форми допуску до державної таємниці відповідно до законодавства.
14. Інспекційна перевірка здійснюється за місцезнаходженням органу влади (виїзна) або місцезнаходженням органу контролю (невиїзна).
( Абзац перший пункту 14 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3099/5 від 29.10.2024 )
Інспекційні перевірки проводяться в робочий час органу влади, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
15. Орган контролю здійснює планові інспекційні перевірки за умови письмового повідомлення органу влади не пізніш як за десять календарних днів до дати початку інспекційної перевірки.
У повідомленні зазначаються:
( Абзац другий пункту 15 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3099/5 від 29.10.2024 )
предмет та підстава для проведення інспекційної перевірки;
дата початку та дата закінчення здійснення інспекційної перевірки;
найменування органу влади;
форма проведення інспекційної перевірки;
склад комісії.
16. Орган влади у п’ятиденний строк з дня отримання повідомлення про здійснення планової інспекційної перевірки надсилає з використанням системи електронної взаємодії чи технічних засобів електронних комунікацій до органу контролю повідомлення про посадову особу, яка відповідальна за формування та ведення страхового фонду документації України в органі влади (далі - уповноважена особа), із засвідченою в установленому законодавством порядку копією відповідного організаційно-розпорядчого документа щодо покладення на неї виконання цих обов’язків, та визначену керівником органу влади особу, яка відповідальна за організацію проведення інспекційної перевірки.
17. Уповноваженою особою є керівник або інша посадова особа, обсяг повноважень якої дозволяє самостійно організовувати процеси формування та ведення страхового фонду документації України в органі влади, у тому числі надавати доручення у цій сфері, які обов’язкові до виконання іншими працівниками органу влади.
18. Інспекційна перевірка має здійснюватися в присутності визначеної керівником органу влади особи, яка відповідальна за організацію проведення інспекційної перевірки.
III. Проведення інспекційних перевірок
1. Інспекційна перевірка складається з таких основних частин:
підготовка до інспекційної перевірки;
проведення інспекційної перевірки;
оформлення результатів інспекційної перевірки;
вжиття відповідних заходів за результатами інспекційної перевірки.
2. Члени комісії без службового посвідчення та направлення на інспекційну перевірку не мають права здійснювати перевірку органу влади.
3. Перед початком інспекційної перевірки члени комісії вносять запис про проведення інспекційної перевірки до відповідного журналу органу влади (у разі його наявності).
4. Під час інспекційної перевірки члени комісії зобов’язані дотримуватись установлених правил внутрішнього трудового розпорядку та вимог щодо охорони праці.
5. Інформація, одержана членами комісії, доступ до якої обмежено законом, використовується виключно в порядку, установленому законом.
6. Члени комісії під час здійснення інспекційних перевірок мають право:
доступу до адміністративних будівель (приміщень) органу влади;
( Абзац другий пункту 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерство юстиції
№ 3099/5 від 29.10.2024 )
отримувати від органів влади необхідні документи, інформацію та пояснення;
вимагати від органів влади усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері формування та ведення страхового фонду документації України;
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню інспекційної перевірки;
надавати (надсилати) органам влади обов’язкові для виконання приписи про усунення виявлених порушень.
7. У разі створення перешкод у здійсненні комісією покладених на неї повноважень щодо проведення інспекційної перевірки комісія складає у довільній формі Акт про створення перешкод у проведенні інспекційної перевірки (далі - Акт про створення перешкод).
Зазначеними в абзаці першому цього пункту перешкодами є:
недопущення та/або незабезпечення безперешкодного доступу комісії до адміністративних будівель (приміщень) органу влади для проведення інспекційної перевірки;
невиконання органом влади вимог пункту 16 розділу II цього Положення;
відсутність протягом першого або подальших днів інспекційної перевірки визначеної керівником органу влади особи, яка відповідальна за організацію проведення інспекційної перевірки;
неподання у строки, встановлені комісією, інформації (подання інформації не в повному обсязі, недостовірної інформації та/або інформації не по суті поставлених у запиті комісії питань), необхідної для проведення перевірки;
неподання у строки, встановлені комісією, документів (засвідчених в установленому законодавством порядку їх копій), необхідних для проведення перевірки.
Акт про створення перешкод складається та підписується комісією у паперовій (у двох примірниках) або електронній формах. Складання Акта про створення перешкод є фіксацією порушення органом влади законодавства про страховий фонд документації та підставою для завершення інспекційної перевірки.
................Перейти до повного тексту