- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИЩА РАДА ЮСТИЦІЇ
РІШЕННЯ
Про затвердження Регламенту Вищої ради юстиції
Вища рада юстиції, розглянувши питання про затвердження Регламенту Вищої ради юстиції,
ВСТАНОВИЛА:
З метою приведення положень Регламенту Вищої ради юстиції у відповідність до норм законодавства, а також керуючись статтями
2,
27 Закону України
"Про Вищу раду юстиції" , Вища рада юстиції
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Регламент Вищої ради юстиції, що додається.
Голова Вищої ради юстиції |
І.М. Бенедисюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Вищої ради юстиції
30.07.2015 № 355/0/15-15
РЕГЛАМЕНТ
Вищої ради юстиції
Обрання Голови Ради та його заступника
1. Для голосування під час виборів Голови Ради та його заступника використовується бюлетень за формою, визначеною у Додатку.
2. Кандидатури на посаду Голови Ради та його заступника пропонуються членами Ради або вносяться шляхом самовисування. Кандидат вправі заявити самовідвід, який приймається Радою без голосування.
3. Всі члени Ради мають право взяти участь в обговоренні кандидатур.
4. Список запропонованих осіб затверджується відкритим голосуванням.
5. Рада більшістю голосів членів Ради від присутніх обирає лічильну комісію у складі трьох членів Ради. До складу лічильної комісії не може входити член Ради, який головує на засіданні або балотується. Якщо сформувати лічильну комісію з дотриманням цього правила неможливо, лічильна комісія обирається у складі п'яти осіб.
6. Член Ради може запропонувати лише одну кандидатуру до складу лічильної комісії.
7. Голосування по кандидатурах до складу лічильної комісії проводиться в порядку їх висування шляхом відкритого голосування. Підрахунок голосів при обранні лічильної комісії здійснюється головуючим.
8. Лічильна комісія зі свого складу відкритим голосуванням обирає голову і секретаря комісії, про що складає протокол, який затверджує Рада.
9. Лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування. На зворотній стороні бюлетенів головуючий на засіданні Ради та члени лічильної комісії ставлять підписи, які посвідчуються печаткою Ради. Бюлетень без підписів головуючого, членів лічильної комісії та відбитку печатки є недійсним.
10. Для організації та проведення виборів Голови Ради лічильна комісія вносить до бюлетенів для таємного голосування в алфавітному порядку прізвища, імена та по батькові кандидатів на посаду Голови Ради.
11. Члени Ради засвідчують одержання бюлетенів своїми підписами в окремому списку. Бюлетені, що виявилися зайвими, вважаються недійсними, на них члени лічильної комісії вчиняють напис "Погашено" і ставлять свої підписи.
12. Перед початком голосування члени лічильної комісії надають для огляду членам Ради скриньку для голосування, яку опечатують у присутності членів Ради і розміщують на видному місці у приміщенні, де відбувається засідання Ради.
13. При голосуванні член Ради проставляє проти прізвища кандидата, за якого він голосує, або у графі "Не підтримую жодного кандидата" позначку плюс ("+") або іншу. Бюлетень, в якому проставлено дві чи більше позначки або не проставлено жодної позначки, є недійсним.
14. Після проведення таємного голосування лічильна комісія перевіряє дійсність бюлетенів, підраховує голоси, подані за кожну кандидатуру, складає протокол результатів голосування, який підписують голова та члени лічильної комісії.
15. Протокол оголошується головою лічильної комісії на засіданні Ради, на якому проводилося голосування по виборах Голови Ради. У разі виявлення у протоколі арифметичних, технічних помилок або описок Рада доручає лічильній комісії виправити такі помилки чи описки на цьому ж засіданні.
16. Якщо до бюлетеня було внесено більше двох кандидатур і жоден із кандидатів на посаду Голови Ради не набрав необхідної кількості голосів, проводиться повторне голосування по тих кандидатурах, які одержали найбільшу кількість голосів.
17. Якщо до бюлетеня було внесено прізвище двох кандидатів і в результаті голосування жоден з них не набрав необхідної кількості голосів, до бюлетеня для повторного голосування вноситься прізвище кандидата, який набрав найбільше голосів.
18. У разі, коли при голосуванні за одну кандидатуру або при повторному голосуванні жоден кандидат не набере необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори у порядку, передбаченому вище пунктами 1 - 17. До бюлетеня можуть вноситися прізвища і тих кандидатів, які балотувалися на посаду Голови Ради на попередніх виборах.
19. Якщо в результаті проведення кількох нових виборів жодна із запропонованих кандидатур не набере необхідної кількості голосів, за рішенням Ради до бюлетеня для таємного голосування може бути внесене прізвище кандидата, який за протоколами лічильної комісії набрав найбільшу кількість голосів на попередніх виборах. Саме по цій кандидатурі проводиться голосування.
20. Бюлетені для таємного голосування, протоколи лічильної комісії лічильна комісія надає головуючому при розгляді цього питання, який опечатує їх у присутності всіх членів Ради. Бюлетені для таємного голосування, протоколи лічильної комісії долучаються до протоколу засідання Ради.
Засідання секцій та Ради
21. Відповідний структурний підрозділ секретаріату не пізніше як за 5 днів до дня проведення засідання повідомляє членів Ради про дату його проведення і надсилає їм проект порядку денного, визначений секретарем секції (Головою Ради), а також в електронній формі інформаційні матеріали з питань, винесених на розгляд.
22. Член Ради має право подати пропозиції про включення до проекту порядку денного засідань додаткових питань.
23. Член Ради зобов'язаний у разі неможливості прибуття на засідання повідомити про неявку.
24. Особи, які бажають бути присутніми на засіданнях, допускаються до зали до початку засідання за наявності вільних місць.
25. У призначений час головуючий на засіданні, перевіривши наявність кворуму, відкриває засідання і оголошує проект порядку денного, який має бути затверджений більшістю присутніх на засіданні членів Ради (секції).
Головуючий на засіданні ставить на обговорення усі пропозиції, які вносять на засіданні члени Ради, в порядку їх надходження.
26. Перед початком засідання відповідний структурний підрозділ встановлює особу кожного запрошеного.
27. Якщо запрошена особа не з'явилась на засідання секції чи Ради, секція за результатами обговорення визначається щодо можливості розгляду питання за відсутності цієї особи, а Рада приймає відповідну протокольну ухвалу.
28. Розгляд питання порядку денного починається з доповіді члена Ради. Доповідач викладає підстави прийняття матеріалів до розгляду, досліджені обставини, висновок відповідної секції (на засіданні Ради, якщо питання розглядалося секцією) і відповідає на запитання членів Ради.
29. Після доповіді члена Ради можливість надати пояснення має особа, стосовно якої вирішується питання, та інші запрошені. До них можуть бути поставлені запитання.
30. У разі розгляду питання за відсутності запрошеної особи на засіданні, оголошуються її письмові пояснення (за наявності).
31. Коли отриманої на засіданні інформації недостатньо для прийняття рішення, розгляд питання за рішенням секції чи Ради може бути відкладений до з'ясування обставин або отримання додаткової інформації.
32. У разі, якщо згідно з законом рішення повинно бути прийняте шляхом таємного голосування і закон не вимагає проведення такого голосування за допомогою бюлетенів, таємне голосування може проводитися за допомогою електронної системи.
Особливості проведення засідань секцій Ради
33. Засідання секції призначаються по мірі необхідності Головою Ради або секретарем секції.
34. За письмовим розпорядженням Голови Ради до участі у засіданні секції з правом голосу може залучатися член Ради, який входить до складу іншої секції.
35. Головує на засіданні секції секретар секції, а за його відсутності - один із членів секції, визначений більшістю від присутніх на засіданні секції.
35-1. Засідання секції відбуваються у приміщенні, визначеному розпорядженням Голови Ради.
Засідання секції проводяться шляхом розгляду питань порядку денного та прийняття висновку без участі осіб, щодо яких розглядається відповідне питання, та заінтересованих осіб, якщо рішенням секції не визначено інший порядок проведення засідання.
Висновки секції Вищої ради юстиції приймаються більшістю членів Вищої ради юстиції, які взяли участь у засіданні. Член Ради не має права утримуватися від голосування.
Член Ради, який здійснював перевірку даних про наявність підстав для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, не бере участі у голосуванні при прийнятті висновку.
Висновок секції підписується секретарем секції, а за його відсутності - головуючим на засіданні секції.
Порядок денний та результати засідання секції оприлюднюються на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції.
Особливості проведення засідань Ради
36. Відповідний структурний підрозділ секретаріату завчасно запрошує на засідання осіб, якщо їх право участі передбачене законом. Запрошення особи на засідання здійснюється шляхом публікації повідомлення на сайті Вищої ради юстиції, а також направлення повідомлення поштою та/або іншими способами на відомі адреси проживання та роботи особи.
37. На засідання можуть запрошуватися інші особи.
38. Розгляд відповідного питання може бути відкладений також у разі повторної неявки запрошених осіб з поважних причин.
39. Засідання Ради веде Голова Ради, за його відсутності - заступник, а за відсутності Голови та заступника - один із членів, обраний членами Ради.
40. Засідання Ради призначається Головою Ради або скликається більшістю від конституційного складу Ради.
41. Голова Ради визначає доповідачів з кожного питання. Доповідач готує проект рішення з питань порядку денного з наведенням мотивів рішення.
42. Якщо інше не встановлене законом, прийняття Радою рішень відбувається шляхом відкритого голосування у приміщенні (нарадчій кімнаті), бути присутніми у якому іншим особам забороняється. Член Ради не вправі утриматися при голосуванні. Член Ради зобов'язаний взяти участь у голосуванні, крім випадків, встановлених законом.
43. Аудіозапис (за наявності - відеозапис) засідань Ради оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ради, крім закритих засідань та частини засідань, яка проводиться в нарадчій кімнаті.
44. Засідання Ради, за винятком частини, що проводиться у нарадчій кімнаті, оформляється протоколом за підписом головуючого і технічного секретаря. Ведення протоколів забезпечує відповідний структурний підрозділ секретаріату.
45. Заступник Голови або інший член Ради за дорученням головуючого письмово фіксує результати голосування при прийнятті рішень Радою та надає їх за своїм підписом технічному секретарю для занесення до протоколу засідання.
46. У протоколі зазначаються:
- місце, дата проведення засідання;
- прізвища, імена, по батькові головуючого та всіх присутніх членів Ради;
- питання, включені до порядку денного засідання Ради;
- послідовність дій Ради;
- прізвища членів Ради, які виступали, суть внесених ними пропозицій;
- клопотання та пояснення запрошених осіб, які брали участь у засіданні;
- зміст резолютивної частини ухваленого Радою рішення та ухвал, прийнятих Радою, результати голосування.
Участь у формуванні суддівського корпусу
46-1.1. До утворення Вищої ради правосуддя Вища рада юстиції розглядає питання про внесення подання про призначення суддів на посади відповідно до рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (далі - рекомендація ВККСУ) про призначення кандидата на посаду судді з урахуванням положень Закону України
"Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)" від 2 червня 2016 року № 1401-VIII та Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" від 2 червня 2016 року № 1402-VIII.
46-1.2. Рада розглядає рекомендацію ВККСУ про призначення кандидата на посаду судді на засіданні разом з висновком члена Вищої ради юстиції.
46-1.3. До рекомендації ВККСУ обов'язково додається особова справа (досьє) кандидата на посаду судді.
46-1.4. Попередній розгляд рекомендації ВККСУ здійснює член Вищої ради юстиції (доповідач), визначений у порядку автоматизованого розподілу згідно з пунктом 59 цього Регламенту незалежно від того, до якої секції входить такий член Ради, у строк не більше одного місяця із дня отримання рекомендації та особової справи (досьє) кандидата на посаду судді.
46-1.5. З метою встановлення обставин, визначених пунктом 46-1.12 цього Регламенту, доповідач має право витребувати у встановленому
статтею 25 Закону України
"Про Вищу раду юстиції" порядку необхідну інформацію та документи.
46-1.6. За результатами попереднього розгляду доповідач складає висновок щодо можливості прийняття Радою рішення про внесення подання Президентові України про призначення судді на посаду, який повинен містити обґрунтування щодо наявності чи відсутності підстав, передбачених частиною дев'ятнадцятою
статті 79 Закону України
"Про судоустрій і статус суддів" , та доповідає цей висновок на засіданні Вищої ради юстиції.
46-1.7. Кандидат на посаду судді, стосовно якого до проекту порядку денного засідання Ради включено питання щодо розгляду рекомендації ВККСУ, запрошується на засідання Ради в порядку, передбаченому пунктом 36 цього Регламенту. Неявка кандидата на посаду судді на засідання, незалежно від причин, не перешкоджає розгляду рекомендації ВККСУ за його відсутності.
46-1.8. Кандидатура на посаду судді розглядається на засіданні Ради після доповіді члена Вищої ради юстиції. Кожен член Вищої ради юстиції має право ставити запитання кандидату на посаду судді.
46-1.9. За результатами розгляду рекомендації ВККСУ Рада ухвалює рішення щодо внесення подання Президентові України про призначення на посаду судді або про відмову у внесенні такого подання.
46-1.10. Рішення щодо кандидата на посаду судді приймається на засіданні Вищої ради юстиції відкритим голосуванням у нарадчій кімнаті.
46-1.11. Рішення про внесення подання Президентові України про призначення на посаду судді вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше 14 членів Вищої ради юстиції. Якщо рішення не набрало необхідної кількості голосів, вважається, що прийнято рішення про відмову у внесенні подання Президентові України про призначення на посаду судді.
46-1.12. Вища рада юстиції може відмовити у внесенні Президентові України подання про призначення на посаду судді виключно з таких підстав:
1) наявність обґрунтованого сумніву щодо відповідності кандидата критерію доброчесності чи професійної етики або інших обставин, які можуть негативно вплинути на суспільну довіру до судової влади у зв'язку з таким призначенням;
2) порушення визначеного законом порядку призначення на посаду судді.
Підстави, зазначені у цьому пункті, Вища рада юстиції встановлює, керуючись власною оцінкою обставин, пов'язаних із кандидатом на посаду судді, та його особистих якостей.
46-1.13. У разі встановлення обставин, вказаних у пункті 46-1.12 цього Регламенту, Рада приймає вмотивоване рішення про відмову у внесенні подання про призначення кандидата на посаду судді. У разі встановлення порушення, передбаченого підпунктом 2 пункту 46-1.12 цього Регламенту, Рада також визначає дії Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, необхідні для усунення наслідків цих порушень.
46-1.14. Рішення Ради оголошується публічно, безпосередньо після його винесення та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції не пізніше наступного дня після його прийняття. На вимогу кандидата йому надається копія рішення Ради, винесеного щодо нього, не пізніше як через сім днів з дня його оголошення.
46 -1.15. Рішення Ради викладається у письмовій формі, підписується Головою Ради. Рішення Ради про відмову у внесенні подання про призначення судді на посаду підписується усіма членами Ради, які брали участь у його ухваленні.
46-1.16. Кандидат на посаду судді має право відкликати свою заяву про призначення на посаду судді до моменту прийняття Радою рішення щодо його призначення на посаду судді безпосередньо на засіданні Ради або направивши заяву, підпис кандидата на якій засвідчено нотаріусом. У разі відкликання кандидатом заяви про призначення на посаду судді Рада приймає рішення про залишення рекомендації ВККСУ без розгляду та повертає рекомендацію й особову справу (досьє) до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
46-1.17. У разі, якщо кандидат на посаду судді відкликав свою заяву про призначення на посаду судді до моменту видання указу Президентом України, однак після ухвалення рішення Радою, раніше ухвалене рішення Вищої ради юстиції вважається таким, що вичерпало свою дію, і Рада приймає рішення, яким рекомендація ВККСУ залишається без розгляду та разом з особовою справою (досьє) повертається до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
Підготовка та оформлення актів Ради, секцій, видача їх копій
47. Проекти актів Ради і секцій готують і візують члени Ради, призначені доповідачами з відповідного питання.
48. Копія рішення Ради надсилається чи вручається особі, прав і обов'язків якої воно стосується, у строк, встановлений законом.
49. Якщо рішення у дисциплінарній справі передбачає відсторонення судді від здійснення правосуддя, копія рішення негайно надсилається до відповідного суду, у т. ч. засобами електронного зв'язку.
49-1. Рада може своєю ухвалою виправити допущені у прийнятому нею акті описки, арифметичні помилки.
Особливості розгляду матеріалів та рекомендацій Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про обрання суддів безстроково, направлених Верховною Радою України відповідно до пункту 30 розділу XII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про судоустрій і статус суддів"
49-1.1. Матеріали та рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про обрання суддів безстроково, щодо яких на день набрання чинності Законом України "Про судоустрій і статус суддів" від 2 червня 2016 року
№ 1402-VIII Верховною Радою України рішення не прийнято, які надходять з Верховної Ради України, розподіляються згідно з пунктом 59 цього Регламенту між усіма членами Вищої ради юстиції незалежно від їх входження до секцій Ради.
49-1.2. Отримавши рекомендацію ВККСУ про обрання судді безстроково, член Ради здійснює підготовку її до розгляду. Під час підготовки до розгляду член Ради здійснює перевірку з метою встановлення:
1) додержання визначеного законом порядку призначення на посаду судді;
2) відповідності судді критерію професійної етики або інших обставин, які можуть вплинути на суспільну довіру до судової влади у зв'язку з таким призначенням.
Здійснюючи перевірку, член Ради ознайомлюється з суддівським досьє, а також має право:
- отримувати матеріали від Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, які дають змогу перевірити дотримання передбаченого порядку призначення на посаду судді, відповідність судді критерію професійної етики, а також інформацію про інші обставини, які можуть вплинути на суспільну довіру до судової влади у зв'язку з таким призначенням;
- робити запити до будь-яких підприємств, установ та організацій з метою перевірки відповідної інформації.
За результатами перевірки член Ради складає висновок, який має містити пропозицію про призначення судді або відмову у призначенні.
Перевірка має бути проведена протягом одного місяця з дня передачі матеріалів члену Ради.
Висновок члена Ради за результатами перевірки має бути наданий для ознайомлення членам Ради не пізніше ніж за три дні до розгляду питання на засіданні Ради.
Питання про розгляд рекомендації ВККСУ про обрання судді безстроково має бути включено до проекту порядку денного засідання Ради, а проект порядку денного засідання Ради має бути розміщений на веб-сайті Ради не пізніше ніж за п'ять днів до дати проведення засідання Ради.
49-1.3. Висновок члена Ради розглядається Радою без попереднього розгляду секцією з питань призначення суддів на посади та звільнення їх з посад.
49-1.4. На засідання Ради запрошується суддя в порядку, встановленому цим Регламентом. Участь судді в засіданні є обов'язковою.
У разі неможливості з поважних причин взяти участь у засіданні Ради суддя, рекомендація ВККСУ стосовно якого розглядається, зобов'язаний повідомити Раду про причини неявки. Повторна неявка цього судді на засідання є підставою для розгляду рекомендації ВККСУ за його відсутності.
49-1.5. Обговорення на засіданні Ради питання про обрання на посаду судді безстроково починається з оголошення членом Ради - доповідачем висновку про результати перевірки матеріалів рекомендації ВККСУ про обрання судді безстроково.
Кожен член Ради має право ставити запитання судді.
Суддя має право надати пояснення з питань, що виникли в ході засідання, або ж відмовитися від пояснень.
У разі необхідності додаткового вивчення матеріалів та рекомендації ВККСУ про обрання судді безстроково її розгляд може бути відкладено із зазначенням дати у протоколі засідання.
49-1.6. За результатами розгляду рекомендації ВККСУ про обрання судді безстроково після обговорення, під час якого кожен член Ради може висловлювати власну думку та заперечення, Рада приймає рішення про призначення судді шляхом відкритого голосування в нарадчій кімнаті.
Якщо рішення про призначення судді на посаду не набрало необхідної кількості голосів членів Ради, вважається, що Радою ухвалено рішення про відмову у призначенні судді на посаду.
49-1.7. Рада може відмовити у призначенні судді на посаду виключно з таких підстав:
1) наявність обґрунтованого сумніву щодо відповідності судді критерію доброчесності чи професійної етики або інших обставин, які можуть негативно вплинути на суспільну довіру до судової влади у зв'язку з таким призначенням. Підстави, вказані у цьому пункті, Рада визначає, керуючись власною оцінкою обставин, пов'язаних із суддею, та його особистих якостей;
2) порушення визначеного законом порядку призначення судді на посаду.
Резолютивна частина рішення, а також результат голосування оголошується на засіданні негайно після виходу з нарадчої кімнати.
Рішення Ради викладається у письмовій формі, підписується Головою Ради. Рішення Ради про відмову у призначенні судді на посаду підписується усіма членами Ради, які брали участь у прийнятті рішення.
Рішення про призначення судді на посаду має містити прізвище, ім'я, по батькові судді та назву суду, до якого його призначено. Викладення мотивів ухвалення рішення про призначення судді не вимагається. В одному рішенні Ради може бути зазначено про призначення кількох суддів до одного або різних судів.
У разі відмови у призначенні судді на посаду Рада ухвалює вмотивоване рішення, яке може бути оскаржено у порядку, встановленому процесуальним законом.
49-1.8. Повний текст рішення оприлюднюється на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції не пізніше ніж на сьомий день із дня його ухвалення. У цей самий строк копія рішення вручається судді особисто під розписку, а також передається до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України для приєднання до суддівського досьє та ведення обліку даних про кількість посад суддів у судах, у тому числі вакантних. Разом з копією рішення Вищій кваліфікаційній комісії суддів України повертаються матеріали щодо призначення судді.
Копія рішення направляється до суду, в якому суддя обіймає посаду.
49-1.9. У разі, якщо від судді надійшла заява про відкликання заяви про його обрання безстроково, Рада приймає рішення про залишення без розгляду заяви судді про обрання безстроково.
49-1.10. Якщо Рада прийняла рішення про відмову у призначенні судді на посаду або про залишення без розгляду заяви судді про його обрання безстроково, повноваження судді припиняються із закінченням строку, на який його було призначено, на підставі підпункту 2 пункту 16-1 розділу XV "Перехідні положення"
Конституції України .
Відрядження судді до іншого суду того самого рівня і спеціалізації для здійснення правосуддя
49-2.1. Подання Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про відрядження судді до іншого суду того самого рівня і спеціалізації для здійснення правосуддя (далі - подання ВККСУ) розподіляються згідно з пунктом 59 цього Регламенту між усіма членами Вищої ради юстиції.
Подання ВККСУ має бути розглянуто протягом 30 днів з дня надходження подання до Ради.
49-2.2. Отримавши подання ВККСУ, член Ради здійснює підготовку його до розгляду. Під час підготовки до розгляду член Ради здійснює перевірку з метою встановлення:
1) наявності встановлених законом підстав для відрядження судді до іншого суду того самого рівня і спеціалізації для здійснення правосуддя (далі - відрядження судді);
2) додержання порядку прийняття рішення про відрядження судді, зокрема наявність згоди судді на відрядження до зазначеного суду та на зазначений строк, та чи було вільним волевиявлення судді;
3) погодження Державною судовою адміністрацією України фінансування встановлених законодавством видатків на відрядження судді;
4) якщо відрядження судді пов'язане з надмірним рівнем судового навантаження - обґрунтованості рішення про відрядження за показниками зменшення рівня навантаження в суді, до якого суддю відряджено, та з урахуванням зміни рівня навантаження у суді, з якого суддя відряджається, після відрядження судді.
Здійснюючи перевірку, член Ради ознайомлюється з суддівським досьє, а також має право:
- отримувати матеріали від Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, які дають змогу перевірити дотримання передбаченого порядку прийняття рішення та встановлених законом підстав відрядження судді;
- робити запити до будь-яких підприємств, установ та організацій з метою перевірки відповідної інформації.
За результатами перевірки член Ради складає висновок, який має містити пропозицію про відрядження судді або відмову у відрядженні.
Перевірка має бути проведена протягом десяти днів з дня передачі матеріалів члену Ради.
Висновок члена Ради за результатами перевірки має бути наданий для ознайомлення членам Ради не пізніше ніж за три дні до розгляду питання на засіданні Ради.
Питання про розгляд подання ВККСУ про відрядження судді має бути включено до проекту порядку денного засідання Ради, а проект порядку денного засідання Ради має бути розміщений на веб-сайті Ради не пізніше ніж за два дні до дати проведення засідання Ради.
49-2.3. Висновок члена Ради та матеріали подання ВККС розглядаються Радою без попереднього розгляду секцією з питань призначення суддів на посади та звільнення їх з посад.
49-2.4. Про розгляд подання ВККСУ на засіданні Ради суддя повідомляється в порядку, встановленому цим Регламентом. Участь судді в засіданні не є обов'язковою, його неявка в засідання Ради не перешкоджає розгляду питання за його відсутності.
49-2.5. Обговорення на засіданні Ради питання про відрядження судді починається з оголошення членом Ради - доповідачем висновку про результати перевірки матеріалів подання ВККСУ.
Суддя, якщо він прибув на засідання Ради, має право надати пояснення з питань, що виникли в ході засідання. Кожен член Ради має право ставити запитання судді.
У разі необхідності додаткового вивчення матеріалів та подання ВККСУ його розгляд може бути відкладено із зазначенням дати у протоколі засідання.
Суддя має право відмовитись від відрядження, відкликавши свою згоду на відрядження, до моменту ухвалення Радою рішення.
49-2.6. За результатами розгляду подання ВККСУ після обговорення, під час якого кожен член Ради може висловлювати власну думку та заперечення, Рада ухвалює рішення про відрядження судді шляхом відкритого голосування в нарадчій кімнаті.
Якщо рішення про відрядження судді не набрало необхідної кількості голосів членів Ради, вважається, що Радою ухвалено рішення про відмову у відрядженні судді.
49-2.7. Рада може відмовити у відрядженні судді з таких підстав:
1) відсутність згоди судді на відрядження;
2) порушення визначеного порядку прийняття рішення щодо надання висновку про відрядження судді;
3) відсутність погодження Державною судовою адміністрацією України фінансування встановлених законодавством видатків на відрядження судді;
4) надмірне навантаження в суді, з якого відряджається суддя;
5) виникнення конфлікту інтересів у разі такого переведення.
Резолютивна частина рішення Ради, а також результат голосування оголошується на засіданні негайно після виходу з нарадчої кімнати.
Рішення Ради викладається у письмовій формі, підписується Головою Ради.
Рішення про відрядження судді має містити:
- прізвище, ім'я, по батькові судді;
- назву суду, в якому суддя здійснює правосуддя;
- назву суду, до якого суддю відряджено;
- строк, на який суддю відряджено (обчислюється в місяцях);
- дату, з якої починається обчислення строку відрядження;
- доручення Державній судовій адміністрації забезпечити фінансування видатків на відрядження судді.
Викладення мотивів ухвалення рішення про відрядження судді не вимагається.
У разі відмови у відрядженні судді Рада ухвалює вмотивоване рішення.
49-2.8. Повний текст рішення оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ради не пізніше ніж на сьомий день із дня його ухвалення. У цей самий строк копія рішення вручається судді особисто під розписку, а також передається до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України для приєднання до суддівського досьє та ведення обліку даних про кількість посад суддів у судах, у тому числі вакантних, та Державній судовій адміністрації України для вжиття організаційних заходів, пов'язаних із виконанням рішення про відрядження судді.
Копія рішення направляється до суду, в якому суддя обіймає посаду, та до суду, до якого суддю відряджено.
49-2.9. Рішення Ради є підставою для оформлення Державною судовою адміністрацією (або її територіальним відділенням) документів на відрядження судді відповідно до вимог законодавства.
49-2.10. У разі, якщо від судді надійшла заява про відкликання його згоди на відрядження, Рада приймає рішення про залишення без розгляду подання ВККСУ про відрядження судді.
49-2.11. Якщо суддя протягом п'яти днів з дня отримання рішення Ради без поважних причин не прибув до суду, до якого його відряджено, Рада може за поданням ВККСУ скасувати рішення про відрядження.
49-2.12. Відрядження судді може бути достроково припинено рішенням Ради за поданням ВККСУ, яке має містити мотиви дострокового припинення відрядження судді.
49-2.13. Рішенням Ради за поданням ВККСУ строк відрядження судді може бути продовжено в межах загального річного строку.
Особливості розгляду питань, пов'язаних із звільненням суддів з посад
50. Підготовка до розгляду Радою питань, пов'язаних із звільненням суддів з посади з підстав, передбачених пунктом 5 частини п'ятої
статті 126 Конституції України , здійснюється дисциплінарною секцією Ради, якщо інше не встановлено цим Регламентом. Підготовка до розгляду Радою питань про звільнення судді відповідно до Закону України
"Про очищення влади" здійснюється членами секції з питань призначення суддів на посади та звільнення їх з посад. Підготовка до розгляду Радою питань про звільнення судді з посади на підставі рішення Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснюється членами секції з питань призначення суддів на посади та звільнення їх з посад.
Звільнення суддів відповідно до пункту 4 частини шостої статті 126 Конституції України
50-1.1. Заяви про звільнення суддів за власним бажанням та про відставку, рішення щодо внесення подань про звільнення за якими були прийняті Радою до 30 вересня 2016 року, однак не розглянуті Верховною Радою України, Вища рада юстиції розглядає на засіданні Ради у спрощеному порядку без розгляду секцією на підставі частини другої статті 8 Конституції України.
50-1.2. Суддя, стосовно якого до проекту порядку денного засідання Ради включено питання про звільнення, запрошується на засідання Ради шляхом розміщення відповідної інформації на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції.
50-1.3. За результатами розгляду пропозицій щодо заяв суддів про звільнення з підстав, передбачених пунктом 4 частини шостої статті 126 Конституції України, Вища рада юстиції ухвалює рішення відкритим голосуванням у нарадчій кімнаті. Рішення щодо заяви судді про звільнення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість членів від конституційного складу Вищої ради юстиції. Якщо пропозиція не набрала необхідної кількості голосів, вважається, що прийнято рішення про відмову у задоволенні заяви.
................Перейти до повного тексту