1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
від 27 жовтня 2022 року N 1272
( Рішення втратило чинність згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1339 від 11.11.2022 )
Про погодження осіб (кандидатів) на посади у професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків у період дії воєнного стану
Відповідно до частин двадцять сьомої та двадцять восьмої статті 6, пунктів 37-26- 37-27частини другої статті 7, пункту 13 частини першої статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків", у зв'язку з введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України N 64/2022 від 24.02.2022 та з метою мінімізації негативного впливу наслідків військової агресії Російської Федерації проти України та сприяння стабільності ринків капіталу Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
вирішила:
1. Встановити, що тимчасово на період дії воєнного стану контроль професійної придатності фізичних осіб щодо відповідності вимогам, встановленим законодавством, та оцінка їх ділової репутації здійснюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку шляхом погодження осіб (кандидатів) на такі посади (виконання функцій) у професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків (крім банків):
голови та членів наглядової ради або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду;
голови та членів колегіального виконавчого органу;
особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, та її заступників;
посадової особи системи внутрішнього контролю;
працівник, відповідальний за проведення фінансового моніторингу;
головного бухгалтера (особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку), у разі покладання ведення бухгалтерського обліку ліцензіата на юридичну особу, з якою професійним учасником ринків капіталу та організованих товарних ринків укладений договір про здійснення бухгалтерського обліку, фізичної особи, яка безпосередньо здійснює ведення бухгалтерського обліку професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків.
При цьому, такі особи не можуть бути громадянами Російської Федерації або Республіки Білорусь, крім випадків, якщо вони проживають на території України на законних підставах.
2. Встановити, що тимчасово на період дії воєнного стану норми Порядку погодження кандидатур керівників фондових бірж і вимог до таких керівників під час їх перебування на посаді, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року N 64, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2013 року, не застосовуються.
3. Затвердити Порядок погодження осіб на посади у професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків у період дії воєнного стану (далі - Порядок), що додається.
4. Керівник професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків (крім банків) повинен забезпечити наявність належної кваліфікації, ділової репутації та відсутність конфлікту інтересів у працівників, які вчиняють дії, пов'язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках (крім осіб, які займають або мають намір займати посади, зазначені у пункті 1 цього рішення).
Підтвердженням належного рівня професійних знань, досвіду та навичок є наявність у фізичної особи документа, що підтверджує її кваліфікацію на ринках капіталу та організованих товарних ринках, виданого відповідно до вимог законодавства юридичними особами, зазначеними у додатку 2 до Порядку.
Встановити, що тимчасово на період дії воєнного стану норми ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках її окремими видами щодо необхідної кількості сертифікованих фахівців ліцензіата не застосовуються.
5. Встановити, що у період дії воєнного стану та до 90 днів після його завершення, за умови дотримання вимог, встановлених у пункті 4 цього рішення, мають право продовжувати здійснювати відповідну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках фізичні особи, в яких завершився (завершується) у період дії воєнного стану строк дії таких належних їм документів:
кваліфікаційне посвідчення фахівця з питань бухгалтерського обліку професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків;
сертифікат на право вчинення дій, пов'язаних з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках.
6. Фізичні особи, які обрані/призначені на посади (розпочали виконання функцій), що зазначені у пункті 1 цього рішення, після набрання чинності цим рішенням, повинні пройти погодження відповідно до вимог Порядку та в установлені ним строки.
Фізичні особи, які займають посаду головного бухгалтера (фізичні особи, на які покладено ведення бухгалтерського обліку) у професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків або, у разі покладання ведення бухгалтерського обліку професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків на юридичну особу, з якою цим професійним учасником укладений договір про здійснення бухгалтерського обліку, фізичні особи, які безпосередньо здійснюють ведення бухгалтерського обліку цього професійного учасника, які були прийняті на роботу у професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків або розпочали здійснення ведення бухгалтерського обліку професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків відповідно до договору про здійснення бухгалтерського обліку у період дії воєнного стану до набрання чинності цим рішенням або протягом 3 місяців до початку дії воєнного стану та не мали чинного кваліфікаційного посвідчення фахівця з питань бухгалтерського обліку професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків станом на дату прийняття на роботу / початку ведення бухгалтерського обліку, повинні пройти погодження відповідно до вимог Порядку протягом 90 днів з дня набрання чинності цим рішенням.
7. Управлінню сертифікації та освітніх програм (Я. Базіченко) забезпечити проведення процедур, визначених Порядком.
8. Визнати такими, що втратили чинність:
рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.03.2022 N 160 "Щодо дії сертифікатів на право вчинення дій, пов'язаних з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках на період дії воєнного стану";
рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 24.03.2022 N 199 "Щодо осіб, які мають право на вчинення дій, пов'язаних з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках на період дії воєнного стану".
9. Це рішення набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
10. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Лібанова М.
Голова Комісії Руслан МАГОМЕДОВ
Протокол засідання Комісії
від 27 жовтня 2022 р. N 167
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
27 жовтня 2022 року N 1272
Порядок
погодження осіб на посади у професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків у період дії воєнного стану
I. Загальні положення
1. Цим Порядком Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку встановлюється порядок проведення оцінки ділової репутації фізичних осіб та порядок їх погодження на такі посади (виконання функцій) у професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків (крім банків) (далі - професійний учасник):
голови та членів наглядової ради або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду;
голови та членів колегіального виконавчого органу;
особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, та її заступників;
посадової особи системи внутрішнього контролю;
працівник, відповідальний за проведення фінансового моніторингу;
головного бухгалтера (особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку), у разі покладання ведення бухгалтерського обліку ліцензіата на юридичну особу, з якою професійним учасником укладений договір про здійснення бухгалтерського обліку, фізичної особи, яка безпосередньо здійснює ведення бухгалтерського обліку професійного учасника.
2. Структурним підрозділом, відповідальним за проведення процедур, визначених цим Порядком, є управління сертифікації та освітніх програм НКЦПФР (далі - управління).
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) заявник - професійний учасник, який здійснює подання до НКЦПФР документів, передбачених цим Порядком;
2) Кваліфікаційна комісія - консультативно-дорадчий колегіальний орган, створений за наказом Голови НКЦПФР, для оцінки відповідності осіб, зазначених у пункті 1 розділу I цього Порядку, вимогам щодо їх ділової репутації та професійної придатності, встановленим законодавством, та надання висновків, пропозицій і рекомендацій НКЦПФР щодо погодження (відмови в погодженні) таких осіб;
3) посадові особи системи внутрішнього контролю професійного учасника - керівники самостійних підрозділів, які виконують функції з управління ризиками, внутрішнього аудиту та комплаєнсу та/або окремі особи, які виконують функції ризик-менеджера (ризик-офіцера), комплаєнс-менеджера (комплаєнс-офіцера) та внутрішнього аудитора у професійному учаснику;
4) професійне судження - умотивований, об'єктивний, неупереджений і обґрунтований висновок та/або оцінка НКЦПФР щодо фактів, подій, обставин, осіб, що ґрунтується на знаннях і досвіді службовців НКЦПФР, на комплексному та всебічному аналізі інформації та документів, поданих до НКЦПФР і отриманих НКЦПФР, у тому числі в результаті здійснення нею державного регулювання та нагляду, а також на інформації з офіційних джерел;
5) стандарт корпоративного управління - Стандарт N 1 "Корпоративне управління в професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків. Основні поняття та терміни", затверджений рішенням НКЦПФР від 30.12.2021 N 1288, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.02.2022 за N 261/37597, Стандарт N 2 "Корпоративне управління в професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків. Організація та функціонування системи внутрішнього контролю в професійних учасниках, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес та які не є банками", затверджений рішенням НКЦПФР від 30.12.2021 N 1289, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.02.2022 за N 258/37594, та Стандарт N 4 "Корпоративне управління в професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків. Організація та функціонування системи внутрішнього контролю в професійних учасниках, які не належать до підприємств, що становлять суспільний інтерес та до системно важливих професійних учасників", затверджений рішенням НКЦПФР від 30.12.2021 N 1291, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.02.2022 за N 263/37599.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" та інших актах законодавства.
4. НКЦПФР під час вчинення дій, передбачених цим Порядком, керується такими принципами:
1) рівноцінності сутності та форми (оцінка правочинів, операцій, обставин та подій з точки зору їх суті та форми);
2) співмірності (пропорційності) (урахування обставин і умов конкретної ситуації, щодо якої формується професійне судження та приймається відповідне рішення);
3) обґрунтованого сумніву (здійснення додаткової/поглибленої перевірки/аналізу правочинів, операцій, обставин та/або подій, щодо яких формується професійне судження та приймається відповідне рішення, за наявності обґрунтованого сумніву щодо них);
4) комплексного аналізу (дослідження всіх обставин та умов конкретної ситуації при формуванні професійного судження та прийнятті відповідного рішення).
5. НКЦПФР застосовує своє професійне судження для прийняття рішень, визначених цим Порядком.
Професійне судження формується НКЦПФР з урахуванням визначених у пункті 4 цього розділу принципів.
6. НКЦПФР погоджує осіб, яких обрано/призначено на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, а також кандидатів на такі посади за результатами розгляду наданої інформації та поданих документів, інформації, отриманої НКЦПФР під час здійснення державного регулювання та нагляду, інформації з відкритих джерел і за результатами проведених НКЦПФР оцінки ділової репутації, знань, навичок та досвіду, відсутності конфлікту інтересів, у тому числі за результатами співбесіди з такими особами, відповідно до процедури погодження, визначеної цим Порядком.
7. У разі обрання/призначення особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, професійний учасник подає до НКЦПФР документи для погодження такої особи протягом десяти робочих днів з дати прийняття рішення про обрання/призначення її на посаду.
8. Особа, обрана/призначена на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, приступає до виконання обов'язків після погодження НКЦПФР.
9. Особи, зазначені у пункті 1 розділу I цього Порядку, мають відповідати кваліфікаційними вимогам, установленим законодавством, та мати достатні знання, навички та досвід для охоплення всіх сфер діяльності професійного учасника та прийняття відповідних управлінських рішень.
II. Перелік документів, що подаються заявником для отримання погодження особи на посаду, вимоги до них та порядок їх подання
10. Заявник подає до НКЦПФР документи згідно з визначеним цим Порядком переліком та вимогами.
Заявник має право подати до НКЦПФР додатково будь-які документи щодо його звернення з письмовим обґрунтуванням доцільності їх подання.
11. Заявник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, що містяться в поданих до НКЦПФР документах.
12. Документи, що подаються до НКЦПФР відповідно до цього Порядку, не мають містити виправлень і неточностей.
У разі, якщо заявником виявлені помилки в документах, поданих до НКЦПФР для погодження особи на посаду у професійному учаснику, заявник має право виправити допущені помилки та надати виправлені документи, на заміну до раніше поданих документів офіційним каналом зв'язку не пізніше п'яти робочих днів з дати надходження відповідного пакета документів до НКЦПФР.
Документи подані до НКЦПФР з порушенням термінів, визначених цим пунктом, НКЦПФР не розглядаються.
Для цілей цього пункту помилками вважаються редакційні помилки при оформленні документів та помилки, пов'язані з формуванням документів в електронній формі.
13. Документи, складені іноземною мовою, що подаються до НКЦПФР, мають відповідати вимогам, встановленим статтею 140 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки".
14. Датою отримання документів є дата надходження до НКЦПФР таких документів офіційним каналом зв'язку.
15. Повідомлення заявника про прийняті НКЦПФР рішення здійснюється в електронній формі офіційним каналом зв'язку.
16. Подання до НКЦПФР заявником та відправлення НКЦПФР заявнику документів, передбачених цим Порядком здійснюється в електронній формі офіційним каналом зв'язку з урахуванням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Заявник подає до НКЦПФР документи, перелік яких визначений цим Порядком, з використанням засобу електронної пошти, адресу якої зазначено у заяві, поданої до НКЦПФР.
У пакеті документів, подання яких передбачено цим Порядком до НКЦПФР, кожний документ має бути окремим файлом у форматі Portable Document Format / A (формат специфікації PDF 1.4 ISO 19005-1:2005) (далі - PDF/A) із застосуванням електронного підпису уповноваженої особи заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, на кожному окремому електронному документі.
Подання заявником до НКЦПФР документів, створених заявником або не заявником, в електронній формі, здійснюється із застосуванням електронного підпису уповноваженої особи заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Подання заявником до НКЦПФР документів, створених заявником або не заявником, як електронна копія паперового документа (фотокопія) здійснюється із застосуванням електронного підпису уповноваженої особи заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Копії (фотокопії) документів для ідентифікації особи подаються до НКЦПФР із застосуванням електронного підпису фізичної особи, щодо якої такі документи видані, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
17. Підпис на документах, який має здійснювати уповноважена особа НКЦПФР, відповідно до вимог цього Порядку, здійснюються шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису такими особами на відповідні електронні документи.
18. Документ, що не має визначеного строку дії, може подаватися до НКЦПФР, якщо він був виданий не раніше ніж за один місяць до дати подання до НКЦПФР, якщо документ був виданий в Україні, або за три місяці до дати подання, якщо документ був виданий за межами України.
19. Якщо протягом строку розгляду НКЦПФР документів у особи, зазначеної у пункті 1 розділу I цього Порядку, відбулися зміни в будь-яких відомостях, що надавались у документах, заявник зобов'язаний невідкладно повідомити НКЦПФР про ці зміни.
20. Професійний учасник для погодження осіб, зазначених у пункті 1 розділу I цього Порядку (якщо погоджуються декілька осіб, щодо кожної такої особи окремо), подає до НКЦПФР такі документи (далі - пакет документів):
20.1. Супровідний лист, який має містити опис усіх документів у пакеті з назвами, датами видачі, органами (особами), що їх видали.
20.2. Копії документів для ідентифікації особи:
20.2.1. Для громадянина України, який постійно проживає в Україні:
а) копій сторінок паспорта громадянина України, що містять фотографію фізичної особи, а також інформацію про її прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дату народження, реєстрацію місця її проживання, серію (за наявності) та номер паспорта, дату видачі та найменування органу, що його видав (якщо паспорт оформлено у вигляді книжечки), або копій обох сторін паспорта громадянина України (якщо його оформлено у вигляді картки, що містить безконтактний електронний носій);
б) щодо фізичної особи, паспорт якої оформлено у вигляді книжечки, - копія реєстраційного номера облікової картки платника податків або копії сторінки паспорта з відміткою про відмову від прийняття такого реєстраційного номера (якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган);
в) щодо фізичної особи, паспорт якої оформлено у вигляді картки, що містить безконтактний електронний носій, - копії документа з інформацією про реєстрацію місця проживання фізичної особи.
20.2.2. Для громадянина України, який виїхав на постійне/тимчасове проживання за кордон:
а) копій сторінок паспорта громадянина України для виїзду за кордон, що містять фотографію фізичної особи, а також інформацію про її прізвище, ім'я, дату народження, номер паспорта, дату видачі та найменування органу, що його видав, строк дії паспорта, а також відмітку про виїзд особи на постійне проживання за кордон або копій документів / сторінок документів, визначених у підпункті "а" пункту 20.2.1 цього розділу, разом із копією документа, що містить інформацію про виїзд особи на постійне/тимчасове проживання за кордон;
б) копії документа з інформацією про реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
в) копії документа з інформацією про місце постійного, тимчасового проживання фізичної особи;
г) копії документа, що підтверджує правові підстави постійного, тимчасового проживання фізичної особи на території іноземної країни.
20.2.3. Для іноземного громадянина, який постійно проживає в іноземній країні:
а) копій сторінок паспорта фізичної особи, що містять її фотографію, а також інформацію про її прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дату народження, місце постійного проживання, серію (за наявності) та номер паспорта, дату видачі та найменування органу, що його видав, а також строк дії паспорта (за наявності);
б) копії документа з інформацією про реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
в) копії документа з інформацією, що підтверджує місце постійного проживання фізичної особи (якщо такої інформації в паспорті немає).
20.2.4. Для іноземного громадянина, який постійно/тимчасово проживає в Україні:
а) копій усіх сторінок посвідки на постійне/тимчасове проживання фізичної особи в Україні;
б) копії документа з інформацією про реєстраційний номер облікової картки платника податків в Україні (за наявності);
в) копій сторінок паспорта іноземного громадянина, що містять фотографію фізичної особи, а також інформацію про її прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дату народження, номер паспорта, дату видачі та найменування органу, що його видав, строк дії паспорта, а для осіб, які постійно проживають в Україні, - також відмітку про виїзд особи на постійне проживання (якщо така відмітка проставляється згідно із законодавством країни, громадянином якої є особа).
20.3. Анкету фізичної особи, згідно з додатком 1 до цього Порядку.
20.4. Документи або витяги з документів, що підтверджують інформацію про посадові обов'язки та повноваження особи, її функціональне навантаження та сфери відповідальності в професійному учаснику (посадова інструкція або інший аналогічний документ).
20.5. Документи, що підтверджують наявність у особи необхідних професійних знань, досвіду та навичок, встановлених законодавством про ринки капіталу та організовані товарні ринки, видані юридичними особами, зазначеними у додатку 2 до цього Порядку.
20.6. Документи / інформацію щодо відповідності особи, зазначеної у пункті 1 розділу I цього Порядку, вимогам щодо ділової репутації, визначеної:
Стандартом N 2 "Корпоративне управління в професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків. Організація та функціонування системи внутрішнього контролю в професійних учасниках, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес та які не є банками", затвердженим рішенням НКЦПФР від 30.12.2021 N 1289, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.02.2022 за N 258/37594, якщо особа займає або має намір займати посаду у професійному учаснику, який є підприємством, що становить суспільний інтерес відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та який не є банком;
Стандартом N 4 "Корпоративне управління в професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків. Організація та функціонування системи внутрішнього контролю в професійних учасниках, які не належать до підприємств, що становлять суспільний інтерес та до системно важливих професійних учасників", затвердженим рішенням НКЦПФР від 30.12.2021 N 1291, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.02.2022 за N 263/37599, якщо особа займає або має намір займати посаду у професійному учаснику, який не належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", та до професійних учасників, які є системно важливими відповідно Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки".
20.7. Документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала документи від імені заявника.
III. Порядок розгляду документів
21. Управління здійснює розгляд поданого заявником пакета документів протягом строку, визначеного пунктом 30 цього розділу.
22. Перебіг строку розгляду пакета документів починається з дня, наступного за днем подання заявником до НКЦПФР повного пакета документів, визначеного пунктом 20 розділу II цього Порядку.
23. НКЦПФР під час розгляду поданого заявником пакета документів має право запитувати та отримувати від державних органів, учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків або будь-яких фізичних чи юридичних осіб, а також осіб, щодо яких здійснюється оцінка ділової репутації, або перевірка відповідності їх кваліфікаційним вимогам, додаткову інформацію, документи та пояснення, необхідні для повного та всебічного аналізу й прийняття нею мотивованого рішення, відповідно до цього Порядку. НКЦПФР встановлює строк подання заявником інформації, документів і пояснень. Перебіг строку розгляду пакета документів зупиняється з дня відправлення НКЦПФР листа (запиту) та поновлюється після отримання всіх додаткових документів, інформації та пояснень.
24. НКЦПФР має право зупинити перебіг строку розгляду пакета документів, поданого відповідно до цього Порядку, у разі виявлення обставин, що можуть вплинути на прийняття НКЦПФР рішення, до з'ясування таких обставин, але не більше ніж на 30 днів.
Повідомлення про зупинення перебігу строку розгляду пакета документів, протягом п'яти робочих днів із дня зупинки перебігу строку розгляду пакета документів, надсилається НКЦПФР до заявника офіційним каналом зв'язку шляхом направлення відповідного листа, в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи НКЦПФР.
25. НКЦПФР має право продовжити строк розгляду пакета документів, поданого відповідно до цього Порядку, на підставі обґрунтованого клопотання заявника та встановити строк, на який продовжено строк розгляду.
НКЦПФР, протягом п'яти робочих днів із дня продовження строку розгляду пакета документів, офіційним каналом зв'язку повідомляє заявника про продовження строку розгляду пакета документів і строк, на який його продовжено, шляхом направлення заявнику відповідного листа, в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи НКЦПФР.
26. Підставами для залишення НКЦПФР пакета документів без розгляду є:
1) подання документів, визначених пунктом 20 розділу II цього Порядку, не в повному обсязі;
2) подання документів з порушенням вимог щодо їх оформлення, встановлених розділом II цього Порядку.
27. Пакет документів вважається таким, що повернутий НКЦПФР на доопрацювання до прийняття рішення НКЦПФР за цим пакетом у разі:
1) невідповідності поданих документів, вимогам цього Порядку та/або законодавства;
2) клопотання заявника про повернення пакета документів на доопрацювання до прийняття рішення за цим пакетом;
3) наявності помилок, розбіжностей між різними положеннями поданих документів та/або неповноти інформації у поданих документах.
28. Повідомлення із зазначенням підстав для повернення документів на доопрацювання надсилається НКЦПФР до заявника офіційним каналом зв'язку.
29. Пакет документів, який був залишений НКЦПФР без розгляду, згідно з пунктом 26 цього розділу або повернутий НКЦПФР на доопрацювання, згідно з пунктом 27 цього розділу, у разі його повторного подання до НКЦПФР має відповідати, вимогам цього Порядку та законодавства, станом на дату його повторного подання. Датою подання пакета документів є дата його повторного подання.
30. НКЦПФР за результатами розгляду наданої інформації та поданих документів, інформації, отриманої НКЦПФР під час здійснення державного регулювання та нагляду, інформації з відкритих джерел і за результатами проведених Кваліфікаційною комісією оцінки ділової репутації, оцінки знань, навичок та досвіду приймає рішення про погодження або відмову в погодженні на посаду особи, зазначеної у пункті 1 розділу I цього Порядку, протягом 45 днів із дня подання для погодження повного пакета документів, визначених цим Порядком.
31. Підставами для відмови в погодженні фізичної особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, є:
1) невідповідність фізичної особи вимогам законодавства;
2) недостовірність інформації в документах, поданих до НКЦПФР;
3) рішення Кваліфікаційної комісії про визнання ділової репутації фізичної особи такою, що не відповідає вимогам законодавства;
4) рішення Кваліфікаційної комісії про невідповідність рівня знань, навичок та досвіду фізичної особи вимогам законодавства;
5) анулювання рішення про погодження особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, якщо з дати анулювання рішення пройшло менше двох років.
32. Кваліфікаційна комісія має право відкласти розгляд питання про погодження на посаду особи, зазначеної у пункті 1 розділу I цього Порядку, якщо особа притягається до кримінальної відповідальності, - до вирішення питання щодо неї в установленому законодавством порядку.
33. У випадку прийняття НКЦПФР рішення про відмову в погодженні особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, з огляду на її невідповідність вимогам щодо професійної придатності, про яку свідчив негативний результат оцінки знань, навичок та досвіду або повернення НКЦПФР за клопотанням заявника пакета документів на доопрацювання після проведення оцінки знань, навичок та досвіду особи, зазначеної у пункті 1 розділу I цього Порядку і до прийняття рішення про погодження або відмову в погодженні на посаду професійний учасник має право подати пакет документів щодо погодження на посаду такої особи не раніше ніж через шість місяців з дня прийняття рішення про відмову в погодженні, або повернення пакета документів.
У випадку прийняття НКЦПФР рішення про відмову в погодженні особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, з огляду на її невідповідність вимогам законодавства або прийняття рішення про визнання ділової репутації особи такою, що не відповідає вимогам законодавства, професійний учасник має право подати пакет документів щодо погодження на посаду такої особи не раніше ніж через рік із дня прийняття рішення.
34. У разі прийняття НКЦПФР рішення про погодження особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, НКЦПФР повідомляє заявника про прийняте рішення.
35. НКЦПФР протягом десяти днів із дня прийняття рішення повідомляє заявника про рішення щодо погодження особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку офіційним каналом зв'язку шляхом направлення заявнику відповідного листа, в електронній формі та надсилає заявнику копію такого рішення, або повідомляє про відмову в такому погодженні із зазначенням підстав для відмови.
36. У разі прийняття рішення про погодження, про відмову в погодженні особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, залишення пакета документів без розгляду або визнання НКЦПФР пакета документів таким, що повернутий на доопрацювання, усі подані документи залишаються в НКЦПФР.
IV. Оцінка ділової репутації фізичних осіб
37. Оцінка НКЦПФР ділової репутації особи та визнання її такою, що не відповідає вимогам законодавства, у випадках, визначених цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами НКЦПФР, не є визначенням ділової репутації особи відповідно до цивільного законодавства України.
38. Перевірку ділової репутації осіб, зазначених у пункті 1 розділу I цього Порядку, на відповідність встановленим законодавством вимогам, здійснює управління. За результатом проведеної перевірки управління надає Кваліфікаційній комісії пропозиції щодо визнання ділової репутації особи такою, що відповідає вимогам законодавства, або повідомляє про наявність у особи ознак невідповідності ділової репутації таким вимогам.
39. Ділова репутація фізичної особи є такою, що відповідає вимогам законодавства, якщо щодо такої особи немає ознак невідповідності вимогам щодо ділової репутації, зазначеним у стандарті корпоративного управління та іншим вимогам законодавства.
40. НКЦПФР у разі прийняття Кваліфікаційною комісією рішення про визнання наявності у особи ознак невідповідності ділової репутації вимогам законодавства, протягом п'яти робочих днів повідомляє офіційним каналом зв'язку про це особу, щодо якої виявлено ознаки невідповідності ділової репутації встановленим вимогам, шляхом направлення заявнику відповідного листа, в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи НКЦПФР.
Заявник зобов'язаний, протягом одного робочого дня з дня надходження офіційним каналом зв'язку такого повідомлення, довести це повідомлення до відома особи.
41. Фізична особа, щодо якої є ознаки невідповідності ділової репутації вимогам законодавства, має право, протягом п'яти робочих днів із дня відправлення НКЦПФР повідомлення, передбаченого у пункті 40 цього розділу, подати до НКЦПФР клопотання про незастосування до неї виявлених ознак.
Клопотання подане до НКЦПФР з порушенням термінів, визначених цим пунктом, НКЦПФР не розглядається.
42. Клопотання про незастосування до фізичної особи ознак невідповідності ділової репутації вимогам законодавства, має відповідати таким додатковим вимогам:
1) до клопотання можуть додаватися запевнення фізичних та/або юридичних осіб щодо відповідності ділової репутації особи встановленим вимогам;
2) якщо оцінка ділової репутації особи здійснюється під час її погодження на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку, клопотання подається із застосуванням електронного підпису уповноваженої особи заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
43. Управління під час розгляду клопотання особи про незастосування до неї виявлених ознак невідповідності ділової репутації вимогам законодавства комплексно аналізує подані відповідно до цього Порядку документи, інформацію, включаючи ту, що отримана в процесі здійснення державного регулювання та нагляду, отримана від інших державних органів, а також із відкритих джерел, та за результатом розгляду надає Кваліфікаційній комісії пропозиції щодо визнання ділової репутації особи такою, що не відповідає вимогам законодавства, або щодо незастосування до особи ознак невідповідності ділової репутації встановленим вимогам.
44. Кваліфікаційна комісія, зокрема за результатом розгляду пропозицій, наданих управлінням, має право прийняти одне з таких рішень:
1) про визнання ділової репутації особи такою, що відповідає вимогам законодавства;
2) про визнання ділової репутації особи такою, що не відповідає вимогам законодавства (якщо особою не надано пояснення та/або документи, визначені у пунктах 41 та/або 42 цього розділу, або якщо клопотання, за професійним судженням Кваліфікаційної комісії, є необґрунтованим);
3) про незастосування до особи ознак невідповідності ділової репутації вимогам законодавства (якщо надане особою клопотання, за професійним судженням Кваліфікаційної комісії, є обґрунтованим).
45. Кваліфікаційна комісія приймає рішення про незастосування до особи ознак невідповідності ділової репутації, вимогам законодавства, з урахуванням:
1) можливості особи вплинути на обставини, що призвели до неплатоспроможності професійного учасника або анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, зокрема документального підтвердження невиконання особою своїх посадових обов'язків у період, що передував рішенню про неплатоспроможність / анулювання ліцензії (у зв'язку з усуненням від виконання обов'язків, відпусткою, хворобою), утримання особою від голосування на засіданнях колегіальних органів управління та/або від прийняття рішень із відповідних питань;
2) інформації, що може свідчити про відсутність причинно-наслідкового зв'язку між діями/бездіяльністю особи та неплатоспроможністю / ліквідацією професійного учасника.
46. НКЦПФР після проведення оцінки ділової репутації особи проводить оцінку знань, навичок та досвіду осіб, щодо яких не було прийнято рішення про визнання ділової репутації особи такою, що не відповідає встановленим вимогам.
47. НКЦПФР офіційним каналом зв'язку шляхом направлення заявнику листа, в електронній формі, повідомляє заявника про дату, час та місце проведення оцінки знань, навичок та досвіду особи за п'ять робочих днів до запланованої дати.
V. Оцінка знань, навичок та досвіду фізичних осіб
48. Кваліфікаційна комісія проводить оцінку знань, навичок та досвіду осіб, зазначених у пункті 1 розділу I цього Порядку, в тому числі шляхом співбесіди.
49. Кваліфікаційна комісія під час оцінки знань, навичок та досвіду може прийняти рішення про проведення опитування осіб, зазначених у пункті 1 розділу I цього Порядку, згідно процедури, визначеної у додатку 3 до цього Порядку, з метою перевірки знань, навичок, досвіду та ділової репутації, що мають бути достатніми для охоплення всіх сфер професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках та прийняття відповідних управлінських рішень. Перелік питань для опитування, затверджується наказом Голови НКЦПФР.
50. Оцінка знань, навичок та досвіду осіб, зазначених у пункті 1 розділу I цього Порядку, може не проводитися, якщо такі особи були раніше погоджені НКЦПФР на рівнозначні посади у цьому або іншому професійному учаснику, під час розгляду питання щодо погодження, успішно пройшли оцінку знань, навичок, досвіду та з дати її проходження пройшло не більше одного року.
51. Кваліфікаційна комісія може прийняти рішення про визнання документів, виданих юридичними особами, зазначеними у додатку 2 до цього Порядку, достатніми для підтвердження належного рівня знань, навичок та досвіду в особи.
52. Голова колегіального виконавчого органу, особа, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, та особи, щодо яких Кваліфікаційною комісією було прийнято рішення про визнання документів, що підтверджують кваліфікацію фахівця на ринках капіталу та організованих товарних ринках, проходять виключно співбесіду.
53. Кваліфікаційна комісія має право прийняти рішення про проведення співбесіди з будь-якою особою, зазначеною у пункті 1 розділу I цього Порядку, для визначення її відповідності вимогам встановленим законодавством або за результатом здійснення оцінки забезпечення ними ефективного управління та контролю за діяльністю професійного учасника.
Кваліфікаційна комісія проводить співбесіду з будь-якою особою, зазначеною у пункті 1 розділу I цього Порядку, у разі розгляду клопотання про незастосування до неї виявленої ознаки невідповідності ділової репутації вимогам, зазначеним у стандарті корпоративного управління та/або іншим вимогам законодавства.
54. Кваліфікаційна комісія за результатом проведеної оцінки знань, навичок та досвіду фізичних осіб має право прийняти одне з таких рішень:
1) про відповідність рівня знань, навичок та досвіду фізичної особи вимогам законодавства;
2) про невідповідність рівня знань, навичок та досвіду фізичної особи вимогам законодавства.
55. Рішення Кваліфікаційної комісії, передбачені цим Порядком, приймаються на засіданнях Кваліфікаційної комісії та фіксуються у протоколі засідання Кваліфікаційної комісії.
VI. Здійснення НКЦПФР моніторингу відповідності осіб займаним посадам
56. Управління постійно здійснює моніторинг відповідності осіб, які займають посади, зазначені у пункті 1 розділу I цього Порядку, вимогам законодавства для відповідної посади.
Під час проведення моніторингу здійснюється оцінка ділової репутації фізичних осіб у порядку встановленому цим Порядком.
57. НКЦПФР має право вимагати надання інформації, документів, пояснень щодо осіб, які займають посади, зазначені у пункті 1 розділу I цього Порядку, для оцінки їх відповідності вимогам законодавства для відповідної посади від професійного учасника та/або такої особи.
Управління за погодженням з головою Кваліфікаційної комісії має право запросити особу на співбесіду з Кваліфікаційною комісією для оцінки її відповідності вимогам законодавства.
Запрошення, в якому повідомляється про дату, час та місце проведення співбесіди, направляється НКЦПФР на електронну адресу особи та роботодавця - професійного учасника офіційним каналом зв'язку, в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи НКЦПФР за п'ять робочих днів до запланованої дати.
58. Кваліфікаційна комісія за результатами співбесіди має право прийняти рішення про проведення опитування для визначення відповідності рівня професійних знань особи вимогам законодавства та провести таке опитування у порядку, встановленому цим Порядком.
59. Кваліфікаційна комісія має право розглянути питання щодо відповідності особи, зазначеної у пункті 1 розділу I цього Порядку, вимогам законодавства без проведення співбесіди, якщо вона була на неї запрошена та без поважної причини не з'явилася.
60. НКЦПФР за результатами розгляду наявних документів та інформації, з урахуванням результатів оцінки знань, навичок та досвіду (якщо така була проведена) має право прийняти рішення про невідповідність особи вимогам, установленим законодавством для відповідної посади та анулювати рішення про погодження особи на посаду, зазначену у пункті 1 розділу I цього Порядку.
Начальник управління сертифікації та освітніх програм Яна БАЗІЧЕНКО
Додаток 1
до Порядку погодження осіб на посади у професійних учасниках ринків капіталу
та організованих товарних ринків у період дії воєнного стану
(підпункт 20.3 розділу II)
Анкета фізичної особи

................
Перейти до повного тексту