1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.12.2013 № 848
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2014 р.
за № 99/24876
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів № 916 від 21.10.2015 )
Про затвердження Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів
Відповідно до статті 19-1 розділу І, статей 55 та 56 глави 4 розділу II Податкового кодексу України та підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство доходів і зборів України , затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2013 року № 141,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної митної служби України від 18 квітня 2011 року № 315 "Про затвердження Порядку оформлення, подання платниками податків скарг на грошові зобов'язання, визначені митними органами, та їх розгляду Державною митною службою України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24 червня 2011 року за № 782/19520.
3. Департаменту правової роботи (Кочкаров В.В.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ігнатова А.П.
Міністр О.В. Клименко
ПОГОДЖЕНО:
Міністр фінансів України
Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва

Ю. Колобов


М.Ю. Бродський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства доходів
і зборів України
25.12.2013 № 848
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2014 р.
за № 99/24876
ПОРЯДОК
оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено на підставі статті 19-1 розділу І, статей 55 та 56 глави 4 розділу ІІ Податкового кодексу України, статті 24 Митного кодексу України, з урахуванням вимог Закону України "Про звернення громадян".
1.2. Цим Порядком визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень органів доходів і зборів (далі - рішення) під час адміністративного оскарження.
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
1.3. Цей Порядок не застосовується при оскарженні рішень органів доходів і зборів, якщо спеціальним законом встановлено інший порядок оскарження таких рішень, а також при оскарженні постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.
1.4. Не підлягають адміністративному оскарженню:
грошові зобов'язання, самостійно визначені платником податків;
рішення органів доходів і зборів, які оскаржені платником податків у судовому порядку.
1.5. Терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, встановлених Податковим кодексом України.
II. Підвідомчість розгляду скарг
2.1. Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до органів доходів і зборів в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональних територіальних органів.
2.2. Скарги на рішення органів доходів і зборів в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональних територіальних органів та митниць подаються до Міністерства доходів і зборів України.
2.3. Рішення Міністерства доходів і зборів України, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
III. Строки подання скарг
3.1. Скарга подається до органу доходів і зборів вищого рівня протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником податків рішення органу доходів і зборів, що оскаржується.
3.2. У разі якщо орган доходів і зборів приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до органу доходів і зборів вищого рівня.
3.3. Якщо відповідно до Податкового кодексу України орган доходів і зборів самостійно визначає грошове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження такого рішення протягом тридцяти календарних днів, що настають за днем надходження такого рішення.
Зазначений тридцятиденний строк для оскарження рішень поширюється у тому числі на:
1) суми грошових зобов'язань з плати за землю чи з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нарахованих органами доходів і зборів фізичним особам;
2) рішення про:
розподіл суми грошових зобов'язань або податкового боргу між платниками податків, що виникають у результаті реорганізації;
погашення грошових зобов'язань або податкового боргу, забезпечених податковою заставою, до проведення такої реорганізації;
встановлення солідарної відповідальності за сплату грошових зобов'язань платника податків, який реорганізується, щодо всіх осіб, утворених у процесі реорганізації, що тягне за собою застосування режиму податкової застави щодо всього майна таких осіб;
поширення права податкової застави на майно платника податків, який створюється шляхом об'єднання інших платників податків, якщо один або більше з них мали грошові зобов'язання або податковий борг, забезпечений податковою заставою.
3.4. У разі коли останній день строків, зазначених у пунктах 3.1, 3.2 та 3.3 цього розділу, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
3.5. Строки подання скарги на рішення органу доходів і зборів можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 глави 9 розділу II Податкового кодексу України.
IV. Оформлення скарги
4.1. Скарга платника податку подається в письмовій формі та має включати таку інформацію:
найменування платника податку, його місцезнаходження, податкова адреса для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання для фізичної особи - платника податків;
найменування органу доходів і зборів, яким прийнято оскаржуване рішення, дата і номер, назва та сума податку, збору та/або штрафної (фінансової) санкції;
підстави, за якими оскаржується рішення, обставини справи, які, на думку заявника, встановлені органом доходів і зборів неправильно чи не встановлені взагалі;
обґрунтування незгоди платника податків із рішенням органу доходів і зборів з посиланням на норми законодавства;
суть вимог та клопотань платника податку;
відомості про повідомлення чи неповідомлення відповідного органу доходів і зборів про подання скарги до органу доходів і зборів вищого рівня;
відомості про подання чи неподання позовної заяви про оскарження рішення органу доходів і зборів до суду;
адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
перелік документів, які додаються до скарги.
4.2. Платник податку може додавати до скарги розрахунки та докази, які він вважає за необхідне надати. Копії документів, які додаються до скарги, повинні бути належним чином засвідчені.
4.3. Скарга підписується особою, яка її подає, або її представником, уповноваженим на підписання скарги. Якщо скарга підписується представником платника податків, до неї долучається оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.
V. Порядок подання скарги
5.1. Скарга може подаватись платником податку особисто або через свого представника чи надсилатись поштою (поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про вручення та описом вкладення).
Платник податків одночасно з поданням скарги органу доходів і зборів вищого рівня зобов'язаний письмово повідомляти про це орган доходів і зборів, який прийняв оскаржуване рішення.
5.2. Днем подання платником податків скарги є:

................
Перейти до повного тексту