1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.06.2013 № 1284/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 липня 2013 р.
за № 1113/23645
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3928/5 від 06.12.2019 )
Про затвердження Порядку контролю за діяльністю арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів)
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 № 605/5 від 27.04.2015 № 922/5 від 22.03.2017 № 2937/5 від 12.09.2018 )
Відповідно до статті 106 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та пунктів 3, 9 Положення про Міністерство юстиції України , затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 395,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок контролю за діяльністю арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 15 січня 2013 року № 113/5 "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів)", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21 січня 2013 року за № 140/22672.
3. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу (Чижмарь К.І.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Чижмарь К.І.
Міністр Олександр Лавринович
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
27.06.2013 № 1284/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 липня 2013 р.
за № 1113/23645
ПОРЯДОК
контролю за діяльністю арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів)
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон).
1.2. Цей Порядок поширюється на всіх фізичних осіб, які отримали в установленому порядку свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів).
1.3. Контроль за діяльністю арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) (далі – арбітражний керуючий) здійснюють Мін’юст як державний орган з питань банкрутства та за його дорученням головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі як територіальні органи з питань банкрутства.
Мін’юст та його територіальні органи з питань банкрутства є органами контролю.
( Пункт 1.3 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
1.4. Цей Порядок встановлює:
процедуру організації та проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих;
повноваження осіб, які здійснюють перевірки;
права й обов’язки арбітражних керуючих;
порядок оформлення результатів перевірки;
порядок підготовки за результатами перевірки подання на Дисциплінарну комісію арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) (далі - Дисциплінарна комісія) про застосування до арбітражного керуючого дисциплінарного стягнення.
ІІ. Організація проведення перевірок
2.1. Контроль за діяльністю арбітражних керуючих здійснюється шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
2.2. Контроль за діяльністю арбітражних керуючих здійснюється на предмет дотримання ними вимог Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, Закону, іншого законодавства з питань банкрутства та законодавства про оплату праці.
2.3. Здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих складається з таких етапів:
проведення перевірки, складання довідки про результати перевірки діяльності арбітражного керуючого (далі - Довідка);
надання арбітражним керуючим комісії заперечень щодо Довідки та (або) усунення зазначених у Довідці порушень;
складення акта перевірки з урахуванням Довідки, заперечень та усунутих арбітражним керуючим порушень.
2.4. Строк проведення перевірки не може перевищувати для:
планової - восьми робочих днів;
позапланової - трьох робочих днів.
2.5. Планова перевірка діяльності арбітражного керуючого здійснюється не частіше одного разу на два роки за період з дати призначення господарським судом арбітражного керуючого розпорядником майна, керуючим санацією або ліквідатором у справі про банкрутство, а у разі проведення попередньої планової перевірки - з дати початку її проведення.
( Пункт 2.5 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
2.6. Підставами для проведення позапланової перевірки є:
подання арбітражним керуючим письмової заяви до органу контролю про проведення перевірки за його бажанням;
звернення (скарги) фізичних та юридичних осіб щодо дій арбітражного керуючого з викладенням обставин невиконання або неналежного виконання ним покладених на нього повноважень, з яких вбачається необхідність проведення контролю;
( Абзац третій пункту 2.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
виявлення недостовірності даних, заявлених у документах, поданих арбітражним керуючим для отримання свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
( Абзац четвертий пункту 2.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
неподання або подання не в повному обсязі в установлений строк арбітражним керуючим документів обов’язкової звітності або виявлення недостовірності даних у документах обов’язкової звітності, поданих арбітражним керуючим;
( Абзац п'ятий пункту 2.6 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
перевірка виконання арбітражним керуючим розпоряджень, виданих за результатами проведення планових чи позапланових перевірок органом контролю;
встановлення Дисциплінарною комісією невідповідності висновків акта перевірки вимогам законодавства, зазначеного в пункті 2.2 цього розділу, та направлення звернення (скарги), що було(а) підставою для проведення відповідної позапланової перевірки, для проведення додаткового контролю;
рішення Дисциплінарної комісії щодо проведення органами контролю додаткового контролю на підставі заяв та скарг, які надійшли на розгляд Дисциплінарної комісії;
виявлення Мін’юстом або територіальним органом з питань банкрутства у процесі реалізації повноважень державного органу з питань банкрутства ознак невиконання чи неналежного виконання арбітражним керуючим покладених на нього обов’язків;
( Пункт 2.6 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
невиконання арбітражним керуючим вимог рішень (ухвал, постанов) господарського суду у справах про банкрутство.
( Пункт 2.6 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
2.6.1. Позапланова перевірка здійснюється органом контролю за наявності згоди Мін’юсту на її проведення, крім випадків проведення позапланової перевірки з підстав, передбачених абзацами п’ятим і шостим пункту 2.6 цього розділу.
( Підпункт 2.6.1 пункту 2.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014, № 605/5 від 27.04.2015 )
2.6.2. У разі надходження на адресу територіального органу з питань банкрутства звернення від фізичної чи юридичної особи про невиконання або неналежне виконання арбітражним керуючим покладених на нього повноважень територіальний орган з питань банкрутства надсилає відповідне звернення до Мін’юсту для вирішення питання щодо проведення позапланової перевірки.
( Підпункт 2.6.2 пункту 2.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
2.6.3. Мін’юст аналізує звернення, які надійшли на його адресу, та, у разі якщо з таких звернень вбачається необхідність проведення додаткового контролю з боку державного органу з питань банкрутства, здійснює позапланову перевірку або зобов’язує територіальний орган з питань банкрутства провести позапланову перевірку.
( Підпункт 2.6.3 пункту 2.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
2.6.4. Мін’юст з метою контролю за проведенням перевірок територіальними органами з питань банкрутства може відповідним дорученням зобов’язати територіальний орган з питань банкрутства надіслати Довідку до Мін’юсту для проведення її аналізу.
( Підпункт 2.6.4 пункту 2.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014, № 605/5 від 27.04.2015 )
2.7. Орган контролю проводить перевірки за умови письмового повідомлення арбітражного керуючого про проведення перевірки не пізніше ніж за десять календарних днів до дня початку планової перевірки та не пізніше ніж за п’ять днів до дня початку позапланової перевірки з урахуванням особливостей, визначених у цьому Порядку. При обчисленні зазначених строків при повідомленні арбітражного керуючого про проведення перевірки повинен враховуватись час на перебіг поштової кореспонденції, установлений законодавством.
( Пункт 2.7 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
2.8. Для проведення перевірки орган контролю надає доручення на проведення перевірки (додаток 1), в якому зазначаються:
( Абзац перший пункту 2.8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014, № 605/5 від 27.04.2015 )
підстава для проведення перевірки;
вид перевірки;
склад комісії з перевірки (далі - комісія);
( Абзац четвертий пункту 2.8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
арбітражний керуючий, щодо якого буде здійснюватися захід;
місце проведення перевірки з урахуванням вимог пункту 3.1 розділу ІІІ цього Порядку;
предмет перевірки;
строки проведення перевірки.
( Абзац дев'ятий пункту 2.8 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 ) ( Абзац десятий пункту 2.8 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
Доручення на проведення перевірки підписується керівником структурного підрозділу Мін’юсту, відповідального за забезпечення реалізації повноважень державного органу з питань банкрутства (далі – структурний підрозділ Мін’юсту), або керівником територіального органу з питань банкрутства.
( Пункт 2.8 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
Доручення на проведення перевірки реєструються в журналі обліку доручень на проведення перевірки арбітражних керуючих (додаток 2), сторінки якого нумеруються, прошнуровуються та скріплюються печаткою.
( Пункт 2.8 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 922/5 від 22.03.2017 )
2.9. Для проведення перевірки органом контролю створюється комісія у складі від однієї до трьох осіб. До складу комісії включаються виключно представники органу контролю. До роботи комісії можуть залучатися найбільш досвідчені і висококваліфіковані арбітражні керуючі (розпорядники майна, керуючі санацією, ліквідатори).
( Пункт 2.9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014, № 605/5 від 27.04.2015 )
2.10. Місцем проведення перевірки є:
місцезнаходження органу контролю (невиїзна перевірка);
контора (офіс) арбітражного керуючого або місцезнаходження суб’єкта чи його майна, щодо якого арбітражний керуючий здійснює свої повноваження розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора (виїзна перевірка).
( Абзац третій пункту 2.10 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
2.10.1. Місце проведення перевірки визначається органом контролю у дорученні на проведення перевірки.
( Підпункт 2.10.1 пункту 2.10 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014, № 605/5 від 27.04.2015 )
2.10.2. Місцем проведення планової виїзної перевірки є контора (офіс) арбітражного керуючого.
2.10.3. Місце проведення позапланової виїзної перевірки визначається органом контролю з урахуванням питань, які підлягають перевірці, і обсягу документів, які передбачається дослідити під час перевірки.
2.10.4. Обов‘язковим є проведення виїзної позапланової перевірки за місцезнаходженням суб’єкта чи його майна, щодо якого арбітражний керуючий здійснює свої повноваження розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, у разі якщо із звернення фізичної чи юридичної особи, яке стало підставою для проведення цієї перевірки, вбачається необхідність здійснення перевірки наявності, стану збереження об‘єктів рухомого чи нерухомого майна, здійснення аналізу оригіналів документів такого суб‘єкта тощо.
( Підпункт 2.10.4 пункту 2.10 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
2.10.5. Арбітражний керуючий до початку перевірки може запропонувати змінити місце проведення перевірки, визначене органом контролю в дорученні на проведення перевірки, на інше місце, передбачене абзацами другим, третім цього пункту, за умови, якщо проведення перевірки в такому місці забезпечить більш повне та об’єктивне з’ясування питань предмета перевірки.
( Підпункт 2.10.5 пункту 2.10 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
2.10.6. У разі проведення виїзної перевірки арбітражний керуючий зобов‘язаний забезпечити належні умови для проведення такої перевірки і роботи членів комісії.
2.11. Предметом планової перевірки є відповідність арбітражного керуючого вимогам, визначеним у Законі, а також додержання арбітражним керуючим вимог Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, Закону, іншого законодавства з питань банкрутства та законодавства про оплату праці під час здійснення повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора у справах про банкрутство за період, що підлягає плановій перевірці.
Предметом позапланової перевірки є додержання арбітражним керуючим вимог Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, Закону та іншого законодавства з питань банкрутства з питань, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цієї перевірки.
2.12. Повторна перевірка з питань, що вже були предметом перевірки, не допускається, крім випадків, передбачених цим Порядком.
2.13. На підставі доручення на проведення перевірки оформлюються посвідчення на проведення перевірки (додаток 3) та повідомлення про проведення перевірки (додаток 4), які підписуються керівником структурного підрозділу Мін’юсту або структурного підрозділу територіального органу з питань банкрутства, відповідального за забезпечення реалізації повноважень державного органу з питань банкрутства.
( Пункт 2.13 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015, № 922/5 від 22.03.2017 )
2.14. Посвідчення на проведення перевірки реєструється в журналі обліку посвідчень на проведення перевірки арбітражних керуючих (додаток 5), сторінки якого нумеруються, прошнуровуються та скріплюються печаткою.
( Пункт 2.14 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015, № 922/5 від 22.03.2017 )
2.15. Повідомлення про проведення позапланової перевірки разом з копією документа (заяви, скарги), який став підставою для її проведення, вручається особисто арбітражному керуючому або за його дорученням представнику, що посвідчується його особистим підписом, а у разі неможливості такого вручення у строки, визначені у пункті 2.7 цього розділу, надсилається арбітражному керуючому рекомендованим листом за рахунок коштів органу контролю на поштову адресу місцезнаходження контори (офіса) арбітражного керуючого. У разі надсилання повідомлення про проведення перевірки рекомендованим листом додатково таке повідомлення може бути надіслане факсимільним зв’язком та електронною поштою за реквізитами, які подаються арбітражним керуючим у документах обов’язкової звітності.
2.15.1. У повідомленні про проведення позапланової перевірки визначаються питання, які будуть перевірені в межах предмета перевірки, місце проведення перевірки, перелік документів, які арбітражний керуючий зобов’язаний надати комісії для перевірки, строк, до якого арбітражний керуючий зобов’язаний надати комісії пояснення та копії визначених у повідомленні документів, місце та спосіб їх надання.
( Підпункт 2.15.1 пункту 2.15 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015;із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 922/5 від 22.03.2017 )
2.15.2. Арбітражний керуючий вважається повідомленим про проведення перевірки належним чином за умови, якщо повідомлення про проведення перевірки надіслано (вручено) йому органом контролю у строки та спосіб, визначені цим Порядком. Докази надсилання повідомлення арбітражного керуючого про проведення перевірки є невід’ємною частиною матеріалів перевірки.
( Пункт 2.15 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
2.16. Дата проведення перевірки може бути перенесена у разі неможливості її проведення з підстав, незалежних від органу контролю чи арбітражного керуючого, за вмотивованим рішенням органу контролю.
( Абзац перший пункту 2.16 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
Проведення перевірки може бути перенесено за рішенням органу контролю до початку проведення перевірки виключно у виняткових випадках, якщо з об’єктивних підстав проведення перевірки у встановлений строк є неможливим.
( Абзац другий пункту 2.16 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
2.17. Проведення перевірки може бути продовжено понад строки, зазначені в пункті 2.4 цього розділу, за рішенням органу контролю виключно у виняткових випадках, якщо для проведення перевірки необхідно отримати в інших фізичних чи юридичних осіб додаткову інформацію, без отримання якої завершення проведення перевірки є неможливим або у випадку тимчасової непрацездатності арбітражного керуючого.
( Пункт 2.17 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
III. Права і обов’язки комісії та арбітражного керуючого
3.1. Голова та члени комісії мають право:
доступу до приміщення, де розміщена(ий) контора (офіс) арбітражного керуючого, для його обстеження і з’ясування питань, безпосередньо пов’язаних з перевіркою;
у разі необхідності з’ясування під час перевірки питань, які пов’язані з виконанням арбітражним керуючим повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора щодо конкретного боржника, члени комісії мають право доступу на територію боржника (банкрута) для її обстеження і з’ясування питань, безпосередньо пов’язаних з перевіркою;
отримувати від арбітражного керуючого, інших фізичних та юридичних осіб необхідні для проведення перевірки документи;
одержувати від арбітражного керуючого письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки;
під час проведення перевірки складати акти, які фіксують факти, пов’язані з організаційними питаннями стосовно проведення перевірки, необхідності її продовження чи неможливості її проведення;
залучати до участі в проведенні перевірки найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих відповідно до вимог цього Порядку;
у разі необхідності з’ясування питань, які входять до предмета перевірки та з’ясування яких потребує вжиття заходів (обстеження території боржника (банкрута), отримання додаткових документів тощо) на території іншої, ніж місце проведення перевірки, територіально-адміністративної одиниці, звернутись до відповідного територіального органу з питань банкрутства для здійснення ним відповідних заходів.
3.2. Голова та члени комісії зобов’язані:
керуватись у своїй роботі нормами законодавства України;
повно, об’єктивно та неупереджено здійснювати перевірку в межах повноважень, передбачених законодавством;
приймати від арбітражного керуючого заяви, зауваження, пояснення щодо предмета перевірки та проводити перевірку викладених у них питань, про що зазначати в Довідці та акті перевірки;
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці, що стає доступною їм під час проведення перевірки;
надати арбітражному керуючому Довідку та акт перевірки;
на вимогу арбітражного керуючого залучати до участі в проведенні перевірки найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих відповідно до вимог цього Порядку;
виконувати інші обов’язки, передбачені цим Порядком.
3.3. Арбітражний керуючий під час здійснення перевірки має право:
вимагати від комісії додержання вимог законодавства;
у випадках, передбачених цим Порядком, перевіряти наявність у членів комісії службового посвідчення і одержувати копії посвідчення на проведення перевірки;
не допускати комісію до проведення перевірки у разі неповідомлення про проведення перевірки належним чином, а також у випадках, якщо планова перевірка проводиться з порушенням вимог щодо періодичності проведення перевірок, передбачених цим Порядком, або якщо голова або член комісії не надали копію посвідчення на проведення перевірки у випадках, передбачених цим Порядком;
бути присутнім під час здійснення перевірки або забезпечити присутність свого уповноваженого представника на будь-якій стадії перевірки;
вимагати нерозголошення інформації, що є комерційною таємницею арбітражного керуючого;
( Абзац шостий пункту 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
одержувати Довідку та акт перевірки в день їх складання;
підписувати Довідку та акт перевірки із зауваженнями або відмовитися від їх підписання;
надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до Довідки;
усунути до дня складання акта перевірки порушення, виявлені під час перевірки та зафіксовані в Довідці;
одержувати копію подання до Дисциплінарної комісії щодо притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності;
вимагати від комісії залучити до участі в проведенні перевірки у порядку, встановленому підпунктом 4.6.5 пункту 4.6 розділу ІV цього Порядку, найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих;
( Абзац дванадцятий пункту 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії комісії та її членів.
3.4. Арбітражний керуючий зобов’язаний:
допускати комісію до контори (офісу) арбітражного керуючого;
забезпечити у випадках, передбачених цим Порядком, доступ комісії для здійснення заходів контролю на територію боржника (банкрута);
надавати на вимогу комісії необхідні документи та їх копії, засвідчені в установленому порядку, пояснення, довідки, відомості та інші матеріали з питань, що виникають під час перевірки;
( Абзац четвертий пункту 3.4 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
виконувати вимоги органу контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.
ІV. Порядок проведення перевірки
4.1. У разі проведення виїзної перевірки комісія в перший день перевірки зобов’язана прибути на місце проведення перевірки, визначене у дорученні на проведення перевірки, а арбітражний керуючий зобов’язаний забезпечити умови для проведення перевірки.
( Абзац перший пункту 4.1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
4.1.1. У разі проведення планової невиїзної перевірки арбітражний керуючий зобов’язаний в перший день перевірки прибути до органу контролю для проведення перевірки.
4.1.2. У разі проведення позапланової невиїзної перевірки присутність арбітражного керуючого є необов’язковою.
4.2. Перед початком перевірки голова комісії повинен пред’явити арбітражному керуючому посвідчення на проведення перевірки та службові посвідчення, що засвідчують особи голови та членів комісії, надати арбітражному керуючому копію посвідчення на проведення перевірки, а у разі якщо арбітражний керуючий веде журнал відвідувань представниками органів контролю, голова комісії вносить запис до відповідного журналу арбітражного керуючого.
( Абзац перший пункту 4.2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
У разі проведення невиїзної перевірки копія посвідчення на перевірку надсилається арбітражному керуючому разом з повідомленням про проведення перевірки.
( Абзац другий пункту 4.2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
4.3. У перший день перевірки арбітражний керуючий зобов’язаний надати комісії документи у спосіб, встановлений у повідомленні про проведення перевірки, та пояснення щодо предмета перевірки.
( Абзац перший пункту 4.3 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 605/5 від 27.04.2015 )
Арбітражний керуючий протягом усього часу проведення перевірки до моменту складання акта перевірки має право бути присутнім під час проведення перевірки та надавати додаткові документи та пояснення.
4.4. У разі необхідності з’ясування під час перевірки питань, які пов’язані з виконанням арбітражним керуючим повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора щодо конкретного боржника, арбітражний керуючий зобов’язаний забезпечити доступ комісії з перевірки, а у випадках, передбачених цим Порядком, іншим співробітникам територіальних органів з питань банкрутства на територію боржника (банкрута) для її обстеження і з’ясування питань, безпосередньо пов’язаних з перевіркою.
4.5. У разі необхідності з’ясування під час проведення перевірки питань, які входять до предмета перевірки та з’ясування яких потребує вжиття заходів (обстеження території боржника (банкрута), отримання додаткових документів тощо) на території іншої, ніж місце проведення перевірки, територіально-адміністративної одиниці, голова комісії може звернутись до відповідного територіального органу з питань банкрутства для здійснення ним відповідних заходів. Таке звернення є обов’язковим до виконання територіальним органом з питань банкрутства у строки, визначені у зверненні.
4.6. До проведення перевірки можуть бути залучені найбільш досвідчені і висококваліфіковані арбітражні керуючі.
4.6.1. У разі залучення таких арбітражних керуючих до проведення перевірки за ініціативою органу контролю голова комісії до дня початку проведення перевірки повинен узгодити їх кандидатури з всеукраїнською саморегулівною організацією арбітражних керуючих та перед початком перевірки повідомити про це арбітражного керуючого, щодо якого здійснюються заходи контролю.
4.6.2. У разі залучення таких арбітражних керуючих до проведення перевірки за ініціативи арбітражного керуючого, щодо якого здійснюється захід контролю, такий арбітражний керуючий повинен надати голові комісії відповідну вимогу, в якій зазначаються дані щодо арбітражного керуючого, який повинен бути залучений комісією до проведення перевірки. Комісія не має права відмовити в залученні до проведення перевірки арбітражного керуючого, крім випадків, коли арбітражний керуючий, який залучається до проведення перевірки, не відповідає вимогам підпункту 4.6.5 цього пункту.
( Підпункт 4.6.2 пункту 4.6 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
4.6.3. Про залучення найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих обов’язково зазначається в Довідці та акті перевірки.
4.6.4. Залучення найбільш досвідчених і висококваліфікованих керуючих можливе в будь-який момент проведення перевірки до дня складення акта перевірки. Відсутність таких арбітражних керуючих під час перевірки з причин, що не залежать від органу контролю, не перешкоджає проведенню перевірки без їх участі.
4.6.5. Залучення найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих можливе з числа членів всеукраїнських саморегулівних організацій, відповідальних у таких організаціях за здійснення контролю за дотриманням членами цих організацій правил професійної діяльності арбітражних керуючих. Переліки таких осіб надаються всеукраїнськими саморегулівними організаціями на затвердження до державного органу з питань банкрутства.
( Підпункт 4.6.5 пункту 4.6 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1446/5 від 01.09.2014 )
4.6.6. Участь найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих у перевірці полягає у наданні консультацій представникам органу контролю та арбітражному керуючому, діяльність якого перевіряється, з питань, які виникають під час перевірки.
4.6.7. У випадку залучення найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих до проведення перевірки вони мають право:
знайомитися під час перевірки з усіма документами, Довідкою, запереченнями арбітражного керуючого та актом перевірки;
надавати свої пояснення з питань, що перевіряються, які підлягають обов’язковому включенню до акта перевірки;
підписати акт перевірки, відмовитись від його підписання або викласти в акті перевірки окрему думку.

................
Перейти до повного тексту