- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
25.07.2006 N 110
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 жовтня 2006 р.
за N 1092/12966
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Державної інспекції ядерного регулювання
N 564 від 31.10.2023 )
Про затвердження Вимог до програм забезпечення якості при перевезенні радіоактивних матеріалів
З метою удосконалення нормативно-правової бази у сфері ядерної та радіаційної безпеки в частині, що стосується перевезення радіоактивних матеріалів та приведення її до вимог стандартів ДСТУ ISO 9001-2001, ДСТУ 3815-98 та рекомендацій МАГАТЕ - Quality Assurance for the Safe Transport of Radioactive Material, Safety Series No. 113, IAEA, Vienna, 1994; Advisory Material for the IAEA Regulations for the Safe Transport of Radioactive Material. Safety Quide No. TS-G-1.1 (ST-2). IAEA Appendix IY: Quality assurance in the safe transport of radioactive material НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Вимоги до програм забезпечення якості при перевезенні радіоактивних матеріалів (далі - Вимоги), що додаються.
2. Управлінню гарантій та безпеки перевезень (Лопатін С.Д.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню гарантій та безпеки перевезень (Лопатін С.Д.) забезпечити доведення до відома зацікавлених організацій інформації про набрання чинності Вимог.
4. Державному підприємству "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки" (Васильченко В.М.) у місячний термін після державної реєстрації забезпечити тиражування Вимог.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови - Головного державного інспектора з ядерної безпеки України Дем'яненка А.І.
Заступник Голови С.Г.Божко
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва А.В.Дашкевич
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
ядерного регулювання України
25.07.2006 N 110
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 жовтня 2006 р.
за N 1092/12966
ВИМОГИ
до програм забезпечення якості при перевезенні радіоактивних матеріалів
Ці Вимоги розроблені відповідно до Закону України
"Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" та Правил ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання від 30.08.2006
N 132, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18.09.2006 за N 1056/12930 (далі - ПБПРМ-2006).
Ці Вимоги встановлюють вимоги до структури та змісту "Програм забезпечення якості при перевезенні радіоактивних матеріалів".
Вимоги побудовані на основі стандартів "Системи управління якістю. Вимоги" ДСТУ ISO 9001-2001, "Управління якістю. Настанови щодо програм якості" ДСТУ 3815-98 та рекомендацій МАГАТЕ - Qualite Assurance for the Safe Transport of Radioactive Material, Safety Series No. 113, IAEA, Vienna, 1994, Advisory Material for the IAEA Regulations for the Safe Transport of Radioactive Material. Safety Quide No. TS-G-1.1 (ST-2). IAEA Appendix IY: Quality assurance in the safe transport of radioactive material.
Дія Вимог поширюється на юридичних та фізичних осіб, які розробляють програми забезпечення якості у зв'язку з діяльністю, що пов'язана з перевезенням радіоактивних матеріалів.
1. Загальні положення
1.1. Відповідальність за розробку та застосування програм забезпечення якості покладається на вантажовідправника, перевізника або заявника. Деякі обов'язки можуть делегуватися іншим підприємствам у сфері відповідальності зазначених вище сторін.
1.2. Програми забезпечення якості (далі - ПЗЯ) необхідно розробляти для проектування, виготовлення, випробування, документування, використання, обслуговування та інспектування радіоактивних матеріалів особливої форми, радіоактивних матеріалів з низькою здатністю до розсіювання та пакувальних комплектів, а також для операцій, що виконуються під час перевезення (підготовка, завантаження, відправлення, транспортування, включаючи транзитне зберігання, розвантаження і приймання в кінцевому пункті призначення радіоактивних матеріалів), для оцінки безпеки з метою забезпечення дотримання необхідних положень
Правил ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів (ПБПРМ-2006) незалежно від того, потрібно затвердження Держатомрегулювання України для конструкції або перевезення чи ні.
1.3. ПЗЯ може застосовуватись як самостійний документ незалежно від наявності або відсутності системи управління якістю.
1.4. У разі здійснення перевезення радіоактивних матеріалів (далі - РМ) кількома підприємствами, кожне підприємство розробляє свою ПЗЯ, у якій належним чином визначається сфера її дії. Кожна ПЗЯ враховує структуру підприємства, особливості діяльності при перевезенні РМ та взаємодію з іншими організаціями-учасниками перевезення РМ. Взаємодія організацій-учасниць перевезення РМ регламентується умовами договорів або контрактів на перевезення РМ. Відповідальність за контроль забезпечення якості при всіх операціях і умовах перевезення РМ несуть керівники організацій, які мають відповідні повноваження.
1.5. ПЗЯ повинна затверджуватися керівником організації.
1.6. Підприємство, яке здійснює діяльність з перевезення РМ, повинно розробляти, впроваджувати та своєчасно переглядати ПЗЯ у випадках зміни:
нормативної бази, що регламентує цей вид діяльності;
структури підприємства;
умов ліцензування;
вимог регулюючих органів;
вимог замовників робіт.
2. Вимоги до структури програми забезпечення якості
2.1. ПЗЯ повинна складатися з таких розділів:
сфера застосування;
терміни, визначення та скорочення;
загальні відомості про підприємство;
відповідальність та повноваження;
управління документацією;
управління протоколами;
управління ресурсами;
управління процесом проектування та розробки;
закупівля;
управління виробництвом пакувальних комплектів;
спеціальні процеси;
контроль процесу перевезення упаковок;
контроль за використанням упаковок і догляд за ними;
інспекції та випробування;
управління контрольно-вимірювальним та випробувальним обладнанням;
аудити;
управління невідповідностями;
коригувальні та запобіжні дії.
2.2. В залежності від сфери діяльності організації можливе вилучення деяких розділів ПЗЯ з обґрунтуванням причин їх вилучення.
2.3. ПЗЯ повинна містити такі додатки:
організаційна структура підприємства (з виділенням структурних підрозділів, що беруть участь у перевезенні РМ);
перелік діючих нормативних документів, що регламентують провадження діяльності організації з перевезення РМ;
перелік діючих в організації задокументованих методик та робочих інструкцій, що вказують, як саме виконується діяльність при перевезенні РМ відповідно до встановлених вимог;
перелік протоколів (якості), що демонструють виконання встановлених вимог щодо безпеки перевезень РМ;
інші матеріали та документи, що доповнюють основні розділи ПЗЯ, ілюструють, пояснюють і конкретизують інформацію по забезпеченню безпеки перевезення РМ.
2.4. При складанні окремих розділів ПЗЯ ("Управління ресурсами", "Управління процесом проектування та розробки", "Закупівля", "Аудити", "Інспекції та випробування"), в залежності від радіоактивного вмісту упаковок, підприємство повинно застосовувати вимоги ступеневого підходу, що наведені в додатку 1.
2.5. ПЗЯ повинна гарантувати, що вся діяльність з перевезення РМ виконується згідно з документованими методиками, інструкціями або кресленнями у відповідності до обставин.
2.6. Приклади важливих аспектів у складанні ПЗЯ для учасників перевезення РМ наведені в додатку 2.
3. Вимоги до змісту розділів "Програми забезпечення якості"
3.1. Розділ "Сфера застосування"
У розділі надається інформація про:
ціль ПЗЯ та сферу її застосування;
вилучення зі складу ПЗЯ деяких розділів з обґрунтуванням причин їх вилучення;
порядок затвердження, уведення в дію та перегляду ПЗЯ;
нормативні документи, вимоги яких були враховані при розробці ПЗЯ.
3.2. Розділ "Терміни, визначення та скорочення"
Цей розділ може бути введеним у ПЗЯ при наявності у тексті термінів та визначень, які потребують їх конкретизації для даної ПЗЯ. При цьому вказуються відповідні джерела (законодавчі та інші нормативно-правові акти), яким відповідають терміни та визначення, що наведені в ПЗЯ.
3.3. Розділ "Загальні відомості про організацію"
У цьому розділі необхідно вказати:
юридичну назву підприємства;
адресу підприємства;
відомості щодо дозволів компетентних органів на здійснення діяльності у сфері перевезення РМ (при їх наявності). При цьому вказується назва та номер дозволу, ким виданий, на яку діяльність, термін дії;
відомості щодо функціонування системи управління якістю підприємства, при її наявності.
3.4. Розділ "Відповідальність та повноваження"
3.4.1. Цей розділ ПЗЯ повинен містити інформацію про:
наведену в додатку до ПЗЯ організаційну структуру підприємства;
конкретні структурні підрозділи, які беруть участь в перевезенні РМ;
відповідальність та повноваження персоналу при перевезенні РМ (надається посилання на документи, у яких визначені відповідальність і повноваження, а саме: посадові інструкції, положення про підрозділи, накази та ін.);
забезпечення необхідної внутрішньої та зовнішньої взаємодії між усіма учасниками перевезення РМ;
відповідальність за забезпечення та контроль радіаційної безпеки при перевезенні РМ.
Організаційна структура та функціональні обов'язки повинні підтверджувати спроможність керівництва виконання вимог ПЗЯ, у тому числі до планування, аналізу та поліпшення діяльності при перевезенні РМ.
3.4.2. У цьому розділі ПЗЯ повинно бути посилання на наказ про призначення представника керівництва з якості. При цьому в залежності від розмірів організації та широти діяльності з перевезення РМ керівництвом організації може бути створено підрозділ з якості. У наказі про призначення представника керівництва з якості повинна бути визначена його відповідальність та повноваження за:
забезпечення впровадження, підтримання та вдосконалення ПЗЯ;
звітування перед вищим керівництвом про функціонування ПЗЯ і про потребу її поліпшення;
взаємодію з зовнішніми сторонами стосовно питань, пов'язаних з якістю;
організацію та проведення внутрішніх аудитів.
3.4.3. У разі, якщо певна діяльність (операція) виконується зовнішніми підприємствами, необхідно надати інформацію про відповідальність цих організацій, з обов'язковим визначенням контролю за взаємодією та узгодженням усіх операцій і умов діяльності, що пов'язана з перевезенням РМ.
Весь персонал, залучений до перевезення РМ, повинен мати чітке розуміння своїх власних обов'язків, а також бути ознайомлений з обов'язками іншого персоналу в разі необхідності.
3.5. Розділ "Управління документацією"
3.5.1. У розділі надається посилання на діючу в організації задокументовану методику щодо управління документацією, зокрема:
затвердження документів як актуальних перед їх уведенням у дію;
аналізування та в разі потреби актуалізації документів і нового їх затвердження;
забезпечення ідентифікації змін та статусу чинної переглянутої версії документів;
забезпечення наявності відповідних версій чинних документів у місцях застосування;
забезпечення надійності та простоти ідентифікації документів;
забезпечення ідентифікації документів зовнішнього походження і контролю за їх розповсюдженням;
запобігання ненавмисному застосуванню застарілих документів і застосування належної ідентифікації цих документів у разі їх зберігання в будь-яких цілях.
Заходи з управління документацією повинні включати однозначне визначення кожного документа, а також визначення осіб або організацій, що мають повноваження для:
підготовки документів;
перевірки документів;
затвердження документів;
унесення змін до документів;
випуску і розподілу документів.
Задокументовані методики становлять основну частину документації, що використовується для загального управління видами робіт, які впливають на якість при перевезенні РМ. Вони повинні забезпечувати з необхідним ступенем деталізації функціональні обов'язки, повноваження, відповідальність та взаємозв'язки персоналу, який виконує, перевіряє та аналізує роботу, що впливає на якість, а також установлювати порядок здійснення цих робіт. Чим детальніше розписана методика виконання роботи чи процесу, тим легше її виконувати та перевіряти.
3.5.2. У розділі надається інформація про зовнішні та внутрішні нормативні документи, що регламентують діяльність організації в сфері перевезення РМ, а саме: Закони України, нормативно-правові акти Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших органів державної виконавчої влади України, норми, правила та стандарти з ядерної та радіаційної безпеки, методики, інструкції та інші документи. Перелік цих документів наводиться в додатку до ПЗЯ.
Зовнішні нормативні документи, які регламентують діяльність організації в сфері перевезення РМ, повинні бути взяті на облік, ідентифіковані, та повинна бути передбачена простежуваність їх розподілу.
3.5.3. На підприємстві повинні бути розроблені задокументовані методики стосовно:
управління документацією;
управління протоколами;
внутрішнього аудиту;
управління невідповідною продукцією;
коригувальних дій;
запобіжних дій.
Можливе об'єднання деяких процедур, наприклад: коригувальні і запобіжні дії.
Приклад складання задокументованої методики наведено в додатку 3.
3.6. Розділ "Управління протоколами"
3.6.1. У розділі мають бути посилання на:
діючу в організації задокументовану методику, що встановлює порядок позначення, збору, реєстрації, зберігання у встановлених місцях, отримання і використання протоколів, а також їх захисту протягом установленого терміну збереження;
протоколи, які підтверджують, що всі радіоактивні матеріали особливої форми, радіоактивні матеріали з низькою здатністю до розсіювання і пакувальні комплекти спроектовані, виготовлені та експлуатуються згідно встановлених вимог;
перелік протоколів організації, у якому зазначено термін їх зберігання.
У цей перелік повинні бути внесені протоколи (акти, протоколи випробувань, журнали, електронні записи та ін.), у яких зареєстровані дані про виконання діяльності з перевезення РМ. Перелік протоколів надається в додатках до ПЗЯ.
Протоколи необхідно зберігати і визначати термін їх зберігання. Терміни зберігання протоколів можуть змінюватися в залежності від важливості і необхідності в подальшому їх використанні. Наприклад, протоколи, що стосуються кожної індивідуальної упаковки, повинні бути доступні протягом усього терміну експлуатації упаковки. Протоколи, термін дії яких закінчився, знищуються в запровадженому в організації порядку (шляхом подрібнення або іншим, відповідним для цієї цілі, способом).
Приклади протоколів щодо діяльності з перевезення РМ наведені в додатку 4.
3.7. Розділ "Управління ресурсами"
3.7.1. У розділі надається інформація про ресурси, що використовуються організацією при виконанні робіт щодо заявленого виду діяльності, а саме: людські ресурси і матеріальні ресурси (інфраструктура, виробниче середовище).
3.7.2. Розділ повинен містити інформацію про:
а) людські ресурси:
установлений в організації рівень компетентності та кваліфікації персоналу з посиланням на підтверджуючі документи (наприклад: посадові інструкції). Вимоги до персоналу повинні бути встановлені, документально оформлені та відповідати складності виконуваної роботи та її впливу на забезпечення якості (безпеки) при перевезенні РМ. У вимогах до компетентності та кваліфікації персоналу повинні бути враховані вимоги ступеневого підходу до забезпечення якості;
забезпечення професійної підготовки персоналу, підготовки у сфері якості, радіаційної безпеки, з посиланням на регламентовані документи (плани, програми підготовки, накази про призначення відповідальних за підготовку, накази про створення екзаменаційних комісій і ін.);
реєстрацію даних щодо освіти, підготовки, навиків і досвіду персоналу. Особлива увага повинна приділятись підбору і підготовці залученого персоналу і персоналу, переведеного на нові посади. Підготовка персоналу з питань якості повинна проводитись постійно як для нового персоналу з вступних програм, так і для персоналу, що постійно працює, згідно з програмами періодичної перепідготовки;
б) склад інфраструктури, встановлення і виконання вимог до робочих місць і обладнання, з посиланням на підтвердні документи (наприклад: нормативні документи з експлуатації обладнання, дані про атестацію робочих місць та ін.);
в) виробниче середовище (з посиланням на діючу в організації документацію):
виконання вимог з охорони праці;
виконання вимог з радіаційної безпеки;
наявність планів попередження та ліквідації наслідків можливих аварійних ситуацій, пожеж і стихійного лиха;
наявність протоколів, що підтверджують проведення інструктажів з радіаційної безпеки (далі - РБ), охорони праці (далі - ОП) та проведення атестації робочих місць.
3.8. Розділ "Управління процесом проектування і розробки"
3.8.1. Цей розділ повинен бути в складі ПЗЯ організації, що виконує проектування і розробку пакувального комплекту.
3.8.2. У розділі надається інформація про документи підприємства згідно яких:
здійснюється планування проектуванням та розробкою (наприклад, календарний план проведення робіт, що містить етапи виконання робіт, терміни виконання робіт і відповідальних виконавців);
встановлені повноваження та відповідальність при проектуванні та розробці, принципи організаційної і технічної взаємодії між різними підрозділами, керівниками і виконавцями, які розробляють проекти (наприклад, в методиках, положеннях про підрозділи, посадових інструкціях);
визначаються вхідні проектні дані (наприклад, технічне завдання). Вхідними даними також можуть бути: регламентовані та законодавчі вимоги, вимоги якості, функціональні та експлуатаційні вимоги, стандарти, схеми, методи вимірювання і випробування, критерії прийняття і бракування, вимоги відхилення і точності, якість комп'ютерних програм, ресурси та ін.;
визначаються вихідні проектні дані (наприклад, робоча конструкторська документація, розрахунки, керівництво з експлуатації, програма та методика випробувань).
3.8.3. Розділ повинен містити інформацію про:
дані, що підтверджують проведення систематичного аналізу, перевірки та затвердження проекту на кожному етапі його розробки (наприклад, протоколи нарад, накази, протоколи технічного контролю і нормоконтролю);
застосування в організації методик (робочих інструкцій чи інших документів) щодо порядку внесення змін у проекти.
Ці зміни повинні бути належно проаналізовані, перевірені, затверджені, ухвалені та зареєстровані. Інформація щодо змін своєчасно доводиться до відома всіх зацікавлених осіб і підприємств контрольованим чином та своєчасно.
Розробник повинен:
а) ураховувати вимоги, що відносяться до безпеки перевезень РМ та безпеки навколишнього середовища, вимоги стандартів щодо проектування та розробки;
б) встановлювати заходи для забезпечення того, що:
усі параметри розробки (наприклад, фізика критичності, охолоджування і методи дезактивації пакувального комплекту) відповідним чином були розглянуті, переглянуті і затверджені;
параметри були у відповідності до діючих стандартів і регуляційних вимог;
вимоги обслуговування, ремонту, перевірки, використання, зберігання і дезактивації пакувального комплекту встановлені в документах розробки;
ураховані вимоги ступеневого підходу в процесі проектування і розробки.
3.9. Розділ "Закупівля"
3.9.1. Розділ повинен містити інформацію про:
а) види продукції та/або послуги, які закуповує підприємство для виконання перевезення РМ (наприклад: матеріали, обладнання, компоненти, заходи індивідуального захисту, транспортні засоби, дозиметрична апаратура, пакувальні комплекти, послуги з метрологічної повірки, калібрування, обслуговування та спеціальної обробки пакувальних комплектів, програмне забезпечення тощо);
б) діючі в організації методики, у яких встановлені вимоги щодо закупівлі, а саме:
розподіл відповідальності при здійсненні закупівель;
заходи контролю та перевірки продукції та/або послуг, використання яких гарантує відповідність закупівель вимогам, що встановлені організацією;
критерії вибору первинної і повторної оцінки постачальників (при виборі постачальників та закупленої продукції підприємство повинно керуватися вимогами ступеневого підходу);
вимоги для всіх документів на закупівлю, уключаючи специфікації та креслення;
методи управління закупленою продукцією/послугою, що не відповідає встановленим вимогам;
заходи для забезпечення того, що закуплена продукція зберігається і утримується відповідним чином.
Вимоги щодо закупівель повинні бути чітко визначені, затверджені та внесені в контракт або в замовлення на закупівлю, які надаються постачальнику.
3.9.2. Документи на закупівлю повинні включати дані, які чітко описують замовлену продукцію/ послугу та вимоги організацій до закупівлі, а саме:
тип, клас, модель або інше точне визначення;
назву або іншу ідентифікацію специфікацій, розрахунків, процесів, що застосовуються.
3.9.3. Підприємство повинно мати протоколи, у яких фіксуються результати оцінювання, відбору постачальників та інших дій, що відносяться до діяльності щодо закупівлі.
3.9.4. При здійснюванні закупівель підприємство повинно враховувати вимоги ступеневого підходу до забезпечення якості.
3.10. Розділ "Управління виробництвом пакувальних комплектів"
3.10.1. Цей розділ повинен бути в складі ПЗЯ підприємства, яке у сфері діяльності з перевезення РМ виконує роботи з виготовлення, обслуговування і ремонту пакувальних комплектів.
3.10.2. Розділ повинен містити інформацію про діючі на підприємстві заходи щодо:
планування виробничих операцій, що забезпечує їх виконання в контрольованих умовах, відповідним чином і в певній послідовності з урахуванням вимог ступеневого підходу до забезпечення якості;
перевірки та затвердження виробничого процесу при виготовленні пакувальних комплектів.
3.10.3. Розділ повинен містити інформацію про:
діючі на підприємстві документально оформлені методики випробувань і контролю пакувальних комплектів;
наявність методик, інструкцій чи інших документів, де встановлені методи контролю обслуговування обладнання, що використовується при виготовленні пакувальних комплектів;
діючі на підприємстві методики, інструкції чи інші документи, у яких встановлені вимоги до управління змінами в технологічному процесі. У підприємстві повинно бути визначено коло осіб, які санкціонують внесення змін до технологічних процесів.
3.10.4. У розділі надається інформація про всі аспекти контролю виробництва, у тому числі:
планування виробництва, послідовність його виконання та перевірок;
своєчасне придбання необхідного обладнання;
простежуваність та перевірку матеріалів і компонентів у всьому виробничому процесі;
контроль процесу виробництва на кожному його етапі;
перевірка готової продукції.
При відхиленні виробництва пакувальних комплектів від узгоджених вимог повинно бути документальне підтвердження, що це було зроблено контрольованим чином.
Усі перевірки в процесі виробництва та остаточні перевірки повинні бути сплановані, регламентовані та задокументовані.
3.11. Розділ "Спеціальні процеси"
3.11.1. До спеціальних процесів, що використовуються при виготовленні пакувальних комплектів, належать такі, результати яких неможливо безпосередньо перевірити методом контролю або вимірюванням (зварювання, термічна обробка, дефектоскопія, неруйнівне випробування).
3.11.2. Цей розділ повинен бути в складі ПЗЯ підприємства, яке, у сфері діяльності при перевезенні РМ, виконує роботи з виготовлення, обслуговування та ремонту пакувальних комплектів.
3.11.3. Розділ повинен містити інформацію про діючі на підприємстві методики, інструкції чи інші документи, у яких встановлені заходи щодо забезпечення контролю спеціальних процесів, згідно з такими критеріями:
виробляти продукцію з встановленими вимогами;
аналізувати та схвалювати процеси;
документація, обладнання і персонал атестовані;
операції виконуються кваліфікованим персоналом і завершуються протоколами підтвердження контролю;
протоколи стосовно процесів, обладнання і кваліфікації персоналу підтримуються у робочому стані.
3.12. Розділ "Контроль процесу перевезення упаковок"
3.12.1. Цей розділ повинен бути в складі ПЗЯ підприємства, яке, у сфері виконання діяльності з перевезення РМ, виконує: підготовку, завантаження, відправлення, транспортування, транзитне зберігання, розвантаження, приймання упаковок у пункті призначення.
3.12.2. Розділ повинен містити таку інформацію:
опис конкретних операцій, які виконуються підприємством в сфері діяльності з перевезення РМ, з посиланням на внутрішні документи підприємства, що регламентують цю діяльність (методики, робочі інструкції, інструкції з РБ, ОП, аварійні плани та ін.);
перелік структурних підрозділів, що виконують зазначені роботи;
вид та характеристики РМ, що перевозяться;
типи пакувальних комплектів, що використовуються при перевезенні РМ;
порядок затвердження та контролю провадження діяльності, із зазначенням осіб, що мають на те повноваження;
порядок здійснення взаємозв'язку з іншими організаціями-учасниками перевезення РМ, якщо такі є;
спеціальні заходи щодо запобігання пошкодженню, псуванню або втраті радіоактивного вмісту під час перевезення та забезпечення відповідності упаковок регуляційним вимогам і супровідним документам.
3.12.3. У розділі надається інформація про діючі в організації задокументовані методики з управління процесом перевезенням РМ, у яких встановлені:
заходи щодо планування і контролю всіх операцій та умов при перевезенні РМ;
відповідальність та розподіл обов'язків персоналу під час перевезення РМ;
відповідальність та розподіл обов'язків персоналу під час можливих аварій, інцидентів та інших надзвичайних ситуацій при транспортуванні РМ;
порядок контролю маркування упаковки;
вимоги до підготовки транспортної документації;
вимоги до порядку підготовки упаковки до відправки, у тому числі до порядку перевірки радіоактивного вмісту упаковки;
положення щодо адекватного контролю упаковок та їх радіоактивного вмісту під час перевезення РМ;
спеціальні заходи контролю, уключаючи моніторинг наявності витоків, рівнів радіаційного забруднення зовнішніх поверхонь упаковки;
вимоги до порядку транзитного збереження упаковок;
вимоги до порядку розвантаження та приймання упаковок у пункті призначення.
Вантажовідправник повинен:
відповідати за належний моніторинг упаковки перед відправленням, а також відповідне маркування упаковки;
підготувати необхідні транспортні документи і знати відмінності між різними національними нормами при міжнародних перевезеннях.
Перевізник повинен гарантувати безпечне перевезення РМ, а також, що водій (для дорожнього транспортування РМ) має відповідний досвід та кваліфікацію, відповідає вимогам до екіпажу транспортного засобу, що здійснює перевезення небезпечних вантажів.
3.13. Розділ "Контроль за використанням упаковок і догляд за ними"
3.13.1. Розділ повинен містити інформацію про встановлені на підприємстві заходи щодо контролю за використанням упаковок та за їх радіоактивним вмістом.
3.13.2. Розділ повинен містити інформацію про діючі на підприємстві методики, або інші документи, у яких встановлено:
вимоги до контролю та ідентифікації радіоактивного вмісту упаковок;
порядок пакування, дезактивації та зберігання упаковок;
вимоги до величини рівнів випромінювання радіоактивного вмісту упаковки та радіоактивного забруднення зовнішніх поверхонь упаковки, а також методів їх вимірювання.
3.13.3. Виконання вимог з контролю за використанням упаковок та догляду за ними повинне бути зафіксоване у відповідних протоколах. Приклади протоколів догляду за упаковками наведено в додатку 5.
................Перейти до повного тексту