1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Правила


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
N 644 від 21.11.2000 Зареєстровано в Міністерстві
м.Київ юстиції України
24 листопада 2000 р.
за N 870/5091
Затверджено
Наказ Міністерства
транспорту України
21.11.2000 N 644 (z0861-00)
( Правила втратили чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури N 788 від 05.09.2023 )
Правила перевезення вантажів, які змерзаються (ст. 27 Статуту)
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 540 від 12.09.2005 Наказами Міністерства інфраструктури N 138 від 08.06.2011 N 513 від 14.10.2014 )
1. Вантажами, які змерзаються, вважаються вантажі, що перевозяться навалом і які при температурі нижче 0 град.C втрачають свої властивості сипучості внаслідок змерзання окремих часток вантажу між собою та примерзання їх до підлоги та стін вагона.
До таких вантажів належать:
Агломерат вологий Камінь гіпсовий, вапняковий,
Баласт будівельний (бутовий,
Барит кусковий черепашковий, туфовий)
Боксити Кварцити
Борошно доломітове Клінкер цинковий
Вапняк митий Колчедани залізні, мідні та
Вугілля кам'яне сірчані
Глина каолінова, вогнетривка, (рядові, флотаційні)
проста Кокс (горішок)
Гравій Концентрат вермикулітовий
Дріб'язок коксовий (розміром Концентрати апатитові,
часток до 10 мм) баритові, вольфрамові, залізні,
Жом картопляний та буряковий кобальтові, мідні, молібденові,
Земля різна піритні (хвости флотаційні),
Мергель свинцеві, цинкові
Окалина доломітова Сіль кухонна
Пісок будівельний Сланці горючі
Пісок кварцовий, звичайний форму- Флюси
вальний Фосфогіпс
Руда залізна, золотовмісна, Шлаки гранульовані
марганцева, мідна, нікелева, Шлам вугільний
свинцева, хромітова, цинкова Шпат плавиковий
Щебінь митий
( Абзац пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 540 від 12.09.2005, Наказом Міністерства інфраструктури N 513 від 14.10.2014 )
Інші вантажі можуть бути включені до цього переліку за поданням до Укрзалізниці затверджених відповідним міністерством або іншим центральним органом виконавчої влади - відправником запобіжних заходів від змерзання їх під час перевезення, розроблених за згодою з міністерствами або іншими центральними органами виконавчої влади - одержувачами.
2. У разі пред'явлення до перевезення вантажів, які змерзаються, відправник повинен ужити заходів щодо зменшення їх вологості до безпечної для змерзання межі. Норми безпечної вологості повинні встановлюватись відправниками спільно з одержувачами відповідно до Державних стандартів, Технічних умов та практики перевезення.
Якщо зменшити вологість до безпечних меж неможливо, то відправник повинен ужити заходів щодо запобігання чи зменшення ступеня змерзання вантажу шляхом застосування відповідних профілактичних засобів.
Якщо засоби профілактики виявилися неефективними, то одержувач повинен ужити заходів щодо відновлення сипучості вантажу в пунктах вивантаження.
3. У разі завантаження у вагони в холодну пору року вантажів, вологість яких вища за безпечну до змерзання, відправник повинен застосувати засоби профілактики від змерзання та примерзання вантажу до стін та підлоги вагонів.
4. В умовах стійких морозів ефективним засобом застерігання від змерзання вантажу у вагонах є попереднє (до навантаження) промороження шляхом багаторазового пересипання (перелопачування) його екскаватором, скрепером, грейферним краном або іншим механізмом. При цьому необхідно, щоб частини вантажу якнайкраще обвітрювалися зовнішнім повітрям.
Проморожування може вважатися закінченим після досягнення в середині шару пересипаного вантажу температури -3 град.C та нижче.
Проморожування може також здійснюватись без пересипання (перелопачування, переміщення) вантажу. Вантаж викладається на майданчику шаром 30-50 см та витримується на морозі до повного проморожування, після чого дрібниться на шматки таких розмірів, які забезпечували б вільне вивантаження крізь люки вагона.
5. До числа інших запобіжних (профілактичних) засобів належать:
пересипання вантажу негашеним вапном, кухонною сіллю, хлористим кальцієм;
перекладання сухим торф'яним дріб'язком з підстиланням його на підлогу вагона;
шарове перекладання торф'яним дріб'язком вантажу у вагоні при навантаженні;

................
Перейти до повного тексту