1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 611 від 03.11.2000
м. Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 грудня 2000 р.
за N 959/5180
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 27 від 17.01.2014 )
Про затвердження Правил сертифікації типу авіаційної техніки (розділи A, B, C, D, E частини 21 Авіаційних правил України "Процедури сертифікації авіаційної техніки")
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту N 495 від 14.06.2004 Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 1097 від 03.12.2007 Наказами Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 N 27 від 17.01.2014 )
У відповідності із статтею 7 Повітряного кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.97 N 1095 "Про сертифікацію авіаційної техніки і її компонентів", з метою удосконалення національної системи сертифікації авіаційної техніки
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила сертифікації типу авіаційної техніки (розділи A, B, C, D, E частини 21 Авіаційних правил України "Процедури сертифікації авіаційної техніки") - додаються.
2. Державному департаменту авіаційного транспорту (Шкатюк А.Г.):
2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
2.2. Довести зазначені Авіаційні правила до відома структурних підрозділів Державного департаменту авіаційного транспорту, підприємств, організацій, установ, що виконують розробку, виробництво, експлуатацію, технічне обслуговування, ремонт та модифікацію зразків авіаційної техніки.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демиденка А.Ф.
Міністр Л.М.Костюченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
03.11.2000 N 611
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 грудня 2000 р.
за N 959/5180
ПРАВИЛА СЕРТИФІКАЦІЇ ТИПУ АВІАЦІЙНОЇ ТЕХНІКИ
( У тексті Правил слова "Державний департамент авіаційного транспорту" замінено словами "Державна авіаційна адміністрація"; слова "Міністерство транспорту України" замінено словами "Міністерство транспорту та зв'язку України"; слово "Укравіатранс" замінено відповідно словом "Державіаадміністрація" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 1097 від 03.12.2007 ) ( У тексті Правил слова "Державна авіаційна адміністрація" та "Державіаадміністрація" у всіх відмінках замінено словами "Державна авіаційна служба" та "Державіаслужба України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
АВІАЦІЙНІ ПРАВИЛА УКРАЇНИ
Частина 21
ПРОЦЕДУРИ СЕРТИФІКАЦІЇ АВІАЦІЙНОЇ ТЕХНІКИ
Розділи A, B, C, D, E
Розділ A. Визначення і загальні положення
( Главу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 27 від 17.01.2014 ) ( Главу 2 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 27 від 17.01.2014 )
Розділ B. Сертифікати типу
Застосовність
У цьому розділі викладаються:
а) процедурні вимоги для видачі Сертифікатів типу повітряного судна, авіаційного маршового та допоміжного двигуна і повітряного гвинта;
б) процедури поширення на зразок авіаційної техніки вимог до льотної придатності й охорони навколишнього середовища;
в) правила, якими керуються Заявники для одержання Сертифікатів типу і Утримувачі Сертифікатів типу.
( Главу 3 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 27 від 17.01.2014 ) ( Главу 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 27 від 17.01.2014 ) ( Главу 5 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 27 від 17.01.2014 ) ( Главу 6 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 27 від 17.01.2014 )
Глава 7. Компоненти повітряного судна
7.1. Класифікація компонентів ПС
7.1.1. Компоненти ПС щодо цих Правил мають таку класифікацію:
(а) компоненти I класу - авіаційний маршовий двигун (АМД), повітряний гвинт (ПГ) і допоміжний двигун (ДД);
(б) компоненти II класу - фюзеляж, крило, поверхні керування, секції механізації крила, шасі, механічна система керування та інші частини конструкції планера ПС, АМД, ПГ і ДД, працездатність яких безпосередньо впливає на їхню льотну придатність;
(в) компоненти III класу - комплектувальні вироби (КВ), до яких належать будь-які встановлені на ПС, АМД, ПГ і ДД механізми, прилади, устаткування (включаючи з'єднувальне), стандартні деталі й інші комплектувальні (готові) вироби, що використовуються для здійснення польоту ПС.
7.2. Сертифікація компонентів ПС
7.2.1. Компоненти ПС проходять сертифікаційні (кваліфікаційні) випробування і перевірки, при цьому:
(а) компоненти I класу проходять сертифікацію відповідно до процедур, установлених главою 8 цих Правил, із видачею Державіаслужбою України Сертифікатів типу;
(б) компоненти II класу проходять сертифікацію в складі ПС відповідно до процедур, установлених цими Правилами для сертифікації повітряного судна в цілому;
(в) компоненти III класу підлягають схваленню відповідно до процедур, установлених главою 9 цих Правил.
Глава 8. Сертифікаційні випробування авіаційних маршових і
допоміжних двигунів і повітряних гвинтів
8.1. Застосовність
8.1.1. У цій главі викладаються процедури випробувань і сертифікації компонентів I класу ПС - АМД, ПГ і ДД.
8.1.2. Процедура подачі заявок на одержання Сертифіката типу для АМД, ПГ і ДД і повідомлення Заявника про прийняття такої заявки викладена в пункті 3.2 цих Правил.
8.1.3. Порядок поширення вимог льотної придатності на компоненти I класу, процедури оформлення сертифікаційних базисів для цих зразків і видачі Сертифікатів типу викладені в главах 3 і 4 цих Правил.
8.2. Етап макета
8.2.1. Заявник компонента I класу готує і проводить етап макета даного компонента, що містить оформлення Положення про етап макета, розгляд проекту таблиці відповідності компонента вимогам його сертифікаційного базису, проекту плану випробувань, визначення організацій, що візьмуть участь в етапі макета і подальших сертифікаційних роботах, як це передбачено пунктом 5.1 цих Правил.
___________________
Примітка. Етап макета компонента I класу рекомендується проводити раніше етапу макета повітряного судна, на який передбачається встановлення даного компонента.
8.3. Сертифікаційні заводські випробування
8.3.1. До початку сертифікаційних заводських випробувань АМД, ПГ і ДД Заявник і Державіаслужба України затверджують план сертифікаційних випробувань кожного компонента I класу, що включає кваліфікацію їх комплектувальних виробів (компонентів III класу).
Зазначений план погоджується із Сертифікаційним центром, який визначається Державіаслужбою України і організаціями, що беруть участь у проведенні сертифікаційних випробувань і перевірок компонентів I класу.
8.3.2. Метою сертифікаційних заводських випробувань АМД, ДД і ПГ є:
(а) доведення конструкції АМД, ДД і ПГ, їх характеристик і експлуатаційної документації до відповідності вимогам сертифікаційних базисів і встановлення такої відповідності;
(б) установлення типової конструкції АМД, ДД і ПГ;
(в) визначення умов пред'явлення АМД, ДД і ПГ на сертифікаційні контрольні випробування.
8.3.3. Програми сертифікаційних заводських випробувань АМД, ДД і ПГ розробляються Заявниками і включають сертифікаційні роботи, передбачені в проекті таблиці відповідності і в плані випробувань.
Програми СЗВ затверджуються Заявниками, узгоджуються з їх незалежними інспекціями, Сертифікаційним центром і організаціями, що беруть участь у випробуваннях. Програми СЗВ підлягають схваленню Державіаслужбою України.
8.3.4. Сертифікаційні заводські випробування компонентів I класу проводяться Заявником.
8.3.5. Державіаслужба України, Сертифікаційний центр і незалежні інспекції в організаціях Заявників здійснюють на етапі СЗВ контроль за відповідністю АМД, ДД і ПГ вимогам їх сертифікаційних базисів і дотриманням процедур сертифікації, установлених цими Правилами.
8.3.6. З метою скорочення обсягу наступних сертифікаційних контрольних випробувань (СКВ) компонентів I класу Заявники проводять спеціальні і ресурсні випробування цих компонентів разом із Сертифікаційним центром.
8.3.7. Відповідність маршового і допоміжного двигунів вимогам їх сертифікаційних базисів у частині міцності конструкції Заявник установлює за участю Сертифікаційного центру, який визначається Державіаслужбою України, та оформляє відповідні висновки.
8.3.8. Відповідність повітряного гвинта вимогам його Сертифікаційного базису в частині міцності конструкції Заявник встановлює за участю Сертифікаційного центру, який визначається Державіаслужбою України, та оформляє відповідний висновок.
8.3.9. Результати сертифікаційних заводських спеціальних і ресурсних випробувань АМД, ДД і ПГ, проведених Заявником разом із Сертифікаційним центром, зараховуються в залік СКВ при дотриманні таких умов:
(а) акти про зазначені спільні випробування повинні бути узгоджені із Сертифікаційним центром і схвалені Державіаслужбою України;
(б) у типову конструкцію АМД, ДД, ПГ або ту її частину, що піддавалася спільним СЗВ і зафіксована в акті спільних випробувань, до завершення сертифікації компонента не вносяться зміни, що впливають на результати проведених випробувань і оцінку типової конструкції компонента або її частини.
8.3.10. У процесі СЗВ компонента I класу Заявник подає на розгляд групи експертів Державіаслужби України і Сертифікаційного центру результати сертифікаційних робіт за їх готовністю.
8.3.11. За результатами робіт, проведених на заводському етапі сертифікації компонента I класу, Заявник разом із Сертифікаційним центром оформляє Акт сертифікаційних заводських випробувань компонента, що узагальнює результати всіх сертифікаційних робіт і спеціальних випробувань, проведених на заводському етапі його сертифікації. Висновок Акта повинен відповідати меті, передбаченій пунктом 8.3.2.
Акт СЗВ компонента I класу затверджується Заявником за узгодженням із його незалежною інспекцією і Сертифікаційним центром за наявності Свідоцтва про відповідність комплектувальних виробів (9.2.11) або Схвального листа Державіаслужби України на даний компонент (9.4.1). Акт СЗВ підлягає схваленню Державіаслужбою України. До відповідних Актів сертифікаційних заводських випробувань АМД, ДД і ПГ додаються:
(а) акти про ресурсні, 150-годинні і спеціальні випробування;
(б) висновки Сертифікаційного центру з міцності АМД і ДД;
(в) висновок Сертифікаційного центру з міцності ПГ;
(г) оцінка Сертифікаційним центром виконання програми сертифікаційних заводських випробувань АМД, ДД і ПГ і пропозиції щодо складу і обсягу перевірок для включення в програму сертифікаційних контрольних випробувань цих компонентів;
(ґ) експлуатаційна документація, затверджена Заявником;
(д) таблиці відповідності АМД, ПГ і ДД вимогам їх сертифікаційних базисів, затверджені Заявниками;
(е) повідомлення Заявників АМД, ПГ і ДД, узгоджені з незалежними інспекціями в організаціях Заявників, про те, що комплекти робочої конструкторської документації (указуються номери комплектів) АМД, ПГ і ДД, які пройшли СЗВ, відкореговані за результатами сертифікаційних заводських випробувань і відображають типову конструкцію (4.2.1).
8.3.12. За результатами СЗВ компонента I класу група експертів Державіаслужби України оформляє висновок, що містить оцінку:
(а) виконання процедур, що встановлені цими Правилами та стосуються етапу СЗВ;
(б) повноти і якості поданих Заявником матеріалів перевірок, випробувань і доказових документів;
(в) обсягу і номенклатури перевірок, необхідних для підтвердження відповідності АМД, ПГ і ДД вимогам Сертифікаційного базису що підлягають включенню в програму сертифікаційних випробувань цих компонентів;
(г) можливості й умов прийняття Державіаслужбою України АМД, ДД і ПГ на сертифікаційні контрольні випробування.
8.4. Сертифікаційні контрольні випробування АМД, ДД і ПГ
8.4.1. Сертифікаційні контрольні випробування компонентів I класу є етапом випробувань Державіаслужби України і проводяться під її керівництвом комісією. До комісії з проведення СКВ включаються представники Заявника, Сертифікаційного центру, незалежних інспекцій в організації Заявника і на підприємстві Виробника, і інших організацій, що визначаються Державіаслужбою України. Голову і склад комісії затверджує Державіаслужба України.
Сертифікаційні контрольні випробування компонентів I класу забезпечуються Заявниками і проводяться на їх базах.
8.4.2. Сертифікаційні контрольні випробування АМД, ДД і ПГ проводяться з метою:
(а) контрольної перевірки і підтвердження відповідності АМД, ДД і ПГ вимогам їх сертифікаційних базисів;
(б) остаточного уточнення (при потребі) і затвердження типової конструкції АМД, ДД і ПГ.
8.4.3. Передача АМД, ПГ або ДД на СКВ здійснюється письмовими пред'явленнями Заявників, що направляються до Державіаслужби України. Кожне пред'явлення узгоджується з незалежною інспекцією в організації Заявника. До пред'явлення додаються документи, передбачені пунктом 8.3.11.

................
Перейти до повного тексту