1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.06.2022 № 520
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 2022 р.
за № 778/38114
Про затвердження Порядку проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 747 від 12.08.2022 )
Відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 67 Закону України "Про освіту", абзацу другого частини першої та абзацу першого частини четвертої статті 11 Закону України "Про повну загальну середню освіту", пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, підпункту четвертого пункту 4 Положення про Державну службу якості освіти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року № 168, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм, що додається.
2. Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти (Єресько О.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Рогову В.

Міністр

С. Шкарлет

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби якості
освіти України

Голова Державної регуляторної служби України




Р. Гурак

О. Кучер
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
03 червня 2022 року № 520
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 2022 р.
за № 778/38114
ПОРЯДОК
проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм (далі - освітні програми).
Дія цього Порядку поширюється на заклади освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, незалежно від форми власності та сфери управління (далі - заклади освіти).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
експертиза освітньої програми (далі - експертиза) - це процес встановлення відповідності освітньої програми вимогам законодавства у сфері освіти та оцінювання її якості, результати якого є підставою для затвердження Державною службою якості освіти України (далі - Служба) освітньої програми;
експертний висновок - документ, в якому зазначаються результати проведеної експертизи;
замовник експертизи (далі - замовник) - фізична(і) та/або юридична(і) особа(и), яка(і) звертається(ються) до Служби з метою проведення експертизи освітньої програми, яка розроблена ним(и) особисто або у складі колективу для подальшого затвердження;
програма оцінювання якості освітньої програми (далі - програма оцінювання) - це документ, який розробляється та затверджується Службою, що містить комплекс заходів внутрішнього та зовнішнього оцінювання з метою отримання необхідної інформації щодо якості освітньої програми із зазначенням строків їх проведення.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведеному в Законах України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про запобігання корупції", Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 січня 2020 року № 54, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Порядку надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2020 року № 931, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2020 року за № 1119/35402 (далі - Порядок надання грифів).
3. Проведення експертизи здійснюється з ініціативи замовника.
4. Організацію проведення експертизи та затвердження освітніх програм здійснює Служба, що забезпечує:
формування Комісії для проведення експертизи (далі - Комісія) та належні умови її роботи;
організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії;
розроблення інструктивно-методичних матеріалів для проведення експертизи;
узагальнення результатів оцінювання якості освітньої програми;
оприлюднення на офіційному вебсайті Служби наказів та інформації про: подані освітні програми, результати проведення експертизи та затверджені освітні програми тощо.
5. Експертиза проводиться у два етапи:
перший етап - встановлення відповідності освітньої програми вимогам законодавства у сфері освіти;
другий етап - оцінювання якості освітньої програми, що включає аналіз, перевірку, порівняння отриманих результатів навчання учнів з обов’язковими результатами навчання, визначених державним стандартом відповідного рівня повної загальної середньої освіти (далі - державний стандарт).
6. Заходи, проведення яких відповідно до цього Порядку організовує та/або здійснює Служба, фінансуються за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом.
II. Вимоги до освітньої програми
1. Освітня програма має передбачати досягнення учнями усіх обов’язкових результатів навчання, визначених державним стандартом.
Освітня програма може передбачати досягнення учнями більших результатів навчання за обов’язкові, визначені державним стандартом.
2. Освітня програма має містити такі складові:
1) вступ, де зазначається загальна інформація про освітню програму, її мета, особливості організації освітнього процесу тощо;
2) вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою або продовжити навчання за цією програмою, якщо вони навчались за іншою освітньою програмою;
3) загальний обсяг навчального навантаження (у годинах) на відповідному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти не може бути меншим від загального обсягу навчального навантаження, визначеного державним стандартом;
4) навчальний план (навчальні плани) з розподілом годин між освітніми галузями/предметами/інтегрованими курсами за роками навчання та циклами. Навчальний план має відповідати одному з варіантів базового навчального плану, специфіці та особливостям освітньої діяльності закладу освіти і містити:
перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів) для реалізації кожної освітньої галузі, розподіл навчального навантаження між ними за роками навчання із зазначенням обов’язкових і вибіркових освітніх компонентів (інваріантного та варіативного складників);
додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять.
Навчальний план приватних та корпоративних закладів освіти може містити збільшену кількість навчальних предметів (інтегрованих курсів) та/або навчальних годин (навчальних занять) порівняно з відповідними типовими освітніми програмами у разі, якщо їх фінансування здійснюється за рахунок власних надходжень.
Перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), що вивчаються державною мовою і мовою національної меншини, визначається згідно з вимогами державного стандарту та з урахуванням особливостей мовного середовища;
5) перелік навчальних програм, що включає:
модельні навчальні програми;
навчальні програми, що розроблені на основі модельних навчальних програм та затверджені педагогічною радою закладу освіти, де буде здійснюватися реалізація цієї освітньої програми;
навчальні програми, які розроблені не на основі модельних навчальних програм та мають гриф відповідно до підпункту 4 пункту 5 розділу I Порядку надання грифів;
програми курсів за вибором, затверджені педагогічною радою закладу освіти, де буде здійснюватися реалізація цієї освітньої програми.
Навчальні програми, що розроблені на основі модельних навчальних програм, мають містити опис результатів навчання учнів з навчальних предметів (інтегрованих курсів) в обсязі не меншому, ніж встановлено відповідними модельними навчальними програмами з однієї та більше освітніх галузей.
Реалізація навчальних програм має передбачати узгодженість вимог до обов’язкових результатів навчання учнів відповідно до року навчання/циклу, їх логічну послідовність, охоплювати споріднені загальні результати навчання учнів, через які формуються ключові компетентності та компетентнісний потенціал кожної галузі, визначені у державному стандарті;
6) опис форм організації освітнього процесу та педагогічних технологій, які рекомендуються замовником для використання під час впровадження освітньої програми;
7) опис видів/форм оцінювання та його інструментарію, які пропонуються замовником для використання під час впровадження освітньої програми. У разі використання власної шкали оцінювання результатів навчання учнів подаються правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.
3. Навчальні програми приватних закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти за кошти фізичних та/або юридичних осіб, не отримують публічні кошти, можуть подаватися мовою(ами) освітнього процесу та українською мовою.
4. Освітня програма може містити інші складники, що враховують специфіку та особливості освітньої діяльності закладу освіти.
III. Подання документів
1. Замовник, який бажає подати освітню програму для проведення експертизи та затвердження, у період з 15 вересня до 15 грудня поточного року, заповнює на офіційному вебсайті Служби реєстраційну форму.
2. Служба відповідно до даних реєстраційної форми до 31 грудня поточного року складає та оприлюднює на своєму офіційному вебсайті графік подання документів.

................
Перейти до повного тексту