1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
22.01.2013 № 63
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 лютого 2013 р.
за № 247/22779
Про затвердження Положення про рекламу
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 980 від 21.10.2021 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1449 від 28.10.2014 № 939 від 03.07.2015 № 843 від 28.11.2017 № 980 від 21.10.2021 № 1226 від 29.09.2022 № 1321 від 23.11.2023 № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
Відповідно до пункту 37-8 частини другої статті 7, пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", статті 25 Закону України "Про рекламу" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про рекламу, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 980 від 21.10.2021 )
2. Департаменту контрольно-правової роботи (Мисюра О.П.) забезпечити:
подання цього рішення на здійснення експертизи на відповідність Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод до Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України;
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню інформаційних технологій, зовнішніх та внутрішніх комунікацій (Заїка А.Л.) забезпечити опублікування цього рішення відповідно до вимог законодавства.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Комісії Є.Воропаєва.

Голова Комісії

Д. Тевелєв

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва





М.Ю. Бродський
Протокол засідання Комісії
від 22 січня 2013 р. № 3
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
22 січня 2013 року № 63
(у редакції рішення
Національної комісії з цінних
паперів та фондового ринку
21 жовтня 2021 року № 980
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 лютого 2013 р.
за № 247/22779
ПОЛОЖЕННЯ
про рекламу
І. Загальні положення
1. Цим Положенням регулюються питання, пов’язані з рекламою фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків, послуг с недержавного пенсійного забезпечення та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку рекламних матеріалів, зупинення та поновлення розповсюдження реклами.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про рекламу", Законі України "Про недержавне пенсійне забезпечення", Законі України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки".
3. Адміністративна послуга НКЦПФР з погодження розповсюдження рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення є платною послугою, розмір плати за надання якої встановлено Розмірами плати за реєстраційні дії щодо учасників ринків капіталу та інших осіб, затвердженими рішенням НКЦПФР від 13 червня 2022 року № 620, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2022 року за № 909/38245.
( Розділ I доповнено пунктом 3 згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1321 від 23.11.2023 )
4. Адміністративна послуга НКЦПФР з погодження розповсюдження рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення надається з дотриманням вимог, визначених Порядком надання адміністративних послуг Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, затвердженим рішенням НКЦПФР від 17 листопада 2021 року № 1124, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2022 року за № 147/37483.
( Розділ I доповнено пунктом 4 згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1321 від 23.11.2023 )
5. Розповсюдження реклами може здійснюватися через усі рекламні засоби, передбачені законодавством, та, якщо реклама стосується послуг з недержавного пенсійного забезпечення, за умови її попереднього подання до НКЦПФР.
6. Реклама дозволяється рекламодавцям, визначеним частиною третьою статті 25 Закону України "Про рекламу".
Рекламодавцями реклами послуг інвестиційної фірми можуть бути пов’язані агенти, з якими такою інвестиційною фірмою укладені агентські договори, якщо умовами відповідного агентського договору передбачено таке право пов’язаного агента.
Рекламодавцями реклами послуг з недержавного пенсійного забезпечення (далі - НПЗ) можуть бути виключно особи, зазначені в частині третій статті 2 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення".
7. Реклама повинна відповідати, зокрема, таким вимогам:
містити найменування та контактну інформацію рекламодавця;
повинна бути викладена державною мовою;
інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні;
у рекламі забороняється вміщувати зображення фізичної особи або використовувати її ім’я без письмової згоди на це цієї особи;
у рекламі забороняється використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності;
у рекламі забороняється імітувати або копіювати текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі інших товарів, якщо інше не передбачено законами України у сфері інтелектуальної власності;
у рекламі забороняється рекламувати товари, які підлягають обов’язковій сертифікації, або виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, ліцензії, у разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії;
текст рекламного відеоролика або аудіоролика повинен оголошуватися з однією швидкістю, за винятком інформації щодо наявності у рекламодавця статусу фінансової установи, відповідного дозволу або ліцензії, яка може оголошуватися з більшою швидкістю;
реклама не повинна бути прихованою, недобросовісною або містити порівняння, які є неправомірними відповідно до вимог, визначених Законом України "Про рекламу".
Реклама також повинна містити наступні відомості:
реклама цінних паперів повинна містити відомості щодо реєстрації відповідного випуску цінних паперів, зазначені у свідоцтві про реєстрацію цього випуску;
реклама інститутів спільного інвестування, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності свідоцтва про внесення таких інститутів до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування, що підтверджує право на провадження діяльності у сфері спільного інвестування, із зазначенням номера свідоцтва, дати його видачі, строку діяльності інституту спільного інвестування та/або, у разі розміщення реклами у мережі Інтернет,— гіперпосилання на офіційний вебсайт компанії з управління активами, яка управляє активами інституту спільного інвестування, де розміщено свідоцтво про внесення таких інститутів до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування;
( Абзац тринадцятий пункту 7 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
реклама товарів та/або послуг професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності ліцензії, яка підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, із зазначенням серії та номера ліцензії, дати її видачі та строку дії, найменування органу, який видав ліцензію, а у разі відсутності зазначених реквізитів така реклама повинна містити номер та дату прийняття рішення (постанови) НКЦПФР про видачу ліцензії, яке підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках та/або, у разі розміщення реклами у мережі Інтернет,— гіперпосилання на офіційний вебсайт професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків, де розміщено таку та/або такі ліцензії чи інформацію;
( Абзац чотирнадцятий пункту 7 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
реклама товарів та/або послуг саморегулівних організацій професійних учасників ринків капіталу, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності свідоцтва про реєстрацію саморегулівної організації професійних учасників ринків капіталу із зазначенням номера і дати видачі свідоцтва;
реклама послуг уповноважених рейтингових агентств, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності свідоцтва про внесення до Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств із зазначенням номера і дати видачі свідоцтва.
Реклама цінних паперів, щодо яких здійснено або буде здійснено публічну пропозицію, повинна відповідати таким додатковим вимогам:
( Пункт 7 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
містити зазначення про наявність затвердженого НКЦПФР проспекту, посилання на вебсайт та/або базу даних, де такий проспект оприлюднено або буде оприлюднено відповідно до вимог статті 102 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", а також інформацію про місце, в якому інвестори (потенційні інвестори) можуть (зможуть) отримати такий проспект у паперовій формі. Вимоги цього абзацу не застосовуються у випадках, визначених частиною четвертою статті 97 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки";
( Пункт 7 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
інформація, що міститься у рекламі, повинна бути точною, коректною, достовірною та неоманливою, а також узгоджуватися з інформацією, що міститься у проспекті (якщо проспект вже опубліковано), або з інформацією, яка повинна міститися у проспекті (якщо проспект ще не опубліковано).
( Пункт 7 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
8. У разі використання в рекламі інформації про дохід за фінансовими інструментами або розмір отриманого учасником ринку капіталу та організованого товарного ринку у минулому прибутку, така реклама має містити застереження, що отриманий у минулому прибуток не є гарантією отримання доходів у майбутньому, розміщене таким чином, що б візуально сприймалося як єдине ціле з інформацією про розмір доходу, та із використанням шрифту, розмір якого не менший за розмір шрифту, яким зазначена інша інформація.
9. Особа, яка надає агентські послуги, може розповсюджувати рекламу послуг з НПЗ щодо певного недержавного пенсійного фонду (далі - НПФ) лише на підставі договору доручення на надання агентських послуг, укладеного з адміністратором такого НПФ.
При розповсюдженні реклами особою, що надає агентські послуги, у рекламі обов’язково зазначаються відомості про ліцензію адміністратора НПФ, з яким цією особою укладено договір доручення на надання агентських послуг.
( Абзац другий пункту 9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1321 від 23.11.2023 )
Реклама, яка розповсюджується рекламодавцем реклами послуг з НПЗ, повинна містити відомості щодо ліцензії (якщо законодавством вимагається отримання відповідної ліцензії), виданої цій особі (номер ліцензії, дату видачі та термін її дії (за наявності) або номер та дату рішення відповідного органу, який здійснює державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків, про видачу ліцензії та найменування органу, який видав ліцензію) або реєстраційний номер НПФ за реєстром НПФ, якщо рекламодавцем є НПФ.
( Абзац третій пункту 9 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1321 від 23.11.2023 )
10. Реклама інститутів спільного інвестування (далі — ІСІ) повинна, зокрема, відповідати таким вимогам:
в інформації повинні зазначатись дата початку та дата закінчення періоду, за який отримано дохідність за цінними паперами ІСІ та/або за результатами діяльності ІСІ, дані щодо якої зазначені у рекламі, та застереження про те, що дохід у майбутньому не є гарантованим;
не містити посилань на дохідність за цінними паперами ІСІ та/або за результатами діяльності ІСІ за період менший, ніж один рік, крім випадку, коли строк діяльності такого ІСІ становить менше одного року;
не вказувати отриману дохідність, що приведена до річного рівня, без зазначення періоду, за який отримано дохідність, якщо діяльність ІСІ триває менше одного року;
інформація про розмір доходу, який передбачається одержати за результатами діяльності ІСІ, має узгоджуватись з інформацією та/або даними у регламенті ІСІ та мати застереження про те, що такий дохід не є гарантованим;
реклама, що містить інформацію про розмір отриманого у минулому прибутку (доходу), повинна використовуватись не більше шести місяців з дати початку її розповсюдження, крім випадку, якщо у рекламному повідомленні вказується розмір отриманого прибутку (доходу) за результатами звітного року.
У цьому разі рекламодавець має право вказувати розмір отриманого прибутку (доходу) протягом року, наступного за звітним роком;
містити умови, за яких фізична особа може бути учасником кваліфікаційного інституту спільного інвестування, згідно частини третьої статті 4 Закону України "Про інститути спільного інвестування".
( Пункт 10 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
11. Рекламодавці під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами об’єктів житлового будівництва (у тому числі житлових та нежитлових приміщень) з метою залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у тому числі в управління) шляхом здійснення пропозиції щодо придбання фінансових інструментів та/або коли таке залучення коштів здійснюється особою під час провадження нею професійної діяльності на ринках капіталу, для спорудження таких об’єктів, зобов’язані дотримуватись вимог частини першої статті 25-1 Закону України "Про рекламу".
Така реклама, крім реклами в аудіальних медіа, має містити:
реквізити документів, визначених частиною першою статті 25-1 Закону України "Про рекламу";
ідентифікатор об’єкта будівництва в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (для об’єктів, щодо яких набуто право на виконання будівельних робіт після запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва);
адресу вебсайту замовника будівництва, девелопера будівництва (за наявності), управителя фонду фінансування будівництва (за наявності), на якому розміщена інформація, визначена Законом України "Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому" (у разі продажу житлових приміщень).
( Розділ I доповнено пунктом 11 згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
12. Рекламодавцям під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків забороняється вчиняти наступні дії:
зазначати розмір доходу, який передбачається одержати за фінансовими інструментами (у тому числі за результатами екстраполяційного прогнозу), та робити прогнози щодо збільшення вартості фінансових інструментів (крім фінансових інструментів з фіксованою дохідністю);
рекламувати цінні папери до затвердження проспекту цінних паперів згідно із законодавством про ринки капіталу та організовані товарні ринки та нормативно-правовими актами НКЦПФР;
рекламувати деривативні контракти, що укладаються на організованому ринку капіталу, до реєстрації специфікації таких деривативних контрактів згідно із законодавством про ринки капіталу та організовані товарні ринки, а також нормативно-правовими актами НКЦПФР;
використовувати відомості, які не відповідають проспекту емісії цінних паперів відповідного випуску, зареєстрованого НКЦПФР;
використовувати інформацію про дохід за фінансовими інструментами або розмір отриманого емітентом у минулому прибутку без посилання на те, що такий дохід або прибуток не є гарантією отримання доходів у майбутньому.
рекламувати фінансові піраміди;
( Пункт 12 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
рекламувати цінні папери у разі здійснення їх розміщення під час емісії та / або обігу серед заздалегідь визначеного кола осіб.
( Пункт 12 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/21/1549/К03 від 10.12.2024 )
13. Рекламодавцям під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами послуг з НПЗ забороняється вчиняти наступні дії:
використовувати неповну або недостовірну інформацію стосовно послуг з недержавного пенсійного забезпечення, що надаються цим рекламодавцем;
використовувати порівняльну рекламу з метою недобросовісної конкуренції шляхом зазначення недоліків у діяльності осіб, які провадять аналогічну професійну діяльність з недержавного пенсійного забезпечення, незалежно від того, чи відповідає така інформація про недоліки дійсності;
надавати прогноз чи гарантувати зростання доходів учасників недержавного пенсійного забезпечення;
робити подарунки (виграші) або давати обіцянку про дарування (виграші) потенційним учасникам та вкладникам пенсійних фондів, а також страхувальникам, з якими укладено договір страхування довічної пенсії, чи вкладникам пенсійних депозитних рахунків у банках або здійснювати будь-які інші заохочувальні заходи, що можуть вплинути на вибір того чи іншого пенсійного фонду (банку, страхової організації) його потенційним учасником (вкладником, страхувальником).
II. Порядок подання проєкту реклами послуг з НПЗ до НКЦПФР
1. Рекламодавці послуг з НПЗ не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня її розповсюдження надають до НКЦПФР такі документи:
заяву про подання рекламних матеріалів згідно з додатком до цього Положення (далі - заява);
проєкт реклами, затверджений керівником рекламодавця або іншою особою, яка відповідно до законодавства виконує його обов’язки;
платіжний документ, що підтверджує внесення засновником(ами) плати за погодження розповсюдження рекламних матеріалів щодо послуг з НПЗ.

................
Перейти до повного тексту