- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 жовтня 2003 р.
за N 972/8293
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного
комітету України з питань технічного регулювання
та споживчої політики
N 332 від 28.11.2006 )
Про затвердження Положення про Головне управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, головні обласні, обласні, Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів та Департамент у справах захисту прав споживачів у місті Києві
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного
комітету України з питань технічного регулювання
та споживчої політики
N 53 від 23.03.2004
N 111 від 11.06.2004
N 248 від 07.09.2005 )
( За всім текстом наказу та Положення слова "начальник
Управління" та "начальники територіальних управлінь"
замінено словами "керівник Управління" у відповідному
відмінку та формі числа згідно з Наказом Державного
комітету України з питань технічного регулювання
та споживчої політики
N 248 від
07.09.2005 )
Відповідно до Указу Президента України від 18 березня 2003 року
N 225 "Про питання Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Головне управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, головні обласні, обласні, Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів та Департамент у справах захисту прав споживачів у місті Києві, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного
комітету України з питань технічного регулювання та споживчої
політики
N 53 від 23.03.2004,
N 111 від
11.06.2004, в редакції Наказу Державного комітету України з питань
технічного регулювання та споживчої політики
N 248
від 07.09.2005 )
2. Управлінню правового забезпечення, звернень громадян та апеляцій (Куделя Н.В.) забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України цього наказу.
3. Адміністративно-господарському департаменту (Маліч С.В.) у 5-денний термін після державної реєстрації цього наказу забезпечити його тиражування та надсилання до територіальних управлінь у справах захисту прав споживачів.
4. Керівникам Управлінь у справах захисту прав споживачів:
4.1. Прийняти зазначене Положення до неухильного виконання та керівництва в роботі.
4.2. Привести у відповідність до цього Положення положення про структурні підрозділи управління та посадові інструкції працівників.
5. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ Держстандарту України від 14 вересня 2000 року
N 559 "Про затвердження Положення про обласні, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2000 року за N 663/4884;
наказ Держстандарту України від 5 червня 2001 року
N 257 "Про внесення змін до наказу Держстандарту України "Про затвердження Положення про обласне, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 червня 2001 року за N 535/5726;
наказ Держстандарту України від 20 березня 2002 року
N 170 "Про внесення змін до Положення про обласне, Головне Київське та Севастопольське міські управління у справах захисту прав споживачів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 березня 2002 року за N 305/6593.
6. Визначити відповідальним за виконання цього наказу заступника Голови Воронкова А.М.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на управління організаційно-аналітичного забезпечення діяльності Голови.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань технічного
регулювання та споживчої
політики
09.10.2003 N 169
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 жовтня 2003 р.
за N 972/8293
ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, головні обласні, обласні, Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів та Департамент у справах захисту прав споживачів у місті Києві
( Назва Положення із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
N 53 від 23.03.2004,
N 111 від 11.06.2004, в редакції Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
N 248 від 07.09.2005 )
1. Головне управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, головні обласні, обласні, Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів та Департамент у справах захисту прав споживачів у місті Києві (далі - Управління) підпорядковуються Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (далі - Держспоживстандарт України) та є його територіальними органами.
( Абзац перший пункту 1 в редакції Наказів Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
N 53 від 23.03.2004,
N 111 від 11.06.2004,
N 248 від 07.09.2005 )
Головні обласні управління у справах захисту прав споживачів утворюються на території областей, населення яких становить 2 млн. і більше чоловік.
( Пункт 1 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
N 53 від 23.03.2004 )
Управління забезпечують реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів на території відповідного регіону.
Управління входять до системи органів Держспоживстандарту України і в межах своїх повноважень здійснюють державний захист прав споживачів.
Управління утворюються Держспоживстандартом України.
З питань, що віднесені законодавством до компетенції місцевих державних адміністрацій, керівники Управлінь підзвітні та підконтрольні головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
2. Управління у своїй діяльності керуються
Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Держспоживстандарту України та цим Положенням.
4. Основними завданнями Управлінь є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів місцевими органами виконавчої влади та суб'єктами господарської діяльності - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності та іноземними юридичними особами, що здійснюють підприємницьку діяльність на території області (міста);
здійснення у межах своєї компетенції контролю за дотриманням рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів;
здійснення в межах своєї компетенції контролю за дотриманням законодавства у сфері регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами;
вивчення споживчого ринку на території відповідного регіону;
захист прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства про рекламу;
ужиття до суб'єктів господарської діяльності, які порушують права споживачів, а також до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, які порушують законодавство про рекламу, передбачених законодавством заходів впливу;
сприяння органам місцевого самоврядування у здійсненні ними повноважень щодо захисту прав споживачів;
сприяння створенню необхідних умов для навчання та набуття правових знань населенням у сфері захисту прав споживачів;
організація надання споживачам консультацій з питань захисту прав споживачів та реклами у цій сфері;
висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та законодавства про рекламу.
5. Управління відповідно до покладених на них завдань:
1) перевіряють у суб'єктів господарської діяльності сфери торгівлі, громадського харчування і послуг:
якість товарів (робіт, послуг), додержання вимог щодо їх безпеки згідно з технічними регламентами з підтвердження відповідності, технічними регламентами та іншими нормативними документами, а в разі потреби - якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва продукції (товарів), виконання робіт і надання послуг, додержання вимог щодо їх безпеки, а також правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг;
дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу;
2) здійснюють контроль за відповідністю вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів продуктів харчування, що виробляються та реалізуються підприємствами торгівлі і громадського харчування незалежно від форми власності та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності;
3) уживають заходів щодо:
припинення відвантаження і реалізації товарів, що не відповідають вимогам нормативних документів, додержання яких відповідно до законодавства є обов'язковим, технічних регламентів з підтвердження відповідності, технічних регламентів, - до усунення суб'єктами господарської діяльності виявлених недоліків;
заборони реклами, яка порушує вимоги законодавства про рекламу;
публічного спростування реклами та публікації відомостей, що коригують (уточнюють, доповнюють) її;
4) беруть у встановленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання, послуг та діяльністю у галузі реклами;
5) ведуть облік виявлених випадків виробництва, поставки і продажу товарів неналежної якості; порушень правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг, законодавства про рекламу; проведених заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та облік одержаних результатів;
................Перейти до повного тексту