1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
13.04.2006 N 457
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2006 р.
за N 573/12447
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики N 882 від 19.05.2011 )
Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та за нерегульованим тарифом, з виробництва електричної енергії, передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, оптового постачання електричної енергії та передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами
Згідно з повноваженнями, наданими Указом Президента України від 14.03.95 N 213 "Про заходи щодо забезпечення діяльності Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України", відповідно до Закону України "Про електроенергетику" та постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.99 N 753 "Про порядок видачі Національною комісією регулювання електроенергетики ліцензій на провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом, передачею та постачанням електричної енергії, комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії, виробництвом теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії" Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та за нерегульованим тарифом, з виробництва електричної енергії, передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, оптового постачання електричної енергії та передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами (додається).
Голова Комісії
ПОГОДЖЕНО: 
  
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва 
Голова Антимонопольного
комітету України 
Міністр палива та
енергетики України 
В.Кальченко




А.В.Дашкевич

О.Костусєв

І.Плачков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної
комісії регулювання
електроенергетики України
13.04.2006 N 457
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2006 р.
за N 573/12447
ПОРЯДОК
контролю за дотриманням ліцензіатами Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та за нерегульованим тарифом, з виробництва електричної енергії, передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, оптового постачання електричної енергії та передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до Законів України "Про електроенергетику", "Про природні монополії", постанов Кабінету Міністрів України від 21.07.99 N 1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику" і від 19.07.2000 N 1139 "Про затвердження Порядку застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику".
1.2. Дія Порядку поширюється на всіх суб'єктів підприємницької діяльності, які отримали ліцензії з виробництва, передачі та постачання електричної енергії та здійснюють ліцензовану діяльність відповідно до Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕ від 08.02.96 N 3, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10.04.96 за N 174/1199, Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 N 15, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 26.07.96 за N 408/1433, Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 N 15/1, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08.08.96 за N 433/1458, Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 12.08.96 N 36, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 14.08.96 за N 448/1473, Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, затверджених постановою НКРЕ від 11.10.96 N 152, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31.10.96 за N 637/1662, Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з оптового постачання електричної енергії, затверджених постановою НКРЕ від 16.12.96 N 256, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 30.12.96 за N 759/1784 (далі - Ліцензійні умови).
1.3. Контроль за дотриманням ліцензіатами законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов провадиться Національною комісією регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) і її територіальними представництвами (далі - ТП НКРЕ) у межах своїх повноважень шляхом аналізу звітності, інших документів, які надає ліцензіат НКРЕ, та шляхом проведення планових і позапланових перевірок згідно з цим Порядком.
1.4. Порядок установлює:
процедуру організації та проведення перевірок дотримання ліцензіатами з виробництва, постачання та передачі електроенергії, законодавства про електроенергетику та відповідних Ліцензійних умов;
повноваження представників НКРЕ при проведенні перевірок ліцензованої діяльності ліцензіатів;
процедуру проведення та оформлення результатів перевірок ліцензованої діяльності ліцензіатів;
оформлення документів щодо застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов до ліцензіатів за результатами здійснення контролю;
контроль за виконанням рішень НКРЕ про усунення порушень ліцензіатом Ліцензійних умов.
2. Організація та проведення перевірок
2.1. Планові та позапланові перевірки проводяться за місцезнаходженням суб'єкта господарської діяльності, вказаним у ліцензії на право провадження відповідного виду діяльності.
2.2. Планові перевірки ліцензованої діяльності ліцензіатів проводяться не частіше одного разу на календарний рік відповідно до затвердженого річного графіка планових перевірок.
2.3. Графік планових перевірок ліцензіатів складається відповідним структурним підрозділом НКРЕ, який організовує здійснення контролю ліцензованої діяльності ліцензіатів, на підставі річного плану робіт НКРЕ і затверджується Головою НКРЕ.
2.4. НКРЕ письмово (листом з повідомленням про вручення) або телефонограмою (зареєстрованою в установленому законодавством порядку) не пізніше ніж за десять календарних днів до запланованої перевірки повідомляє ліцензіата (за місцезнаходженням, зазначеним у ліцензії, виданій НКРЕ) про проведення планової перевірки з обов'язковим зазначенням дати початку її проведення.
2.5. Позапланові перевірки проводяться на підставі результатів аналізу звітності, надходження до НКРЕ або відповідного ТП НКРЕ у письмовій формі обґрунтованих заяви, повідомлення, скарги або звернення споживачів, ліцензіатів, правоохоронних, податкових та інших органів державної влади щодо фактів порушення ліцензіатами Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання рішень НКРЕ щодо діяльності відповідних ліцензіатів.
У цих випадках до проведення позапланової перевірки НКРЕ або ТП НКРЕ може вимагати у ліцензіата надання у письмово встановлений термін необхідних пояснень для з'ясування наявності порушень Ліцензійних умов з наданням необхідних матеріалів і завірених копій документів, що стосуються ліцензованої діяльності.
2.6. До перевірок можуть залучатись представники органів державної влади, установ та організацій (за їх згодою).
2.7. Для проведення перевірки ліцензіата НКРЕ або ТП НКРЕ створює комісію перевірки та призначає голову та членів комісії, яким видає посвідчення про перевірку за формою, визначеною додатком 1, за підписом відповідно Голови НКРЕ (виконувача обов'язків Голови НКРЕ) або начальника відповідного ТП НКРЕ (виконувача обов'язків начальника ТП НКРЕ), засвідчене печаткою.
Мінімальний склад комісії має становити три особи.
2.8. Термін проведення перевірки становить до десяти робочих днів, який у разі великого обсягу роботи може бути продовжено в залежності від виду перевірки Головою НКРЕ (виконувачем обов'язків Голови НКРЕ) або начальником ТП НКРЕ (виконувачем обов'язків начальника ТП НКРЕ) до тридцяти робочих днів.
2.9. У разі продовження терміну проведення перевірки, про це робиться відмітка в посвідченні про проведення перевірки, що засвідчується відповідно підписом Голови НКРЕ (виконувача обов'язків Голови НКРЕ) або начальника ТП НКРЕ (виконувача обов'язків начальника ТП НКРЕ) та печаткою.
3. Повноваження представників НКРЕ при проведенні перевірок
3.1. Голова та члени комісії перевірки мають право:
безперешкодного доступу на територію, до обладнання та документів ліцензіата для обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою його ліцензованої діяльності;
ознайомлюватись з необхідними для проведення перевірки документами;
отримувати завірені в установленому порядку копії (ксерокопії) необхідних матеріалів та документів;
одержувати від ліцензіата письмові пояснення з питань, що виникають під час проведення перевірки.
3.2. Голова та члени комісії перевірки зобов'язані:
керуватись у своїй роботі законодавством України;
об'єктивно відображати стан справ щодо дотримання вимог нормативно-правових актів;
забезпечувати збереження державної та іншої, передбаченої чинним законодавством, таємниці та нерозголошення конфіденційної інформації ліцензіата.
4. Процедура проведення та оформлення результатів перевірок
4.1. Планові та позапланові перевірки НКРЕ проводить на підставі посвідчення про перевірку та відповідно до Програми планової перевірки ліцензованої діяльності, затвердженої Головою НКРЕ (виконувачем обов'язків Голови НКРЕ), та Програми позапланової перевірки ліцензованої діяльності, затвердженої Головою НКРЕ (виконувачем обов'язків Голови НКРЕ) або начальником відповідного ТП НКРЕ (виконувачем обов'язків начальника ТП НКРЕ).
4.2. Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити керівнику ліцензіата або його уповноваженому представнику документи, які посвідчують особу голови та членів комісії, а також посвідчення про перевірку та програму планової (позапланової) перевірки.
Уповноваженими представниками ліцензіата є керівник юридичної особи або призначені ним особи, які мають засвідчені в установленому законом порядку довіреності на право представляти ліцензіата під час перевірки.
4.3. Ліцензіат зобов'язаний забезпечити умови для проведення перевірки і надавати всі необхідні документи та матеріали, що підтверджують додержання ним вимог Ліцензійних умов, а також надавати голові та членам комісії необхідну допомогу в перевірці його ліцензованої діяльності.
4.4. На початку перевірки комісія, яка проводить перевірку, зазначає у журналі відвідання (за його наявності), сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою ліцензіата, дату та номер посвідчення на проведення перевірки, строки та мету відвідання, посаду та прізвище голови і членів цієї комісії.
Указані дані засвідчуються підписом голови комісії.
4.5. ТП НКРЕ може здійснювати позапланову перевірку за своєю ініціативою тільки на території відповідної області.
4.6. За результатами проведеної планової чи позапланової перевірки голова та члени комісії складають акт у двох примірниках за формою, визначеною додатком 2.
4.7. В акті перевірки зазначається про здійснення відповідного запису головою та членами комісії в журналі відвідання або про його відсутність.
У разі виявлення порушень законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов в акті перевірки фіксуються положення нормативного акта із зазначенням нумерації розділів, статей, пунктів, які порушив ліцензіат.
Довільне викладення або тлумачення вимог нормативно-правових актів не допускається.
Кожна сторінка акта візується головою комісії та керівником (уповноваженим представником) ліцензіата, що перевірявся.
4.8. Акт обов'язково реєструється НКРЕ чи відповідним ТП НКРЕ в книзі реєстрації актів перевірок дотримання ліцензіатами законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов за формою, визначеною додатком 3.
4.9. Акт підписується:
уповноваженими представниками НКРЕ, що здійснювали перевірку;
керівником (уповноваженим представником) ліцензіата;
представниками інших установ та організацій, у разі їх участі в перевірці.
4.10. У разі відмови керівника (уповноваженого представника) ліцензіата від підписання акта в ньому робиться запис про це і акт підписується уповноваженими представниками НКРЕ, які здійснювали перевірку.
4.11. Після закінчення терміну перевірки підписаний головою та членами комісії перевірки акт надається (надсилається з поштовим повідомленням про вручення) керівнику (уповноваженому представнику) ліцензіата для ознайомлення та підписання протягом трьох днів з моменту його отримання.
4.12. Датою складання акта перевірки є дата його підписання керівником ліцензіата чи його уповноваженим представником або дата відмови від підписання акта перевірки.
4.13. Керівник (уповноважений представник) ліцензіата в триденний термін після підписання акта має право подати в письмовій формі пояснення, заперечення і зауваження щодо змісту акта та висновків, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
4.14. Один примірник акта видається керівнику ліцензіата, який перевірявся, другий - зберігається в НКРЕ.
4.15. У разі відсутності ліцензіата за місцезнаходженням, зазначеним у ліцензії, голова та члени комісії складають у трьох примірниках акт за формою, визначеною додатком 2.
Два примірники акта з попередженням про підписання акта у визначений термін направляються рекомендованим листом із поштовим повідомленням за місцезнаходженням, яке вказане в ліцензії.
У разі неповернення у встановлений термін відправленого ліцензіату або повернення не підписаного без поважних причин акта у третьому примірнику акта робиться запис про відмову ліцензіата від підписання акта.
4.16. У разі відмови ліцензіата в доступі комісії на свою територію, до будівель, споруд та інших приміщень; створення перешкод з боку ліцензіата з метою уникнення планової чи позапланової перевірки; не призначення ліцензіатом уповноваженого працівника, який має право представляти ліцензіата під час проведення перевірки; відмови в наданні документів, необхідних для проведення перевірки, та інших пояснень на вимогу комісії уповноважені представники НКРЕ, які повинні були провести дану перевірку, протягом п'яти робочих днів з дати початку її проведення (зазначеної у посвідченні про перевірку) складають акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки НКРЕ у двох примірниках за формою, визначеною додатком 4.
4.17. Оригінал підписаного всіма сторонами акта перевірки або з відміткою про відмову ліцензіата від його підписання з відповідними документами і матеріалами надаються ТП НКРЕ до структурного підрозділу НКРЕ, який організовує здійснення контролю ліцензованої діяльності ліцензіатів.
У разі виявлення порушень ліцензіатом законодавства України та Ліцензійних умов разом з актом ТП НКРЕ надає подання про порушення з визначенням чітких висновків про результати перевірки та пропозицій щодо застосування відповідних санкцій до ліцензіата.
У поданні про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов ТП НКРЕ обов'язково аналізує пояснення, заперечення і зауваження ліцензіата до акта.
За результатами планової перевірки ТП НКРЕ може надати ліцензіату термін до 15 робочих днів для усунення порушень Ліцензійних умов, виявлених під час перевірки, про що письмово повідомляє ліцензіата.
4.18. Структурний підрозділ НКРЕ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, проводить аналіз результатів перевірки і готує службову записку та подання про розгляд порушень Ліцензійних умов на відкритому засіданні НКРЕ.
Відділ зв'язків з громадськістю та міжнародної координації НКРЕ забезпечує опублікування в засобах масової інформації про розгляд питання про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов на відкритому засіданні НКРЕ.
Протокольний відділ НКРЕ готує ліцензіатам та іншим зацікавленим сторонам запрошення або повідомлення щодо їх участі в засіданні НКРЕ, а управління справами НКРЕ надсилає його ліцензіату з поштовим повідомленням.
5. Оформлення документів щодо застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов ( z0174-96, z0408-96, z0433-96, z0448-96, z0637-96, z0759-96 ) до ліцензіатів за результатами здійснення контролю
5.1. У разі порушення ліцензіатами законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов. НКРЕ має право застосовувати до ліцензіатів санкції відповідно до Законів України "Про електроенергетику", "Про природні монополії", постанов Кабінету Міністрів України від 21.07.99 N 1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику" і від 19.07.2000 N 1139 "Про затвердження Порядку застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику" та Ліцензійних умов.
5.2. У разі виявлення в матеріалах звітності, обґрунтованих зверненнях до НКРЕ споживачів, ліцензіатів, правоохоронних, податкових та інших органів державної влади порушень ліцензіатами Умов та Правил з виробництва електроенергії, з постачання електроенергії за нерегульованим тарифом, оптового постачання електроенергії та передачі електроенергії магістральними та міждержавними електричними мережами або за результатами проведених перевірок цих ліцензіатів структурний підрозділ НКРЕ, який організовує контроль діяльності ліцензіатів, на підставі здійсненої перевірки або аналізу звітності чи інших документів ліцензіата готує подання на розгляд НКРЕ про застосування до ліцензіата відповідного рішення, яке оформляється у вигляді:
розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;
постанови про зупинення дії ліцензії;
постанови про накладення штрафу;
постанови про анулювання ліцензії.
5.3. У разі виявлення в матеріалах звітності, обґрунтованих зверненнях до НКРЕ споживачів, ліцензіатів, правоохоронних, податкових та інших органів державної влади порушень ліцензіатами Умов та Правил з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами або за результатами проведених перевірок цих ліцензіатів структурний підрозділ НКРЕ, який організовує контроль діяльності ліцензіатів, на підставі здійсненої перевірки або аналізу звітності чи інших документів ліцензіата готує подання на розгляд НКРЕ про застосування до ліцензіата відповідного рішення, що оформляється у вигляді:
постанови про застереження;
постанови про зупинення дії ліцензії;
постанови про накладення штрафу;
постанови про анулювання ліцензії.
6. Контроль за усуненням ліцензіатами порушень Ліцензійних умов ( z0174-96, z0408-96, z0433-96, z0448-96, z0637-96, z0759-96 ) і виконанням рішень НКРЕ
6.1. Ліцензіат, який одержав рішення НКРЕ про застосування до нього санкцій (крім анулювання ліцензії) за порушення законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов, зобов'язаний виконати його вимоги і в установлений у ньому термін у письмовій формі повідомити про це НКРЕ та відповідне ТП НКРЕ.
6.2. Відповідне ТП НКРЕ здійснює контроль за усуненням ліцензіатом порушень Ліцензійних умов у встановлений рішенням НКРЕ термін.
6.3. У разі прийняття НКРЕ рішення про застосування до ліцензіата застереження НКРЕ або відповідне ТП НКРЕ контролює надання ліцензіатом у 3-денний термін з моменту отримання застереження письмової відповіді про заходи, за допомогою яких у терміни, визначені НКРЕ, він повинен усунути порушення, зазначені в застереженні.
6.4. У разі накладення на ліцензіата штрафу за порушення законодавства про електроенергетику та Ліцензійних умов НКРЕ або відповідне ТП НКРЕ контролює надання документального підтвердження до НКРЕ та ТП НКРЕ ліцензіатом щодо оплати штрафу протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення.
6.5. У разі усунення ліцензіатом порушень Ліцензійних умов у встановлений відповідним рішенням НКРЕ термін він надає відповідному ТП НКРЕ письмове повідомлення з необхідними документами та матеріалами, які підтверджують усунення порушень.
При достатності наданих ліцензіатом пояснень НКРЕ за поданням структурного підрозділу, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, приймає протокольне рішення про припинення процедури розгляду порушень ліцензіатом Ліцензійних умов, про що письмово повідомляє ліцензіата.

................
Перейти до повного тексту