1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
НАКАЗ
20.04.2012 № 206
Про затвердження Положення про порядок підготовки в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, проектів регуляторних актів
Відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Указу Президента України від 23 жовтня 2011 № 1059 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок підготовки в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, проектів регуляторних актів, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів при підготовці проектів регуляторних актів неухильно дотримуватись вимог Положення.
3. Відповідальним з питань реалізації державної регуляторної політики визначити юридичне управління.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Національної комісії регулювання електроенергетики України від 08.06.2004 № 31 "Про затвердження Положення про порядок підготовки в Національній комісії регулювання електроенергетики України проектів регуляторних актів" .
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Комісії С. Тітенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕ
20.04.2012 № 206
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок підготовки в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, проектів регуляторних актів
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено на виконання Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" і підлягає застосуванню структурними підрозділами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (далі - НКРЕ, Комісія) при підготовці ними проектів регуляторних актів.
1.2. Терміни "регуляторна діяльність НКРЕ", "регуляторний акт", "відстеження результативності регуляторного акта (базове, повторне, періодичне)", "перегляд регуляторного акта", "показники результативності регуляторного акта", "аналіз регуляторного впливу", "звіт про відстеження результативності регуляторного акта" вживаються у значенні, наведеному у Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
1.3. Забезпечення реалізації державної регуляторної політики в НКРЕ включає:
планування діяльності Комісії з підготовки проектів регуляторних актів;
розроблення проекту регулярного акту та підготовка аналізу регуляторного впливу;
оприлюднення проектів регуляторних актів та документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності;
відстеження результативності регуляторних актів;
погодження проектів регуляторних актів;
перегляд регуляторних актів та їх офіційне оприлюднення.
2. Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів
2.1. Структурні підрозділи, які є розробниками проектів регуляторних актів, надають юридичному управлінню не пізніше 1 грудня поточного року для узагальнення, пропозиції до Плану діяльності НКРЕ з підготовки проектів регуляторних актів (далі - План) на наступний рік за формою згідно з додатком 1.
2.2. Не пізніше 15 грудня поточного року План на наступний календарний рік затверджується на засіданні Комісії, яке проводиться у формі відкритого слухання, та оформлюється постановою НКРЕ.
2.3. Якщо структурний підрозділ, який є розробником проекту регуляторного акту, готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого Плану, він повинен подати пропозиції про внесення відповідних змін до Плану не пізніше десяти робочих днів від дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на засідання Комісії, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.
2.4. План та, у разі необхідності, зміни до нього оприлюднюються відділом зв'язків з громадськістю, комунікацій та аналізу інформації на підставі службових записок відповідних структурних підрозділів, шляхом опублікування у друкованому виданні Комісії - "Інформаційному бюлетені НКРЕ" та розміщення на офіційному веб-сайті НКРЕ в мережі Інтернет не пізніше 10 днів після його затвердження.
3. Розроблення проекту регулярного акту та підготовка аналізу регуляторного впливу
3.1. Проект регуляторного акту розробляє структурний підрозділ Комісії (далі - розробник), до компетенції якого відноситься питання, які мають бути врегульовані таким проектом регуляторного акту.
3.2. Після підготовки проекту регуляторного акта його розробник забезпечує внутрішнє погодження проекту регуляторного акта шляхом проставляння віз керівником структурного підрозділу, який розробив проект регуляторного акта, керівниками інших заінтересованих структурних підрозділів, юридичним управлінням, членами Комісії.
Юридичне управління поряд з візою проставляє гриф, який включає в себе слова "Цей проект є регуляторним актом".
3.3. Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробник, готує аналіз регуляторного впливу.
3.3.1. При підготовці аналізу регуляторного впливу розробником проекту регуляторного акта:
визначається проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання;
визначаються цілі державного регулювання;
визначаються та оцінюються усі прийнятні альтернативні способи досягнення зазначених цілей, наводяться аргументи щодо переваги обраного способу;
описуються механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи;
обґрунтовуються можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта;
визначаються очікувані результати прийняття акта;
обґрунтовується запропонований строк дії акта (у разі обмеження цього строку);
визначаються показники результативності акта;
визначаються заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
3.4. Якщо проект регуляторного акта одночасно містить норми, що регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами чи іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, та норми, що регулюють інші суспільні відносини, а також індивідуально-конкретні приписи, то аналіз регуляторного впливу готується лише щодо норм, які регулюють господарські;
відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.
3.5. Результати аналізу викладаються у письмовій формі, візуються розробником проекту і юридичним управлінням та підписується Головою Комісії.
3.6. В процесі підготовки аналізу регуляторного впливу структурні підрозділи НКРЕ керуються Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта , затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 та Методичними рекомендаціями щодо проведення аналізу регуляторних актів , затвердженими наказом Держкомпідприємництва від 13.01.2011 № 2.
3.7. Проект регуляторного акту і відповідний аналіз регуляторного впливу виноситься розробником на розгляд Комісії, яке проводиться у формі відкритого слухання, для схвалення.
4. Оприлюднення проектів регуляторних актів та документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності
4.1. Відділ зв'язків з громадськістю, комунікацій та аналізу інформації, на підставі службових записок розробників, оприлюднює повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта, кожен проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу, шляхом розміщення на офіційному веб-сайті НКРЕ в мережі Інтернет.
4.2. Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта готується розробником проекту і повинно містити:
стислий виклад змісту проекту;
поштову та електронну адресу НКРЕ;
інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу);
інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань;
інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями зауважень та пропозицій.
4.3. Оприлюднення проекту регуляторного акту разом з аналізом регуляторного впливу здійснюється не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.
4.3.1. Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції встановлюється розробником і не може бути меншим ніж один місяць та не більше ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
4.3.2. Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту.
За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.
4.4. Структурні підрозділи, які є розробниками проектів регуляторних актів, щомісяця інформують юридичне управління про стан підготовки проектів регуляторних актів за формою, згідно з додатком 2.
4.5. Юридичне управління не пізніше 5 числа місяця, що настає за звітним місяцем, надає Голові Комісії інформацію про стан підготовки проектів регуляторних актів.
5. Відстеження результативності регуляторних актів
5.1. Виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта Комісії забезпечується НКРЕ.
5.2. Для відстеження результативності регуляторних актів можуть бути використані статистичні дані та дані наукових досліджень і соціологічних опитувань.
Відстеження результативності регуляторного акта включає виконання заходів з відстеження результативності а також підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.
Відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта. Види даних, що використовуються для відстеження, визначаються регуляторним органом.

................
Перейти до повного тексту