- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ
ТА ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
енергетики та вугільної промисловості
N 332 від 29.07.2011 )
Про затвердження Порядку розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України
З метою забезпечення належного опрацювання питань розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля, відповідно до
Господарського кодексу України,
Цивільного кодексу України, законів України
"Про управління об'єктами державної власності",
"Про оренду державного та комунального майна",
"Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності",
"Про господарські товариства",
"Про акціонерні товариства",
"Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва",
"Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)",
"Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", постанов Кабінету Міністрів України від 06.06.2007
N 803 "Про затвердження Порядку відчуження об'єктів державної власності", від 21.09.98
N 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", від 10.12.2003
N 1891 "Про затвердження Методики оцінки майна", від 08.11.2007
N 1314 "Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності", від 15.05.2000
N 791 "Про управління корпоративними правами держави", Порядку списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються, затвердженого спільним наказом Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 28.09.95
N 243/150/156/195, наказів Фонду державного майна України від 23.08.2000
N 1774 "Про затвердження договорів оренди", від 03.10.2006
N 1523 "Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна", від 07.08.97
N 847 "Про затвердження Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди", інших нормативно-правових актів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, що додається.
2. Створити постійно діючу комісію Міністерства енергетики та вугільної промисловості України щодо розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міністерства (далі - комісія), у складі:
Чех С.М. |
- заступник Міністра, голова комісії; |
Фічов В.В. |
- директор Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами, заступник голови комісії. |
Члени комісії: |
Варакута І.О. |
- директор Департаменту юридичного забезпечення; |
Вівчаренко О.В. |
- директор Департаменту вугільної промисловості (щодо розпорядження майном підприємств вугільної промисловості); |
Кирюшин І.В. |
- директор Департаменту з питань нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива (щодо розпорядження майном підприємств нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості); |
Константінов М.І. |
- директор Департаменту стратегічної політики, інвестицій та ядерно-енергетичного комплексу (щодо розпорядження майном підприємств ядерно-енергетичного комплексу); |
Левчук Т.І. |
- начальник Управління трудової та соціальної політики (щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури); |
Меженний С.Я. |
- директор Департаменту електроенергетики (щодо розпорядження майном підприємств електроенергетики); |
Пержинська С.Л. |
- начальник Управління бухгалтерського обліку і звітності; |
Захаренко В.В. |
- начальник Управління з реструктуризації та закриття вугільних підприємств (щодо розпорядження майном підприємств, що готуються до ліквідації та ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України); за посадою - головний спеціаліст відділу управління державним майном Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами, секретар комісії. |
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
енергетики та вугільної
промисловості України
12.04.2011 N 62
ПОРЯДОК
розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України
1. Загальні положення
1.1. Порядок розпорядження державним майном, що належить до сфери управління Міненерговугілля (далі - Порядок), розроблений відповідно до положень
Господарського,
Цивільного та
Податкового кодексів України, законів України
"Про управління об'єктами державної власності",
"Про оренду державного та комунального майна",
"Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності",
"Про господарські товариства",
"Про акціонерні товариства",
"Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва",
"Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)",
"Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", постанов Кабінету Міністрів України від 06.06.2007
N 803 "Про затвердження Порядку відчуження об'єктів державної власності", від 21.09.98
N 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", від 10.12.2003
N 1891 "Про затвердження Методики оцінки майна", від 08.11.2007
N 1314 "Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності", від 15.05.2000
N 791 "Про управління корпоративними правами держави", Порядку списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються, затвердженого спільним наказом Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 28.09.95
N 243/150/156/195, наказів Фонду державного майна України від 23.08.2000
N 1774 "Про затвердження договорів оренди", від 03.10.2006
N 1523 "Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна", від 07.08.97
N 847 "Про затвердження Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди", інших нормативно-правових актів з питань управління державним майном.
1.2. Порядок регулює питання підготовки, внесення та розгляду матеріалів щодо списання, відчуження, передачі в оренду, з балансу на баланс або у комунальну власність майна, що є державною власністю та передане на праві господарського відання чи оперативного управління державним підприємствам, що належать до сфери управління Міненерговугілля, а також державного майна, яке обліковується на балансах і не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі корпоратизації (приватизації), іншого державного майна, що належить до сфери управління Мінпаливенерго.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
- розпорядження майном - списання, відчуження, передача в оренду, з балансу на баланс або у комунальну власність державного майна, що належить до сфери управління Міненерговугілля;
- інші терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значеннях, визначених відповідними нормативно-правовими актами, що регулюють питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.
1.4. Дія цього Порядку поширюється на майно державних підприємств, установ, організацій, які належать до сфери управління Міненерговугілля, відкриті акціонерні товариства, на балансах яких обліковується державне майно, яке в процесі корпоратизації (приватизації) не увійшло до статутного фонду, інші суб'єкти господарювання, на балансах яких обліковується державне майно, управління яким здійснює Міненерговугілля (далі - Підприємство).
1.5. Ініціатива (пропозиція) щодо:
- списання майна та витрат по об'єктах незавершеного будівництва належить Підприємству;
- списання майна, що не ввійшло до статутного фонду господарського товариства у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на його балансі (в тому числі у процедурі банкрутства), належить господарському товариству або Міненерговугілля;
- відчуження, передачі майна, єдиних (цілісних) майнових комплексів, об'єктів незавершеного будівництва належить Підприємству, структурним підрозділам Міністерства, державним установам та організаціям, а також юридичним та фізичним особам - суб'єктам підприємницької діяльності;
- передачі з балансу на баланс та у комунальну власність належить Підприємствам, структурним підрозділам Міністерства, а також органам місцевого самоврядування;
- передачі в оренду державного нерухомого майна, цілісних майнових комплексів, а також індивідуально визначеного майна, обладнання, устаткування (у разі якщо таке звернення передбачено статутом Підприємства/товариства), пролонгація договорів оренди, передачі орендованого майна в суборенду, повернення майна з оренди в державну власність належить Орендодавцеві, визначеному у ст.
5 Закону України
"Про оренду державного та комунального майна";
- участі у господарському товаристві та/або передачі майна господарського товариства як внеску до статутних капіталів юридичних осіб, створених за участі товариства, належать товариству.
2. Порядок підготовки та внесення на розгляд матеріалів
2.1. Списання майна
2.1.1. Списанню підлягає майно:
а) що не може бути в установленому порядку відчужено, безоплатно передано державним Підприємствам, установам чи організаціям;
б) щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільним);
в) у разі коли воно морально чи фізично зношено, непридатне для подальшого використання Підприємством, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджено внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягає, або виявлене за результатами інвентаризації як нестача.
При цьому списання майна, виявленого за результатами інвентаризації як нестача, здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування унеможливлено.
2.1.2. Морально застаріла комп'ютерна техніка, придатна для подальшого використання, в установленому порядку може передаватися до сфери управління місцевих органів виконавчої влади з подальшим її закріпленням за відповідними закладами, установами та організаціями.
2.1.3. Списання майна здійснюється Підприємством, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого Міненерговугілля рішення про надання згоди на його списання.
2.1.4. Для встановлення факту непридатності майна і неможливості та/або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на списання майна на підприємстві утворюється комісія зі списання майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007
N 1314 "Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності".
2.1.5. Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).
2.1.6. Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів) Підприємства, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 10 тис.грн., здійснюється за рішенням керівника Підприємства відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007
N 1314 (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію).
2.1.7. Для розгляду питання та прийняття рішення щодо списання майна Підприємство подає Міненерговугілля разом із відповідним зверненням такі документи:
- техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, яке містить економічні та/або технічні розрахунки, інформацію про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план Підприємства, а також напрями використання коштів, які передбачається одержати за результатами списання;
- відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1 у 2-х примірниках;
- акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;
- акт технічного стану майна, затверджений керівником Підприємства;
- відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтверджувальними документами);
- відомості про земельну ділянку, на якій розміщено нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану;
- відомості про об'єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт).
2.1.8. У разі потреби Міненерговугілля може затребувати від Підприємства додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна (технічні паспорти, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори або їх проекти тощо). Вичерпний перелік додаткових документів надсилається Підприємством у 10-денний строк з дати надходження зазначених у підпункті 2.1.7 документів.
2.1.9. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, здійснюється тільки після прийняття Міністерством рішення про надання згоди (відповідно до Порядку, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007
N 1314) на списання майна (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).
2.1.10. Усі деталі, вузли, агрегати, будівельні матеріали демонтованого та розібраного обладнання, будівель і споруд, які придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані за результатами ліквідації майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів.
Непридатні для використання деталі та матеріали оприбутковуються як вторинна сировина.
2.1.11. Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих за результатами списання майна, здійснюється відповідно до законодавства.
Забороняється знищувати, здавати на брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.
2.1.12. Підприємство, на балансі якого перебувало майно, подає до Міністерства у місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання майна згідно з додатком 3.
У разі наявності зауважень до звіту Міністерство повертає його Підприємству для врахування зауважень та подання протягом 10 робочих днів звіту для нового розгляду.
2.1.13. Процедура списання майна вважається завершеною з моменту подання Підприємством до Міністерства звіту про списання майна.
2.1.14. Кошти, одержані внаслідок списання майна, спрямовуються відповідно до вимог чинного законодавства.
2.2. Відчуження майна
2.2.1. Відчуження майна проводиться безпосередньо Підприємством, на балансі якого воно обліковується, з дотриманням вимог, чинних на момент продажу, законодавчих і нормативно-правових актів, а також цього Порядку, лише після надання згоди (дозволу) Міненерговугілля.
Рішення про надання згоди на відчуження нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту приймається Міненерговугілля лише за погодженням з Фондом державного майна України в порядку, встановленому чинним законодавством України.
Відчуження майна може здійснюватися лише за умови врахування особливостей правового режиму окремого майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном.
2.2.2. Рішення про надання згоди та погодження на відчуження майна приймається лише за таких умов:
- відчуження майна не обмежує провадження суб'єктом господарювання виробничої та іншої діяльності та/або відповідно до економічних, технічних (або інших) показників подальше використання майна є унеможливлено та/або економічно недоцільно;
- відчуження майна не впливає на цілісність майнового комплексу суб'єкта господарювання або його структурного підрозділу.
2.2.4. Для розгляду питання та прийняття рішення щодо відчуження майна шляхом продажу Підприємство разом із відповідним зверненням надає Міністерству такі документи:
а) техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов'язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);
б) відомості про об'єкти основних засобів, які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки за встановленою формою (додаток 4) у 2-х примірниках;
в) акт інвентаризації основних засобів, які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 5;
г) акт технічного стану майна, яке пропонується до відчуження, складений на дату оцінки та затверджений керівником Підприємства;
д) висновок про вартість майна, погоджений відповідно до пункту 10 Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007
N 803;
е) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження (разом з відповідними підтвердними документами);
є) згоду трудового колективу (профспілки) у разі відчуження об'єктів соціальної інфраструктури;
ж) протокол (виписка з протоколу) засідання комісії з приватизації (у разі її утворення) про надання згоди на відчуження майна;
и) за наявності заборгованості з виплати заробітної плати - відомості про загальну суму заборгованості із заробітної плати і графік погашення такої заборгованості, а також про наявність у підприємства заборгованості за податками і зборами (обов'язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів.
Строк подання Міненерговугілля документів, зазначених в абзацах "б" - "є" цього підпункту, не може перевищувати двох місяців від дати оцінки.
2.2.5. На вимогу постійно діючої комісії Міністерства додатково подаються інформація та документи, необхідні для прийняття обґрунтованого рішення (експертні висновки, технічні паспорти, судові документи тощо).
2.2.6. Згода Міненерговугілля на продаж майна дійсна протягом 12 місяців з дати її надання.
2.2.7. Підприємства здійснюють відчуження майна шляхом його продажу на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні; нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту - на аукціоні.
У разі коли майно не продано на аукціоні або товарній біржі протягом 30 календарних днів з моменту його виставлення на продаж, початкова вартість на таке майно може бути зменшена не більш як на 30 відсотків за погодженням із Міністерством та у разі необхідності з Фондом державного майна України.
Повторний аукціон проводиться за наявності не менше як одного учасника.
За наявності лише одного учасника об'єкт може бути продано за початковою вартістю.
2.2.8. Після проведення незалежної оцінки забороняється здійснювати дії щодо об'єкта продажу, які можуть призвести до зміни його вартості.
2.2.9. Кошти, що надійшли від продажу державного майна, спрямовуються відповідно до вимог чинного законодавства за наявності у Підприємства заборгованості з виплати заробітної плати - в першу чергу на цільове погашення такої заборгованості, а також на погашення заборгованості за податками і зборами (обов'язковими платежами) до бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних із заробітною платою, та інших. Підприємство зобов'язано подати Міненерговугілля, Фонду державного майна протягом 30 календарних днів з моменту реалізації майна звіт за результатами відчуження та використання зазначених коштів згідно з додатком 6.
2.3. Передача майна
2.3.1. Передача об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад, сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність здійснюється відповідно до Закону України
"Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98
N 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".
2.3.2. Передача об'єктів права державної власності зі сфери управління Міністерства до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, та передача об'єктів права державної власності від одного Підприємства іншому, що належать до сфери управління одного і того ж органу, уповноваженого управляти державним майном, здійснюється відповідно до Закону України
"Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та Положення про порядок передачі об'єктів права державної та комунальної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.98
N 1482.
2.3.3. Після підписання керівниками Підприємств актів приймання-передачі майна та після затвердження їх Міненерговугілля один з його примірників та відповідний звіт, наведений у додатках 7, 8 до цього Порядку, протягом 30 днів надаються Міністерству.
2.4. Передача в оренду
2.4.2. Орендна плата розраховується відповідно до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95
N 786.
2.4.3. Розгляд питань передачі в оренду державного майна за зверненнями Орендодавців, визначених статтею
5 Закону України
"Про оренду державного та комунального майна", здійснюється Міністерством як органом, уповноваженим управляти державним майном, відповідно до порядку, встановленого статтею
9 зазначеного
Закону.
2.4.4. Для винесення на розгляд Комісії питання передачі в оренду нерухомого майна та цілісних майнових комплексів Підприємств або їх відокремлених (структурних) підрозділів документи подаються Орендодавцями Міністерству з дотриманням вимог Закону України
"Про оренду державного та комунального майна" і наказу Фонду державного майна України від 14.11.2005
N 2975 "Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності", а також за наявності:
- згоди Підприємства-балансоутримувача на передачу майна в оренду із зазначенням його інвентарного та реєстрового номеру (за даними Єдиного реєстру об'єктів державної власності), яке або частина якого пропонується для передачі в оренду;
- інформації щодо площ, переданих в оренду (із зазначенням орендаря, номера та дати договору оренди і терміну його дії);
- інформації щодо включення або невключення державного майна, запропонованого до передачі в оренду, до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства (стосується підприємств, які не підлягають приватизації, та підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави);
- обґрунтування, що розміщення (знаходження) на території підприємства інших фізичних та юридичних осіб (орендарів) не потребує спеціальних дозволів та не призведе до створення негативних чи небезпечних подій на території об'єкта (стосується підприємств, у власності чи у користуванні яких є хоча б один об'єкт підвищеної небезпеки);
- копії свідоцтва про право власності на об'єкт оренди (у разі оренди строком на три роки і більше);
- інформації про залишкову вартість нерухомого майна та відомостей щодо використання цього майна у виробничій діяльності;
- обґрунтування економічної доцільності передачі майна в оренду;
- відомості про відсутність (наявність) обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується до передачі в оренду;
- показників фінансово-господарської діяльності потенційного орендаря(*);
- бізнес-плану(*);
- протоколу зборів трудового колективу за участю профспілок(*);
- згоди органів місцевої влади(*).
---------------
(*) у разі ініціювання передачі в оренду цілісних майнових комплексів або їх відокремлених (структурних) підрозділів, крім документів, передбачених п. 2.4.4, надаються додатково.
2.4.5. Разом з документами щодо оренди державного майна Підприємства, що є його балансоутримувачем, надають на погодження Міненерговугілля кандидатуру (представника) до складу конкурсної комісії.
2.4.6. Рішення щодо передачі в оренду цілісних майнових комплексів Підприємств або їх відокремлених (структурних) підрозділів приймається комісією за результатами попереднього розгляду питання на науково-технічній раді.
2.4.7. Передача майна Підприємств в суборенду, здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна, пролонгація договору оренди та приватизація об'єкта оренди може здійснюватися після отримання попереднього письмового дозволу Міненерговугілля.
2.4.8. Після укладання договору оренди орендодавець в 10-денний строк надає Департаменту майнових відносин та управлінню корпоративними правами копію договору оренди та всі додатки і доповнення до нього.
2.4.9. Питання повернення цілісних майнових комплексів з оренди в державну власність оформлюється Департаментом майнових відносин та управління корпоративними правами в установленому порядку.
2.5. Невід'ємні поліпшення
2.5.1. Невід'ємні поліпшення орендованого майна здійснюються відповідно до наказу Фонду державного майна України від 03.10.2006
N 1523 "Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна".
2.5.2. Питання щодо доцільності здійснення орендарями невід'ємних поліпшень і зміни складу орендованого майна виносяться на розгляд комісії.
2.5.3. Для розгляду питання щодо доцільності здійснення невід'ємних поліпшень необхідно надати Міністерству такі документи:
- опис передбачуваних поліпшень і кошторис витрат на їх проведення;
- інформацію про доцільність здійснення поліпшень орендованого майна;
- приписи органів пожежного нагляду, охорони праці;
- довідку балансоутримувача про вартість об'єкта оренди згідно з даними бухгалтерського обліку на початок поточного року;
- завірену копію проектно-кошторисної документації, якщо інше не встановлено договором оренди;
- копію договору оренди та згоду Міністерства на його укладення;
- копії додаткових угод до договорів оренди (у разі наявності).
2.5.4. На вимогу постійно діючої комісії Міністерства додатково подається інформація та документи, необхідні для прийняття рішення.
3. Розпорядження об'єктами незавершеного будівництва
3.1. Рішення щодо ліквідації об'єктів незавершеного будівництва та списання витрат по них приймається Міненерговугілля за поданням Підприємства та підлягає обов'язковому погодженню з Фондом державного майна України або його відповідними регіональними відділеннями відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007
N 1314 "Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності" та Порядку списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються, затвердженого спільним наказом Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 28.09.95
N 243/150/156/195.
3.2. Для розгляду питання щодо списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва Підприємство, крім документів, визначених пп. 2.1.7 цього Порядку, подає Міністерству Акт про припинення будівництва (додаток 9) або Акт про припинення проектно-вишукувальних робіт (додаток 10).
4. Порядок розгляду поданих матеріалів
4.1. Рішення щодо розпорядження майном підприємств приймається постійно діючою комісією Міненерговугілля та оформлюється відповідним протоколом.
Питання щодо передачі в оренду нерухомого майна, площа якого не перевищує 50 кв.м, індивідуально визначеного майна, обладнання та устаткування підприємств (у разі передбаченого статутом погодження Міністерством), пролонгація діючих договорів оренди нерухомого майна, площа якого не перевищує 50 кв.м, суборенда та повернення орендованого майна розглядається Міністерством без винесення його на розгляд Комісії.
4.2. Підготовка матеріалів для розгляду Комісією здійснюється протягом трьох робочих днів структурними підрозділами Міністерства за напрямами роботи, а саме:
- відчуження, списання майна, передача його в оренду, з балансу на баланс юридичних осіб, у комунальну власність та з комунальної у державну власність (крім об'єктів соціальної інфраструктури та незавершеного будівництва), пролонгація договорів оренди, здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна, зміна складу орендованого майна - Департаментом майнових відносин та управління корпоративними правами:
- передача об'єктів соціальної інфраструктури з державної у комунальну та з комунальної у державну власність - Управлінням трудової та соціальної політики;
- списання, відчуження та передача об'єктів незавершеного будівництва - відповідним галузевим департаментом.
4.3. Підготовка матеріалів, що подаються на розгляд Комісії, здійснюється таким чином:
4.3.1. Структурний підрозділ Міністерства, до якого надійшли матеріали для підготовки їх на розгляд Комісії, зобов'язаний перевірити їх належне оформлення та відповідність чинному законодавству України і вимогам цього Порядку.
4.3.2. У разі невідповідності матеріалів вимогам, встановленим чинним законодавством та цьому Порядку, структурний підрозділ Міністерства залишає матеріали без розгляду, про що в тижневий термін листом повідомляє зацікавлену сторону.
4.3.3. У разі відповідності матеріалів вимогам законодавства та цього Порядку відповідальний виконавець структурного підрозділу Міністерства в тижневий термін готує проект протоколу та передає його секретарю Комісії разом з відповідними матеріалами.
4.3.4. Секретар Комісії, отримавши матеріали в порядку, визначеному п. 4.3.3 цього Порядку, вносить їх на розгляд Комісії.
У разі неможливості проведення засідання Комісії допускається розгляд питань розпорядження майном у робочому порядку індивідуально кожним з її членів (з обов'язковим оформленням рішення протоколом).
4.3.5. Рішення щодо розпорядження майном приймається одноголосно членами Комісії, присутніми на її засіданні.
4.3.6. У разі наявності у членів комісії заперечень щодо надання погодження на розпорядження майном ними надаються відповідні письмові обґрунтування.
4.3.7. Результати розгляду матеріалів Комісією оформлюються відповідним протоколом, який затверджується головою Комісії, а у разі його відсутності - заступником голови Комісії.
4.3.8. Після оформлення протоколу секретар Комісії в триденний термін надає відповідному структурному підрозділу Міністерства його копію та матеріали, отримані відповідно до п. 4.3.3 цього Порядку, для оформлення цим підрозділом відповідного наказу та/або листа-відповіді зацікавленій стороні та відповідального зберігання.
У разі доцільності відчуження майна, зазначеного в абзаці другому підпункту 2.2.1 пункту 2.2 цього Порядку, відповідний структурний підрозділ Міністерства у 30-денний строк з дати надходження документів, зазначених у підпункті 2.2.4 пункту 2.2 цього Порядку, подає їх Фонду державного майна.
4.4. Рішення Комісії доводяться до відома зацікавленої сторони таким чином:
4.4.1. Погодження щодо списання майна, крім списання об'єктів незавершеного будівництва, оформлюється Департаментом майнових відносин та управління корпоративними правами наказом, до якого додаються відомості про вартість майна, яке пропонується до списання, на підставі наданої секретарем Комісії копії протоколу.
4.4.2. Погодження щодо передачі майна в оренду, суборенду, пролонгації договорів оренди, здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна, зміни складу орендованого майна оформлюється Департаментом майнових відносин та управління корпоративними правами листом за підписом Міністра або заступника Міністра, на якого покладено виконання обов'язків Міністра, в установленому порядку.
4.4.3. Погодження щодо передачі майна з балансу на баланс Підприємств, що належать до сфери управління Міненерговугілля, оформлюється наказом, який готується Департаментом майнових відносин та управління корпоративними правами (у разі передачі нерухомого державного майна або структурного підрозділу Підприємства - після узгодження з Фондом державного майна України та Мінекономіки).
4.4.4. Погодження щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність оформлюється наказом за поданням Управління трудової та соціальної політики на підставі наданої секретарем Комісії копії протоколу.
4.4.5. Погодження щодо відчуження майна, крім зазначеного в абзаці другому підпункту 2.2.1 пункту 2.2 цього Порядку, оформлюється наказом, який підготовлений Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами.
Погодження щодо відчуження майна, зазначеного в абзаці другому підпункту 2.2.1 пункту 2.2 цього Порядку, оформлюється після одержання згоди Фонду державного майна України наказом за поданням Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами.
4.4.6. Погодження щодо списання об'єктів незавершеного будівництва оформлюється наказом за поданням відповідного галузевого Департаменту на підставі наданої секретарем Комісії копії протоколу.
4.4.7. Згода на відчуження (приватизацію) об'єктів незавершеного будівництва оформлюється відповідним галузевим Департаментом листом за підписом Міністра або заступника Міністра, на якого покладено виконання обов'язків Міністра, в установленому порядку.
4.4.8. Погодження щодо передачі майна зі сфери управління Міністерства до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, оформлюються спільним наказом за поданням Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами після погодження з Мінекономіки, Мінфіном та Фондом державного майна України.
4.4.9. Погодження щодо передачі об'єктів незавершеного будівництва з балансу на баланс та у комунальну власність оформляється наказом за поданням відповідного галузевого Департаменту на підставі наданої секретарем Комісії копії протоколу.
5. Заключні положення
5.1. Відповідальність за дотриманням вимог чинного законодавства та цього Порядку при здійсненні операцій з розпорядження майном покладається на керівників Підприємств, на балансах яких обліковується таке майно.
Керівники Підприємств несуть персональну відповідальність згідно з чинним законодавством за цільове використання коштів і матеріальних цінностей, отриманих від здійснення операцій з розпорядження майном, та достовірність інформації, наданої Міненерговугілля та Фонду державного майна України, передбаченої цим Порядку.
Міністерство забезпечує у межах своїх повноважень та відповідно до законодавства здійснення контролю за використанням коштів, що надійшли від продажу майна.
5.2. Міненерговугілля протягом 30 календарних днів з моменту надходження документів, визначених підпунктами 2.1.7, 2.2.4 та підпунктом 3.2 цього Порядку, надає дозвіл (погодження) на розпорядження майном Підприємств з визначенням умов їх здійснення або обґрунтовану відмову щодо цього.
5.3. Міненерговугілля протягом 15 календарних днів з моменту надходження документів, визначених підпунктами 2.4.4 та 2.5.3 цього Порядку, надає дозвіл (погодження) на передачу в оренду, пролонгацію договорів оренди та здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна Підприємства з визначенням умов їх здійснення або обґрунтовану відмову щодо цього.
5.4. Матеріали, визначені цим Порядком та в яких передбачено підпис керівника Підприємства, подаються на розгляд постійно діючої комісії виключно за підписом керівника Підприємства або особи, що виконує його обов'язки.
Директор Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами | В.Фічов |
Додаток 1
до Порядку, затвердженого
наказом Міненерговугілля
12.04.2011 N 62
ЗАТВЕРДЖУЮ
____________________________
(посада керівника суб'єкта
господарювання)
__________ _________________
................Перейти до повного тексту