1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
НАКАЗ
27.05.2020 № 223/20
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 червня 2020 р.
за № 520/34803
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 11/21 від 18.01.2021 )
Про затвердження Порядку проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції
Відповідно до пунктів 5, 7 частини першої статті 12 Закону України "Про запобігання корупції" , з метою реалізації Національним агентством з питань запобігання корупції повноважень щодо проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 11 серпня 2016 року № 2 "Про затвердження Порядку проведення перевірок Національним агентством з питань запобігання корупції", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2016 року за № 1230/29360.
3. Департаменту запобігання та виявлення корупції подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова О. Новіков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства з питань
запобігання корупції
27 травня 2020 року № 223/20
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 червня 2020 р.
за № 520/34803
ПОРЯДОК
проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм проведення Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції, оформлення результатів таких перевірок.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про запобігання корупції" (далі - Закон).
3. Об’єктами перевірки є державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, юридичні особи у випадках, передбачених Законом (далі - об’єкт).
4. Перевірці підлягають питання стосовно дотримання об’єктом вимог Закону та прийнятих відповідно до нього нормативно-правових актів, які поширюються на такий об’єкт, зокрема щодо:
утворення (визначення) уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції, виконання покладених на уповноважений підрозділ (уповноважену особу) завдань, звільнення керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) державного органу, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, за умови надання згоди Національним агентством;
підготовки, подання на погодження до Національного агентства антикорупційних програм та змін до них, їх виконання;
призначення уповноваженої особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми в юридичних особах у випадках, передбачених Законом, звільнення такої особи за умови надання згоди Національним агентством;
створення та функціонування внутрішніх і регулярних каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
вжиття передбачених Законом заходів у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення про вчинення такого правопорушення працівниками відповідного об’єкта;
захисту викривачів;
повідомлення Національного агентства про випадки неподання чи несвоєчасного подання декларацій;
заборони на одержання пільг, послуг і майна;
спеціальних перевірок;
проведення службових розслідувань за поданнями спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції або приписами Національного агентства;
притягнення до дисциплінарної відповідальності в установленому законом порядку осіб, які вчинили корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією;
надання до Національного агентства в установленому порядку паперових копій розпорядчих документів про накладення дисциплінарних стягнень за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
скасування нормативно-правових актів, рішень, виданих (прийнятих) із порушенням вимог Закону.
5. Перевірки проводять уповноважені особи Національного агентства, визначені відповідно до частини першої статті 13 Закону (далі - уповноважені особи), які обіймають посади в самостійному структурному підрозділі апарату Національного агентства, до функцій якого належить проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції (далі - Підрозділ), за результатами автоматизованого розподілу.
Перевірка може проводитися уповноваженою особою одноосібно або у складі комісії. Із числа уповноважених осіб, які входять до складу комісії, визначають голову комісії, який здійснює загальну організацію її роботи та виконує повноваження уповноваженої особи.
6. До участі у проведенні перевірки не залучають уповноважену особу за наявності у неї потенційного, реального конфлікту інтересів.
II. Види перевірок, загальна організація та підготовка їх проведення
1. Національне агентство проводить планові та позапланові перевірки.
2. Планові перевірки проводяться відповідно до річного плану перевірок, який погоджується Головою Національного агентства та розміщується на офіційному вебсайті Національного агентства.
Планова перевірка одного і того ж об’єкта проводиться з періодичністю не частіше одного разу на два роки.
Відлік строку для визначення періоду, який підлягає плановій перевірці, розпочинається з дати початку попередньої планової перевірки.
3. За наявності інформації про можливі порушення об’єктом вимог Закону та прийнятих відповідно до нього нормативно-правових актів (більше трьох протягом календарного року відмінних між собою порушень), яка містить фактичні дані, що можуть бути перевірені, на підставі письмової пропозиції керівника Підрозділу проводиться позапланова перевірка.
4. Для проведення планової або позапланової перевірки видається направлення на перевірку за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, яке підписує Голова Національного агентства або заступник Голови Національного агентства відповідно до розподілу обов’язків.
5. Планова перевірка проводиться за період, який становить три роки. Період, охоплений попередньою плановою перевіркою, не підлягає перевірці.
При плановій перевірці питання, які перевірялися під час проведення позапланової перевірки за період, охоплений такою перевіркою, не перевіряються.
6. Строк проведення перевірки не може перевищувати тридцяти робочих днів. У разі виникнення під час проведення перевірки потреби в дослідженні додаткових матеріалів, без аналізу яких неможливо зробити висновки, або в отриманні пояснень строк проведення перевірки за обґрунтованою письмовою пропозицією уповноваженої особи, яка проводить перевірку, а у разі проведення перевірки комісією - голови комісії, може бути продовжено особою, яка видала направлення на перевірку, до сорока п’яти робочих днів, про що робиться відмітка у направленні на перевірку. Про продовження строку проведення перевірки об’єкта письмово повідомляють не пізніше трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
III. Проведення перевірки
1. Уповноважена особа проводить перевірку на підставі направлення на перевірку.
2. Одночасно з пред’явленням направлення на перевірку уповноважена особа може звернутися до об’єкта з письмовим запитом про надання інформації, у тому числі з обмеженим доступом, документів та інших матеріалів або засвідчених в установленому порядку їх копій, необхідних для проведення перевірки (далі - матеріали).
3. У разі якщо уповноважену особу не допускають до проведення перевірки, перешкоджають її проведенню, у тому числі не надають необхідні для її проведення матеріали, уповноважена особа складає акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки (далі - акт про недопущення до перевірки) за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку у двох примірниках.
Акт про недопущення до перевірки надається керівнику об’єкта для ознайомлення. Після ознайомлення з актом про недопущення до перевірки керівник об’єкта повертає один примірник уповноваженій особі.

................
Перейти до повного тексту