- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА
СЕРТИФІКАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 559 від 14.09.2000 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2000 р. за N 663/4884 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного комітету
України з питань технічного регулювання
та споживчої політики
N 169 від 24.10.2003 )
Про затвердження Положення про обласні, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Держкомстандартизації
N 257 від 05.06.2001
N 170 від 20.03.2002 )
Відповідно до Указу Президента України від 26 липня 2000 року
N 926/2000 "Про Державний комітет стандартизації, метрології та сертифікації України"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про обласні, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів, що додається.
2. Начальнику відділу правового забезпечення Куделі Н.В. забезпечити подання на реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження Положення про обласні, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів".
3. Начальнику управління справами Сьомкіну В.В. у 5-денний термін після державної реєстрації наказу "Про затвердження Положення про обласні, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів" забезпечити його тиражування та надсилання Республіканському комітету з питань торгівлі та захисту прав споживачів Автономної Республіки Крим, обласним, Головному Київському та Севастопольському міським управлінням у справах захисту прав споживачів.
4. Керівникам територіальних управлінь у справах захисту прав споживачів:
4.1. Прийняти зазначене Положення до керівництва в роботі і неухильного виконання.
4.2. Привести у відповідність до цього Положення положення про структурні підрозділи управління та посадові інструкції працівників.
5. У зв'язку з затвердженням Положення про обласні, Головне Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів, визнати такими, що втратили чинність:
наказ Держспоживзахисту України від 9 червня 1997 року
N 33 "Про затвердження положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів".
наказ Держспоживзахисту України від 27 січня 1998 року
N 3 "Про внесення змін до наказу Держспоживзахисту від 9 червня 1997 року N 33";
наказ Держспоживзахисту України від 18 червня 1999 року
N 17 "Про внесення доповнень до Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів".
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Буряка Л.В.
Голова Комітету | П.С. Кабан |
Затверджено
Наказ Державного комітету
стандартизації, метрології та
сертифікації України
14.09.2000 N 559
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 вересня 2000 р.
за N 663/4884
Положення про обласні, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів
1. Обласне, Головне Київське або Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів (далі - управління) є територіальним органом Держстандарту України.
Управління забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів на території відповідного регіону.
Управління утворюється Держстандартом України, входить до системи його органів і в межах своїх повноважень здійснює державний захист прав споживачів.
З питань, що віднесені законодавством до компетенції місцевих державних адміністрацій, керівники управлінь підзвітні та підконтрольні головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
2. Управління у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, спеціальним директивним наказом Міністра економіки України, цим Положенням, а також нормативно-правовими актами Держстандарту України.
Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центрами стандартизації, метрології та сертифікації Держстандарту України, органами і установами державного санітарного нагляду області (міста), з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами та громадськими організаціями.
3. Основними завданнями управління є:
здійснення в межах своєї компетенції контролю за додержанням законодавства у сфері регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами;
( Пункт 3 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Держкомстандартизації
N 170 від 20.03.2002 )
здійснення державного контролю за додержанням законодавства України про захист прав споживачів місцевими органами виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що здійснюють підприємницьку діяльність на території області (міста);
здійснення у межах своєї компетенції контролю за додержанням рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства України про рекламу у сфері захисту прав споживачів;
захист прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства України про рекламу;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, а також до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, які порушують законодавство про рекламу, передбачених законодавством заходів впливу;
висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, інформування населення про порядок реалізації прав споживачів та законодавства про рекламу.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) перевіряє:
якість товарів (робіт, послуг), додержання вимог щодо їхньої безпеки згідно з технічними регламентами з підтвердження відповідності, технічними регламентами та нормативними документами, а в разі потреби - якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів та додержання цих вимог щодо їх безпеки, а також додержання правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг на підприємствах (в об'єднаннях), в установах, організаціях незалежно від форм власності;
( Абзац пункту 4 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 170 від 20.03.2002 )
дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу;
2) проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що виробляються та реалізуються підприємствами торгівлі та громадського харчування незалежно від форми власності та громадянами-підприємцями;
3) уживає заходів:
до припинення відвантаження і реалізації товарів, що не відповідають вимогам нормативних документів, до усунення господарюючими суб'єктами виявлених недоліків;
до відкликання від споживачів небезпечних товарів (робіт, послуг);
публічного спростування, коригування, припинення недобросовісної реклами;
4) бере в установленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання, послуг та діяльністю у галузі реклами;
5) веде облік виявлених випадків виробництва, поставки і продажу товарів неналежної якості; порушень правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; законодавства про рекламу, а також облік проведених заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та одержаних результатів;
6) аналізує причини порушень прав споживачів, узагальнює результати перевірок і доповідає про них Держстандарту України, обласній, Київській та Севастопольській міській державній адміністрації, повідомляє заінтересованим установам та організаціям про стан дотримання господарюючими суб'єктами законодавства про захист прав споживачів, дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу, вносить їм пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;
7) передає відповідним органам матеріали перевірок за фактами виявлених порушень та зловживань;
8) вивчає практику застосування законодавства про захист прав споживачів та про рекламу, вносить до Держстандарту України пропозиції про його вдосконалення;
9) розробляє і здійснює разом з зацікавленими місцевими органами виконавчої влади заходи, спрямовані на захист прав споживачів;
10) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції управління, консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
................Перейти до повного тексту