- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 02 від 04.01.97 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 1997 р. за N 4/1808 |
Про затвердження Інструкції про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та закладах ресторанного господарства
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами МЗЕЗторгу
N 252 від 17.05.97
N 168 від 23.03.99
Наказами Міністерства економіки
N 80 від 16.05.2000
N 21 від 25.01.2008
Наказом Міністерства економічного
розвитку і торгівлі
N 632 від 10.05.2018 )
Відповідно до Закону України
"Про захист прав споживачів" та постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006
N 833 "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення"
НАКАЗУЮ:
( Преамбула в редакції Наказу Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
1. Затвердити Інструкцію про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та закладах ресторанного господарства, що додається.
( Пункт 1 в редакції Наказу Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
2. Юридичному управлінню (Сервінський А.Ю.) зареєструвати цей наказ в Міністерстві юстиції України.
3. Визнати такими, що не застосовуються на території України, наказ Міністерства торгівлі СРСР від 24.08.50 N 690 "О мероприятиях по упорядочению информации покупателей о ценах на товары в торговой сети и предприятиях общественного питания" та "Инструкцию о порядке обозначения розничных цен на товарах народного потребления", затверджену Державним комітетом по цінах при Державному плановому комітеті СРСР 17.10.67 за N 10-15/2185, а також таким, що втратив чинність, наказ Міністерства торгівлі УРСР від 02.07.82 N 193 "О порядке обозначения розничных цен на импортных товарах народного потребления".
4. Управлінню інформаційного забезпечення (Загорняк О.В.) забезпечити публікацію цього наказу в газеті "Урядовий кур'єр".
Затверджено
наказом Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі
України від 04.01.97 N 2
Інструкція
про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та закладах ресторанного господарства
( Назва Інструкції із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
( У тексті Інструкції слово "покупець" в усіх відмінках та числах замінено словом "споживач" у відповідних відмінках та числах згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
1. Ця Інструкція визначає основні вимоги щодо порядку позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі, закладах ресторанного господарства та спрямована на дотримання прав споживачів щодо одержання необхідної, доступної та достовірної інформації про ціни на товари відповідно до Закону України
"Про захист прав споживачів".
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
2. Вимоги цієї Інструкції поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форм власності, які здійснюють торговельну діяльність у сфері роздрібної торгівлі та ресторанного господарства на території України.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
3. Роздрібні ціни на товари народного споживання (далі - ціни) - це ціни на товари невиробничого споживання, за якими їх продають незалежно від форми розрахунків безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.
4. Роздрібні ціни на товари формуються, встановлюються і застосовуються згідно з чинним законодавством.
Працівники, відповідальні за формування, встановлення і застосування роздрібних цін, призначаються керівником суб'єкта господарювання.
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 252 від 17.05.97 )
5. Роздрібні ціни фіксуються суб'єктом господарювання у реєстрі роздрібних цін, де зазначається: назва товару, артикул, марка, тип, оптова відпускна ціна (ціна постачальника) з посиланням на документ, що її засвідчує, розмір торговельної надбавки, встановлена роздрібна ціна.
Документами, які обгрунтовують сформовані і встановлені ціни на товари, що надійшли до підприємств роздрібної торгівлі та закладів ресторанного господарства, є рахунки-фактури, накладні, квитанції про прийняття товарів на комісію, заборні листи, калькуляційні картки, інші супровідні документи, книги надходження товарів, акти останньої інвентаризації, описи-акти уцінки, дооцінки, оформлені в установленому порядку.
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 252 від 17.05.97 )( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
6. Інформування споживачів про роздрібні ціни на товари здійснюється за допомогою таких засобів:
ярликів цін (цінників) на зразках товарів або покажчиків цін в підприємствах роздрібної торгівлі;
ярликів цін (цінників), прейскурантів алкогольних напоїв, меню та прейскурантів цін на куповані товари у закладах ресторанного господарства.
Ярлик цін (цінник) призначається для надання споживачам основної інформації на окремий товар, покажчик цін і прейскурант цін на куповані товари - на ряд товарів, що є у продажу, меню - про перелік страв, кулінарних, булочних, борошняних кондитерських виробів, що пропонуються протягом дня.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 21 від 25.01.2008 )
7. Ярлики цін (цінники) та покажчики цін повинні мати такі реквізити:
для продовольчих товарів:
для вагових товарів - назва товару, сорт, ціна за один кілограм або за сто грамів;
для товарів чи напоїв, що продаються на розлив, - назва товару чи напою, сорт, ціна за одиницю місткості або одиницю ваги;
для штучних товарів та напоїв в пляшках - назва товару чи напою, вага або місткість, сорт, ціна за штуку;
для товарів, що розфасовані, - назва товару, сорт, ціна за один кілограм або за сто грамів, вага одиниці розфасовки, ціна за одиницю розфасовки;
для непродовольчих товарів:
для товарів, на які ціни встановлені в залежності від сортності, - назва товару, сорт, ціна за один метр, кілограм, штуку або одиницю розфасовки;
для товарів, на які ціни по сортах не встановлені, - назва товару, ціна за один метр, кілограм, штуку або одиницю розфасовки;
для дрібних штучних товарів (парфюмерні, галантерейні та ін.) - назва товару, вага або місткість, ціна за штуку або одиницю упаковки.
У закладах ресторанного господарства в меню зазначається перелік страв, кулінарних, борошняних кондитерських, булочних виробів та напоїв власного виробництва, вихід і ціна однієї порції. У прейскуранті зазначається перелік алкогольних і безалкогольних напоїв, пива, тютюнових, кондитерських виробів та інших закупних товарів, маса, об'єм і ціна на відповідну одиницю продукту, крім того, для алкогольних напоїв - ємність пляшки, ціна за пляшку, за 50 та 100 мілілітрів. У підприємствах з обслуговуванням офіціантами в бланках рахунків повинні бути передбачені графи для зазначення назв страв, кількості порцій, ціни за порцію та підсумкової суми цін відпущеної продукції.
................Перейти до повного тексту