- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 липня 2004 р.
за N 924/9523
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
транспорту та зв'язку
N 139 від 16.02.2006 )
Про затвердження Правил сертифікації аеропортів
Для забезпечення виконання вимог статті
48 Повітряного кодексу України з метою упорядкування та забезпечення ефективного проведення робіт із сертифікації аеропортів та суб'єктів комерційного обслуговування в аеропортах
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила сертифікації аеропортів (додаються).
2. Державному департаменту авіаційного транспорту (Максимов В.О.):
2.1. Забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження Правил сертифікації аеропортів".
2.2. Довести зазначені Правила до відома керівників авіапідприємств.
3. З моменту введення в дію цього наказу керівникам аеропортів, авіакомпаній та суб'єктів комерційного обслуговування в аеропортах:
3.1. Під час укладання договорів на аеропортове обслуговування передбачати необхідність обов'язкового проходження процедури сертифікації.
3.2. Здійснити перегляд укладених раніше договорів з метою приведення у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Корнієнка В.В.
Міністр ПОГОДЖЕНО: Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва Голова | Г.М.Кірпа Ю.А.Авксентьєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
05.07.2004 N 569
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 липня 2004 р.
за N 924/9523
ПРАВИЛА
сертифікації аеропортів
1. Загальні положення
1.1. Правила сертифікації аеропортів (далі - Правила) розроблені і вводяться в дію на виконання вимог
Повітряного кодексу України з метою удосконалення системи державного регулювання безпечної, якісної і надійної діяльності цивільної авіації (далі - ЦА) України та підприємництва в авіаційній галузі з урахуванням вимог стандартів і рекомендованої практики міжнародних авіаційних організацій, учасником яких є Україна.
1.2. Ці Правила поширюються на аеропорти, їх структурні підрозділи (аеропортові служби) та суб'єктів комерційного обслуговування в аеропортах (юридичних осіб з надання аеропортових послуг) незалежно від їх форм власності та відомчої належності і є обов'язковими для них.
1.3. Ці Правила визначають правові та організаційні засади обов'язкової сертифікації авіаційної діяльності з надання аеропортових послуг в ЦА України і встановлюють порядок і процедури сертифікації аеропортів, аеропортових служб (далі - АС) та суб'єктів комерційного обслуговування в аеропортах (далі - СКО).
1.4. Ці Правила використовуються для сертифікації технологічних процесів, виробничих структур, організаційних та технічних систем і засобів виробництва, а також авіаційного персоналу з метою підтвердження їх відповідності до сертифікаційних вимог, спрямованих на забезпечення безпеки польотів (далі - БП), авіаційної безпеки (далі - АБ), екологічної безпеки (далі - ЕБ) та охорони праці (далі - ОП) на об'єктах, призначених для приймання і відправлення повітряних суден, обслуговування авіаційних перевезень і авіаційних робіт.
1.5. Нормативні посилання
Указ Президента України від 19 листопада 2001 року
N 1097/2001 "Про основні напрями конкурентної політики на 2002-2004 роки";
постанова Кабінету Міністрів України від 26 липня 1994 року
N 508 "Про заходи щодо виконання Закону України "Про пожежну безпеку";
постанова Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2002 року
N 1788 "Про затвердження Порядку і правил проведення обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру";
постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року
N 401 "Про затвердження Положення про використання повітряного простору України";
Doc 9137 "Руководство по аэропортовым службам", Том 1-9, ІКАО, 3-є видання, 1990 р.;
Doc 9587 "Политика и инструктивный материал в области экономического регулирования международного воздушного транспорта" ІКАО, 2-е видання, 1999 р.;
Doc 9626 "Руководство по регулированию международного воздушного транспорта" ІКАО, 1-е видання, 1996 р.;
ІАТА - "Керівництво ІАТА із аеропортового обслуговування (Airport Handling Manual)", діюча редакція;
Директива 96/67/ЕС Ради Європейського Союзу від 15 жовтня 1996 року "Про доступ до ринку наземних послуг в аеропортах Європейського Союзу";
Док 30 ЕСАС, частина 1 "Політика ЄКЦА в області спрощення формальностей", частина 2 "Авіаційна безпека" ЄКЦА, 9-е видання, липень 2003 року;
Положення про систему управління безпекою польотів на авіаційному транспорті, затверджене наказом Міністерства транспорту України 19.08.2003
N 650 та зареєстроване в Мін'юсті України 29.08.2003 за N 754/8075;
Положення про сертифікацію суб'єктів, що надають агентські послуги з продажу авіаційних перевезень на території України, затверджене наказом Міністерства транспорту України від 27.12.99
N 629 та зареєстроване в Мін'юсті України 10.02.2000 за N 82/4303;
Правила сертифікації експлуатантів, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 29.05.98
N 204 та зареєстровані в Мін'юсті України 09.09.98 за N 552/2992;
Правила з пошуку та рятування в цивільній авіації України, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 16.08.99
N 404 та зареєстровані в Мін'юсті України 07.10.99 за N 684/3977;
Правила сертифікації цивільних аеродромів України, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 29.03.2004
N 252 та зареєстровані в Мін'юсті України 25.06.2004 за N 785/9384.
1.6. Терміни, визначення та скорочення
У цих Правилах терміни мають такі визначення:
Авіаційна безпека - комплекс заходів, а також людські та матеріальні ресурси, призначені для захисту ЦА від актів незаконного втручання в її діяльність.
Авіаційні правила України - прийнятий в Україні звід процедур, норм, правил, стандартів і вимог, що визначають і регулюють порядок діяльності ЦА України з метою забезпечення безпеки польотів і екологічної безпеки.
Авіаційний персонал - це особовий склад авіаційного підприємства, організації, підрозділу, навчального закладу, що складається з авіаційних спеціалістів за професійною ознакою.
Аеропорт - підприємство, що здійснює приймання і відправлення повітряних суден (далі - ПС), пасажирів, багажу, вантажів і пошти, обслуговування польотів ПС і екіпажів, яке має для цього аеродром, аеровокзал, інші наземні споруди, а також необхідну структуру, обладнання, авіаційний персонал та інших працівників.
Аеропортова діяльність - виконання технологічних процесів і підтримання в експлуатаційному стані споруд, механізмів, машин та обладнання для забезпечення зльоту, посадки, маневрування, стоянки ПС, технічного обслуговування ПС, забезпечення паливно-мастильними матеріалами (далі - ПММ) і спеціальними рідинами, надання послуг аварійно-рятувальними службами, обслуговування екіпажів, пасажирів, багажу, пошти, вантажів та авіаційних робіт.
Аеропортова служба - структурний підрозділ аеропорту, призначений для задоволення потреб аеропорту в забезпеченні якісного і безпечного виконання аеропортової діяльності та підтримання аеропорту в експлуатаційному стані.
Безпека польотів - комплексна характеристика повітряного транспорту, яка визначає здатність виконувати польоти без загрози для життя і здоров'я людей.
Відповідальний орган сертифікації аеропортів - структурний підрозділ Укравіатрансу, відповідальний за аеропортову діяльність, розвиток та сертифікацію аеропортів.
Власник сертифіката відповідності - юридична особа - заявник, що у встановленому порядку має сертифікат відповідності на конкретний вид або види аеропортової діяльності.
Доказова документація - документація, що містить об'єктивні докази відповідності заявника встановленим вимогам.
Заявник - підприємство (аеропорт, АС або СКО в аеропорту) в особі керівника, який у встановленому порядку подав заявку на отримання сертифіката відповідності на конкретний вид або види аеропортової діяльності.
Законодавчо регульована сфера - сфера, в якій вимоги до продукції (послуг) та умови введення її в обіг регламентуються законодавством.
Міжнародний аеропорт - аеропорт, визначений державою на її території для приймання і відправлення повітряних суден, що виконують міжнародні повітряні перевезення, в якому здійснюються митні, імміграційні, санітарні, гарантійні стосовно тварин і рослин та інші процедури, передбачені законодавством.
Нагляд - постійний контроль за виконанням авіапідприємствами вимог нормативних актів щодо дотримання правил безпеки польотів, авіаційної та екологічної безпеки, охорони праці, захисту майна, життя та здоров'я людей.
Наземне обслуговування - послуги, які відповідно до "Керівництва ІАТА із аеропортового обслуговування" (Розділ 810, Додаток А) необхідні для забезпечення прибуття, вильоту, переміщення, стоянки та обслуговування ПС, обслуговування екіпажів, пасажирів, багажу, пошти, вантажів та забезпечення авіаційних робіт.
Повноважний орган сертифікації - призначена у встановленому згідно з чинним законодавством порядку юридична особа, якій доручено від імені держави виконувати офіційні дії з сертифікації.
Сертифікація - процедура, за допомогою якої визнаний у встановленому порядку орган документально засвідчує відповідність продукції, систем якості, систем управління якістю, систем управління довкіллям, персоналу встановленим законодавством вимогам.
Сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи управління довкіллям, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством.
Сертифікаційні вимоги - вимоги, які містяться у нормативно-правових актах України, а також в інших правилах та нормативно-технічних документах, прийнятих у встановленому порядку, що регулюють діяльність, відповідальність та взаємостосунки в ЦА, і дотримання яких необхідне для забезпечення якісної, надійної та безпечної роботи аеропортів.
Сертифікаційне обстеження - комплекс заходів повноважного органу сертифікації, спрямований на перевірку Заявника виконувати дії в заявленій сфері діяльності у відповідності до чинного законодавства України.
Система якості - сукупність взаємопов'язаних та взаємодіючих елементів організаційної структури, визначених механізмів відповідальності, повноважень та процедур організації, а також процесів та ресурсів, які забезпечують здійснення загального керівництва якістю та її відповідність встановленим вимогам.
Система управління якістю - сукупність органів і об'єктів управління, взаємодіючих за допомогою матеріально-технічних і інформаційних засобів під час управління якістю продукції.
Система управління довкіллям - сукупність організаційної структури, діяльності та відповідних ресурсів і методів для формування, здійснення аналізу і актуалізації екологічної політики.
Суб'єкт комерційного обслуговування - юридична чи фізична особа незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності, яка виконує в аеропорту на договірних засадах комерційну діяльність щодо надання послуг з наземного обслуговування, яка зареєстрована у встановленому порядку та має Сертифікат відповідності на виконання робіт, обумовлених угодами та договорами.
Учасники сертифікації - юридичні або фізичні особи, акредитовані в установленому законодавством порядку як експерти, які потрібні для забезпечення та виконання сертифікаційних робіт при сертифікації аеропортів, АС, СКО та авіаційної наземної техніки (далі - АНТ).
1.7. Позначення і скорочення
У цих правилах допускаються такі скорочення:
АБ - авіаційна безпека;
АС - аеропортова служба;
БП - безпека польотів;
АТ - авіаційна техніка;
АНТ - авіаційна наземна техніка;
ЕБ - екологічна безпека;
ЄКЦА - Європейська Конференція цивільної авіації;
ІКАО - Міжнародна організація цивільної авіації;
ІАТА - Міжнародна Асоціація авіаційних перевізників;
ISO - Міжнародна організація зі стандартизації;
ІТ - інформаційні технології в галузі ЦА;
МС - місця стоянки повітряних суден;
ОДТ - охорона державної таємниці;
ПАРЗП - пошукове та аварійно-рятувальне забезпечення польотів;
ПБ - пожежна безпека;
ПС - повітряне судно;
ПММ - обслуговування паливом і мастильними матеріалами;
СКО - суб'єкт комерційного обслуговування в аеропортах - юридична особа;
УРСА - управління розвитку та сертифікації аеропортів Укравіатрансу - повноважний орган сертифікації аеропортів;
ЦА - цивільна авіація;
ЦС - центр сертифікації, експертний центр, випробувальна лабораторія, вимірювальна лабораторія (акредитовані для сертифікаційних робіт).
2. Державна система сертифікації та нагляду за діяльністю аеропортів
2.1. Організація державної системи сертифікації аеропортів
2.1.1. Аеропорт реалізує надане йому державою право на певний вид (види) авіаційної діяльності у точній відповідності до встановлених в ЦА вимог до технологічних процесів і структур і відповідає за невиконання вимог і правил, що прийняті в галузі ЦА.
2.1.2. Аеропорти, АС та СКО, незалежно від форм власності та приналежності, працюють в законодавчо регульованій сфері. Згідно зі статтею
7 Закону України
"Про підтвердження відповідності" процедура підтвердження відповідності для підприємств, працюючих в законодавчо регульованій сфері, є обов'язковою. Відповідність продукції вимогам, встановленим законодавством, засвідчується сертифікатом відповідності.
2.1.3. Укравіатранс здійснює регулювання діяльності аеропортів через сертифікацію та регулярне інспектування процесів аеропортової діяльності з прийняттям відповідних мір обмеження або припинення діяльності при недотриманні встановлених у ЦА вимог. Діяльність несертифікованих авіаційних підприємств не допускається.
2.1.4. Види аеропортової діяльності та авіаційна наземна техніка (далі - АНТ), які використовуються в аеропортах і підлягають сертифікації, наведені у додатку 1 та додатку 2 цих Правил.
2.1.5. Сертифікаційні вимоги для забезпечення необхідного рівня діяльності аеропортів, АС, СКО та АНТ створюються Укравіатрансом з урахуванням вимог діючого законодавства України, стандартів і рекомендованої практики міжнародних авіаційних організацій ІКАО, ЄКЦА, ІАТА, затверджуються та вводяться в дію Міністерством транспорту України.
2.1.6. Сертифікація аеропортів, АС та СКО проводиться за заявкою, яка подається до Укравіатрансу. В сертифікації беруть участь відповідні сертифікаційні органи і інші учасники сертифікації.
2.1.7. Розподіл обов'язків між учасниками сертифікації визначається їхнім правовим статусом і регулюється Укравіатрансом відповідно до цих Правил.
2.1.8. При порушенні сертифікаційних вимог Укравіатранс своїм рішенням може призупинити дію або скасувати виданий Сертифікат відповідності (далі - Сертифікат). Рішенням Укравіатрансу Сертифікат може бути скасований або його дія призупинена, якщо аеропорт та СКО порушать встановлені цими Правилами норми або втратять змогу виконувати їх.
2.2. Відповідальність Власника сертифіката та Заявника
2.2.1. Власник сертифіката відповідає за підтримання виробничої діяльності відповідно до сертифікаційних вимог ЦА України протягом усього терміну дії виданого Сертифіката і не має права передавати його іншій юридичній особі.
2.2.2. Аеропорт та СКО відповідають за розробку власних (внутрішніх) документів, що необхідні для забезпечення безпечної аеропортової діяльності, регулярності й ефективності наземного обслуговування, відповідності та якості аеропортових послуг вимогам стандартів ІКАО, ІАТА, стандарту якості ДСТУ ІСО 9001:2000.
2.2.3. Про зміну даних, що містяться в заявці на сертифікацію і документації (назва, статус, відомча належність, реквізити зв'язку, банківські реквізити, організаційно-штатна структура, керівний персонал та інше), Власник сертифіката зобов'язаний негайно повідомити Укравіатранс.
2.2.4. Власник сертифіката повинен мати копію оформленої сертифікаційної справи з усіма змінами та поновленнями.
2.2.5. Заявник, який подав до Укравіатрансу заявку на сертифікацію, здійснює сплату державного збору за офіційні дії з сертифікації згідно з Положенням про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 року
N 819 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 червня 1998 року
N 889.
2.2.6. Заявник, який подав до Укравіатрансу заявку на сертифікацію, бере на себе всі види витрат, що пов'язані з процедурами сертифікації та інспектування (підготовка на договірних засадах з ЦС доказової документації, сплата державного збору, транспортні витрати, проживання, організаційні витрати тощо).
2.2.7. Керівники авіакомпаній, аеропортів та СКО укладання взаємних договорів повинні проводити на конкурсної основі і передбачати обов'язкову наявність відповідних сертифікатів.
3. Порядок і процедури сертифікації Заявника
Сертифікація включає наступні основні етапи:
підготовка та подання заявки на сертифікацію;
отримання заявки і попередня оцінка комплекту доказової документації;
комплексна експертиза та аналіз доказової документації;
сертифікаційне обстеження і оцінка відповідності Заявника;
оформлення та видача Сертифіката;
контроль та нагляд за діяльністю Власника сертифіката.
3.1. Підготовка та подання заявки на одержання Сертифіката.
Загальні вимоги
3.1.1. Заявка на одержання Сертифіката (далі - Заявка) надається в наступних випадках:
при первісній сертифікації;
при закінченні терміну дії попереднього Сертифіката;
при відновленні після анулювання або призупинення дії Сертифіката;
при необхідності оформлення змін або доповнень до Сертифіката, який був виданий раніше.
3.1.2. Заявка повинна бути підписана керівною особою Заявника. Підпис керівної особи скріплюється печаткою.
3.1.3. Заявка та доказова документація повинні подаватися державною мовою. Посилання на назви документів виконуються мовою оригіналу документа.
3.1.4. Всі документи Заявки повинні подаватись одночасно на паперових та магнітних носіях, які підготовлені в електронному вигляді за комп'ютерною системою.
3.1.5. Заявка (додаток 3) повинна містити:
загальні відомості про Заявника (повну та скорочену назву підприємства, місцезнаходження, реквізити зв'язку, П.І.Б. керівника);
основні відомості (перелік передбачених сфер діяльності, що підлягають сертифікації);
додаткові відомості (прізвища та посади керівників та посадових осіб, які мають право підпису);
гарантії Заявника сприяти забезпеченню БП, АБ, ПБ, ЕБ та ОП, дотримуватися вимог авіаційних правил та стандартів як національних, так і міжнародних, брати участь у роботі аеропортових комітетів та у виконанні аеропортових програм з АБ та програм із спрощення формальностей, гарантії достовірності інформації, що надається, сприяти проведенню сертифікаційних робіт та обстеженню;
перелік документів (в друкованому вигляді на паперовому носії та в електронному - на магнітному носії), які додаються до Заявки.
3.1.6. До Заявки в комплекті доказової документації додаються наступні документи:
засновницькі документи (нотаріально засвідчені копії);
дозвільні документи (нотаріально засвідчені копії документів місцевих дозвільних органів);
договірні документи (копії);
документи з організації роботи (копії);
документи системи управління якістю (копії);
документи з фінансової спроможності здійснювати діяльність;
документи з охорони праці (копії);
документи із системи управління безпекою польотів (копії);
документи з організації авіаційної безпеки (копії);
документи з організації пожежної безпеки (копії);
документи з організації пошуково-рятувального забезпечення (копії);
документи з організації режимно-секретної роботи (копії);
документи з охорони навколишнього середовища (копії);
документи із страхування (для об'єктів підвищеної небезпеки) (копії);
документи з кваліфікації особового складу АС та СКО.
Для міжнародних аеропортів додатково необхідно надати:
Сертифікат ІАТА, який підтверджує діюче членство в Раді ІАТА з наземного обслуговування - ІАТА Ground Handling Council (IGHC);
Сертифікат відповідності міжнародної системи якості ISO 9001:2000.
Загальний перелік документів необхідного комплекту доказової документації, що додається Заявником до Заявки на сертифікацію, наведений у додатку 4 до цих Правил.
Перелік особового складу АС та СКО аеропорту надається за формою, яка наведена у додатку 5 до цих Правил.
3.1.7. Доказова документація, що додається до Заявки, готується у трьох примірниках (один примірник - Заявника, два примірники - Укравіатрансу), скомплектованих в Сертифікаційні справи за розділами (кожний документ в окремому файлі) відповідно до змісту.
Сертифікаційні справи повинні бути у вигляді папки розміром не більше як 29 x 32/8 см.
3.1.8. Сторінки Сертифікаційних справ повинні бути пронумеровані за розділами. Кількість сторінок кожного розділу наданих документів вказується у змісті при подачі Заявки.
3.1.9. Кожен документ доказової документації повинен бути затверджений або підписаний керівною особою або уповноваженими на це посадовими особами, їхніми заступниками або особами, які виконують їх обов'язки за наказом, із зазначенням посади та прізвища особи, яка підписує документ. Документи, що мають підписи з позначками "/", "за" та без прізвища і посади осіб, які поставили свої підписи, до розгляду не приймаються.
3.1.10. Підпис керівника організації, який відповідає за наданий документ, повинен бути скріплений печаткою зазначеної організації.
3.1.11. Документація з підчистками, рукописними або машинописними виправленнями, що не завірені підписом та печаткою, до розгляду не приймається.
3.1.12. Заявка встановленої форми і комплект доказової документації подаються до Укравіатрансу на ім'я директора.
3.1.13. Підготовка доказової документації покладається на Заявника. За необхідності Заявник може доручити на договірній основі підготовку або попередню експертизу доказової документації відповідним центрам сертифікації (далі - ЦС) або окремим експертам, акредитованим у встановленому законодавством порядку.
3.2. Отримання Заявки і попередня оцінка комплекту доказової документації
3.2.1. Заявка та доказова документація після реєстрації передаються до Управління розвитку та сертифікації аеропортів (далі - УРСА) для організації розгляду та експертизи наданих документів в Укравіатрансі.
3.2.2. УРСА, після реєстрації Заявки, в 5-денний термін здійснює вхідний контроль, попередню оцінку комплектності доказової документації з метою визначення необхідного складу учасників та організації і координації роботи всіх учасників сертифікації.
3.2.3. Попередня оцінка і прийняття рішення здійснюється на підставі аналізу відповідності наданої документації вимогам пункту 3.1 цих Правил.
3.2.4. Заявнику в письмовій формі за підписом начальника УРСА в 10-денний термін повідомляється про прийняття Заявки до розгляду (додаток 6), надсилається рахунок щодо сплати державного збору за розгляд доказової документації під час подання Заявки, а також надається на узгодження план-графік проведення сертифікації (додаток 7). План-графік затверджується начальником УРСА. Узгодження плану-графіка здійснюється шляхом обміну документів по факсу або поштою.
3.2.5. При повній відсутності документів одного з розділів Заявнику письмово повідомляється про те, що Заявка не приймається до розгляду.
3.2.6. Продовження офіційних дій з подальшого розгляду Заявки здійснюється після підтвердження сплати державного збору за офіційні дії з розгляду доказової документації.
3.3. Комплексна експертиза та аналіз доказової документації
3.3.1. УРСА та інші учасники сертифікації, участь яких обумовлюється відповідно до заявлених сфер діяльності, у двомісячний термін здійснюють комплексну експертизу доказової документації шляхом її аналізу на відповідність чинному законодавству та сертифікаційним вимогам.
3.3.2. При експертизі та аналізі документації Заявника перевіряється:
наявність документів, що підтверджують його юридичний статус;
забезпечення повної відповідності підприємства і його елементів діючим сертифікаційним вимогам;
забезпечення необхідного рівня і обсягу заявлених до сертифікації робіт і послуг;
наявність відповідних служб (підрозділів), будівель, споруд, обладнання, документації і кваліфікованого персоналу, які необхідні для організації технологічного процесу на сучасному рівні, забезпечення БП, АБ, ПБ, ПАРЗП, охорони державної таємниці, ЕБ і ОП;
визначення обов'язків і відповідальності керівного складу і основного виконавчого персоналу;
наявність у підрозділів та персоналу діючих сертифікатів ІАТА, ІКАО, Укравіатрансу з предмета діяльності;
гарантування того, що на забезпеченні БП не будуть негативно позначатися невідповідності організаційної структури і адміністративного контролю;
забезпечення виконання своїх договірних зобов'язань.
3.3.3. Після завершення розгляду наданої документації всіма учасниками сертифікації УРСА в термін не пізніше одного місяця інформує Заявника про результати розгляду.
3.3.4. Під час розгляду доказової документації УРСА з урахуванням пропозицій структурних підрозділів Укравіатрансу, які беруть участь у сертифікації, складає проект програми сертифікаційного обстеження Заявника. Перелік питань, що вносяться до проекту програми, залежить від структури Заявника та заявлених видів робіт. До проекту програми також вносяться всі пропозиції підрозділів - учасників сертифікації з перевірки окремих напрямів діяльності Заявника.
3.3.5. За результатами розгляду доказової документації УРСА складає Лист зауважень та пропозицій (додаток 8), що підписується керівною особою. Оригінал листа зауважень та пропозицій підшивається в сертифікаційну справу, а його копія надається Заявнику.
3.3.6. Після усунення невідповідностей, зазначених в Листі зауважень та пропозицій, Заявник надає до Укравіатрансу Звіт про усунення, який є документом для продовження офіційних дій з сертифікації.
3.3.7. Після отримання письмового Звіту Заявника про усунення зауважень у доказовій документації та його погодження усіма учасниками сертифікації готується наступний етап - сертифікаційне обстеження і оцінка відповідності.
3.4. Сертифікаційне обстеження і оцінка відповідності Заявника
3.4.1. Організація і проведення сертифікаційного обстеження
3.4.1.1. Метою сертифікаційного обстеження Заявника є одержання підтвердження того, що він відповідає сертифікаційним вимогам, а надана доказова документація відображає фактичний стан і діяльність підприємства за всіма контрольованими параметрами, характеристиками, об'єктами та системами.
3.4.1.2. Укравіатранс видає відповідний розпорядчий документ про призначення комісії для проведення сертифікаційного обстеження (додаток 9), склад комісії, термін проведення обстеження і доводить його до відома Заявника та учасників сертифікації.
3.4.1.3. Сертифікаційне обстеження проводиться відповідно до затвердженої керівником УРСА Програми сертифікаційного обстеження (додаток 10).
3.4.1.4. Заявник зобов'язаний:
забезпечити роботу комісії;
надавати потрібну інформацію стосовно виробничої та фінансово-господарської діяльності.
3.4.1.5. До завдань сертифікаційної комісії входить:
одержання інформації, яка підтверджує відповідність аеропорту або АС та СКО сертифікаційним вимогам у тій частині, що відноситься до заявлених сфер діяльності;
виявлення недоліків, які Заявник зобов'язаний усунути безпосередньо в період проведення обстеження або в післясертифікаційний період (із підготовкою відповідного плану заходів з усунення недоліків);
формування зведених висновків про можливість видачі Заявнику Сертифіката або обґрунтованої відмови у видачі Сертифіката у випадку виявлення відхилень від сертифікаційних вимог або некоректних даних відносно аеропорту або АС та СКО, поданих у доказовій документації.
3.4.1.6. Сертифікаційне обстеження здійснюється у наступній послідовності:
проведення установчої наради членів експертної комісії з керівним складом аеропорту, АС або СКО із запрошенням керівників відповідних служб, на якій представляються члени сертифікаційної комісії, роз'яснюється програма, завдання і порядок проведення обстеження;
одержання від Заявника змін і доповнень до доказової документації, підготовлених відповідно до зауважень, які відзначені у Висновку з доказової документації, і ознайомлення з ними членів сертифікаційної комісії;
інспектування Заявника за всіма характеристиками (напрямками діяльності), що оцінюються згідно з програмою сертифікаційного обстеження;
оформлення звітів членів сертифікаційної комісії і формування проекту Акта сертифікаційного обстеження;
проведення підсумкової наради членів комісії за результатами обстеження.
3.4.2. Обробка результатів сертифікаційного обстеження
3.4.2.1. За результатами сертифікаційного обстеження оформлюються:
звіти відповідальних посадових осіб за кожним з розділів перевірки;
перелік невідповідностей, які заперечують видачі Сертифіката і які необхідно усунути до отримання Сертифіката відповідності;
перелік невідповідностей, які не заперечують видачі Сертифіката і на які необхідно скласти план-графік заходів щодо усунення невідповідностей;
Акт сертифікаційного обстеження, що оформлюється з обліком звітів відповідальних посадових осіб і підписується головою комісії;
зауваження і рекомендації відповідальних посадових осіб за результатами обстеження.
3.4.2.2. Результати сертифікаційного обстеження незалежно від загальної оцінки (позитивної чи негативної) підлягають обов'язковому оформленню у вигляді Протоколів сертифікаційного обстеження (додаток 11) і Акта сертифікаційного обстеження (додаток 12).
3.4.2.3. Заявник зобов'язаний терміново усунути невідповідності, які заперечують видачі Сертифіката, та надати до Укравіатрансу Звіт про їх усунення з підтверджуючими документами. Продовження сертифікації здійснюється після отримання Звіту про усунення недоліків.
3.4.2.4. У випадку виявлення відхилень від сертифікаційних вимог, які не тягнуть за собою порушень в забезпеченні БП і АБ, Заявнику пропонується розробити План заходів з усунення недоліків (додаток 13) і надати його до Укравіатрансу на узгодження.
3.4.2.5. Виконання Плану заходів з усунення виявлених невідповідностей контролюється УРСА із залученням відповідних фахівців Укравіатрансу.
3.4.2.6. На основі аналізу Акта сертифікаційного обстеження та поданої Заявником доказової документації УРСА разом з головою сертифікаційної комісії готують проект рішення про видачу (відмову у видачі) Сертифіката, який узгоджується з усіма керівниками структурних підрозділів Укравіатрансу, що брали участь в розгляді доказової документації та сертифікаційному обстеженні Заявника.
3.4.2.7. Лист узгодження рішення на видачу Сертифіката (додаток 14) підписується керівниками підрозділів Укравіатрансу.
3.4.2.8. При прийнятті рішення УРСА повідомляє Заявнику про необхідність сплати державного збору за видачу Сертифіката.
3.4.2.9. Рішення про видачу (підтвердження) Сертифіката (додаток 15) затверджується керівником Укравіатрансу.
3.5. Оформлення і видача Сертифіката
3.5.1. Після закінчення оформлення всіх необхідних документів з сертифікації та сплати Заявником державних зборів УРСА разом з головою сертифікаційної комісії готує та узгоджує проект тексту Сертифіката.
3.5.2. Реєстраційний номер Сертифіката складається з п'яти частин:
трилітерний код аеропорту або АС та СКО, які займаються в аеропорту авіаційною діяльністю;
реєстраційний індекс адміністративного регіону;
реєстраційний номер аеродрому в аеропорту (згідно з реєстром аеродромів);
порядковий номер АС та СКО в аеропорту;
порядковий номер Сертифіката аеропорту або АС та СКО в аеропорту.
3.5.3. Сертифікат встановленого зразка наведений у додатку 16 до цих Правил.
3.5.4. Сертифікат аеропорту надається при наявності Сертифіката аеродрому, а також повного комплекту сертифікатів за видами та суб'єктами аеропортової діяльності.
3.5.5. Термін дії Сертифіката визначається УРСА з урахуванням результатів сертифікації конкретного Заявника.
3.5.6. Вперше Сертифікат для АС та СКО надається терміном на один рік, у подальшому - терміном до трьох років. Аеропорт отримує Сертифікат на 3 роки.
3.5.7. Початок терміну дії Сертифіката встановлюється з дати його підписання керівником Укравіатрансу.
3.5.8. Сертифікат зберігається у Власника сертифіката.
3.5.9. Аеропорти, які мають Сертифікат, підлягають реєстрації.
3.6. Інспекційний контроль та нагляд за діяльністю Власника Сертифіката
3.6.1. Укравіатранс здійснює контроль та нагляд за діяльністю сертифікованих суб'єктів - Власників сертифікатів шляхом проведення інспекційних перевірок.
3.6.2. Передбачено такі види інспекційного контролю та нагляду у міжсертифікаційний період:
планові інспекції, що визначені планом-графіком інспектування, який затверджується Укравіатрансом та доводиться до відома Власника сертифіката. Періодичність проведення планових інспекцій призначається не менш ніж 1 раз в міжсертифікаційний період;
позапланові інспекції, що проводяться за рішенням Укравіатрансу, для контрольної оцінки відповідності Власника сертифіката вимогам цих Правил, виконання умов та обмежень, які встановлені під час видачі Сертифіката.
3.6.3. Власник сертифіката повинен створити всі умови для роботи інспекційної групи.
3.6.4. Процедура інспекційної перевірки повинна відповідати вимогам цих Правил. Матеріали перевірки зберігаються разом з доказовою документацією.
3.6.5. Інспекційний контроль та нагляд за діяльністю Власника сертифіката організовує і проводить Укравіатранс на підставі наданих УРСА річних планів і програм інспекційних перевірок.
3.6.6. Після затвердження керівництвом Укравіатрансу представленої УРСА програми інспекційного контролю і складу групи з інспекційного контролю видається відповідний наказ керівництва Укравіатрансу, який доводиться до відома Власника сертифіката та інших учасників сертифікації. Відповідальність за проведення інспекційного контролю та оформлення його результатів покладається на керівника групи інспекційного контролю.
3.6.7. Інспекційний контроль здійснюється з метою підтвердження:
відповідності Власника сертифіката сертифікаційним вимогам;
своєчасності і повноти відображення в нормативно-правових актах змін у стані і забезпеченні відповідної діяльності, а також інформуванні про ці зміни Укравіатрансу.
3.6.8. Позаплановий інспекційний контроль проводиться за спеціальним наказом Укравіатрансу у випадку:
одержання інформації про невиконання вимог забезпечення БП, АБ, ПБ, ОП та ОДТ;
одержання інформації про зниження вимог до пошуку та рятування;
одержання інформації про зниження вимог до професійної підготовки авіаційного персоналу, порушення сертифікаційних вимог;
одержання інформації про невиконання вимог спеціальних положень з експлуатації аеропорту;
одержання інформації про невиконання договірних зобов'язань.
3.6.9. Програма та основні процедури позапланового інспекційного контролю визначаються Укравіатрансом.
3.6.10. При інспекційному контролі можуть використовуватися результати інших інспекційних перевірок, проведених Укравіатрансом.
3.6.11. В процесі інспекційного контролю перевіряється дотримання сертифікаційних вимог до забезпечення БП, АБ, ПБ, ОДТ, ОП, ЕБ, системи якості, системи управління якістю, системи управління довкіллям, персоналом.
3.6.12. За результатами інспекційного контролю оформлюється Акт інспекційного контролю (додаток 17), що відображає основні висновки за розділами програми інспекційного контролю про відповідність чи невідповідність Власника сертифіката діючим сертифікаційним вимогам і рекомендації щодо усунення виявлених у процесі інспекційного контролю недоліків.
3.6.13. Акт інспекційного контролю та інші документи, що створюються у процесі сертифікації, зберігається в сертифікаційній справі. Перелік додаткових документів, що залучаються до сертифікаційної справи у процесі сертифікації, наведений у додатку 18 до цих Правил.
3.6.14. Копії Акта інспекційного контролю надаються Власнику сертифіката і іншим учасникам сертифікації.
3.6.15. У випадку виявлення в діяльності Власника сертифіката порушень сертифікаційних вимог до нього застосовуються дії, передбачені в розділі 5 цих Правил.
3.6.16. Для сертифікації аеропортів та їхнього наступного інспектування залучаються інспекторські органи - відповідні підрозділи за напрямами діяльності Укравіатрансу і Мінтрансу України. Організація процедур сертифікації і ведення реєстру аеропортів України здійснюється Укравіатрансом із взаємодією з науковими організаціями, центрами сертифікації (за їх згодою) і Головною інспекцією з безпеки польотів цивільної авіації.
3.6.17. Вимоги до спеціалістів інспекторських органів
Для ефективного виконання своїх обов'язків інспекторські органи повинні бути укомплектовані підготовленим персоналом.
Персонал інспекторських органів повинен мати вищу освіту за фахом і відповідну кваліфікацію.
Спеціалісти інспекторських органів повинні одержати кваліфікаційну підготовку на курсах сертифікації аеропортів ЦА.
4. Зміни та доповнення до Сертифіката
4.1. Зміни та доповнення до Сертифіката проводяться при розширенні видів діяльності чи поширенні сфери послуг аеропорту та СКО.
4.2. Зміни та доповнення до Сертифіката провадяться на підставі заявки за підписом керівника аеропорту та СКО з наданням комплекту доказової документації, яка оформлена відповідно до вимог пункту 3.1 цих Правил.
4.3. Процедури сертифікації аналогічні процедурам, викладеним у розділі 3 цих Правил.
5. Скасування, призупинення та поновлення дії Сертифіката
5.1. Укравіатранс може застосувати дії до Власника сертифіката шляхом тимчасового призупинення дії або скасування виданого Сертифіката у випадках:
ліквідації структурного підрозділу з цього виду діяльності;
виявлення порушень сертифікаційних вимог, зафіксованих в Акті інспекційного контролю діяльності, проведеного відповідно до пункту 3.6 цих Правил;
низької якості послуг, що надаються, або систематичного порушення стандартів ІКАО, ІАТА, ISO з технології наземного обслуговування.
5.2. До ухвалення рішення про скасування дії Сертифіката (крім випадку ліквідації аеропорту) його дія тимчасово припиняється. Рішення щодо призупинення дії Сертифіката приймається Укравіатрансом на підставі Акта інспекційного контролю і висновків учасників сертифікації.
5.3. У випадку призупинення дії Сертифіката інформація про це негайно доводиться до відома Власника сертифіката, керівництва аеропорту та всіх учасників сертифікації.
5.4. Укравіатранс приймає рішення щодо скасування дії Сертифіката та встановлює термін усунення наявних невідповідностей.
У необхідних випадках наказом Укравіатрансу призначається спеціальна комісія для проведення позапланового інспекційного контролю.
5.5. При одержанні повідомлення про тимчасове призупинення дії Сертифіката Власник сертифіката зобов'язаний:
вжити необхідних заходів для усунення виявлених недоліків;
повідомити про це всіх юридичних осіб, що користуються його послугами, та контрагентів.
5.6. Поновлення призупиненої дії Сертифіката здійснюється після усунення виявлених недоліків, підтвердженого відповідним Актом інспекційної перевірки. На підставі Акта інспекційної перевірки і висновків учасників сертифікації Укравіатранс приймає відповідне рішення.
5.7. Сертифікат може бути анульований рішенням Укравіатрансу, якщо в процесі аеропортової діяльності порушуються встановлені норми і вимоги або Власник сертифіката не має змоги виконувати їх.
6. Внесення змін до Сертифіката. Видача дубліката
6.1. Внесення змін до Сертифіката, який був виданий, здійснюється у наступних випадках:
зміна назви, статусу, відомчої належності та інших змін, якщо вони не спричиняють змін в організації і забезпеченні робіт в цілому чи в окремих сферах діяльності, за якими оформлений Сертифікат;
при виявленні помилок в оформленні Сертифіката.
6.2. Про зміну інших даних, що містяться в заявці на сертифікацію і документації (реквізити зв'язку, банківські реквізити, організаційно-штатна структура, керівний персонал тощо) Власник сертифіката зобов'язаний повідомити Укравіатранс.
6.3. Дублікат Сертифіката може бути виданий у випадку його зіпсування чи втрати.
6.4. Для внесення змін у Сертифікат або для одержання його дубліката Власник сертифіката подає Заявку в Укравіатранс з необхідним обгрунтуванням та наданням раніше виданого Сертифіката (крім випадку його втрати).
6.5. УРСА розглядає заявку в комплекті з інформацією про діяльність даного аеропорту за результатами проведеного за період дії Сертифіката інспекційного контролю і приймає відповідне рішення.
За необхідності, УРСА приймає рішення про проведення позапланового інспекційного контролю відповідно до пункту 3.6 цих Правил.
6.6. У випадку прийняття позитивного рішення за Заявкою здійснюється оформлення Сертифіката (зі змінами) чи дубліката Сертифіката з необхідними позначками в реєстрі сертифікованих об'єктів авіаційного транспорту України.
7. Оформлення Сертифіката на продовження його терміну дії
7.1. Власник сертифіката подає заявку на продовження терміну дії Сертифіката не пізніше ніж за 4 місяці до закінчення терміну дії виданого Сертифіката.
7.2. Оформлення Сертифіката на продовження терміну дії виконується відповідно до процедур, передбачених розділом 3 цих Правил.
7.3. Склад документації, що подається разом із заявкою на продовження терміну дії Сертифіката, повинен включати документацію, яка визначена в пункті 3.1 цих Правил.
7.4. Допускається не подавати повторно документацію, у яку не внесені зміни за період дії Сертифіката. У цьому випадку Заявник повинен надати перелік документів, що не мають змін, з посиланнями на місцеперебування відповідної документації.
8. Продовження терміну дії Сертифіката
8.1. Продовження терміну дії Сертифіката здійснюється за Заявкою Власника сертифіката згідно з розділом 3 цих Правил.
8.2. Керівник Укравіатрансу або його заступник у разі обгрунтованого запиту Власника сертифіката має право одноразово продовжити термін дії Сертифіката строком на 6 місяців без проведення процедури сертифікації в повному обсязі.
Заступник начальника управління розвитку та сертифікації аеропортів | О.М.Суворов |
Додаток 1
до пункту 2.1.4 Правил
сертифікації аеропортів
ВИДИ
аеропортової діяльності та об'єкти, що підлягають сертифікації
Аеропортова діяльність містить в собі виконання технологічних процесів, виробничих процедур і операцій з наземного обслуговування авіаційних перевезень і авіаційних робіт, функціонування систем управління та контролю за виконанням аеропортових послуг, комплекс заходів з підтримки в експлуатаційному стані будівель, споруд, машин, механізмів та устаткування аеропорту, АС та СКО, а також заходів із забезпечення ресурсів виробничого персоналу авіаційних спеціалістів.
Сертифікації підлягають:
Аеродромне забезпечення польотів - комплекс заходів щодо підтримки льотного поля аеродрому, аеродромних систем та споруд в постійній експлуатаційній готовності для зльоту, посадки, маневрування та стоянки ПС.
Авіапаливозабезпечення авіаційних перевезень і робіт - комплекс заходів, спрямований на забезпечення експлуатації та обслуговування ПС кондиційними авіаційними ПММ і спеціальними рідинами, приймання, збереження, підготовку і видачу на заправлення, заправлення ПС авіаційними ПММ і спеціальними рідинами, здійснення контролю якості авіаційних ПММ, та інший комплекс заходів з контролю кількісних і (чи) якісних характеристик (властивостей) авіаційних ПММ на етапах авіапаливозабезпечення авіаційних перевезень.
Електросвітлотехнічне забезпечення польотів - комплекс заходів щодо світлотехнічного забезпечення зльоту, заходу на посадку, посадки, руління ПС і централізованого забезпечення електроенергією аеропорту та його об'єктів.
Забезпечення авіаційної безпеки - комплекс заходів, а також людські і матеріальні ресурси, які призначені для захисту ЦА від актів незаконного втручання та інших протиправних дій у відношенні ЦА та її служб, авіаційного персоналу і пасажирів, інших осіб, матеріальних цінностей всіх форм власності.
Забезпечення безпеки польотів - система заходів, що здійснюється органами державної влади, авіаційними організаціями і персоналом, іншими фізичними і юридичними особами, які направлені на запобігання авіаційним подіям.
Забезпечення спецтранспортом та засобами механізації (ССТ) - комплекс технічних, організаційних та технологічних заходів з виконання наземних транспортних послуг, необхідних для авіаційної діяльності та підтримки аеропорту в експлуатаційному стані.
Забезпечення обслуговування пасажирів, багажу, пошти і вантажів - комплекс організаційних, технічних і технологічних заходів в аеропорту щодо реєстрації та оформлення пасажирів, їх посадки та висадки, оформлення перевізної документації, обробки багажу, пошти і вантажів, їх навантаження (розвантаження) на борт (з борту) ПС в аеропорту з метою їх перевезення за заявленим маршрутом при дотриманні умов АБ, БП, забезпечення перевезення небезпечних та спеціальних вантажів, спрощення формальностей, захисту здоров'я пасажирів.
Інженерно-авіаційне забезпечення польотів - комплекс заходів щодо підтримання льотної придатності ПС з метою виконання планів повітряних перевезень і авіаційних робіт при забезпеченні БП.
Метрологічне забезпечення - комплекс обов'язкових дій, що рекомендуються до виконання, спрямованих на забезпечення єдності і необхідної точності вимірів, підвищення ефективності і якості робіт з випробування, технічної експлуатації і ремонту авіаційної техніки і засобів наземного обслуговування ПС, підвищення безпеки.
Метеорологічне забезпечення - комплекс заходів щодо одержання і своєчасного доведення до відома посадових осіб авіаційних підприємств і аеропорту метеорологічної інформації, необхідної для виконання покладених на них обов'язків.
Наземне адміністрування і диспетчерський контроль в аеропорту - послуги екіпажам, представникам авіакомпаній, представництвам та іншим суб'єктам в офісному обслуговуванні, зв'язку, взаєморозрахунках та інших послугах, пов'язаних із взаємодією в аеропорту.
Обслуговування на пероні та МС - комплекс заходів щодо супроводження, рулювання та буксирування ПС після прильоту, відльоту і послуги із завантаження і розвантаження, включаючи бортове харчування (кетерінг), миття, зняття зледеніння та інше.
Пошукове і аварійно-рятувальне забезпечення - комплекс заходів, спрямованих на організацію і виконання негайних і ефективних пошукових, аварійно-рятувальних і протипожежних заходів з порятунку пасажирів і членів екіпажів ПС, що зазнають або зазнали лиха, надання допомоги постраждалим і евакуацію їх з місця події.
Протипожежне забезпечення - комплекс організаційно-технічних засобів, спрямованих на попередження пожеж та збитків від них при польотах ПС, обслуговуванні АТ та на об'єктах ЦА.
Штурманське забезпечення польотів - комплекс заходів, що здійснюються на етапах організації, підготовки та виконання польотів, спрямованих на створення умов безпечної, точної і економічної аеронавігації.
Режимно-секретне забезпечення польотів - комплекс правових, організаційних і організаційно-технічних заходів, спрямованих на запобігання витоку секретної інформації та інформації з обмеженим доступом, що є власністю держави.
Екологічне забезпечення польотів - комплекс організаційних, технічних і технологічних заходів, а також обов'язкових дій з експлуатаційної діяльності аеропорту, спрямованих на забезпечення захисту навколишнього середовища.
До об'єктів і обладнання аеропортів, що підлягають обов'язковій сертифікації, відносяться:
аеродром;
системи світлосигнального обладнання аеродромів;
світлосигнальне обладнання аеродромів;
радіотехнічне обладнання;
об'єкти радіонавігації;
об'єкти радіолокації;
об'єкти авіаційного електрозв'язку;
пошукове і аварійно-рятувальне обладнання;
обладнання для забезпечення авіаційної безпеки;
технічні засоби, застосовувані в технологіях авіапаливозабезпечення;
авіаційна наземна техніка;
пожежні депо;
учбово-тренувальний полігон;
матеріали для експлуатаційно-технічного змісту і відновлення штучних покриттів аеродрому;
авіаційні паливно-мастильні матеріали і спеціальні рідини.
Технологічні процеси, виробничі процедури та операції з наземного обслуговування наведені у додатку А Розділу 810 "Руководства ІАТА по аэропортовому обслуживанию" (Airport Handling Manual).
Додаток 2
до пункту 2.1.4 Правил
сертифікації аеропортів
ПЕРЕЛІК
авіаційної наземної техніки (АНТ), застосування якої в аеропортовій діяльності допускається при наявності Сертифіката типу (за винятком техніки, прийнятої на оснащення цивільної авіації до 01.01.96 року, та обладнання іноземного виробництва за наявністю українського сертифіката відповідності)
1. Забезпечення обслуговування пасажирів, багажу, вантажів і пошти:
системи і засоби візуального інформування та оповіщення пасажирів і авіаційного персоналу;
системи і засоби для виконання заходів АБ і передпольотного огляду в аеровокзалах, на вантажних складах, перонах і в ПС;
системи і засоби керування і координації виробничої діяльності підрозділів аеропорту при обслуговуванні ПС на виліт і приліт;
системи автоматизованої ідентифікації та сортування багажу;
системи автоматизованої реєстрації пасажирів;
обладнання для зважування речей, що знаходяться у пасажирів, багажу, пошти, вантажів в терміналі аеропорту (аеровокзалу) і на вантажній території;
транспортні системи і засоби обслуговування пасажирів (включаючи інвалідів), обробки багажу і речей, що знаходяться у пасажирів, на аеровокзалах;
машини і механізми для доставки, посадки (висадки) пасажирів, завантаження (розвантаження) багажу, пошти і вантажів (у тому числі небезпечних) на борт (з борту) ПС, а також для оброблення пошти і вантажів на вантажній території.
2. Технічне обслуговування ПС:
повітрокиснезаправочне обладнання;
водозаправочне обладнання;
перетворювачі частоти і випрямлячі;
електроагрегати;
електроколонки;
установки для перевірки електроджерел і гідросистем;
кондиціонери і підігрівачі;
тягачі і транспортувальники;
драбини і платформи;
пересувні авіамайстерні і лабораторії;
машини та обладнання для прибирання і миття літаків;
протикригова техніка;
підйомники, домкрати;
буксирувальне та вантажно-розвантажувальне обладнання;
автоліфти та амбуліфти.
3. Аеродромне забезпечення:
прибиральні і снігоочисні машини;
установки для відлякування птахів;
теплові і вітрові машини;
пристрої для вимірювання коефіцієнта зчеплення;
машини дорожні;
машини для заливки швів і тріщин;
щітконамотувальне обладнання;
спеціальне обладнання енергозабезпечення.
4. Авіапаливозабезпечення повітряних перевезень і контроль якості авіаційних паливно-мастильних матеріалів:
засоби транспортування;
засоби зберігання;
засоби фільтрації пального і видалення з нього води;
засоби витрат та обліку ПММ і ПВК-рідини;
засоби захисту від гідроударів і небезпечного прояву статичної електрики в паливі;
системи і засоби заправлення ПС;
засоби контролю якості ПММ.
5. Світлосигнальне забезпечення:
світлосигнальне обладнання забезпечення польотів;
засоби світлоогородження перешкод;
світломаяки.
6. Радіотехнічне забезпечення:
засоби радіонавігації, радіолокації та електрозв'язку;
засоби наземного радіотехнічного обладнання систем посадки;
засоби внутрішньоаеропортового технологічного радіозв'язку та диспетчеризації виробництва.
7. Аварійно-рятувальне та пошукове забезпечення:
пошукове обладнання;
аварійно-рятувальні засоби;
система аварійного оповіщення;
системи забезпечення ПБ;
аеродромні пожежні автомобілі;
пожежно-технічне обладнання (речовини, пристрої, засоби для евакуації людей, засоби для захисту особового складу, рукава, стволи тощо);
технічні засоби навчання, тренажери аварійно-рятувальних робіт.
8. Метеорологічне забезпечення:
метеообладнання;
засоби отримання метеоінформації з інших аеропортів, центрів надання метеоінформації, банків метеоданих та інше.
9. Медичне забезпечення:
санітарний автомобіль;
автопричіп-фургон із засобами доставки.
Додаток 3
до пункту 3.1.5 Правил
сертифікації аеропортів
Друкується на бланку Заявника
Директору Укравіатрансу
____________________________
(прізвище, ім'я,
................Перейти до повного тексту