- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2024 р.
за № 1159/42504
Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги посередництва, Державного стандарту соціальної послуги медіації та внесення зміни до Класифікатора соціальних послуг
1. Затвердити такі, що додаються:
Державний стандарт соціальної послуги посередництва;
рядок 4 викласти у такій редакції:
"
4. |
003.0 |
Посередництво |
допомога у врегулюванні конфліктів, зокрема, сприяння у встановленні контактів між отримувачем соціальної послуги та іншими суб’єктами правовідносин для невідкладного врегулювання питань, що стосуються життєдіяльності отримувача соціальної послуги, або вжиття заходів для примирення отримувача соціальної послуги з іншою стороною правовідносин |
особи / сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах |
напівстаціонарно в приміщенні надавача соціальної послуги; за місцем, визначеним посередником і погодженим з усіма учасниками посередництва |
Тимчасово |
";
доповнити новим рядком такого змісту:
"
45. |
0.24 |
Медіація |
позасудова добровільна, конфіденційна, структурована процедура, яка відбувається за участі медіатора (медіаторів), та спрямована на попередження виникненню або врегулювання наявного чи ймовірного конфлікту / спору шляхом переговорів |
вразливі групи населення, особи / сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах |
напівстаціонарно в приміщенні надавача соціальної послуги; за місцем, визначеним медіатором (медіаторами) і погодженим з усіма учасниками медіації |
тимчасово |
".
4. Директорату розвитку соціальних послуг (Суліма О.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Токарєву У.Д.
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Голова Державної регуляторної служби України Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України" Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Керівник Секретаріату Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Голова Спільного представницького органу об’єднань профспілок |
О. Вискуб О. Кучер О. Слобожан Д. Лубінець Р. Іллічов Г. Осовий |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
cоціальної політики України
03 червня 2024 року № 269-Н
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2024 р.
за № 1159/42504
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ
соціальної послуги посередництва
I. Загальні положення
1. Цим Державним стандартом визначено зміст, обсяг, умови, порядок надання та показники якості соціальної послуги посередництва (далі - соціальна послуга).
2. Цей Державний стандарт застосовується під час організації та в процесі надання надавачами соціальних послуг соціальної послуги особам / сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах і потребують допомоги в установленні контактів з іншими суб’єктами правовідносин для невідкладного врегулювання питань, що стосуються їхньої життєдіяльності, а також під час моніторингу її надання, здійснення контролю її якості.
3. За домовленістю між надавачем соціальної послуги та отримувачем соціальної послуги або за рішенням надавача соціальної послуги соціальна послуга може надаватись понад обсяг, визначений цим Державним стандартом.
4. У цьому Державному стандарті терміни вживаються в таких значеннях:
індивідуальний план надання соціальної послуги - документ, складений на підставі проведеного оцінювання стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, в якому зазначено заходи, що становлять зміст такої послуги, відомості про необхідні ресурси для їх проведення, періодичність і строки виконання заходів, відповідальних за виконання, дані щодо моніторингу виконання результатів;
моніторинг якості надання соціальної послуги - постійний чи періодичний перегляд діяльності надавача соціальної послуги, метою якого є оцінювання поточних результатів, виявлення труднощів, визначення проблем і надання рекомендацій для їх усунення;
отримувач соціальної послуги - особа / сім’я, яка належить до вразливих груп населення та/або перебуває у складних життєвих обставинах і потребує допомоги у встановленні контактів з іншими суб’єктами правовідносин для невідкладного врегулювання питань, що стосуються життєдіяльності особи / сім’ї, або вжиття заходів для її примирення з іншою стороною правовідносин, за винятком випадків:
наявного конфлікту/спору між потерпілою особою та особою, яка вчинила злочин / кримінальний проступок або підозрюється чи обвинувачується у вчиненні злочину / кримінального проступку - щодо цього злочину / кримінального проступку;
торгівлі людьми;
жорстокого поводження з дітьми;
домашнього насильства, насильства за ознакою статі, якщо упродовж року до дати звернення за наданням соціальної послуги щодо однієї із сторін наявного конфлікту/спору було застосовано / застосовується обмежувальний або терміновий заборонний припис, направлено для проходження програми для кривдника або проходить таку програму, взято на профілактичний облік в поліції у зв’язку з вчиненням домашнього насильства;
посередник - працівник надавача соціальної послуги (фахівець із соціальної роботи, соціальний працівник, юрисконсульт та ін.), який безпосередньо проводить заходи, що становлять зміст соціальної послуги;
посередництво - сприяння у встановленні контактів між отримувачем соціальної послуги та іншими суб’єктами правовідносин для невідкладного врегулювання питань, що стосуються життєдіяльності отримувача соціальної послуги, або вжиття заходів для примирення отримувача соціальної послуги з іншою стороною правовідносин, за винятком випадків:
наявного конфлікту/спору між потерпілою особою та особою, яка вчинила злочин / кримінальний проступок або підозрюється чи обвинувачується у вчиненні злочину / кримінального проступку - щодо цього злочину / кримінального проступку;
торгівлі людьми;
жорстокого поводження з дітьми;
домашнього насильства, насильства за ознакою статі, якщо упродовж року до дати звернення за наданням соціальної послуги щодо однієї із сторін наявного конфлікту/спору було застосовано / застосовується обмежувальний або терміновий заборонний припис, направлено для проходження програми для кривдника або проходить таку програму, взято на профілактичний облік в поліції у зв’язку з вчиненням домашнього насильства.
Інші терміни в цьому Державному стандарті вживаються у значеннях, наведених у
Законі України "Про соціальні послуги".
II. Загальні підходи до організації та надання соціальної послуги
1. Для отримання соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів отримувач соціальної послуги звертається до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у мм. Києві та Севастополі державної адміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної військової / військово-цивільної адміністрації (у разі її утворення) (далі - уповноважений орган) з письмовою заявою відповідно до
Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 587.
Заява може подаватись в електронній формі з використанням державних електронних інформаційних ресурсів з накладанням електронного підпису заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Підставою для надання соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів є рішення уповноваженого органу.
Рішення про надання/відмову у наданні соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів уповноважений орган приймає відповідно до
Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 587.
Рішення про надання/відмову у наданні соціальної послуги надавачем соціальних послуг недержавного сектору приймає відповідний надавач на підставі письмової заяви отримувача соціальної послуги (у випадку надання соціальної послуги не за рахунок бюджетних коштів).
2. Відмова в наданні соціальної послуги та припинення її надання здійснюються з підстав, передбачених частинами першою, другою
статті 24 Закону України "Про соціальні послуги".
Рішення про відмову у наданні соціальної послуги має бути вмотивованим. Протягом 3 робочих днів з дати прийняття рішення про відмову у наданні соціальної послуги надавач соціальної послуги інформує про це отримувача соціальної послуги із зазначенням причин шляхом надсилання письмового повідомлення, в тому числі засобами електронного зв’язку.
Якщо відмова у наданні соціальної послуги пов’язана з відсутністю необхідних ресурсів у надавача соціальної послуги, додатково зазначається інформація про інших надавачів соціальних послуг, які надають таку соціальну послугу.
Якщо рішення про відмову приймається надавачем соціальної послуги, копія такого рішення надсилається уповноваженому органу (для надавачів соціальної послуги, які надають таку послугу за бюджетні кошти або з установленням диференційованої плати).
Надавач соціальної послуги протягом 3 робочих днів з дати прийняття рішення про припинення надання соціальної послуги інформує про це отримувача соціальної послуги шляхом надсилання письмового повідомлення із зазначенням підстави припинення надання соціальної послуги та можливості оскарження цього рішення відповідно до законодавства.
Надання соціальної послуги поновлюється після завершення стаціонарного лікування отримувача соціальної послуги в разі її припинення відповідно до абзацу десятого частини другої
статті 24 Закону України "Про соціальні послуги".
3. Якщо отримувачем соціальної послуги є дитина віком до 14 років, до її надання залучається законний представник такої дитини, а в разі його відсутності - посадова особа органу опіки та піклування.
Якщо отримувачем соціальної послуги є особа, яка визнана судом обмежено дієздатною / недієздатною, до її надання залучається законний представник такої особи, а в разі його відсутності - посадова особа органу опіки та піклування.
III. Оцінювання потреб отримувача соціальної послуги
1. Оцінювання потреб отримувача соціальної послуги для прийняття рішення уповноваженим органом про надання/відмову у наданні соціальної послуги здійснюється відповідно до
Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 587.
2. Надавачем соціальних послуг здійснюється оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги для складання індивідуального плану надання соціальної послуги (далі - індивідуальний план) та укладення договору про надання соціальної послуги (далі - договір).
Посередник установлює зв’язок (контакт) з отримувачем соціальної послуги та з іншим учасником посередництва, домовляється про безпосередню індивідуальну зустріч або зустріч у форматі онлайн (за наявності технічних можливостей).
Посередник аналізує ситуацію, забезпечує умови для діалогу зі сторонами та підготовку до зустрічі.
3. Оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється посередником із залученням отримувача соціальної послуги / його законного представника.
Оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги проводиться протягом 5 робочих днів з дати отримання надавачем соціальної послуги рішення уповноваженого органу про надання соціальної послуги або з дати прийняття надавачем соціальної послуги рішення про надання соціальної послуги (для недержавних надавачів соціальної послуги).
4. Через 30 днів з початку надання соціальної послуги проводиться повторне оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану.
Ініціатором повторного оцінювання індивідуальних потреб може бути надавач соціальної послуги або отримувач соціальної послуги.
Надалі повторне оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги проводиться посередником у разі потреби, але не пізніше ніж за 2 тижні до закінчення строку надання соціальної послуги.
5. Посередник допомагає в установленні контактів між отримувачем соціальної послуги та іншими суб’єктами правовідносин, побудові діалогу між ними та вжитті заходів для їх примирення.
Якщо ситуацію, що склалась між отримувачем соціальної послуги та іншими суб’єктами правовідносин, неможливо урегулювати шляхом посередництва, посередник пропонує отримувачу соціальної послуги скористатись соціальною послугою медіації.
IV. Складання індивідуального плану надання соціальної послуги
1. Індивідуальний план є основою для надання соціальної послуги та ґрунтується на результатах визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
2. Індивідуальний план складається посередником із залученням отримувача соціальної послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Державного стандарту.
3. Індивідуальний план складається впродовж 5 робочих днів із дати завершення оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, переглядається через 30 днів з початку надання соціальної послуги, надалі - за потреби.
V. Укладання договору про надання соціальної послуги
1. Договір укладається в письмовій формі між надавачем соціальної послуги та отримувачем соціальної послуги / його законним представником.
2. Кожна зі сторін отримує один примірник договору.
Істотними умовами договору є назва соціальної послуги, умови її надання та вартість, права, обов’язки та відповідальність сторін, строк дії договору та інші умови, які сторони визнають істотними.
Невід’ємною частиною договору є індивідуальний план.
VI. Місце надання соціальної послуги
1. Соціальна послуга надається:
у приміщенні надавача соціальної послуги;
за місцем, визначеним посередником і погодженим з отримувачем соціальної послуги;
онлайн, із використанням програмних і технічних засобів дистанційної синхронної та/або асинхронної комунікації, за бажанням отримувача соціальної послуги або за пропозицією надавача соціальної послуги та/або посередника - за наявності технічних можливостей;
у змішаному форматі.
VII. Принципи надання соціальної послуги
1. Доступність:
надавач соціальної послуги вживає заходів щодо інформування отримувача соціальної послуги та/або його законного представника про зміст соціальної послуги, порядок звернення за її наданням, порядок та умови її надання.
Інформація для отримувача соціальної послуги розміщується на офіційних сайтах уповноваженого органу та надавача соціальної послуги, на спеціальних стендах у приміщенні надавача соціальної послуги в доступних для отримувачів соціальної послуги місцях, надається у спеціальних листівках, буклетах, брошурах, висвітлюється в засобах масової інформації. Інформація подається доступною для отримувача соціальної послуги мовою, у тому числі українською жестовою мовою, та з урахуванням вимог щодо її доступності для сприйняття відповідно до ДБН В.2.2-40:2018 "Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" та ДСТУ ISO/IEC 40500:2015 "Інформаційні технології. Настанова з доступності веб-контенту W3C (WCAG) 2.0";
................Перейти до повного тексту