1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Н А К А З
13.01.2011 N 2
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування та організації діяльності робочих комісій з питань прискореного перегляду регуляторних актів та Методичних рекомендацій щодо проведення аналізу регуляторних актів
На виконання Закону України "Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
Методичні рекомендації щодо формування та організації діяльності робочих комісій з питань прискореного перегляду регуляторних актів;
Методичні рекомендації щодо проведення аналізу регуляторних актів.
2. Департаменту регуляторної політики Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва:
довести цей наказ до відома голови Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Київського міського голови, голови Севастопольської міської ради, голів обласних рад;
забезпечити оприлюднення зазначеного наказу на офіційному сайті Держкомпідприємництва.
3. Рекомендувати голові ради АР Крим, Київському та Севастопольському міським головам, головам обласних рад довести цей наказ до відома голів сільських, селищних, міських рад, районних у містах та районних рад.
4. Департаменту регіональної політики забезпечити участь у робочих комісіях з питань прискореного перегляду регуляторних актів представників територіальних органів Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову ліквідаційної комісії - першого заступника Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Яцишину Г.М.
Голова Державного
комітету України з питань
регуляторної політики
та підприємництва



М.Бродський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
комітету України з питань
регуляторної політики
та підприємництва
13.01.2011 N 2
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо формування та організації діяльності робочих комісій з питань прискореного перегляду регуляторних актів
З метою забезпечення прозорості та урахування ініціатив суб'єктів господарювання, об'єднань роботодавців, споживачів, представників наукових установ органи місцевого самоврядування опубліковують повідомлення про створення робочої комісії з прискореного перегляду регуляторних актів (далі - робочі комісії) у засобах масової інформації, на офіційних WEB-порталах із зазначенням терміну та способу подання пропозицій щодо кандидатур, адресу та контактний телефон для прийняття пропозицій щодо кандидатур для участі у роботі комісій.
Для забезпечення необхідної регламентації та ефективності діяльності робочих груп, доцільно включити до складу кожної з таких робочих груп не менше половини представників об'єднань суб'єктів господарювання, об'єднань роботодавців, об'єднань споживачів та представників наукових установ.
Формування робочої комісії доцільно здійснювати відповідно до такого правила: при визначенні кількісного складу робочої комісії необхідно виходити з потреб забезпечення необхідного рівня представництва усіх сторін та ефективної роботи. З огляду на це, кількість учасників робочої комісії не може бути встановлена нормативно і обмежена чиїмось рішенням.
При визначенні потенційних учасників робочої комісії зі сторони представників об'єднань суб'єктів господарювання, об'єднань роботодавців та об'єднань споживачів, слід виходити із забезпечення максимально можливого рівня представництва. Тобто, як потенційні учасники в першу чергу мають розглядатися найбільші та найактивніші громадські та підприємницькі об'єднання, представництво яких має бути забезпечене переважно першими особами таких об'єднань, що можуть постійно брати участь у засіданнях робочої комісії.
Зазначене вище допоможе забезпечити високий статус робочих груп, незмінність складу, прозорість та ефективність їхньої діяльності.
При визначенні кандидатур членів робочої комісії - експертів, науковців, юристів необхідно враховувати наступні вимоги:
- зазначена категорія членів робочої комісії повинна залучатися з наукових установ або підприємств, юридичних фірм, консалтингових, аудиторських компаній тощо;
- досвід практичної діяльності у відповідній сфері;
- досвід участі у громадських заходах: робочих комісіях, круглих столах, конференціях.
В якості членів робочої комісії на обласному та районному рівнях пропонується також залучити представників територіального органу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідній області.
Про сформований склад робочих груп, порядок їх роботи доцільно прийняти рішення керівника регуляторного органу.
Основною формою роботи робочої комісії є засідання, які скликаються її керівником.
Засідання сформованої робочої комісії пропонується скликати з обов'язковим повідомленням усіх членів робочої комісії про дату, час та місце проведення засідання та його порядок денний. Засідання проводяться в приміщенні відповідної ради.
Усім членам робочої комісії повинні бути надані тексти регуляторних актів, які будуть аналізуватися на черговому засіданні не менш ніж за день до дати проведення чергового засідання.
Засідання робочої комісії повинен вести її голова або, у разі його відсутності, секретар. У разі невиконання ними цієї функції робоча комісія зі свого складу визначає головуючого на засіданні.
Засідання робочої комісії є повноважним, якщо в ньому бере участь не менш як половина її загального складу.
Усі рішення на засіданні робочої комісії приймаються більшістю від загальної кількості членів робочої комісії. У випадку, якщо кількість членів робочої комісії є парною і за або проти певного рішення або питання проголосувала половина членів робочої комісії, голос головуючого на засіданні має вирішальне значення.
На засіданні робочої комісії ведеться протокол, що підписується головуючим на засіданні робочої комісії.
При складанні переліку регуляторних актів органу, що утворив відповідну робочу комісію, керівникові відповідного органу рекомендується прийняти рішення, згідно з яким усі структурні підрозділи відповідного органу повинні надати у семиденний строк на розгляд робочої комісії переліки та, у разі потреби, тексти прийнятих відповідними структурними підрозділами регуляторних актів (в паперовому або електронному вигляді).
При складанні трьох переліків регуляторних актів (тих, що не відповідають принципам державної регуляторної політики і підлягають перегляду шляхом внесення до них змін; тих, що відповідають принципам державної регуляторної політики і не потребують внесення до них змін; тих, що підлягають негайному скасуванню), відповідні переліки та експертні висновки до регуляторних актів оформлюються додатками до протоколів засідань робочої комісії. Відповідні переліки повинні бути підписані усіма членами робочої комісії.
Член робочої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим на засіданні, в тому числі з рішенням щодо включення або не включення регуляторного акта до того або іншого переліку, має право висловити у письмовій формі окрему думку, яка додається до відповідного протоколу засідання робочої комісії.
Для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення належного виконання робочою групою своїх повноважень, робочій комісії рекомендується залучати відповідних спеціалістів, технічних працівників.
Регуляторним органам пропонується забезпечити робочу комісію приміщенням, засобами зв'язку, технікою, а також відповідними спеціалістами та технічними працівниками, яких робоча комісія вважатиме за необхідне долучити до своєї роботи.
Робочі комісії повинні дев'яностоденний строк провести аналіз регуляторних актів відповідних рад. Під проведення аналізу підпадають всі чинні регуляторні акти незалежно від того, коли вони були видані. Кожен регуляторний акт, прийнятий органом або посадовою особою місцевого самоврядування, підлягає аналізу на відповідність принципам державної регуляторної політики.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
комітету України з питань
регуляторної політики
та підприємництва
13.01.2011 N 2
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення аналізу регуляторних актів
I. Організаційне забезпечення здійснення перегляду регуляторних актів
Для проведення прискореного перегляду регуляторних актів та залучення до його проведення громадськості, сільськими, селищними, міськими головами, Київським міським головою, головою Севастопольської міської ради, головами районних у містах, районних та обласних рад у п'ятиденний строк утворюються робочі комісії з питань прискореного перегляду регуляторних актів (далі - робочі комісії).
Відповідному регуляторному органу необхідно забезпечити робочу комісію з перегляду повним переліком існуючих чинних регуляторних актів, які були видані цим органом, а також, за вимогою робочої комісії з перегляду, забезпечити текстами та необхідними, пов'язаними з цими регуляторними актами документами, якщо такі відсутні у вільному доступі членів робочої комісії.
Робочій комісії з перегляду необхідно здійснити перегляд кожного регуляторного акта згідно з наданим переліком (методологія здійснення перегляду наводиться нижче) та підготувати:
1) перелік регуляторних актів, що відповідають принципам державної регуляторної політики (далі - Перелік 1);
2) перелік регуляторних актів, що не відповідають принципам державної регуляторної політики та потребують внесення до них змін (далі - Перелік 2);
3) перелік регуляторних актів, що не відповідають принципам державної регуляторної політики та потребують визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування (далі - Перелік 3).
До кожного регуляторного акта також додається стисле обґрунтування включення кожного регуляторного акта до відповідного переліку. Обґрунтування рекомендується готувати у вигляді висновку, форма якого наведена нижче.
За результатами перегляду робоча комісія з перегляду передає переліки регуляторних актів разом з висновками щодо кожного регуляторного акта керівнику відповідного регуляторного органу.
До Переліку 1 вносяться тільки регуляторі акти, які відповідають всім трьом вищезазначеним критеріям.
Керівник регуляторного органу дає доручення відповідному структурному підрозділу на підготовку проекту рішення з метою скасування регуляторних актів, що визначені у Переліку 3.
Крім того, керівник регуляторного органу дає доручення відповідним структурним підрозділам на підготовку проектів регуляторних актів відповідно до Переліку 2, з подальшим забезпеченням проходження цими проектами регуляторних актів процедур, визначених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
II. Методологія проведення перегляду регуляторних актів робочою комісією з перегляду
Основною умовою проведення перегляду регуляторних актів на їх відповідність принципам державної регуляторної політики є участь громадськості в її здійсненні та забезпечення робочої комісії з перегляду найповнішою інформацією щодо кожного регуляторного акта.
Проведення перегляду регуляторних актів здійснюється з урахуванням основних положень Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308.
Перегляд регуляторних актів здійснюється на відповідність таким критеріям:
- відповідність вимогам актів вищої юридичної сили, а також компетенції відповідного органу;
- економічна доцільність та обґрунтованість існування регуляторного акта;
- економічна ефективність для суб'єктів господарювання, а також прозорість вимог регуляторного акта.
Робоча комісія з перегляду регуляторних актів може самостійно визначити певні регуляторні акти, які будуть підлягати першочерговому перегляду, якщо у її членів наявна інформація щодо назви такого регуляторного акта та невідповідності його вищезазначеним критеріям.
III. Відповідність вимогам актів вищої юридичної сили, а також компетенції відповідного органу
Експертиза на відповідність першому критерію, за яким аналізується регуляторний акт, повинна полягати у проведенні аналізу юридичної сили акта(ів), на підставі якого(их) видавався регуляторний акт.
У разі, якщо акт вищої юридичної сили (або його окрема норма), на підставі якого був прийнятий регуляторний акт, втратив чинність, такий регуляторний акт має бути внесений до Переліку 3.
Регуляторний акт також аналізується на предмет виявлення норм, які суперечать або не узгоджуються з нормами актів вищої юридичної сили
Наступним аналізується компетенція регуляторного органу з видачі цього регуляторного акта, яка закріплена у відповідних актах законодавства на сьогоднішній день. Метою такого аналізу є з'ясування, чи був регуляторний акт прийнятий в межах повноважень або поза межами наданих відповідному органу повноважень.
Крім того, необхідно з'ясувати проміжок часу, на який був виданий регуляторний акт (крім тих, дія яких не обмежена часом), та співставити строк дії регуляторного акта, зазначений в ньому, з датою здійснення аналізу.
На цьому етапі перегляду також з'ясовується дотримання порядку підготовки регуляторного акта вимогам Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також наявність інформації про офіційне оприлюднення регуляторного акта згідно з вимогами статті 12 цього Закону.

................
Перейти до повного тексту