1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України
11.02.2016 № 84
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 лютого 2016 р.
за № 259/28389
( Положення втратило чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 4 від 04.01.2022 )
ПОЛОЖЕННЯ
про експертний комітет з відбору та використання основних лікарських засобів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я № 1049 від 07.10.2016 № 885 від 01.08.2017 № 169 від 03.02.2021 )
І. Загальні положення
1. Це Положення регулює порядок створення та функціонування експертного комітету з відбору та використання основних лікарських засобів (далі – експертний комітет).
2. Експертний комітет – постійно діючий дорадчий орган, який створюється Міністерством охорони здоров’я України для здійснення оцінки порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності лікарських засобів з метою їх включення до Національного переліку основних лікарських засобів (далі – Національний перелік).
3. Метою експертного комітету є здійснення прозорого відбору лікарських засобів, до яких належать якісні, ефективні, безпечні лікарські засоби з найвищими показниками економічної доцільності, що необхідні для забезпечення першочергових потреб медичної допомоги населенню в закладах охорони здоров’я (далі - ЗОЗ) для лікування за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.
4. Експертний комітет при виконанні покладених на нього завдань керується принципами незалежності, неупередженості, прозорості та компетентності.
ІІ. Склад експертного комітету
1. Експертний комітет складається з 12–18 осіб.
До складу експертного комітету входять особи з вищою медичною, та/або фармацевтичною, та/або економічною, та/або математичною освітою.
( Абзац другий пункту 1 розділу ІІ в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 885 від 01.08.2017 )
2. Члени експертного комітету призначаються Міністром охорони здоров’я за результатами конкурсного відбору строком на чотири роки.
Члени експертного комітету, у разі закінчення строку призначення тимчасово, протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та протягом 90 календарних днів з дня його завершення продовжують виконувати свої функції.
( Пункт 2 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 169 від 03.02.2021 )
3. Кандидати у члени експертного комітету повинні відповідати таким вимогам:
мати вищу медичну, або фармацевтичну, або економічну, або математичну освіту;
( Абзац другий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 1049 від 07.10.2016 ) ( Абзац третій пункту 3 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 1049 від 07.10.2016 )
не перебувати на державній службі;
не мати реального конфлікту інтересів, передбаченого Законом України "Про запобігання корупції" та цим Положенням, зокрема, не перебувати у трудових або будь-яких інших договірних відносинах з виробниками та власниками реєстраційних посвідчень лікарських засобів або пов'язаними з ними особами;
мати досвід здійснення оцінки порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності лікарських засобів.
4. Членами експертного комітету можуть бути як громадяни України, так і іноземці.
5. Голова експертного комітету призначається Міністром охорони здоров’я. Заступник голови обирається зі складу членів експертного комітету шляхом відкритого голосування більшістю голосів членів, присутніх на першому засіданні.
ІІІ. Конфлікт інтересів
1. Кандидати у члени експертного комітету подають до конкурсної комісії, зазначеної в розділі ІV цього Положення, заяву про відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення.
Перед призначенням усі заяви кандидатів у члени експертного комітету опрацьовуються конкурсною комісією на предмет наявності реального та/або потенційного конфлікту інтересів.
2. У разі встановлення наявності реального конфлікту інтересів у кандидата у члени експертного комітету така особа не може бути призначена членом експертного комітету.
У разі встановлення наявності потенційного конфлікту інтересів конкурсна комісія шляхом голосування приймає рішення стосовно можливості чи неможливості участі такої особи в розгляді пропозицій щодо внесення змін до Національного переліку.
3. Члени експертного комітету щороку подають до експертного комітету заяву про відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення, та перед початком кожного засідання за формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення.
Подані заяви опрацьовуються секретаріатом експертного комітету.
4. У разі встановлення наявності реального конфлікту інтересів у члена експертного комітету щодо питань порядку денного, що стосуються наявного конфлікту інтересів, така особа може бути виключно присутньою при їх розгляді.
5. У разі встановлення наявності потенційного конфлікту інтересів у члена експертного комітету експертний комітет шляхом голосування приймає рішення про можливість такої особи:
бути виключно присутньою при розгляді питань, щодо яких існує потенційний конфлікт інтересів;
бути виключно присутньою при розгляді питань, щодо яких існує потенційний конфлікт інтересів, та брати участь в їх обговоренні;
брати участь у прийнятті рішень стосовно питань, щодо яких існує потенційний конфлікт інтересів, без участі в їх обговоренні.
6. У разі неподання членом експертного комітету заяви про відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів або зазначення в заяві неправдивих відомостей щодо реального та/або потенційного конфлікту інтересів експертний комітет приймає рішення про виключення такої особи зі свого складу.
7. Перед початком кожного засідання, на яке запрошені експерти, такі особи подають до експертного комітету заяву про відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів за формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення.
Подані заяви опрацьовуються секретаріатом експертного комітету.
У разі встановлення наявності реального та/або потенційного конфлікту інтересів у запрошених експертів, неподання ними заяви про відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів або зазначення в заяві неправдивих відомостей експертний комітет шляхом голосування приймає рішення про заборону участі такої особи у відповідному засіданні.
8. Опис інформації щодо наявності чи відсутності реального та/або потенційного конфлікту інтересів у членів експертного комітету та запрошених експертів, здійснений на підставі поданих заяв, розміщується на веб-сайті експертного комітету разом із інформацією щодо прийнятих з цього питання рішень.
9. Членам експертного комітету заборонено безпосередньо (не на засіданнях експертного комітету) контактувати з зацікавленими фізичними та юридичними особами з приводу питань, що пов’язані з внесенням змін до Національного переліку.
ІV. Порядок конкурсного відбору членів експертного комітету
1. Конкурсний відбір членів експертного комітету здійснюється на засадах рівного доступу кандидатів до участі у конкурсі.
2. Конкурсна комісія створюється наказом МОЗ.
3. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, інших структурних підрозділів МОЗ та Громадської ради при МОЗ.
Конкурсну комісію очолює Міністр.
4. Оголошення про проведення конкурсного відбору публікується на офіційному веб-сайті МОЗ та повинно містити основні вимоги до кандидатів, документів, що подаються, інформацію про місце та строк їх прийняття (протягом двадцяти календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу).
5. Особи, які бажають взяти участь у конкурсному відборі, подають до конкурсної комісії такі документи:
супровідний лист щодо відповідності встановленим вимогам до кандидатів у члени експертного комітету в довільній формі;
заяву про відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення;
копію документа, який посвідчує особу;
інформацію та документи, що підтверджують наявність відповідної освіти, досвіду роботи та виконуваних функцій, у тому числі здійснення оцінки порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності лікарських засобів.
6. Прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсному відборі, здійснює секретар конкурсної комісії. Подані документи і матеріали конкурсної комісії зберігаються у кадровій службі МОЗ.
7. Секретар конкурсної комісії перевіряє подані документи на відповідність вимогам, встановленим у пункті 3 розділу ІІ цього Положення.
Інформація про надходження заяв про участь у конкурсному відборі публікується на офіційному веб-сайті МОЗ.
8. Конкурсна комісія на підставі розгляду поданих документів та співбесіди з кандидатами на своєму засіданні здійснює відбір у члени експертного комітету.
Перевага надається кандидатам, які мають найбільший досвід здійснення оцінки порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності лікарських засобів, що підтверджується документально, та особам, які працюють або мають досвід роботи в ЗОЗ, вищих навчальних закладах або установах, що займаються науковою діяльністю.
( Абзац другий пункту 8 розділу IV в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 1049 від 07.10.2016 )
9. Засідання конкурсної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини її складу.
Рішення конкурсної комісії приймається більшістю голосів членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
10. За результатами засідання конкурсної комісії складається протокол, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії.
Конкурсна комісія приймає рішення про призначення членів експертного комітету, про що протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення видається наказ МОЗ.
11. Секретар конкурсної комісії письмово повідомляє кандидатів у члени експертного комітету про результати конкурсного відбору протягом трьох робочих днів після прийняття такого рішення.
Рішення конкурсної комісії публікуються на офіційному веб-сайті МОЗ.
V. Функції експертного комітету
1. Експертний комітет:
визначає пріоритетні хвороби та патологічні стани;
( Абзац другий пункту 1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 885 від 01.08.2017 )
ініціює внесення змін до Національного переліку;
розглядає пропозиції щодо внесення змін до Національного переліку;
здійснює оцінку порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності лікарських засобів для їх включення до та виключення з Національного переліку;
готує звіти з висновками та рекомендаціями стосовно кожної зміни, пропонованої до внесення до Національного переліку;
готує та подає до Міністерства охорони здоров’я України загальні звіти з висновками та рекомендаціями стосовно кожної редакції Національного переліку;
( Абзац сьомий пункту 1 розділу V в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 885 від 01.08.2017 )
розглядає заяви членів експертного комітету та запрошених експертів на предмет наявності чи відсутності реального та/або потенційного конфлікту інтересів;
до 01 січня 2019 року за дорученням Міністра охорони здоров’я бере участь у роботі з розгляду пропозицій щодо визначення номенклатури лікарських засобів, що закуповуються за бюджетні кошти, та готує свої рекомендації;
( Пункт 1 розділу V доповнено новим абзацом дев’ятим згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 885 від 01.08.2017 )
інформує громадськість про свою діяльність шляхом опублікування відомостей на своєму веб-сайті.
2. Члени експертного комітету:
беруть участь у роботі експертного комітету, в тому числі у його засіданнях та обговоренні питань порядку денного, дотримуючись правил їх проведення;
виконують доручення голови експертного комітету;
діють професійно та в інтересах пацієнтів;
мають доступ до всіх матеріалів, що опрацьовуються експертним комітетом, у тому числі документів, що надходять від заявників;
дотримуються вимог щодо відсутності реального та/або потенційного конфлікту інтересів та конфіденційності інформації, зокрема підписують зобов’язання щодо нерозголошення конфіденційної інформації (у довільній формі);
приймають колегіальні рішення;
підписують протоколи засідань експертного комітету.
3. Голова експертного комітету:
скликає засідання експертного комітету;
головує на засіданнях експертного комітету;
приймає рішення про запрошення на засідання осіб, що не входять до складу експертного комітету; підписує протоколи засідань експертного комітету;
здійснює контроль за виконанням рішень експертного комітету.
4. Голова експертного комітету надає членам експертного комітету окремі доручення у зв'язку зі здійсненням оцінки порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності лікарських засобів.
VI. Секретаріат експертного комітету
1. Секретаріат координується через голову експертного комітету.
Працівники секретаріату не є членами експертного комітету.
2. Секретаріат експертного комітету:
здійснює організаційне забезпечення функціонування експертного комітету;
виконує пошук інформації, що необхідна для здійснення оцінки порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності лікарських засобів, що пропонуються до включення до Національного переліку;
( Абзац третій пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 885 від 01.08.2017 )
здійснює діловодство експертного комітету, в тому числі реєстрацію кореспонденції, підготовку проектів відповідей на звернення до експертного комітету;
веде облік заяв про внесення змін до Національного переліку та інших звернень, що надходять до експертного комітету, перевіряє подані заяви на відповідність встановленим вимогам;
( Абзац п'ятий пункту 2 розділу VI в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 885 від 01.08.2017 )
розробляє проекти порядку денного засідань експертного комітету та надсилає їх разом із повідомленням про дату проведення засідання всім членам експертного комітету не пізніше ніж за п’ять робочих днів до засідання;
веде та оформлює протоколи засідань експертного комітету протягом не більше ніж десяти робочих днів після закінчення засідань;
оформлює звіти з висновками та рекомендаціями стосовно кожної зміни, пропонованої до внесення до Національного переліку, та загальні звіти експертного комітету стосовно кожної редакції Національного переліку;
( Абзац восьмий пункту 2 розділу VI в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 885 від 01.08.2017 )
веде облік рішень експертного комітету;
забезпечує опублікування на веб-сайті експертного комітету та підтримання в актуальному стані інформації щодо функціонування експертного комітету.

................
Перейти до повного тексту