1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.01.2003 N 50/18
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 лютого 2003 р.
за N 116/7437
Про затвердження Інструкції про розслідування порушень порядку використання повітряного простору України
Відповідно до вимог пунктів 7 та 125 Положення про використання повітряного простору України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 401,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Інструкцію про розслідування порушень порядку використання повітряного простору України (далі - Інструкція), що додається.
2. Директору Державного департаменту авіаційного транспорту Максимову В.О.:
2.1. Забезпечити подання цього наказу в установленому порядку до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
2.2. Довести вимоги цього наказу до відома зацікавлених центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій.
3. Начальнику Генерального штабу Збройних Сил України генерал-полковнику Затинайку О.І. довести інформацію про затвердження Інструкції до відома зацікавлених органів військового управління Збройних Сил України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Державного секретаря Міністерства транспорту України Демиденка А.Ф. та начальника Генерального штабу Збройних Сил України генерал-полковника Затинайка О.І.
Міністр транспорту України
Міністр оборони України
генерал армії України
Г.Кірпа

В.Шкідченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України,
Міністерства оборони України
27.01.2003 N 50/18
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 лютого 2003 р.
за N 116/7437
ІНСТРУКЦІЯ
про розслідування порушень порядку використання повітряного простору України
1. Вимоги цієї Інструкції поширюються на юридичних та фізичних осіб, які проводять діяльність, пов'язану з використанням повітряного простору, або здійснюють обслуговування (управління) повітряного руху, і є обов'язковими в роботі комісій із службового розслідування порушень порядку використання повітряного простору.
Розслідування порушень порядку використання повітряного простору України провадиться з метою встановлення причин виникнення та прийняття необхідних заходів щодо їх попередження.
2. Органи обслуговування повітряного руху (далі - ОПР) вживають негайних заходів до припинення порушення, доповідають Украероцентру із зазначенням місця, часу, характеру порушення та вжитих заходів. Украероцентр приймає рішення про заборону подальшого польоту і посадку повітряного судна-порушника (у разі порушення порядку використання повітряного простору повітряними суднами, які виконують міжнародні польоти, рішення приймається Украероцентром за погодженням з Укравіатрансом - щодо цивільних повітряних суден та Міноборони - щодо державних повітряних суден), телеграмою інформує користувача повітряного простору, "Украерорух", Укравіатранс про факт порушення порядку використання повітряного простору, по телефону дає розпорядження органам ОПР, які безпосередньо виконували управління, про арешт засобів об'єктивного контролю (далі - ЗОК) та сповіщає органи військового управління Військ Протиповітряної оборони Збройних Сил України (далі - Війська ППО) про прийняте рішення.
3. Всі випадки порушень порядку використання повітряного простору України підлягають обов'язковому розслідуванню. Термін розслідування не повинен перевищувати 7 діб. У разі необхідності подовження терміну розслідування голова комісії подає письмовий запит на ім'я посадової особи, яка призначила комісію, з обгрунтуванням причин подовження терміну розслідування. Про прийняте рішення посадова особа, яка призначила комісію, протягом 3-х годин офіційно інформує голову комісії.
4. Підставою для проведення розслідування порушень порядку використання повітряного простору України є доповіді командирів повітряних суден, повідомлення органів ОПР та органів військового управління Військ ППО.
5. Після посадки та з'ясування причин порушення порядку використання повітряного простору дозвіл на виконання подальшого польоту цивільним повітряним суднам-порушникам надає Укравіатранс, державним повітряним суднам-порушникам - Генеральний штаб Збройних Сил України.
6. Розслідування порушень порядку використання повітряного простору України організовує і проводить Укравіатранс через управління забезпечення аеронавігаційного обслуговування польотів, яке формує склад комісії та готує наказ про створення комісії із службового розслідування.
Комісія із службового розслідування у своїй діяльності керується Повітряним кодексом України, Положенням про використання повітряного простору України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 401, Правилами польотів у повітряному просторі України, Повідомленнями щодо обслуговування повітряного руху, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.03.2002 N 199, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 10.04.2002 за N 354/6642, із змінами і доповненнями, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 17.06.2002 N 395, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 21.06.2002 за N 525/6813, та цією Інструкцією. Підсумковим документом роботи комісії з розслідування є акт про результати розслідування порушень порядку використання повітряного простору України.
Форма акта викладена у додатку 1.
7. Голова комісії відповідальний за об'єктивність, якість і терміни розслідування. Початок розслідування визначається датою видання наказу про призначення комісії, кінець - датою затвердження акта про результати розслідування.
8. У випадках порушень порядку використання повітряного простору України іноземним повітряним судном зазначена інформація з додатком виписок розшифрування ЗОК органів ОПР протягом 3-х діб надається органам авіаційної влади держави реєстрації (власника, експлуатанта) повітряного судна.
9. У всіх випадках порушень порядку використання повітряного простору України керівники органів ОПР зобов'язані забезпечити зберігання носіїв ЗОК і надати виписки їх розшифрування на вимогу голови комісії з розслідування.
Носії ЗОК допускаються до подальшого використання в роботі за рішенням голови комісії з розслідування.
10. У випадках порушень порядку використання повітряного простору України, які торкаються інтересів двох і більше державних органів, підприємств, установ та організацій, для участі у роботі комісії залучаються представники зазначених державних органів, підприємств, установ та організацій.
11. Порушення порядку використання повітряного простору України, в результаті яких сталося небезпечне зближення цивільних повітряних суден або інших матеріальних об'єктів у польоті, класифікуються як серйозні інциденти і розслідуються відповідно до вимог Правил розслідування авіаційних подій з цивільними повітряними суднами в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 12.12.2001 N 870, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27.12.2001 за N 1088/6279, та додатка 13 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію.
Форма звіту командира повітряного судна про небезпечне зближення повітряних суден у польоті викладена у додатку 2.
12. Облік порушень порядку використання повітряного простору ведеться в Укравіатрансі, Украероцентрі та РДЦ у спеціальних журналах або за допомогою комп'ютерів. Форма ведення журналу обліку порушень наведена у додатку 3.
Органи військового управління Військ ППО ведуть облік порушень порядку використання повітряного простору України, виявлених черговими силами Військ ППО Збройних Сил України, відповідно до чинних нормативно-правових актів.
В.о. начальника управління забезпечення
аеронавігаційного обслуговування польотів
Укравіатрансу


В.Сімак
Додаток 1
до пункту 6
Інструкції про розслідування
порушень порядку
використання повітряного
простору України
ЗАТВЕРДЖКЮ
____________________________
(посадова особа,
що призначає комісію)
____________________ 200 р.
АКТ
про результати розслідування порушення порядку використання повітряного простору України
1. _____ ____________ 200 р. установлено факт порушення
(характер діяльності, вид, місце та обставини порушення, типи та
відомча належність повітряних суден, їх бортові номери, позивні,
номери рейсів, ешелон (висота) польоту і т.д.).
2. Комісія, призначена наказом _____________________________,
у складі__________________________________________________________
__________________________________________________________________
провела розслідування вказаного порушення.
3. Розслідуванням з'ясовано (обставини, що призвели до
порушення, та результат розслідування) ___________________________
__________________________________________________________________
4. Причини порушення, вжиті заходи та заходи, що
застосовуються ___________________________________________________
5. Пропозиції комісії (заходи, які слід вжити з метою
виключення подібних випадків порушення, строки та конкретні
виконавці) _______________________________________________________
__________________________________________________________________
Голова комісії
Члени комісії
"___" _______________ 200__ р.
Примітка. Копія акта надсилається до Украероцентру.
Додаток 2
до пункту 11
Інструкції про розслідування
порушень порядку
використання повітряного
простору України
ТИПОВА ФОРМА
(ІКАО) звіту про інцидент під час повітряного руху (використовується при поданні звіту про інцидент під час повітряного руху; до первинного звіту, який передано по радіо, включається інформація згідно із заштрихованими пунктами)
----------------------------------------------------
|А. РОЗПІЗНАВАЛЬНИЙ ІНДЕКС|В. ТИП ІНЦИДЕНТУ |
| ПОВІТРЯНОГО СУДНА |ЗБЛИЖЕННЯ/ПРАВИЛА/ЗАСІБ*|
----------------------------------------------------
С. ІНЦИДЕНТ
1. Загальні відомості
а) Дата/час інциденту _________________ UTC _________________
b) Місцеположення ___________________________________________
2. Своє повітряне судно
a) Курс та маршрут __________________________________________
b) Дійсна повітряна швидкість ____________ виміряна у ( )
вуз. ________ ( ) км/г ________
с) Ешелон та встановлення висотоміра ________________________
d) Повітряне судно набирало висоту або знижувалося
( ) Горизонтальний політ ( ) Набір висоти ( ) Зниження
e) Кут крену повітряного судна
( ) Нульовий кут ( ) Невеликий кут ( ) Середній кут
( ) Глибокий крен ( ) У перевернутому ( ) Невідомо
стані
f) Напрямок крену повітряного судна
( ) Ліворуч ( ) Праворуч ( ) Невідомо
g) Обмеження видимості
( ) Сліпучий блиск сонця ( ) Стійка лобового ( ) Брудне лобове
скла скло
( ) Інші особливості ( ) Ніяких
кабіни екіпажу
h) Використання світлообладнання повітряного судна (вибрати
стільки, скільки потрібно)
( ) Навігаційні вогні ( ) Проблискові вогні ( ) Лампи
освітлення
кабіни
( ) Червоні проблискові ( ) Посадочні вогні/ ( ) Хвостові вогні
вогні для запобігання вогні для руління (для
зіткненню підсвічування
( ) Інші ( ) Ніяких емблеми)
i) Рекомендація щодо маневру ухилення, яка передавалась
органом ОПР

................
Перейти до повного тексту