1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.04.2011 N 116
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 травня 2011 р.
за N 620/19358
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного агентства України з питань державної служби N 193 від 26.09.2016 )
Про затвердження Порядку проведення Головдержслужбою перевірок
Відповідно до статті 7 Закону України "Про державну службу" та підпункту 19 пункту 4 Положення про Головне управління державної служби України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 N 1180, та з метою вдосконалення організації роботи щодо виконання покладених на Головдержслужбу завдань при здійсненні перевірок у державних органах дотримання вимог Закону України "Про державну службу", антикорупційного законодавства та інших актів законодавства з питань державної служби
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення Головдержслужбою перевірок, що додається.
2. Юридичному департаменту Головдержслужби у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи Головдержслужби після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України забезпечити опублікування цього наказу в черговому номері науково-практичного видання Головдержслужби "Вісник державної служби України".
4. Адміністративно-фінансовому департаменту Головдержслужби ознайомити з цим наказом заступників Начальника Головдержслужби та керівників територіальних органів Головдержслужби.
5. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Головдержслужби від 18.05.2000 N 25 "Про затвердження Положення про порядок проведення Головдержслужбою перевірок", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.05.2000 за N 318/4539 (зі змінами).
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Начальника Головдержслужби з питань правової роботи та модернізації державної служби.
7. Цей наказ набирає чинності з дня його опублікування.
Начальник Головдержслужби Т.Мотренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головного управління
державної служби України
29.04.2011 N 116
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 травня 2011 р.
за N 620/19358
ПОРЯДОК
проведення Головдержслужбою перевірок
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до статті 7 Закону України "Про державну службу" (далі - Закон) та підпункту 19 пункту 4 Положення про Головне управління державної служби України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 N 1180, визначає завдання і порядок проведення Головдержслужбою та територіальними органами Головдержслужби (далі - територіальні органи) планових та позапланових перевірок додержання вимог Закону, антикорупційного законодавства та інших нормативно-правових актів з питань державної служби.
1.2. Дія цього Порядку поширюється на відносини, що виникають у зв'язку з виконанням Головдержслужбою (територіальним органом) покладених на неї завдань та функцій, визначених Законом, постановами Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 N 842 "Про утворення управлінь державної служби Головного управління державної служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі", від 26.09.2007 N 1180 "Про затвердження Положення про Головне управління державної служби України", іншими нормативно-правовими актами.
1.3. Предметом перевірок є нормативно-правові, розпорядчі, інші документи (постанови, рішення, розпорядження, накази, положення, порядки, стандарти, інструкції, вказівки, інструктивні листи тощо), що охоплюють діяльність органів державної влади щодо створення правових, організаційних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу, а також із питань організації дотримання вимог антикорупційного законодавства.
1.4. Об'єктами контролю є органи державної влади.
1.5. Суб'єктами контролю є посадові особи Головдержслужби (територіального органу), особи, залучені Головдержслужбою (територіальним органом) відповідно до покладених на них завдань до проведення перевірки як спеціалісти або експерти з інших установ та організацій, у тому числі контролюючих, податкових, митних чи правоохоронних органів (за їх згодою).
1.6. Головдержслужба (територіальний орган) здійснює планові та позапланові перевірки.
Плановою перевіркою вважається перевірка діяльності об'єкта контролю, яка передбачена у стратегічному плані діяльності Головдержслужби (плані проведення перевірок територіальним органом).
Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена у стратегічному плані діяльності Головдержслужби (плані проведення перевірок територіальним органом) та проводиться за окремим рішенням Начальника Головдержслужби (начальника територіального органу) або його заступника, відповідального за здійснення контролю за додержанням вимог Закону, антикорупційного законодавства та інших нормативно-правових актів з питань державної служби.
1.7. Головдержслужба (територіальний орган) здійснює безвиїзні та виїзні перевірки.
Безвиїзна перевірка - вивчення предмета перевірки, не пов'язане з перебуванням суб'єктів контролю за місцезнаходженням об'єкта.
Виїзна перевірка - вивчення предмета перевірки, пов'язане з перебуванням суб'єктів контролю за місцезнаходженням об'єкта.
II. Мета та основні завдання перевірок
2.1. Метою перевірки є:
установлення на об'єкті контролю фактичного стану справ щодо дотримання єдиної державної політики у сфері державної служби, підвищення її ефективності, дотримання органами державної влади правових, організаційних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу;
установлення на об'єкті контролю фактичного стану справ щодо виконання нормативно-правових актів з питань запобігання та протидії корупції в органах виконавчої влади;
вироблення та надання об'єкту перевірки на підставі аналізу матеріалів перевірки практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності з питань, що перевірялися, усунення виявлених недоліків та запобігання їм у майбутньому.
2.2. Основними завданнями при проведенні перевірок є:
перевірка дотримання органами державної влади Конституції України, вимог інших нормативно-правових актів з питань державної служби;
перевірка дотримання органами державної влади вимог антикорупційного законодавства України;
перевірка результативності та ефективності вжитих заходів щодо виконання вимог Закону, антикорупційного законодавства та інших нормативно-правових актів з питань державної служби;
перевірка стану впровадження та функціонування підсистеми обліку державних службовців I-VII категорій "Картка".
III. Організація та підготовка проведення перевірки
3.1. Підставою для проведення Головдержслужбою (територіальним органом) планової перевірки об'єкта контролю щодо дотримання вимог законодавства про державну службу та антикорупційного законодавства є стратегічний план діяльності Головдержслужби (план проведення перевірок територіальним органом).
Планова перевірка об'єкта контролю проводиться не частіше одного разу на три роки на підставі наказу Головдержслужби (територіального органу).
3.2. Датою, з якої починається відлік строку для визначення початку наступної планової перевірки, є дата закінчення попередньої планової перевірки.
3.3. Планова перевірка передбачає перевірку дотримання об'єктом контролю Закону, антикорупційного законодавства та інших нормативно-правових актів з питань державної служби.
Планова перевірка проводиться за попередній та поточний роки.
3.4. Про проведення планової та позапланової виїзних перевірок об'єкт контролю повинен бути повідомлений Головдержслужбою (територіальним органом) до початку їх проведення.
3.5. Позапланова виїзна перевірка проводиться за окремим рішенням Начальника Головдержслужби (начальника територіального органу) на підставі наказу Головдержслужби (територіального органу) за період, що підлягає перевірці, та з окремих питань.
3.6. Перевірка здійснюється робочою групою, до складу якої можуть входити:
посадові особи центрального апарату Головдержслужби;
посадові особи територіальних органів Головдержслужби;
у разі потреби до складу робочої групи можуть бути залучені вчені, спеціалісти центральних і місцевих органів виконавчої влади, державних підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до їх компетенції.
3.7. Для проведення виїзної перевірки видається доручення на право проведення цієї перевірки (далі - доручення), яке підписується Начальником Головдержслужби (начальником територіального органу) та скріплюється печаткою.
У разі відсутності Начальника Головдержслужби (начальника територіального органу) доручення підписується особою, що виконує його обов'язки.
3.8. Обов'язковою умовою проведення виїзної перевірки є наявність затвердженої програми перевірки.
3.9. Проект програми перевірки розробляється у підрозділі, відповідальному за проведення перевірки, та затверджується заступником Начальника Головдержслужби, який за функціональними обов'язками здійснює координацію підрозділу, відповідального за проведення перевірки (начальником територіального органу).
3.10. Перед складанням програми перевірки підрозділ, відповідальний за її проведення, аналізує:
нормативно-правову базу, що стосується об'єкта перевірки;
інформаційно-аналітичні дані, які стосуються предмета перевірки, що надходили до Головдержслужби (територіального органу) від органу, у якому передбачено проведення перевірки.
3.11. Програма перевірки складається відповідно до законодавства з урахуванням внутрішніх нормативних документів Головдержслужби (територіального органу) відповідно до мети проведення перевірки і має містити:
предмет перевірки;
перелік об'єктів контролю;
орієнтовний перелік питань, що підлягають перевірці, з урахуванням особливостей предмета і повноважень суб'єктів перевірки (може уточнюватись та доповнюватись під час проведення перевірки);
строки проведення перевірки;
перелік нормативно-правових актів, що регулюють предмет перевірки;
склад робочої групи.
3.12. Строк перевірки та склад робочої групи визначаються з урахуванням обсягу та особливостей проведення перевірки, але, як правило, становить 10 робочих днів.
У разі потреби строк перевірки може бути продовжений особою, що дала доручення на проведення перевірки.
3.13. Заступник Начальника Головдержслужби (начальник територіального органу) або за його дорученням керівник робочої групи проводить інструктаж з посадовими особами, які здійснюють перевірку.
3.14. Керівник робочої групи забезпечує збір необхідної інформації про об'єкт контролю, вивчає умови роботи та особливості діяльності об'єкта контролю, здійснює інші дії щодо організації та створення умов для проведення перевірки.
3.15. Заступник Начальника Головдержслужби (начальник територіального органу), який згідно з розподілом обов'язків контролює хід проведення перевірки, в разі потреби дає керівнику робочої групи доручення, обов'язкові для виконання.
3.16. Перевірка вважається розпочатою з дати ознайомлення керівника (особи, яка виконує його обов'язки) об'єкта контролю з дорученням про проведення перевірки.
3.17. Підставою для проведення безвиїзної перевірки є рішення Начальника Головдержслужби (начальника територіального органу) або заступника Начальника.
IV. Проведення перевірки
4.1. Під час проведення планової перевірки робоча група детально вивчає, аналізує та оцінює всі необхідні документи з таких питань:
кадрове забезпечення державної служби;
формування складу державних службовців;
підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації кадрів;
планування роботи;
засідання колегії органу;
проведення нарад під головуванням керівника органу;
запобігання проявам корупції.
4.2. У разі потреби одержання від об'єкта контролю документів, які необхідні для проведення безвиїзної перевірки, йому надсилається письмовий запит з вимогою надання завірених в установленому порядку копій відповідних документів.
4.3. Об'єкт контролю повинен протягом трьох робочих днів з дня отримання запиту надати Головдержслужбі (територіальному органу) належним чином завірені копії всіх перелічених у запиті документів.
4.4. Про попередні підсумки планової перевірки об'єкта контролю керівник робочої групи або інша посадова особа, визначена Начальником Головдержслужби (начальником територіального органу), інформує його керівників.
Посадові особи, залучені до проведення перевірки, складають і подають керівникові робочої групи довідку за результатами перевірки з питань, віднесених до їх компетенції, з відповідними висновками та пропозиціями (у паперовому вигляді та на електронних носіях).

................
Перейти до повного тексту