1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
РІШЕННЯ
13.12.2012 № 658
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 720 від 21.10.2014 )
Про затвердження Регламенту НКРЗІ
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 49 від 31.01.2013 № 97 від 21.02.2013 № 166 від 21.03.2013 )
На виконання пункту 21 частини першої статті 18 Закону України "Про телекомунікації", підпункту 42 пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1067, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Регламент Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 20.12.2011 № 1 "Про затвердження Регламенту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації";
рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 21.06.2012 № 302 "Про внесення зміни до пункту 2 рішення НКРЗІ від 20.12.2011 № 1".
3. Це рішення набирає чинності з 1 січня 2013 року.
4. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет та опублікувати у журналі "Бюлетень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації" (офіційне видання).
Голова НКРЗІ П. Яцук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв’язку
та інформатизації
13.12.2012 № 658
РЕГЛАМЕНТ
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
1. Загальні положення
1.1. Цей Регламент (далі - Регламент) розроблений відповідно до законів України "Про телекомунікації", "Про радіочастотний ресурс України", "Про Концепцію Національної програми інформатизації", "Про поштовий зв’язок", "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", інших актів законодавства та встановлює порядок організації діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі - НКРЗІ, Комісія).
1.2. У випадках, не врегульованих у цьому Регламенті, з питань організації діяльності Комісії працівники НКРЗІ керуються законодавством України.
2. Організація роботи НКРЗІ
2.1. Планування роботи
2.1.1. НКРЗІ розробляє та затверджує план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік (далі - річний план) не пізніше 15 грудня поточного року.
2.1.2. Річний план повинен містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування самостійних структурних підрозділів НКРЗІ, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.
2.1.3. Проект річного плану розробляється самостійним структурним підрозділом НКРЗІ, визначеним Головою НКРЗІ, на підставі пропозицій членів НКРЗІ, керівника Апарату, керівників самостійних структурних підрозділів НКРЗІ та керівника державного підприємства "Український державний центр радіочастот" (далі - УДЦР).
Для розроблення проекту річного плану розпорядженням Голови НКРЗІ може бути утворена робоча група з членів НКРЗІ, інших працівників Комісії та УДЦР.
2.1.4. Якщо на підставі доручення Голови НКРЗІ або члена НКРЗІ відповідно до розподілу повноважень щодо окремих напрямків діяльності готується проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого річного плану, відповідальний за підготовку такого проекту самостійний структурний підрозділ НКРЗІ або УДЦР повинні ініціювати внесення змін до річного плану.
Голова та члени НКРЗІ мають право самостійно ініціювати внесення змін до річного плану.
Зміни до річного плану вносяться не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки проекту регуляторного акта або дня внесення цього проекту на розгляд НКРЗІ для прийняття його за основу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту регуляторного акта.
2.1.5. Затверджений річний план та зміни до нього оприлюднюються шляхом розміщення їх на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет (далі - офіційний веб-сайт Комісії) не пізніш як у десятиденний строк після їх затвердження.
2.1.6. Контроль за виконанням річного плану здійснюється щокварталу Департаментом правового забезпечення та доводиться до відома Голови та членів НКРЗІ не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
2.2. Звітування
2.2.1. Виконання річного плану висвітлюється у річному звіті НКРЗІ, який підлягає оприлюдненню шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Комісії до 1 квітня року, наступного за звітним.
2.2.2. Річний звіт складається Департаментом забезпечення діяльності на підставі інформації, наданої самостійними структурними підрозділами та УДЦР до 1 березня року, наступного за звітним.
2.2.3. Інформація, яка надається самостійними структурними підрозділами до річного звіту, має бути погоджена з членами НКРЗІ відповідно до розподілу повноважень щодо окремих напрямків діяльності.
Форма річного звіту затверджується розпорядженням Голови НКРЗІ.
2.3. Визначення повноважень Голови, членів НКРЗІ та інших працівників Комісії
2.3.1. Повноваження Голови НКРЗІ та членів НКРЗІ визначаються законом та Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженим Указом Президента України від 23.11.2011 № 1067.
Розподіл повноважень членів НКРЗІ щодо окремих напрямків діяльності здійснюється наказом Голови НКРЗІ.
У межах виконання визначених повноважень Голова НКРЗІ та члени НКРЗІ мають право давати керівникам самостійних структурних підрозділів НКРЗІ обов’язкові для виконання доручення.
Обов'язки керівника Апарату визначаються Головою НКРЗІ у Положенні про Апарат НКРЗІ.
2.3.2. Положення про структурні підрозділи НКРЗІ, у тому числі самостійні, розробляються керівниками відповідних підрозділів, погоджуються самостійним структурним підрозділом, який реалізує повноваження кадрової служби (далі - кадрова служба), Сектором з питань запобігань та виявлення корупції, Департаментом правового забезпечення, керівником Апарату та затверджуються наказом Голови НКРЗІ.
Повноваження, у тому числі завдання, функції та права, керівників структурних підрозділів визначаються у відповідних положеннях про такі структурні підрозділи, а повноваження та посадові обов’язки інших працівників визначаються у відповідних посадових інструкціях.
2.4. НКРЗІ за необхідності затверджує план підготовки проектів нормативно-правових актів, які приймаються без урахування вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
2.5. У випадках, передбачених законодавством, НКРЗІ або її самостійні структурні підрозділи провадять свою діяльність також згідно з іншими планами, які готуються та затверджуються у встановленому порядку.
2.6. Самостійні структурні підрозділи НКРЗІ (за винятком кадрової служби та Департаменту правового забезпечення) провадять свою діяльність згідно з квартальним планами, що затверджуються Головою НКРЗІ. Складовою частиною квартальних планів є заходи по розробці проектів нормативно-правових актів відповідно до річного плану або доручення Голови НКРЗІ та членів НКРЗІ відповідно до розподілу повноважень щодо окремих напрямків діяльності.
3. Засідання НКРЗІ
3.1. Правомочність і визначення дня проведення засідання
3.1.1. Засідання НКРЗІ проводиться якщо на ньому присутні більше половини її загального кількісного складу.
3.1.2. Засідання НКРЗІ відбуваються, як правило, один раз на тиждень.
3.1.3. Засідання проходить у визначений Головою НКРЗІ день. Дата проведення наступного засідання Комісії визначається Головою НКРЗІ у визначений ним спосіб.
У разі, якщо в день засідання НКРЗІ розглянуто не всі заплановані питання порядку денного, засідання переноситься на день, визначений Головою НКРЗІ або членом Комісії, який виконує його обов’язки.
3.2. Порядок денний засідання НКРЗІ і терміни його оприлюднення
3.2.1. Проект порядку денного засідання НКРЗІ готується відділом організаційного забезпечення Департаменту забезпечення діяльності з урахуванням пропозицій Голови, членів НКРЗІ, керівника Апарату, керівників самостійних структурних підрозділів НКРЗІ, керівника УДЦР та визначених законодавством термінів розгляду і прийняття рішень, віднесених до повноважень НКРЗІ.
3.2.2. Порядок денний засідань затверджується рішенням НКРЗІ.
3.2.3. Порядок денний наступного засідання НКРЗІ оприлюднюється шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Комісії невідкладно після оформлення відповідного рішення НКРЗІ, але не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення і повинен містити інформацію про дату, час та місце проведення засідання.
3.3. Підготовка матеріалів на засідання НКРЗІ
3.3.1. До розгляду на засідання НКРЗІ відповідними самостійними структурними підрозділами Комісії, УДЦР готуються матеріали стосовно кожного з питань, включених до порядку денного, і узгоджуються з Головою або членом НКРЗІ відповідно до розподілу повноважень щодо окремих напрямків діяльності.
3.3.2. Підготовлений для розгляду на засіданні Комісії проект рішення, який включений до порядку денного, повинен бути завізований керівником відповідального самостійного структурного підрозділу, керівниками структурних підрозділів, представники яких брали участь у підготовці проекту рішення, директором Департаменту правового забезпечення.
Проект рішення також візується або погоджується електронною поштою членом НКРЗІ відповідно до розподілу повноважень щодо окремих напрямків діяльності.
У разі наявності пропозицій та/або зауважень до проекту рішення, а також його непогодження з мотивів невідповідності законодавству, посадова особа відповідно візує вказаний проект рішення із пропозиціями та/або зауваженнями або не погоджує його із доданням до проекту рішення своєї позиції щодо проекту рішення у письмовій формі.
3.3.3. Підготовлені для розгляду на засіданні НКРЗІ проект рішення та матеріали до нього (за винятком проектів нормативно-правових актів, у тому числі проектів регуляторних актів) мають бути надані для ознайомлення Голові та членам НКРЗІ не пізніше ніж за два робочих дні до дати проведення засідання.
У виняткових, обґрунтованих випадках матеріали до проектів рішень НКРЗІ можуть надаватися з дозволу Голови НКРЗІ або члена НКРЗІ, який виконує його обов’язки, безпосередньо на засіданні Комісії.
3.3.4. Члени НКРЗІ вивчають надані матеріали і, при можливості, всі неузгодженості вирішують з працівниками структурних підрозділів Комісії до засідання. Члени НКРЗІ готують пропозиції та зауваження щодо наданих матеріалів з метою оперативного розгляду питань і прийняття виважених рішень під час проведення засідання Комісії.
3.3.5. Відповідальність за якість та своєчасність подання матеріалів для розгляду на засіданні НКРЗІ несе керівник самостійного структурного підрозділу Комісії, до функціональних обов’язків якого відноситься супровід відповідного питання. У разі підготовки матеріалів УДЦР відповідальність за якість та своєчасність їх подання несе керівник УДЦР.
3.3.6. Голова та члени НКРЗІ мають право розробити власний проект рішення та представити його на розгляд Комісії у терміни, встановлені цим Регламентом. У разі підготовки проекту рішення Головою або членом НКРЗІ візування цього проекту працівниками структурних підрозділів Комісії не потрібно.
3.3.7. Неподання необхідних матеріалів у терміни, встановлені в абзаці першому пункту 3.3.3 та розділі 4 цього Регламенту, може бути за рішенням НКРЗІ підставою для зняття з розгляду на засіданні відповідних питань.
3.3.8. Відповідальність за організацію проведення засідань НКРЗІ несе керівник Апарату Комісії.
3.4. Форми проведення засідань НКРЗІ
3.4.1. Засідання НКРЗІ проводяться у формі відкритих або закритих слухань.
У разі розгляду питань, що мають важливе суспільне значення, засідання проводяться у формі відкритих слухань, у яких мають право брати участь громадяни України та іноземці, особи без громадянства, представники суб'єктів ринку телекомунікацій, інформатизації, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку, громадських організацій та засобів масової інформації в порядку, встановленому рішенням НКРЗІ.
З метою сприяння роботі журналістів і технічних працівників засобів масової інформації та допомоги у виконанні ними своїх професійних обов'язків, а також надання можливостей для всебічного та об'єктивного висвітлення засобами масової інформації діяльності НКРЗІ, проводиться акредитація журналістів і технічних працівників засобів масової інформації при НКРЗІ у порядку, встановленому Комісією.
3.4.2. Рішення про розгляд відповідного питання у формі відкритого чи закритого слухання приймається Комісією одночасно із затвердженням порядку денного її засідання.
3.4.3. У формі закритих слухань проводяться засідання у разі розгляду питань порядку денного:
а) які пов’язані з таємною інформацією, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, службовою інформацією або іншою інформацією, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень;
б) щодо проведення позапланових перевірок суб'єктів у сферах, віднесених до компетенції НКРЗІ;
в) за результатами державного нагляду у сферах, віднесених до компетенції НКРЗІ;
г) з інших питань, визначених рішенням НКРЗІ.
3.4.4. Рішення щодо розгляду питання у формі закритого слухання приймається НКРЗІ з врахуванням (у разі наявності) висновків експертних комісій (з питань державної таємниці та службової інформації), службових записок керівника Апарату, керівників самостійних структурних підрозділів, відповідальних за підготовку та розгляд конкретного питання, звернень фізичних або юридичних осіб щодо обмеження доступу до конфіденційної інформації, яка підлягає розгляду.
У разі прийняття рішення про розгляд питання у формі закритого слухання у порядку денному засідання НКРЗІ робиться відмітка "Питання буде розглядатися у формі закритого слухання".
Під час розгляду питання у формі закритого слухання на засіданні Комісії можуть бути присутні виключно Голова НКРЗІ, члени НКРЗІ, інші працівники Комісії, до компетенції яких відноситься питання, а також за рішенням НКРЗІ або Голови НКРЗІ інші запрошені на розгляд цього питання особи.
3.4.5. Підготовка та проведення засідань НКРЗІ у формі закритих слухань, які пов’язані з таємною інформацією, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, здійснюється з дотриманням вимог законодавства України у сфері охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом та технічного захисту на об’єктах інформаційної діяльності.
3.4.6. У разі включення до порядку денного засідання НКРЗІ питань, перелік яких визначено частиною другою статті 55, частиною п’ятою статті 70 Закону України "Про телекомунікації", а також частиною четвертою статті 38 Закону України "Про радіочастотний ресурс України", самостійні структурні підрозділи НКРЗІ згідно з компетенцією в обов’язковому порядку забезпечують направлення запрошень відповідно операторам, провайдерам телекомунікацій, ліцензіатам на користування радіочастотним ресурсом України або їх представникам у термін, не пізніше 10 робочих днів до очікуваної дати розгляду відповідного питання порядку денного засідання.
3.5. Процедура розгляду питань, які включені до порядку денного засідання НКРЗІ
3.5.1. Засідання проводить Голова НКРЗІ або член НКРЗІ, який виконує його обов’язки (далі також - головуючий).
3.5.2. У визначений час головуючий, за наявності кворуму, відкриває засідання НКРЗІ і, після обговорення, з урахуванням підготовленості запропонованих для розгляду питань, оголошує, за потреби, голосування щодо змін до порядку денного.
3.5.3. При наявності обставин, за яких рішення НКРЗІ з питання, включеного до порядку денного, не може бути прийняте на даному засіданні, розгляд питання за рішенням Комісії може бути відкладено з урахуванням визначених законодавством термінів для розгляду та прийняття рішення. Зокрема, такими обставинами можуть бути:
а) відсутність на засіданні учасників засідання, якщо їхня присутність на засіданні є обов’язковою;
б) відсутність письмового проекту рішення та/або решти необхідних матеріалів до проекту рішення;
в) необхідність отримання додаткових матеріалів до проекту рішення;
г) призначення експертизи, передбаченої законодавством;
д) необхідність залучення до участі в розгляді інших заінтересованих осіб або їх представників;
е) інші обставини, що перешкоджають розгляду питання.
3.5.4. Розгляд питання починається з виступу посадової особи НКРЗІ, УДЦР або члена НКРЗІ, які доповідають по суті питання, що розглядається.
3.5.5. Доповідач зобов’язаний:
а) викласти зміст питання, представити проект рішення та зауваження (пропозиції), що поступили в ході його підготовки. Проект рішення, крім констатуючої частини, зокрема, має містити пункти щодо розміщення чи не розміщення рішення на офіційному веб-сайті Комісії, прізвища та посади осіб, відповідальних за його виконання;
б) відповісти на запитання Голови НКРЗІ та членів НКРЗІ.
3.5.6. Головуючий на засіданні у разі потреби надає слово членам Комісії, посадовим особам НКРЗІ, УДЦР, а також може надати право висловити пропозиції і зауваження по суті питання, що розглядається, та пропозиції до проекту рішення запрошеним на засідання особам.
В разі необхідності головуючий визначає час для обговорення відповідного питання.
3.5.7. Будь-які запитання, коментарі, пропозиції, зауваження і висловлювання, які не стосуються суті питання, що розглядається, а також без дозволу головуючого на засіданні НКРЗІ не допускаються.
3.5.8. Голова і члени НКРЗІ мають право внести в ході обговорення питання проект рішення, що відрізняється від проекту, який був представлений доповідачем.
3.5.9. Обговорення питання припиняється за пропозицією головуючого.
3.5.10. Під час засідання НКРЗІ відділом організаційного забезпечення Департаменту забезпечення діяльності ведеться аудіозапис, про що до початку засідання попереджаються запрошені особи. Після засідання аудіозапис використовується для підготовки протоколу засідання Комісії.
3.6. Голосування
3.6.1. Після завершення обговорення питання головуючий виносить проект рішення на голосування.
3.6.2. Перед кожним голосуванням головуючий формулює назву і зміст рішення, що ставиться на голосування, та пропонує провести голосування щодо нього.
3.6.3 У випадку наявності декількох проектів рішень з одного питання черговість голосування по кожному з них визначається часом подання проектів рішень.
3.6.4. Після оголошення головуючим початку голосування не дозволяється його переривати. З початку голосування і до оголошення його результатів слово нікому не надається.
3.6.5. Рішення НКРЗІ приймаються відкритим поіменним голосуванням. Результати голосування заносяться до протоколу.
3.6.6. Після закінчення голосування головуючий оголошує його повні результати та рішення, прийняте за результатами голосування.
3.6.7. У разі порушення порядку голосування або виникнення перешкод під час його проведення негайно проводиться повторне голосування без обговорення.
3.6.8. Члени НКРЗІ, які проголосували проти запропонованого рішення, мають право пояснити підстави своєї позиції, які заносяться до протоколу засідання.
3.6.9. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального кількісного складу НКРЗІ.
3.6.10. Голова та/або член НКРЗІ, який не підтримує прийняте рішення, має право надати письмове обґрунтування своєї позиції, яке додається до протоколу засідання.
3.7. Етика поведінки на засіданнях НКРЗІ
3.7.1. Всі присутні на засіданнях НКРЗІ зобов’язані:
а) дотримуватися законодавства України;
б) шанобливо ставитись до Голови та членів НКРЗІ, усіх присутніх на засіданні;
в) виконувати вказівки головуючого щодо дотримання порядку на засіданні;
г) дотримуватись тиші в залі засідань, не користуватися мобільними телефонами;
д) не входити до зали засідань і не виходити з неї під час розгляду питань порядку денного без особливої потреби;
е) не створювати інших перешкод для нормального проведення засідання.
3.7.2. За порушення вимог законодавства та/або перешкоджання проведенню засідання НКРЗІ його учасник зобов'язаний за рішенням головуючого на засіданні НКРЗІ залишити залу засідань.
У разі прийняття головуючим рішення залишити залу засідань учасник (представник учасника) засідання, якому у визначених законом випадках передбачена необхідність здійснення обов'язкового попереднього запрошення, зобов'язаний на наступне засідання направити іншого представника.
Головуючий може також оголосити перерву або закрити засідання. У випадку, якщо проведенню засідання перешкоджає член НКРЗІ, головуючий також може оголосити перерву або закрити засідання.
3.8. Оформлення протоколів та рішень НКРЗІ
3.8.1. Засідання Комісії протоколюється. Ведення протоколу засідань Комісії здійснюється відділом організаційного забезпечення Департаменту забезпечення діяльності.
3.8.2. У протоколі засідання зазначаються:
- дата та місце проведення засідання;
- прізвища присутніх - головуючого і членів НКРЗІ;
- питання, що розглядаються;
- перелік учасників засідання, що виступали з певного питання;
- результати поіменного голосування;
- протокольні доручення;
- прийняті рішення.
До протоколу додається список доповідачів та запрошених на засідання. Протокол засідання Комісії повинен бути остаточно оформлений і підписаний протягом трьох робочих днів після закінчення засідання.
3.8.3. Протокол засідання Комісії підписують головуючий на засіданні і начальник відділу організаційного забезпечення Департаменту забезпечення діяльності.
Після підписання протоколу аудіозапис засідання знищується.
3.8.4. За рішенням Голови НКРЗІ або члена Комісії, який виконує його обов’язки, протоколи засідань можуть бути прошиті, пронумеровані та скріплені печаткою НКРЗІ.

................
Перейти до повного тексту