1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
10.12.2024 № 09/21/1549/К03
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 2024 року
за № 1981/43326
Про затвердження Змін до Положення про рекламу
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків", з метою приведення нормативно — правових актів у відповідність до вимог законодавства, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Зміни до Положення про рекламу, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року № 63, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2013 року за № 247/22779, що додаються.
2. Департаменту методології регулювання професійних учасників ринку цінних паперів забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню адміністративної діяльності забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
4. Це рішення набирає чинності з дня наступного, за днем його оприлюднення на вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку І. Барамія.

Голова Комісії

Руслан МАГОМЕДОВ
Протокол засідання Комісії
від 10.12.2024 року № 222
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
10 грудня 2024 року
№ 09/21/1549/К03
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 2024 року
за № 1981/43326
Зміни
до Положення про рекламу, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року № 63, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2013 року за № 247/22779
( Див. текст )
1. У розділі І:
1) у пункті 7:
абзац тринадцятий після слів "строку діяльності інституту спільного інвестування" доповнити словами "та/або, у разі розміщення реклами у мережі Інтернет,— гіперпосилання на офіційний вебсайт компанії з управління активами, яка управляє активами інституту спільного інвестування, де розміщено свідоцтво про внесення таких інститутів до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування;";
абзац чотирнадцятий викласти в такій редакції:
"реклама товарів та/або послуг професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності ліцензії, яка підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, із зазначенням серії та номера ліцензії, дати її видачі та строку дії, найменування органу, який видав ліцензію, а у разі відсутності зазначених реквізитів така реклама повинна містити номер та дату прийняття рішення (постанови) НКЦПФР про видачу ліцензії, яке підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках та/або, у разі розміщення реклами у мережі Інтернет,— гіперпосилання на офіційний вебсайт професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків, де розміщено таку та/або такі ліцензії чи інформацію;";
доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
"Реклама цінних паперів, щодо яких здійснено або буде здійснено публічну пропозицію, повинна відповідати таким додатковим вимогам:
містити зазначення про наявність затвердженого НКЦПФР проспекту, посилання на вебсайт та/або базу даних, де такий проспект оприлюднено або буде оприлюднено відповідно до вимог статті 102 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", а також інформацію про місце, в якому інвестори (потенційні інвестори) можуть (зможуть) отримати такий проспект у паперовій формі. Вимоги цього абзацу не застосовуються у випадках, визначених частиною четвертою статті 97 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки";
інформація, що міститься у рекламі, повинна бути точною, коректною, достовірною та неоманливою, а також узгоджуватися з інформацією, що міститься у проспекті (якщо проспект вже опубліковано), або з інформацією, яка повинна міститися у проспекті (якщо проспект ще не опубліковано).";
2) пункт 10 викласти в такій редакції:
"10. Реклама інститутів спільного інвестування (далі — ІСІ) повинна, зокрема, відповідати таким вимогам:
в інформації повинні зазначатись дата початку та дата закінчення періоду, за який отримано дохідність за цінними паперами ІСІ та/або за результатами діяльності ІСІ, дані щодо якої зазначені у рекламі, та застереження про те, що дохід у майбутньому не є гарантованим;
не містити посилань на дохідність за цінними паперами ІСІ та/або за результатами діяльності ІСІ за період менший, ніж один рік, крім випадку, коли строк діяльності такого ІСІ становить менше одного року;
не вказувати отриману дохідність, що приведена до річного рівня, без зазначення періоду, за який отримано дохідність, якщо діяльність ІСІ триває менше одного року;
інформація про розмір доходу, який передбачається одержати за результатами діяльності ІСІ, має узгоджуватись з інформацією та/або даними у регламенті ІСІ та мати застереження про те, що такий дохід не є гарантованим;
реклама, що містить інформацію про розмір отриманого у минулому прибутку (доходу), повинна використовуватись не більше шести місяців з дати початку її розповсюдження, крім випадку, якщо у рекламному повідомленні вказується розмір отриманого прибутку (доходу) за результатами звітного року.
У цьому разі рекламодавець має право вказувати розмір отриманого прибутку (доходу) протягом року, наступного за звітним роком;
містити умови, за яких фізична особа може бути учасником кваліфікаційного інституту спільного інвестування, згідно частини третьої статті 4 Закону України "Про інститути спільного інвестування".".
3) доповнити пунктом 11 такого змісту:
"11. Рекламодавці під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами об’єктів житлового будівництва (у тому числі житлових та нежитлових приміщень) з метою залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у тому числі в управління) шляхом здійснення пропозиції щодо придбання фінансових інструментів та/або коли таке залучення коштів здійснюється особою під час провадження нею професійної діяльності на ринках капіталу, для спорудження таких об’єктів, зобов’язані дотримуватись вимог частини першої статті 25-1 Закону України "Про рекламу".
Така реклама, крім реклами в аудіальних медіа, має містити:
реквізити документів, визначених частиною першою статті 25-1 Закону України "Про рекламу";
ідентифікатор об’єкта будівництва в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (для об’єктів, щодо яких набуто право на виконання будівельних робіт після запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва);

................
Перейти до повного тексту