1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.11.2020 № 2755
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 січня 2021 р.
за № 44/35666
Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я № 1836 від 28.08.2021 № 218 від 03.02.2022 № 16 від 04.01.2023 № 330 від 26.02.2024 )
Відповідно до статті 11 Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення", підпункту 1 пункту 20 та пункту 21 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411, пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90), з метою визначення особливостей ведення Реєстру пацієнтів в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я та забезпечення захисту медичної інформації про пацієнта НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я, що додається.
2. Директорату розвитку цифрових трансформацій в охороні здоров’я (М. Карчевич) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

М. Степанов

ПОГОДЖЕНО:

Тимчасово виконуючий обов’язки
Голови Національної служби здоров’я України

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

В.о. Голови Державної регуляторної служби України

Голова Державної служби спеціального зв’язку
та захисту інформації України

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України




А. Віленський


Л. Денісова

В. Загородній


Ю. Щиголь


О. Вискуб
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров’я України
30 листопада 2020 року № 2755
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 січня 2021 р.
за № 44/35666
ПОРЯДОК
ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я
1. Цей Порядок визначає особливості ведення Реєстру пацієнтів (далі - Реєстр) в електронній системі охорони здоров’я (далі - система), перелік відомостей, що вносяться до Реєстру, та права доступу до них.
2. Цей Порядок є обов’язковим для закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (далі - суб’єкт господарювання).
3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
деактивація запису - встановлення запису про пацієнта в Реєстрі статусу "неактивний", що призводить до припинення функціональності запису про пацієнта в центральній базі даних системи, пов’язаної з можливістю внесення змін до цього запису, перегляду відомостей, які він містить, та створення пов’язаної з цим записом медичної інформації медичними працівниками суб’єктів господарювання;
( Абзац другий пункту 3 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 16 від 04.01.2023 )
ідентифікація пацієнта - встановлення особи шляхом порівняння наданих даних (параметрів), у тому числі біометричних, з наявною інформацією про особу в наданих документах, реєстрах, картотеках, базах даних тощо.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Основи законодавства України про охорону здоров’я", Законі України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення", Законі України "Про інформацію", Законі України "Про захист персональних даних", "Про електронні документи та електронний документообіг", Законі України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", Законі України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", постанові Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 "Деякі питання електронної системи охорони здоров’я", постанові Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 546 "Про затвердження Положення про інтегровану систему електронної ідентифікації", Порядку ведення Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28 лютого 2020 року № 587, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 5 березня 2020 року за № 236/34519.
( Абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 330 від 26.02.2024 )
4. Володільцем персональних даних, які містяться в Реєстрі, є НСЗУ. Порядок обробки персональних даних, які містяться в Реєстрі, визначається володільцем персональних даних.
Обробка персональних даних у Реєстрі здійснюється в цілях охорони здоров’я, встановлення медичного діагнозу, для забезпечення піклування чи лікування або надання медичних послуг, у тому числі з метою забезпечення реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення, а також для забезпечення функціонування системи.
5. Реєстр ведеться в центральній базі даних системи та формується з відомостей про пацієнта, що внесені до системи відповідно до законодавства та є інформацією з обмеженим доступом. Захист інформації в Реєстрі здійснюється відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 218 від 03.02.2022 )
6. Інформація до Реєстру вноситься українською мовою, за винятком даних, що потребують використання літер латинської абетки та спеціальних символів (серія документу, адреса електронної пошти тощо).
7. Пацієнт може зареєструватися у Реєстрі самостійно через електронний кабінет пацієнта або звернутися, у тому числі через свого законного представника, для реєстрації до суб’єктів господарювання.
Реєстрація в Реєстрі здійснюється при внесенні усіх відомостей, відповідно до пункту10 цього Порядку.
( Абзац другий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 1836 від 28.08.2021 )
8. Користувачі здійснюють реєстрацію пацієнтів у Реєстрі, внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі, їх перегляд через електронний кабінет відповідно до прав доступу до Реєстру, визначених цим Порядком або законодавством, що визначає порядок функціонування електронної системи охорони здоров’я.
9. У випадках, передбачених законодавством, реєстрація пацієнта в Реєстрі, а також внесення змін до відомостей про нього, що містяться в Реєстрі, здійснюється при обробці даних особи в інших державних реєстрах у порядку електронної взаємодії.
10. Відомості, які містяться в Реєстрі про пацієнта:
1) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (у разі наявності);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП):
для осіб, які досягли 14 років і є громадянами України (окрім фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті, електронна копія сторінки паспорту з такою відміткою завантажується в систему);
для інших осіб, у тому числі тих, які не досягли 14 років - у разі наявності;
3) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
4) дата та місце народження;
5) стать;
6) адреса фактичного місця проживання або перебування;
7) реквізити (серія (у разі наявності), номер, дата видачі, строк дії, орган, що видав документ) одного (або кількох) з таких документів, що посвідчують особу:
паспорт громадянина України;
тимчасове посвідчення громадянина України;
свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку) або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, легалізований у встановленому порядку;
посвідка на постійне проживання в Україні;
посвідчення біженця;
посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
8) інформація про законного представника особи (у разі наявності):
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності),
РНОКПП (за наявності),
реквізити документів, що посвідчують його особу та повноваження законного представника відповідно до законодавства.
Електронні копії оригіналів документів, що посвідчують повноваження законного представника завантажуються до Реєстру із дотриманням вимог закону щодо забезпечення таємниці усиновлення;
9) номер телефону, адреса електронної пошти (далі - контактні дані) (у разі надання);
10) інформацію про довірену особу для повідомлення в разі настання екстреного випадку з пацієнтом (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), контактні дані);
11) інформація про обраний метод(и) автентифікації, а саме:
за номером мобільного телефону пацієнта;
за електронними копіями оригіналів документів шляхом їх завантаження до системи;
за унікальним ідентифікатором іншого пацієнта в Реєстрі;
12) статус запису про пацієнта в Реєстрі:
"активний" ("active");
"неактивний" ("inactive");
( Пункт 10 доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 16 від 04.01.2023 )

................
Перейти до повного тексту