1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
РІШЕННЯ
11.08.2016 № 2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 вересня 2016 р.
за № 1230/29360
( Рішення втратило чинність на підставі Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 223/20 від 27.05.2020 )
Про затвердження Порядку проведення перевірок Національним агентством з питань запобігання корупції
Відповідно до частини першої статті 8, пункту 8-1- частини першої статті 11, пунктів 5, 6 та 7 частини першої статті 12 Закону України "Про запобігання корупції" , з метою реалізації Національним агентством з питань запобігання корупції своїх повноважень щодо проведення перевірок додержання вимог Законів України "Про запобігання корупції" та "Про політичні партії в Україні" Національне агентство з питань запобігання корупції
ВИРІШИЛО:
1. Затвердити Порядок проведення перевірок Національним агентством з питань запобігання корупції, що додається.
2. Департаменту організації роботи із запобігання та виявлення корупції разом з Відділом правового забезпечення подати в установленому порядку це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національного агентства з питань запобігання корупції Скопича О.Д.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Н. Корчак
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національного
агентства з питань
запобігання корупції
11.08.2016 № 2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 вересня 2016 р.
за № 1230/29360
ПОРЯДОК
проведення перевірок Національним агентством з питань запобігання корупції
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм проведення Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) перевірок дотримання вимог Законів України "Про запобігання корупції" та "Про політичні партії в Україні", а також оформлення і розгляду результатів таких перевірок.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
планова перевірка - перевірка діяльності об'єкта перевірки, яка проводиться на підставі плану проведення перевірок на відповідний рік;
позапланова перевірка - не запланована Національним агентством перевірка можливих фактів порушення вимог Законів України "Про запобігання корупції" та "Про політичні партії в Україні", яка проводиться без попереднього повідомлення об'єкта перевірки.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про запобігання корупції" та "Про політичні партії в Україні".
3. Об'єктами перевірки є державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, юридичні особи, у тому числі політичні партії, у випадках, передбачених Законами України "Про запобігання корупції" та "Про політичні партії в Україні".
4. Основними завданнями при проведенні перевірок є:
визначення стану організації роботи із запобігання і виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, зокрема щодо підготовки та виконання антикорупційних програм;
встановлення можливих фактів порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" об'єктами перевірок;
здійснення державного контролю за діяльністю політичних партій відповідно до вимог Закону України "Про політичні партії в Україні" ;
своєчасне попередження, виявлення та вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень антикорупційного законодавства, законодавства у сфері фінансування політичних партій.
5. Перевірки проводяться уповноваженими особами Національного агентства, визначеними відповідно до вимог статті 13 Закону України "Про запобігання корупції" .
6. Перевірка може проводитися уповноваженою особою Національного агентства одноособово або комісією, зі складу членів якої призначається керівник.
7. До участі у проведенні перевірки не повинні залучатися уповноважені особи Національного агентства, якщо обставини свідчать про наявність реального, потенційного конфлікту інтересів відповідно до вимог законодавства.
ІІ. Організація та підготовка проведення перевірок
1. Національне агентство проводить планові та позапланові перевірки.
2. Планові перевірки проводяться відповідно до річного плану перевірок, який затверджується рішенням Національного агентства до 01 грудня року, що передує плановому, та оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
План проведення перевірок на відповідний рік складається на підставі пропозицій структурних підрозділів апарату Національного агентства, сформованих з урахуванням пропозицій, що надійшли від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань, у тому числі політичних партій, а також з урахуванням проведеного аналізу діяльності державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у сфері запобігання і протидії корупції та досліджень з питань вивчення ситуації щодо стану корупції, аналізу звітів політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру.
Планові перевірки об'єкта перевірки проводяться з періодичністю не частіше одного разу на рік.
Датою, з якої починається відлік строку для визначення початку наступної планової перевірки, є дата закінчення попередньої планової перевірки.
Про проведення планової перевірки до об'єкту перевірки направляється повідомлення за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку не пізніше ніж за десять календарних днів до початку її проведення.
3. Позапланова перевірка проводиться за наявності інформації, у тому числі від фізичних та юридичних осіб, про порушення вимог Законів України "Про запобігання корупції" та "Про політичні партії в Україні".
4. Строк проведення перевірки не може перевищувати тридцяти днів, крім перевірки за анонімними повідомленнями. У разі виникнення під час проведення перевірки необхідності дослідження додаткових матеріалів, без аналізу яких неможливо зробити висновок про наявність або відсутність порушення вимог антикорупційного законодавства чи законодавства у сфері фінансування політичних партій та передвиборної агітації, отримання пояснень, надсилання запитів або складення акта строк проведення перевірки за письмовим зверненням уповноваженої особи Національного агентства, яка проводить перевірку, а у разі проведення перевірки комісією - керівника комісії може бути продовжено посадовою особою Національного агентства, яка видала направлення на проведення перевірки, до сорока п'яти днів.
Строк проведення перевірки за анонімними повідомленнями не може перевищувати п'ятнадцяти днів. Якщо у вказаний строк перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, за рішенням Голови Національного агентства, а у разі його відсутності - заступника Голови, строк перевірки може бути продовжено до тридцяти днів.
5. Для проведення планової перевірки видається направлення на перевірку за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, яке підписується Головою Національного агентства, а для позапланової - членом Національного агентства, відповідно до визначеного розподілу функціональних обов'язків.
ІІІ. Проведення перевірки
1. Уповноважена особа Національного агентства або члени комісії проводять перевірку за наявності у них направлення на перевірку, службового посвідчення та документа, що підтверджує статус уповноваженої особи Національного агентства (витяг з рішення Національного агентства, завірений в установленому порядку).
2. Під час проведення перевірки уповноважені особи Національного агентства зобов'язані дотримуватись установлених правил внутрішнього розпорядку та режиму роботи об'єкта перевірки.
3. Одержана уповноваженою особою Національного агентства під час проведення перевірки інформація, доступ до якої обмежено законом, використовується виключно в порядку, встановленому законом.
4. У разі виникнення під час проведення перевірки необхідності одержання від об'єкта перевірки чи від інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань, у тому числі політичних партій, інформації та/або документів, з метою дослідження порушених під час перевірки питань, уповноваженою особою Національного агентства або керівником комісії надсилається письмовий запит про надання відповідної інформації та/або завірених в установленому порядку копій відповідних документів.
Об'єкт перевірки, інші державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи відповідно до вимог закону зобов'язані надати запитувані документи чи інформацію упродовж десяти робочих днів з дня одержання запиту.
5. У разі якщо об'єкт перевірки не допускає уповноважених осіб Національного агентства до проведення перевірки (здійснює перешкоди у проведенні перевірки), яка проводиться в установленому законодавством порядку, уповноваженою особою Національного агентства, яка проводить перевірку (керівником комісії), складається акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.
Акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки складається у двох примірниках, один з яких надається об'єкту перевірки, а другий з відміткою про ознайомлення (відмови від підписання) зберігається в Національному агентстві.
У разі відмови об'єкта перевірки від підписання акта про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки уповноваженою особою Національного агентства робиться відповідна відмітка щодо відмови від ознайомлення та отримання цього акта.
У разі відмови об'єкта перевірки отримати акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки такий акт надсилається об'єкту перевірки рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
На підставі акта про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки складається протокол про адміністративне правопорушення за формою згідно з додатком 1 або готується проект рішення (припису) про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших порушень закону (далі - припис) за формою згідно з до датком 2 до Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення та внесення приписів Національним агентством з питань запобігання корупції, затвердженого рішенням Національного агентства від 09 червня 2016 року № 5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 липня 2016 року за № 1019/29149, які подаються на розгляд Національного агентства.
6. У разі виникнення під час проведення перевірки необхідності звернення до відповідних органів іноземних держав, державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань, у тому числі політичних партій, судів, відсутність інформації від яких унеможливлює проведення перевірки у встановлені строки, уповноважена особа чи комісія зазначає в акті перевірки про неможливість завершення такої перевірки із зазначенням причин.
IV. Права та обов'язки уповноважених осіб Національного агентства, посадових та службових осіб об'єкта перевірки
1. Під час проведення перевірки уповноважені особи Національного агентства мають право:
безперешкодно входити до приміщень об'єкта перевірки за службовим посвідченням та мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки, а також в установленому законом порядку до інформації з обмеженим доступом або такої, що містить державну таємницю;
на забезпечення на час проведення перевірки робочим місцем, правом користування телефонним зв'язком, комп'ютерною, копіювальною технікою, іншими технічними засобами, необхідними для реалізації повноважень під час перевірки, для оформлення матеріалів перевірки, спілкування з працівниками об'єкта перевірки (у разі необхідності одержання пояснень);
вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень з урахуванням обмежень, установлених законом;

................
Перейти до повного тексту