- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
Н А К А З
N 33 від 09.06.97 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 вересня 1997 р. за N 423/2227 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Держкомстандартизації
N 559 від 14.09.2000 )
Про затвердження Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Держспоживзахисту
N 3 від 27.01.98
N 17 від 18.06.99 )
( У тексті Наказу та у тексті Положення слово "Київське"
замінено словами "Головне Київське" у відповідних
відмінках згідно з Наказом Держспоживзахисту
N 3 від 27.01.98 )
У зв'язку з розширенням повноважень Держспоживзахисту, визначених Положенням про Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, затвердженим Указом Президента України від 16 жовтня 1996 р.
N 950, та прийняттям Закону України
"Про рекламу",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про обласне, Головне Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів (додається).
2. Керівникам територіальних управлінь:
2.1. Прийняти зазначене Положення до керівництва в роботі і неухильного виконання;
2.2. Привести у відповідність з цим Положенням положення про структурні підрозділи управлінь та службові обов'язки працівників.
3. Управлінню з питань правового захисту споживачів та міжнародних, міжвідомчих зв'язків (Куделя Н.В.) зареєструвати цей наказ у Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови Буряка Л.В.
Голова Комітету | С.О.Сивоконь |
Затверджено
наказом Держспоживзахисту
від 9 червня 1997 р. N 33
Положення про обласне, Головне Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
1. Обласне, Головне Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів (далі - управління) є місцевим органом Держспоживзахисту та забезпечує проведення у життя державної політики щодо захисту прав споживачів на території відповідного регіону, несе відповідальність за стан її розвитку.
Управління утворюється Держспоживзахистом і входить в систему його органів, у межах своїх повноважень здійснює державний захист прав споживачів.
З питань, що віднесені законодавством до компетенції місцевих державних адміністрацій, керівники управлінь підзвітні та підконтрольні головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
2. Управління у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Положенням, нормативними актами Держспоживзахисту та підзвітне та підконтрольне Держспоживзахисту.
3. Основними завданнями управління є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів місцевими органами виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що проводять підприємницьку діяльність на території області (міста);
здійснення контролю за дотриманням рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства України про рекламу у сфері захисту прав споживачів;
захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства України про рекламу;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, а також до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, які порушують законодавство про рекламу, передбачених законодавством заходів впливу;
координація роботи з територіальними органами Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, органами і установами державного санітарного нагляду області (міста) та з іншими місцевими органами виконавчої влади у питаннях захисту прав споживачів;
висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, інформування населення про порядок реалізації прав споживачів та законодавства про рекламу.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) вивчає споживчий ринок товарів та послуг;
2) перевіряє:
на підприємствах (в їхніх об'єднаннях), в установах, організаціях незалежно від форм власності, у громадян-підприємців, іноземних юридичних осіб, що проводять підприємницьку діяльність на території області (міста), (далі - господарюючі суб'єкти), якість продукції, товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо їхньої безпеки, а також дотримання правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; у разі потреби перевіряє якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва продукції, товарів, виконання робіт і надання послуг;
дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу;
3) проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що виробляються та реалізуються господарюючими суб'єктами, за їх рахунок;
4) уживає заходів:
до припинення у сфері виробництва відвантаження і реалізації продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів та небезпечна;
до припинення у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та вилучення з обороту товарів, що не відповідають вимогам нормативних документів та небезпечні;
до відкликання від споживачів небезпечних продукції, товарів (робіт, послуг);
публічного спростування, коригування, припинення недобросовісної реклами;
5) бере в установленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних і координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання, послуг та діяльністю у галузі реклами, вносить відповідні пропозиції;
6) веде облік виявлених випадків виробництва, поставки і продажу продукції, товарів неналежної якості; порушень правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; законодавства про рекламу, а також облік проведених заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та одержаних результатів;
7) аналізує причини порушень прав споживачів, узагальнює результати перевірок і доповідає про них Держспоживзахисту України, обласній, Київській та Севастопольській міській державній адміністрації; повідомляє зацікавленим установам та організаціям про стан дотримання господарюючими суб'єктами законодавства про захист прав споживачів, дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу, вносить їм пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;
8) передає відповідним органам матеріали перевірок за фактами виявлених порушень та зловживань;
9) вивчає практику застосування законодавства про захист прав споживачів та про рекламу, вносить до Держспоживзахисту України пропозиції про його вдосконалення;
10) розробляє і здійснює разом з зацікавленими місцевими органами виконавчої влади заходи, спрямовані на захист прав споживачів;
11) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції управління, консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
12) веде через засоби масової інформації роз'яснювальну роботу, спрямовану на поглиблення правових знань споживачів, інформує населення про результати здійснюваного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та про роботу управління;
13) створює за погодженням з Держспоживзахистом лабораторії та інші підрозділи, функцією яких є дослідження (експертиза) якості товарів (робіт, послуг);
14) вживає заходів для зміцнення матеріально-технічної бази лабораторії з радіологічного, хіміко-токсикологічного та фізико-хімічного контролю за продуктами харчування та підвищення ефективності їх діяльності;
15) забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в управлінні та лабораторії;
16) визначає потребу у фахівцях відповідної кваліфікації, вносить пропозиції Держспоживзахисту України щодо їхньої підготовки та підвищення кваліфікаційного рівня;
17) здійснює інші функції, що випливають із покладених на нього законодавством та нормативними документами завдань.
................Перейти до повного тексту