- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 344 від 08.07.97 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 серпня 1997 р. за N 353/2157 |
Про затвердження Правил роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 402 від 07.07.98
Наказами Міністерства економіки
N 259 від 29.08.2005
N 309 від 09.10.2006
N 21 від 25.01.2008
Наказом Міністерства економічного
розвитку і торгівлі
N 632 від 10.05.2018
Наказом Міністерства розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства
N 1130 від 16.06.2020 )
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006
N 833 "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення"
НАКАЗУЮ:
( Преамбула в редакції Наказу Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
1. Затвердити Правила роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією, що додаються.
( Пункт 1 в редакції Наказу Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
2. Головному управлінню з питань внутрішньої торгівлі та громадського харчування (Родіонов Ю.Ф.), Юридичному управлінню (Сервінський А.Ю.) зареєструвати цей наказ в Міністерстві юстиції України.
3. Визнати такими, що не застосовуються на території України, Правила роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією, затверджені наказом Міністерства торгівлі СРСР від 21.01.85 N 24.
4. Управлінню інформаційного забезпечення (Загорняк О.В.) забезпечити публікацію цього наказу в газеті "Урядовий кур'єр".
Затверджено
наказом Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі
України від 08.07.97 N 344
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 серпня 1997 р.
за N 353/2157
Правила роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією
( У тексті слово "покупець" в усіх відмінках та числах замінено словом "споживач" у відповідних відмінках та числах згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
( У тексті Правил слова "нормативних документів" замінено словами "нормативно-правових актів" згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
N 1130 від 16.06.2020 )
Загальні положення
1. Ці Правила регламентують порядок приймання, зберігання, підготовки до продажу та продаж картоплі, овочів, баштанних культур, ягід, плодів, винограду, горіхів, грибів, плодів цитрусових, субтропічних та тропічних культур, дикорослих плодів і ягід у свіжому, сушеному, свіжозамороженому, переробленому та консервованому виді (далі - плодоовочева продукція), а також визначають вимоги у дотриманні прав споживачів щодо належної якості товарів і рівня торговельного обслуговування.
2. Правила поширюються на суб'єктів господарювання всіх форм власності, які пройшли реєстрацію в установленому порядку.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 402 від 07.07.98 )
3. Роздрібна торгівля плодоовочевою продукцією здійснюється через спеціалізовані магазини "Овочі-фрукти", в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) магазинів з універсальним асортиментом продовольчих товарів, відділи (секції) магазинів споживчої кооперації, стаціонарну дрібнороздрібну мережу (палатки (ятки), кіоски, павільйони), пересувну торговельну мережу (автомагазини, авторозвозки, лотки-автопричепи, столики, лотки тощо).
Порядок продажу плодоовочевої продукції у дрібнороздрібній торговельній мережі регулюється Правилами роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, затвердженими наказом МЗЕЗторгу від 08.07.96
N 369 та зареєстрованими в Мін'юсті 23.07.96 за N 372/1397.
4. В спеціалізованих магазинах по продажу плодоовочевої продукції можуть продаватися продовольчі товари у фасованому вигляді, що мають герметичну упаковку та не потребують особливих температурних умов зберігання і реалізації, - масла рослинного походження, сіль, оцет, прянощі, мед та ін.
( Абзац другий пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
5. На фасаді торговельного приміщення повинна бути вивіска із зазначенням назви суб'єкта господарювання. Біля входу до цього приміщення на видному місці розміщується інформація про режим роботи.
( Абзац перший пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 309 від 09.10.2006 )
Режим роботи торговельного об'єкта встановлюється суб'єктом господарювання самостійно, а у випадках, передбачених законодавством, за погодженням з органами місцевого самоврядування.
( Абзац другий пункту 5 в редакції Наказу Міністерства економіки
N 309 від 09.10.2006 )
У разі планового закриття торговельного приміщення (для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання тощо) суб'єкт господарювання повинен помістити поряд з інформацією про режим роботи оголошення про дату та період закриття.
( Абзац третій пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 309 від 09.10.2006 )
6. У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі, а також продажу товарів з використанням інших нестаціонарних засобів на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням його прізвища, імені та по батькові, а також відомостей про суб'єкт господарювання, що організував торгівлю: для юридичної особи - найменування, місцезнаходження і номери телефону, для фізичної особи - підприємця - прізвище, ім'я та по батькові, номер свідоцтва про державну реєстрацію і найменування органу, що здійснив таку реєстрацію. Усі відомості оформляються відповідно до законодавства про мови.
( Пункт 6 в редакції Наказу Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
7. Суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити стан торговельних приміщень для роздрібного продажу плодоовочевої продукції на рівні, що відповідає санітарно-гігієнічним, технологічним та протипожежним нормам, установленим для приймання, зберігання та реалізації харчових продуктів.
8. Торговельно-технологічне обладнання, що використовується при організації роздрібного продажу плодоовочевої продукції, повинно забезпечувати збереження її якості та товарного вигляду протягом всього терміну реалізації.
9. Засоби вимірювальної техніки, що використовуються при продажу плодоовочевої продукції, повинні бути у справному стані, мати повірочне клеймо та проходити періодичну повірку в установленому законодавством порядку.
( Пункт 9 в редакції Наказу Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
10. Транспортні засоби для перевезення плодоовочевої продукції повинні мати санітарний паспорт, бути чистими, у справному стані. Кузов автомашини повинен мати спеціальне покриття, що легко піддається миттю.
11. Працівники, що здійснюють транспортування, зберігання і продаж плодоовочевої продукції, підлягають обов'язковому медичному огляду. Кожен працівник повинен мати особисту медичну книжку.
Працівники, які своєчасно не пройшли медичне обстеження, до роботи не допускаються.
12. Працівники суб'єкта господарювання повинні бути забезпечені форменим одягом або іншим одягом, що відповідає санітарним вимогам.
13. Суб'єкт господарювання повинен мати санітарні правила, зареєстрований санітарний журнал, медичні книжки працівників, асортиментний перелік продукції, що реалізується.
( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 309 від 09.10.2006, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
N 1130 від 16.06.2020 )
14. Працівники суб'єкта господарювання, які безпосередньо зайняті обслуговуванням споживачів, повинні мати спеціальну професійну підготовку: знати асортимент і якісні характеристики товарів, ознаки браку (вад товарів); правила підготовки товарів до продажу, викладки товарів і оформлення вітрин, способи показу і упакування товарів; правила зберігання товарів і терміни їх реалізації; порядок таврування засобів міри та ваги; правила роботи касового апарата і догляду за ним та встановлений порядок розрахунку з споживачами, види торговельного обладнання, інвентаря і правила користування ними; правила поводження з тарою; правила санітарії і гігієни; правила техніки безпеки та протипожежні засоби тощо.
15. До подачі товарів у продаж працівники суб'єкта господарювання повинні підготувати їх - перевірити якість, цілісність упаковки, розпакувати, почистити тощо.
16. Для демонстрації споживачам в торговельному залі повинна бути виставлена плодоовочева продукція, інші товари або їх зразки у повному асортименті, наявному у суб'єкта господарювання.
17. Суб'єкт господарювання повинен забезпечити позначення цін відповідно до Інструкції про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та закладах ресторанного господарства, затвердженої наказом МЗЕЗторгу України від 04.01.97
N 2, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 20.01.97 за N 4/1808.
( Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
18. Суб'єкт господарювання зобов'язаний всіляко сприяти споживачу у вільному виборі товарів та на його вимогу надати документи, що підтверджують ціни та якість плодоовочевої продукції, інших товарів.
Споживач має право перевірити точність ваги відпущеного товару. Контрольно-вимірювальні прилади повинні знаходитись на видному і доступному для споживача місці.
19. Розрахунки з споживачами за придбані ними товари здійснюються відповідно до законодавства.
( Абзац перший пункту 19 в редакції Наказу Міністерства економіки
N 309 від 09.10.2006 )
Оформлення і облік руху товарів та готівки на підприємствах споживчої кооперації ведеться в установленому порядку.
20. Оплачена споживачем плодоовочева продукція відпускається в тару споживача або за його бажанням в поліетиленові кульки, інший пакувальний матеріал.
21. У разі продажу плодоовочевої продукції неналежної якості продавець зобов'язаний замінити її на якісну або повернути споживачу сплачені гроші.
22. Суб’єкти господарювання повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.
( Пункт 22 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
N 1130 від 16.06.2020 )
................Перейти до повного тексту