1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 214 від 27.06.96
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 липня 1996 р.
за N 374/1399
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 239 від 10.06.2014 )
Про затвердження Зборів і плат за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінтрансу N 487 від 07.12.98 N 711 від 15.12.2000 N 799 від 16.11.2001 N 10 від 09.01.2003 Наказами Міністерства транспорту та зв'язку N 519 від 02.09.2005 N 447 від 10.05.2006 N 772 від 26.06.2008 N 1064 від 28.08.2008 N 1248 від 13.10.2008 N 19 від 21.01.2010 Наказами Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 N 966 від 03.12.2013 )
З метою приведення державної цінової та тарифної політики на морському транспорті у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 1995 року N 109 "Про уточнення повноважень центральних органів державної виконавчої влади Уряду Автономної Республіки Крим та виконкомів місцевих Рад у галузі ціноутворення",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Збори і плати за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України (далі - Збори і плати), що додаються, і ввести їх в дію з 1996 року.
2. Встановити, що рівень цих Зборів і плат є граничним.
3. З введенням в дію зазначених Зборів і плат не застосовувати портові збори, передбачені наказом колишнього ММФ СРСР від 30.11.87 р. N 186, та всі доповнення і роз'яснення щодо порядку їх застосування.
4. Управлінню тарифної та цінової політики (Осадча Т.М.) разом з Головним управлінням правового забезпечення діяльності транспорту (Наапетян М.Р.) в установленому порядку зареєструвати зазначені Збори і плати в Міністерстві юстиції України.
5. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Безрученко В.Т.):
5.1. Забезпечити розсилку цього наказу установам, підприємствам і організаціям морського і річкового транспорту незалежно від форм власності та довести Збори і плати до відома зацікавлених іноземних організацій в установленому порядку.
5.2. Організувати опублікування Зборів і плат у засобах масової інформації.
5.3. Розробити та подати на затвердження в Міністерство проект Порядку застосування знижок до Зборів і плат, встановлених цим наказом.
5.4. Забезпечити контроль за правильним застосуванням Зборів і плат.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Золотоверха О.М.
Міністр І.П.Данькевич
Затверджено
Наказ Міністерства транспорту
України
27.06.96 N 214
(у редакції наказу Міністерства
транспорту України)
15.12.2000 N 711 ( z0005-01 )
Збори і плата за послуги, що надаються суднам закордонного плавання у морських портах України
( Назва із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Загальні умови 1. Збори та плата (швартовний збір, плата за роботу буксирів при швартовних операціях, плата за користування плавзасобами, плата за агентські послуги, супервайзерська винагорода) справляються у морських портах із суден закордонного плавання зазначених груп і плавучих споруд, що плавають під Державним прапором України та іноземним прапором:
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003, Наказами Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013, N 966 від 03.12.2013 )
вантажні судна, що заходять у порти для виконання група А
вантажних операцій, та плавучі споруди
пасажирські судна, включаючи швидкісні судна на група Б
підводних крилах та пороми, що заходять у порт для
виконання вантажопасажирських операцій, криголами, які
не належать порту та не орендовані ним
ліхтери, буксири, буксири-штовхачі, штовхачі, група В
баржі (самохідні та несамохідні), річкові самохідні
судна, включаючи судна типу "ріка - море," пароплавств,
які є членами Братиславської угоди, що заходять у порти
на р.Дунаї, а також річкові самохідні судна, що
заходять в інші порти для подальшого перевантаження
вантажів на морські судна та навпаки
несамохідні судна (крім барж) група Г
судна, що заходять у порт вимушено, для група Д
постачання, карантинних потреб, а також судна, що
прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази)
України службові та військові судна група Д
навчальні, навчально-виробничі судна при виконанні група Д
ними рейсів за навчальними планами навчальних закладів,
на борту яких перебуває не менше ніж 50 курсантів,
навчально-тренажерні судна
наукові, дослідні судна та швидкісні судна на група Д
підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські
рейси за розкладом у каботажному плаванні (крім
прогулянкових і круїзних рейсів)
інші судна (судноремонтного заводу, група Е
аварійно-рятувальні, підводно-технічні, технічні,
госпітальні, гідрографічні, судна місцевого портового
флоту, криголами, які належать порту та орендовані
ним, спортивні судна, приватні яхти, парусні судна,
судна, які проходять ходові випробування, риболовецькі
судна, що заходять у порти без виконання вантажних
операцій)
( Абзац дев'ятий пункту 1 в редакції Наказу Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Примітки:
1. Під терміном "вимушено" треба розуміти заходження судна в порт у зв'язку із загрозою безпеці продовження плавання, життю або здоров'ю членів команди та пасажирів.
2. Судна груп В (буксири та баржі), Д та Е, що виконують комерційні вантажні рейси, належать до групи А.
3. Судна груп Д та Е, що виконують комерційні вантажопасажирські рейси, належать до групи Б.
4. Ці збори та плати поширюється на суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності, які виконують роботи та надають послуги у морських портах та на причалах судноремонтних заводів України незалежно від підпорядкованості цих портів (причалів).
2. Сплата зборів і плати за транзитний прохід суден Керч-Єнікальським каналом (КЄК) та каналом Прорва здійснюється шляхом попередньої оплати або безпосередньо на вході в КЄК та канал Прорва, якщо при цьому не обумовлено інше.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
3. Нарахування зборів і плати за послуги, що надаються суднам у морських портах України, здійснюється з умовного об'єму судна, який обчислюється в кубічних метрах і дорівнює добутку трьох величин (довжина судна, ширина судна і висота борту судна), зазначених в обмірному свідоцтві (головні розміри) або документі, що його замінює. При цьому умовний об'єм судна підлягає округленню у такому порядку: до 0,50 куб. м відкидається, а 0,50 куб. м і більше округлюється до 1 куб. м.
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 )
Для морських суден, що перевозять вантажі на верхній палубі чи мають дві або більше палуб, крім твіндечних суден, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити не менше половини ширини судна.
Для суден групи Б, що мають дві або більше палуб, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити половину ширини судна.
Умовний об'єм баржо-буксирних складів, караванів та інших складених плавучих споруд для нарахування всіх видів зборів і плат дорівнює сумі об'ємів окремих елементів.
Для розрахунку всіх видів зборів і плати умовний об'єм суден РО-РО, РО-ФЛОУ, ОБО, ЛО-РО, контейнеровозів, худобовозів, ліхтеровозів, автомобілевозів застосовується з коефіцієнтом 0,7 за умови використання зазначених суден відповідно до їх спеціалізації. Тип судна та його спеціалізація визначаються за судновими документами.
Збори і плата, за послуги, які надаються морською державною адміністрацією Дніпро-Бузького порту суднам, що заходять у цей порт, сплачуються безпосередньо державному підприємству "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту.
( Абзац шостий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
4. Судна, що обслуговуються на рейді, сплачують за найм роз'їздних катерів або буксирів додатково, окремо за кожний найм катера або буксира.
5. Для ліхтеровозів, що виконують вантажні операції з ліхтерами на зовнішньому або внутрішньому рейді, портові збори нараховуються з об'єму ліхтерів, зданих ліхтеровозом по прибутті до порту і прийнятих ним при виході з нього.
6. Установлені цими Зборами і платою ставки (без урахування знижок та/або надбавок) швартовного збору, плати за роботу буксирів при швартовних операціях і плати за користування самохідними плавзасобами, підвищуються для всіх суден.
( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006, Наказом Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 )
У робочі дні з 22.00 до 6.00 - на 25%;
в суботні, недільні й святкові дні за календарем:
( Абзац третій пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 )
з 6.00 до 22.00 - на 50%,
з 22.00 до 6.00 - на 100%.
Ці надбавки застосовуються тільки в тій частині вартості послуги, яка відповідає фактичній тривалості послуги в позаурочний час.
На річкові судна (несамохідні баржі), а також круїзні пасажирські судна, які заходять у порт Ялта, ці надбавки не поширюються.
У дисбурсментських рахунках, що виставляються судновласникам, здійснюється обов'язковий детальний розрахунок вартості наданих послуг з визначенням установлених цими Зборами і платою ставок, які застосовуються для розрахунку (без урахування знижок та/або надбавок), фактичної тривалості послуги (загальної, у тому числі в суботні, недільні, святкові дні та нічний час), а також відсотка та сум надбавок.
При цьому розрахунок суми надбавки здійснюється за такою формулою:
Т1
Н = З * Вн * -- ,
Т2
де Н - сума надбавки;
З - сума відповідного збору або плати, розрахована за установленою цими Зборами і платою ставкою (без урахування знижок та/або надбавок);
Вн - відсоток надбавки;
Т1- фактична тривалість відповідної послуги в суботні, недільні, святкові дні та нічний час;
Т2 - фактична тривалість відповідної послуги";
( Абзац восьмий пункту 6 в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 ) ( Абзац пункту 6 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 )
7. Основними ознаками лінії закордонного плавання є:
установлення обов'язкових і факультативних іноземних та українських портів заходження;
закріплення для роботи на лінії типів суден;
установлення періодичності заходження закріплених суден в українські порти;
реєстрація лінії Державним департаментом морського і річкового транспорту, за поданням адміністрації порту (морського порту).
8. Для суден, що заходять у порт Южний для виконання операцій з навантаження-розвантаження генеральних та навалювальних вантажів, порт та інші суб'єкти підприємницької діяльності, що надають відповідні послуги, можуть застосовувати знижку 50 відсотків з установлених цими Зборами і платою ставок (без урахування знижок та/або надбавок) зборів і плати (крім швартовного збору).
( Абзац перший пункту 8 в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 966 від 03.12.2013 )
Для круїзних пасажирських суден закордонного плавання групи Б (за винятком тих, що виконують вантажопасажирські рейси) застосовуються знижки з установлених цими Зборами і платою ставок (без урахування знижок та/або надбавок) в залежності від порту заходу у таких розмірах:
у порту Ялта - 20 відсотків;
у порту Одеса - 20 відсотків.
( Абзац другий пункту 8 в редакції Наказу Мінтрансу N 10 від 09.01.2003, із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006, N 19 від 21.01.2010 )
Для круїзних пасажирських суден закордонного плавання групи Б (за винятком тих, що виконують вантажопасажирські рейси), що здійснюють рейси у період з 15 листопада по 15 березня, застосовується знижка у розмірі 50 відсотків із ставок усіх видів Зборів і плати.
( Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 19 від 21.01.2010 )
9. Якщо на судно поширюється застосування кількох надбавок зборів і плати, кожна з них застосовується щодо установленої цими Зборами і платою ставки (без урахування знижок та/або надбавок).
Якщо на судно поширюється застосування кількох знижок, застосовується тільки найбільша щодо установленої цими Зборами і платою ставки (без урахування знижок та/або надбавок) зборів і плати.
( Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 )( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 )
10. Якщо на судно одночасно поширюється застосування будь-яких надбавок та знижок, то застосовується кожна з надбавок та тільки найбільша знижка. При цьому обчислення надбавок та знижки здійснюється до установленої цими Зборами і платою ставки (без урахування знижок та/або надбавок) відповідного збору (плати).
( Пункт 10 в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 )
11. При нарахуванні зборів і плати, за якими ставки установлені цими Зборами і платою погодинно, час округлюється до 0,5 години. При цьому, час менше ніж 30 хвилин приймається за 0,5 години, а час більше ніж 30 хвилин - за 1 годину.
( Абзац перший пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 )
При нарахуванні зборів і плат подобово, час округлюється до 0,5 доби. При цьому, час до 0,5 доби приймається за 0,5 доби, а час більше, ніж 0,5 доби - за 1 добу.
12. Державна належність судна і відповідно наданий йому статус під час справляння зборів і плати визначається за прапором, під яким це судно плаває, незалежно від того, хто є його власником і хто його використовує.
13. Сплата зборів і плати здійснюється відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 р. N 15 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю".
14. Ставки зборів і плати не враховують податок на додану вартість. На суми зборів і плати, визначених згідно з цими Зборами і платою, податок на додану вартість нараховується відповідно до законодавства.
( Пункт 14 в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 447 від 10.05.2006 ) ( Назву глави виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 15 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 16 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 17 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 18 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 19 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 20 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 21 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 22 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 23 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 24 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 25 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 26 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Пункт 27 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 965 від 03.12.2013 ) ( Назву глави виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 966 від 03.12.2013 ) ( Пункт 28 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 966 від 03.12.2013 ) ( Пункт 29 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 966 від 03.12.2013 ) ( Пункт 30 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 966 від 03.12.2013 )
Швартовний збір
15. Швартовний збір при швартуванні, відшвартуванні, перетягуванні і перешвартуванні суден усіх груп, крім В, Г, Д і Е, справляється за такими ставками.
Таблиця 4
Ставка швартовного збору (за операцію)
(у доларах США)
Об'єм судна, куб.м Для суден у закордонному
плаванні
до 1000 включно 28
понад 1000 до 5000 включно 57
понад 5000 до 10 000 включно 85
понад 10 000 до 20 000 включно 114
понад 20 000 до 40 000 включно 171
понад 40 000 до 80 000 включно 228
понад 80 000 284
судна на підводних крилах 3
( Таблиця 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003; в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 772 від 26.06.2008 )
16. Перетяжка судна уздовж причалу на відстань більше ніж довжина судна вважається як дві операції, менше довжини судна - як одна операція.
17. Перешвартування судна від причалу до причалу вважається як дві операції.
Плата за роботу буксирів при швартовних операціях
18. Комплексна оплата роботи всіх буксирів при швартуванні, відшвартуванні та перестановленні для суден групи А (крім плавучих споруд), Б (круїзні пасажирські судна закордонного плавання, які заходять у порт Ялта) і В (крім буксирів, буксирів-штовхачів, штовхачів) обчислюється за ставками табл. 5.
19. Ставки табл. 5 застосовуються за відсутності кригових умов при швидкості вітру до 14 м/с.
20. У кригових умовах або при швидкості вітру понад 14 м/с оплата роботи буксирів при швартуванні, відшвартуванні і перестановленні здійснюється за ставками табл. 6.
21. Кількість і потужність буксирів, необхідних для проведення швартовних операцій, встановлюється "Обов'язковою постановою по порту" або визначається лоцманською службою за погодженням з капітаном судна.
22. Для суден групи А в портах лінії закордонного плавання, відкритої в установленому порядку, надається знижка в розмірі 20 відсотків.
23. Для суден, які використовують при швартовних операціях підрулювальний пристрій, надається знижка в розмірі 25 відсотків.
24. Судна всіх груп із зіпсованим або непрацюючим головним двигуном оплачують роботу буксирів при швартуванні, відшвартуванні, перестановленні, як несамохідні судна.
25. Плата за роботу буксирів при швартуванні, відшвартуванні й перестановленні для суден груп А (плавучі споруди), В (буксири, буксири-штовхачі, штовхачі), а також суден груп Б (крім круїзних пасажирських суден закордонного плавання, що заходять у порт Ялта), Г, Д і Е справляється за ставками табл. 6.
Таблиця 5
Ставки плати за роботу буксирів при швартовних операціях (за куб.м/операцію)
(у доларах США)
Порт Для суден у закордонному плаванні
швартування,
відшвартування
перестановлення
Білгород-Дністровський 0,082 0,142
Бердянськ 0,068 0,096
Бухта Камишова 0,060 0,085
Дніпро-Бузький 0,074 0,128
Євпаторія 0,060 0,085
Ізмаїл 0,068 0,096
Іллічівськ 0,068 0,096
Керч 0,060 0,085
Маріуполь 0,082 0,142
Миколаїв (мор.) 0,074 0,128
Одеса 0,082 0,142
Октябрський 0,074 0,128
Очаків 0,038 0,051
Рені 0,068 0,096
Севастополь 0,060 0,085
Скадовськ 0,035 0,051
Усть-Дунайськ 0,082 0,142
Феодосія 0,060 0,085
Херсон (мор.) 0,082 0,142
Южний 0,082 0,142
Ялта (усі групи суден) 0,060 0,085
Примітка. З круїзних пасажирських суден об'ємом більше як 45000 куб.м, що заходять у порт Ялта, збір за роботу буксирів при швартовних операціях стягується як із суден об'ємом 45000 куб. м.
( Абзац другий примітки вилучено на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 1064 від 28.08.2008 ) ( Таблиця 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003; в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 772 від 26.06.2008 )
Плата за користування плавзасобами
26. За користування самохідними плавзасобами у всіх випадках, крім обумовлених у пункті 34, справляється плата за ставками табл.6.
27. За користування портовими несамохідними суднами плата справляється за ставками, затвердженими начальником підприємства-власника.
Таблиця 6
Ставки плати за користування самохідними суднами
(у доларах США за годину)
Індикаторна потужність двигуна Для суден у закордонному
плаванні
кВт к. с. порти Чорного
моря і
р. Дунай
порти
Азовського
моря
до 75 включно до 100 71 57
понад 75 до 110 включно 101 - 150 85 71
понад 110 до 150 включно 151 - 204 100 85
понад 150 до 185 включно 205 - 252 114 100
понад 185 до 240 включно 253 - 326 142 114
понад 240 до 300 включно 327 - 408 156 126
понад 300 до 350 включно 409 - 476 182 158
понад 350 до 440 включно 477 - 598 213 182
понад 440 до 500 включно 599 - 680 237 213
понад 500 до 600 включно 681 - 816 269 224
понад 600 до 700 включно 817 - 952 292 253
понад 700 до 800 включно 953 - 1088 348 313
понад 800 до 900 включно 1089 - 1224 395 348
понад 900 до 1100
включно
1225 - 1496 455 384
понад 1100 до 1470
включно
1497 - 1999 526 441
понад 1470 до 1840
включно
2000 - 2502 611 512
понад 1840 до 2500
включно
2503 - 3400 739 654
понад 2500 понад 3400 995 825

................
Перейти до повного тексту