1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
Л И С Т
N 01-8/451 від 24.09.99
м.Київ
Арбітражним судам України
Про деякі питання практики застосування у вирішенні спорів окремих норм чинного законодавства
( Із змінами, внесеними згідно з Листами Вищого арбітражного суду N 01-8/319 від 06.07.2000 N 01-8/296 від 05.03.2001 N 01-8/555 від 07.05.2001 Листами Вищого господарського суду N 01-8/1042 від 02.10.2001 N 01-8/1305 від 29.11.2001 N 01-8/340 від 25.03.2002 N 01-8/537 від 19.05.2003 )
У порядку інформації доводяться до відома відповіді Вищого арбітражного суду України на запити щодо застосування у вирішенні спорів окремих норм чинного законодавства.
1. Спори за участю державних податкових органів.
1.1. Чи підлягають розгляду арбітражними судами заяви платників податків про визнання недійсними повідомлень податкових органів про податкову заставу належного платнику майна і майнових прав?
Актом у розумінні статті 12 Арбітражного процесуального кодексу України (далі - АПК) є офіційний письмовий документ, який породжує правові наслідки, зокрема, певні обов'язки і заборони.
Відповідно до частини другої статті 2 Указу Президента України від 04.03.98 N 167/98 "Про заходи щодо підвищення відповідальності за розрахунки з бюджетами та державними цільовими фондами", який набрав чинності з 22.04.98, орган державної податкової служби у триденний строк від дня виникнення податкової застави повідомляє у письмовій формі відповідного платника податків про податкову заставу належного йому майна і майнових прав. Форму такого повідомлення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.98 N 941 "Про затвердження Порядку звернення стягнення на рухоме майно, що перебуває у податковій заставі, для погашення податкової заборгованості платників податків (крім фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності) та реалізації такого майна" (додаток N 1 до названого Порядку).
Для платника податків згадані правові наслідки встановлені, зокрема, статтями 4 та 5 цього ж Указу.
Таким чином заяви платників податків про визнання недійсними зазначених повідомлень податкових органів підлягають розгляду арбітражними судами на загальних підставах.
( Підпункт 1.2 пункту 1 виключено згідно з Листом Вищого господарського суду N 01-8/537 від 19.05.2003 )
1.3. Чи застосовуються штрафні санкції у разі невідповідності розмірів сплачених авансових внесків розмірам внесків, перерахованих за результатами звітного кварталу?
Відповідно до пункту 16.7 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"редакції від 30.12.97) розрахунки авансових платежів здійснюються платником податку самостійно без подання податкової декларації. Повідомлення про результати таких розрахунків надсилається податковому органу в терміни, передбачені для сплати авансових внесків. Штрафні санкції за відхилення розмірів сплачених авансових внесків від розмірів внесків, перерахованих за результатами звітного кварталу, не застосовуються.
1.4. Чи зобов'язані фізичні особи - платники єдиного податку застосовувати реєстратори розрахункових операцій під час розрахунків із споживачами?
Згідно з пунктом 6 статті 9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, оподаткування доходів яких здійснюється відповідно до законодавства з питань оподаткування суб'єктів малого підприємництва (в тому числі шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку), якщо такі суб'єкти не здійснюють продаж підакцизних товарів (крім пива на розлив), за умови ведення такими особами книг обліку доходів і витрат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за поданням державного органу, уповноваженого провадити державну регуляторну політику. Такий порядок врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 N 1269 "Про затвердження Порядку ведення книги обліку доходів і витрат.
( Підпункт 1.4 пункту 1 в редакції Листа Вищого господарського суду N 01-8/1042 від 02.10.2001; із змінами, внесеними згідно з Листом Вищого господарського суду N 01-8/1305 від 29.11.2001 )
2. Як визначається момент перетину митного кордону України?
Момент перетину митного кордону визначається згідно з вимогами пункту 1.8 Інструкції про порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженої наказом Державної митної служби України від 09.07.97 N 307.
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Листом Вищого господарського суду N 01-8/537 від 19.05.2003 )
Необхідно також мати на увазі, що чинним законодавством передбачено оформлення попередніх вантажних митних декларацій щодо окремих видів товарів. Порядок такого оформлення регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.02 N 390 "Про ввезення на митну територію України окремих видів товарів" та наказом Державної митної служби України від 02.07.02 N 345 "Про затвердження Положення про попередню вантажну митну декларацію".

................
Перейти до повного тексту