1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
21.10.2021  № 980
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 листопада 2021 р.
за № 1463/37085
Про внесення Змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року № 63
Відповідно до пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків", з метою приведення нормативно-правового акту у відповідність до вимог законодавства Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. У заголовку та пункті 1 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року № 63 "Про затвердження Положення про рекламу цінних паперів та фондового ринку", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2013 року за № 247/22779, слова "цінних паперів та фондового ринку" виключити.
2. Унести Зміни до Положення про рекламу цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року № 63, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2013 року за № 247/22779, виклавши його в новій редакції, що додається.
3. Департаменту методології регулювання професійних учасників ринку цінних паперів (Курочкіна І.) забезпечити:
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Барамію І.

Т.в.о. Голови Комісії

І. Барамія

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України




О. Вискуб
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
22 січня 2013 року № 63
(у редакції рішення
Національної комісії з цінних
паперів та фондового ринку
21 жовтня 2021 року № 980)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 листопада 2021 р.
за № 1463/37085
ПОЛОЖЕННЯ
про рекламу
І. Загальні положення
1. Цим Положенням регулюються питання, пов’язані з рекламою фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків, послуг с недержавного пенсійного забезпечення та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку рекламних матеріалів, зупинення та поновлення розповсюдження реклами.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про рекламу", Законі України "Про недержавне пенсійне забезпечення", Законі України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки".
3. Розповсюдження реклами може здійснюватися через усі рекламні засоби, передбачені законодавством, та, якщо реклама стосується послуг з недержавного пенсійного забезпечення, за умови її попереднього подання до НКЦПФР.
4. Реклама дозволяється рекламодавцям, визначеним частиною третьою статті 25 Закону України "Про рекламу".
Рекламодавцями реклами послуг інвестиційної фірми можуть бути пов’язані агенти, з якими такою інвестиційною фірмою укладені агентські договори, якщо умовами відповідного агентського договору передбачено таке право пов’язаного агента.
Рекламодавцями реклами послуг з недержавного пенсійного забезпечення (далі - НПЗ) можуть бути виключно особи, зазначені в частині третій статті 2 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення".
5. Реклама повинна відповідати, зокрема, таким вимогам:
містити найменування та контактну інформацію рекламодавця;
повинна бути викладена державною мовою;
інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні;
у рекламі забороняється вміщувати зображення фізичної особи або використовувати її ім’я без письмової згоди на це цієї особи;
у рекламі забороняється використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності;
у рекламі забороняється імітувати або копіювати текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі інших товарів, якщо інше не передбачено законами України у сфері інтелектуальної власності;
у рекламі забороняється рекламувати товари, які підлягають обов’язковій сертифікації, або виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, ліцензії, у разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії;
текст рекламного відеоролика або аудіоролика повинен оголошуватися з однією швидкістю, за винятком інформації щодо наявності у рекламодавця статусу фінансової установи, відповідного дозволу або ліцензії, яка може оголошуватися з більшою швидкістю;
реклама не повинна бути прихованою, недобросовісною або містити порівняння, які є неправомірними відповідно до вимог, визначених Законом України "Про рекламу".
Реклама також повинна містити наступні відомості:
реклама цінних паперів повинна містити відомості щодо реєстрації відповідного випуску цінних паперів, зазначені у свідоцтві про реєстрацію цього випуску;
реклама інститутів спільного інвестування, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності свідоцтва про внесення таких інститутів до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування, що підтверджує право на провадження діяльності у сфері спільного інвестування, із зазначенням номера свідоцтва, дати його видачі, строку діяльності інституту спільного інвестування;
реклама товарів та/або послуг професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності ліцензії, яка підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, із зазначенням серії та номера ліцензії, дати її видачі та строку дії, найменування органу, який видав ліцензію, а у разі відсутності зазначених реквізитів така реклама повинна містити номер та дату прийняття рішення НКЦПФР про видачу ліцензії, яке підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках;
реклама товарів та/або послуг саморегулівних організацій професійних учасників ринків капіталу, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності свідоцтва про реєстрацію саморегулівної організації професійних учасників ринків капіталу із зазначенням номера і дати видачі свідоцтва;
реклама послуг уповноважених рейтингових агентств, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності свідоцтва про внесення до Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств із зазначенням номера і дати видачі свідоцтва.
6. У разі використання в рекламі інформації про дохід за фінансовими інструментами або розмір отриманого учасником ринку капіталу та організованого товарного ринку у минулому прибутку, така реклама має містити застереження, що отриманий у минулому прибуток не є гарантією отримання доходів у майбутньому, розміщене таким чином, що б візуально сприймалося як єдине ціле з інформацією про розмір доходу, та із використанням шрифту, розмір якого не менший за розмір шрифту, яким зазначена інша інформація.
7. Особа, яка надає агентські послуги, може розповсюджувати рекламу послуг з НПЗ щодо певного недержавного пенсійного фонду (далі - НПФ) лише на підставі договору доручення на надання агентських послуг, укладеного з адміністратором такого НПФ.
При розповсюдженні реклами особою, що надає агентські послуги, обов’язково зазначаються відомості про ліцензію адміністратора НПФ, з яким цією особою укладено договір доручення на надання агентських послуг.
Реклама, яка розповсюджується рекламодавцем реклами послуг з НПЗ, повинна містити відомості щодо ліцензії (якщо законодавством вимагається отримання відповідної ліцензії), виданої цій особі (номер ліцензії, дату видачі та термін її дії (за наявності) або номер та дату рішення відповідного органу, який здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг, про видачу ліцензії та найменування органу, який видав ліцензію), або відомості про включення особи до реєстру фінансових установ (якщо така особа є фінансовою установою).
8. Реклама інститутів спільного інвестування (далі - ІСІ) повинна, зокрема, відповідати таким вимогам:
в інформації повинні зазначатись дата початку та дата закінчення періоду, за який отримано дохідність за цінними паперами ІСІ, дані щодо якої зазначені у рекламі;
не містити посилань на дохідність за цінними паперами ІСІ за період менший, ніж один рік, крім випадку, коли строк діяльності такого ІСІ становить менше одного року;
не вказувати отриману дохідність, що приведена до річного рівня, якщо діяльність ІСІ триває менше одного року;
реклама, що містить інформацію про розмір отриманого у минулому прибутку (доходу), повинна використовуватись не більше шести місяців з дати початку її розповсюдження.
9. Рекламодавцям під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків забороняється вчиняти наступні дії:

................
Перейти до повного тексту