1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.12.2010 N 1467
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 лютого 2011 р.
за N 180/18918
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 684 від 31.07.2015 )
Про затвердження Порядку застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації
Відповідно до стандартних правил 6.3, 6.4, 6.9 Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур від 18.05.73, до якої Україна приєдналась згідно із Законом України "Про приєднання України до Протоколу про внесення змін до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - Порядок), що додається.
2. Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту (Лисий В.М.) та Управлінню правового забезпечення (Чорна Г.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Керівникам регіональних митниць, митниць забезпечити інформування суб'єктів підприємницької діяльності про вимоги цього наказу.
4. Регіональній інформаційній митниці (Копосов С.А.) доопрацювати відповідні програмно-інформаційні комплекси для забезпечення реалізації вимог Порядку.
5. Установити, що цей наказ набирає чинності через 30 днів після його офіційного опублікування.
6. Загальну координацію дій, пов'язаних із виконанням цього наказу, покласти на Департамент аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту (Лисий В.М.).
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Дериволкова С.Д.
Голова Державної
митної служби України
ПОГОДЖЕНО:
Міністр фінансів України
В.о. Голови Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
Голова професійної спілки
працівників митних органів України

І.Г.Калєтнік

Ф.Ярошенко


Г.Яцишина

І.В.Тимофєєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
13.12.2010 N 1467
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 лютого 2011 р.
за N 180/18918
ПОРЯДОК
застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено з метою:
практичної реалізації положень стандартних правил 6.3, 6.4, 6.9 Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур від 18.05.73, до якої Україна приєдналась згідно із Законом України "Про приєднання України до Протоколу про внесення змін до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур", Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.2005 N 314, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.04.2005 за N 439/10719 (зі змінами);
підвищення ефективності роботи митних органів під час митного контролю та митного оформлення за рахунок упровадження методів управління ризиками, у тому числі аналізу ризиків із використанням інформаційних технологій;
встановлення єдиного порядку практичного застосування в митних органах автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - ВМД).
1.2. Цей Порядок визначає особливості дій посадових осіб підрозділів митного оформлення (далі - ПМО) регіональних митниць, митниць, які здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів із застосуванням ВМД (далі - посадові особи ПМО, визначені для здійснення митних процедур за ВМД), та інших посадових осіб регіональних митниць, митниць під час застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (далі - АСАУР), що імплементована до програмно-інформаційного комплексу "Автоматизована система митного оформлення" (далі - ПІК АСМО).
1.3. Оцінка ризику за ВМД за допомогою АСАУР здійснюється шляхом перевірки електронної копії ВМД. Така перевірка здійснюється в автоматизованому режимі після прийняття ВМД до митного оформлення і внесення електронної копії ВМД до бази даних (далі - БД) митного органу.
1.4. За результатами оцінки ризику за ВМД АСАУР формується перелік митних процедур (далі - МП).
1.5. Перелік МП містить:
1) назву МП;
2) вид МП (обов'язкова, обов'язкова за умови, у разі необхідності);
3) повідомлення до МП (містить уточнення, інструкції чи пояснення, які стосуються застосування МП, за потреби - уточнення про товари чи інші умови, за яких застосування МП є обов'язковим).
Перелік МП може також не містити жодних вказівок або містити лише повідомлення без зазначення МП.
1.6. Сформовані АСАУР вказівки, що містяться в переліку МП, здійснюються посадовими особами митних органів при проведенні митного контролю та митного оформлення, з урахуванням виду МП та повідомлення до МП, та відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів.
2. Порядок дій посадових осіб ПМО та інших посадових осіб регіональних митниць, митниць під час застосування АСАУР
2.1. Після оцінки ризику за ВМД шляхом перевірки електронної копії ВМД за допомогою АСАУР посадова особа ПМО, визначена для здійснення МП за ВМД, переглядає сформований в електронному вигляді АСАУР перелік МП.
2.2. У разі участі в митному контролі та митному оформленні інших посадових осіб ПМО чи посадових осіб інших підрозділів ці посадові особи в обов'язковому порядку переглядають сформований АСАУР перелік МП для визначення МП, виконання яких належить до їх компетенції.
Якщо в переліку МП наявні МП, виконання яких належить до компетенції посадових осіб або підрозділів митного органу, які перебувають або розташовані не в ПМО, то посадова особа ПМО, визначена для здійснення МП за ВМД, повідомляє про перелік МП керівнику (заступнику керівника) ПМО або особі, яка його заміщує, та вживає заходів для невідкладного повідомлення посадових осіб або підрозділів митного органу, до компетенції яких належить виконання МП, про сформований АСАУР перелік МП, у тому числі засобами телефонного, факсимільного зв'язку, електронної пошти тощо.
Підрозділи митного органу, до компетенції яких належить виконання МП, що можуть бути здійснені після завершення митного оформлення чи відмови в митному оформленні, регулярно (не рідше ніж раз на тиждень) переглядають сформовані переліки МП з використанням доступу до БД митного органу ПІК АСМО. Положення абзаців першого та другого цього пункту до таких МП не застосовуються.
2.3. МП виду "обов'язкова" повинна бути здійснена в обов'язковому порядку, крім випадків, коли:
1) виконання МП неможливе (залежно від виду чи характеристики товару, від наявності відповідних технічних засобів, від можливості пред'явлення товару до митного контролю тощо);
2) виконання МП недоцільне (очікуваний ефект від виконання МП не перевищує затрат ресурсів митних органів на виконання МП або виконання МП може призвести до значної необґрунтованої затримки митного оформлення);
3) вказівки щодо виконання МП суперечать вимогам інших нормативно-правових актів з питань митної справи;
4) умови щодо можливого невиконання МП визначені іншими нормативно-правовими актами з питань митної справи, в тому числі щодо встановлення митними органами до підприємства рівня довіри.
Рішення про невиконання МП виду "обов'язкова", сформованої АСАУР, приймається керівником (заступником керівника) підрозділу, до компетенції якого належить виконання МП, або особою, яка його заміщує, а в разі відсутності в митному органі окремого підрозділу - відповідною уповноваженою посадовою особою митного органу, крім випадків, коли нормативно-правовими актами Держмитслужби визначено інші вимоги.
У разі прийняття рішення про невиконання МП виду "обов'язкова", сформованої АСАУР, таке рішення засвідчується підписом посадової особи, яка його прийняла. Для цього роздруковується сформований АСАУР перелік МП, форма якого наведена в додатку до цього Порядку. У відповідних графах переліку МП навпроти МП, щодо яких прийнято таке рішення, зазначаються посада, прізвище, ініціали та підпис посадової особи, дата та обґрунтування прийнятого рішення. У такому випадку роздрукований і підписаний перелік МП зберігається разом з ВМД. Відповідна інформація повинна бути також внесена за допомогою ПІК АСМО в електронному вигляді. При цьому допускається спочатку заповнення відповідних відомостей в електронному вигляді, а потім друк переліку МП і засвідчення прийнятого рішення підписом.
Внесення відповідної інформації в електронному вигляді здійснює посадова особа митного органу, яка прийняла рішення, або посадова особа ПМО, визначена для здійснення МП за ВМД.
2.4. МП виду "у разі необхідності" носить рекомендаційний характер, її виконання не є обов'язковим.
Рішення щодо невиконання МП виду "у разі необхідності" приймає посадова особа митного органу, до компетенції якої належить виконання МП, керуючись повідомленням до МП, а також вимогами відповідних нормативно-правових актів.
Засвідчення прийнятого рішення здійснюється шляхом внесення в електронному вигляді до відповідних граф переліку МП відомостей про посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка прийняла рішення (графа "Посадова особа (П.І.Б.)", дату (графа "Дата виконання/прийняття рішення про невиконання МП") та обґрунтування (графа "Примітки/обґрунтування") прийнятого рішення. Якщо посадова особа митного органу, яка прийняла рішення, не має технічної можливості внести зазначені відомості в електронному вигляді, то засвідчення прийнятого рішення здійснюється відповідно до абзацу сьомого пункту 2.3 цієї глави. У такому випадку внесення відповідної інформації в електронному вигляді здійснює посадова особа ПМО, визначена для здійснення МП за ВМД.
2.5. МП виду "обов'язкова за умови" прирівнюється до МП виду "обов'язкова", якщо виконуються умови, зазначені в повідомленні до МП. У протилежному випадку такі МП прирівнюються до МП виду "у разі необхідності".

................
Перейти до повного тексту