1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
27.02.2006 N 31/103
Про затвердження Порядку взаємодії Держатомрегулювання і МНС в галузі інформування про надзвичайні ситуації
З метою вдосконалення взаємодії Держатомрегулювання і МНС в галузі інформування про надзвичайні ситуації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Держатомрегулювання і МНС в галузі інформування про надзвичайні ситуації (далі - Порядок взаємодії), що додається.
2. Держатомрегулюванню і МНС у місячний термін привести нормативно-правові акти, що регламентують дії оперативно-чергових служб, у відповідність до затвердженого Порядку взаємодії.
3. Вважати таким, що втратив чинність, спільний наказ МНС і Держатомрегулювання від 09.12.2003 р. N 154/487 "Про взаємодію в галузі інформування про надзвичайні ситуації" із змінами, внесеними спільним наказом Держатомрегулювання і МНС від 31.08.2005 р. N 96/175.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держатомрегулювання Божка С.Г. та першого заступника Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Антонця В.М.
Голова Державного комітету
ядерного регулювання України
Міністр України з питань
надзвичайних ситуацій
та у справах захисту населення
від наслідків Чорнобильської
катастрофи

О.А.Миколайчук




В.І.Балога
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
ядерного регулювання
України,
Міністерства України
з питань надзвичайних
ситуацій та у справах
захисту населення
від наслідків
Чорнобильської
катастрофи
27.02.2006 N 31/103
ПОРЯДОК ВЗАЄМОДІЇ
Держатомрегулювання і МНС в галузі інформування про надзвичайні ситуації
1. Загальні положення
Взаємодія Держатомрегулювання і МНС в галузі інформування про надзвичайні ситуації здійснюється відповідно до Регламенту взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - Регламент), затвердженого директивою Начальника Цивільної оборони України - Прем'єр-міністра України від 20.10.99 р. N 28-дск, при:
виникненні подій, що підпадають під дію Конвенції про оперативне оповіщення про ядерну аварію та Конвенції про допомогу в разі ядерної аварії або радіаційної аварійної ситуації, включаючи радіаційні аварії в інших країнах із загрозою транскордонного перенесення радіоактивних речовин на територію України;
загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій, види яких визначаються Державним класифікатором надзвичайних ситуацій, затвердженим наказом Держстандарту від 19.11.2001 р. N 552, а критерії віднесення до надзвичайних ситуацій - Класифікаційними ознаками надзвичайних ситуацій, затвердженими наказом МНС від 22.04.2003 р. N 119, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 29.07.2003 р. за N 656/7977.
Взаємодія здійснюється у режимі повсякденної діяльності єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного і природного характеру, а також при виникненні або загрозі виникнення надзвичайної ситуації шляхом аварійного оповіщення та послідуючого періодичного інформування.
2. Взаємодія у режимі повсякденної діяльності
Відповідно до Регламенту оперативний черговий Держатомрегулювання щодоби надсилає до МНС наявну оперативну інформацію про стан об'єктів атомної енергетики України;
за запитом оперативно-чергової служби МНС оперативний черговий Держатомрегулювання надає по телефону роз'яснення щодо технічних аспектів переданої інформації;
при проведенні МАГАТЕ періодичних перевірок зв'язку з компетентними національними пунктами оповіщення в рамках Конвенції про оперативне оповіщення про ядерну аварію та Конвенції про допомогу в разі ядерної аварії або радіаційної аварійної ситуації, оперативний черговий Держатомрегулювання проводить по телефону перевірку зв'язку з оперативно-черговою службою МНС.
3. Аварійне оповіщення
По факту отримання Держатомрегулюванням інформації про виникнення або загрозу виникнення надзвичайної ситуації оперативний черговий Держатомрегулювання інформує по телефону оперативно-чергову службу МНС. Зміст інформації визначається Регламентом, при цьому відповідно до Плану реагування на радіаційні аварії, затвердженого спільним наказом Держатомрегулювання та МНС від 17.05.2004 р. N 87/211 і зареєстрованого в Мін'юсті 10.06.2004 р. за N 720/9319, вказується також клас радіаційної аварії, якщо така інформація надійшла до Держатомрегулювання;
усне повідомлення підтверджується повідомленням на адресу електронної пошти резервного вузла Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - УІАС НС), встановленого в МНС, або дублюється по факсу в термін, визначений Регламентом. Це повідомлення готується і відправляється оперативним черговим Держатомрегулювання за стандартною формою повідомлення для УІАС НС, яка визначена Регламентом. Наступні повідомлення для УІАС НС у разі необхідності можуть доповнюватися інформаційними повідомленнями (додаток 1);
якщо подія, інформація про яку надходить до Держатомрегулювання, не є надзвичайною ситуацією, але Держатомрегулювання приймає рішення про часткову або повну активізацію свого Інформаційно-кризового центру (далі - ІКЦ), оперативний черговий Держатомрегулювання негайно інформує про це рішення МНС, вказуючи при цьому причину активізації;
отримавши аварійне оповіщення, оперативно-чергова служба МНС приймає рішення про свої дії з аварійного реагування, про що негайно інформує оперативного чергового Держатомрегулювання;
при отриманні Держатомрегулюванням від іншої країни або МАГАТЕ письмового прохання або пропозиції про надання допомоги згідно з Конвенцією про допомогу в разі ядерної аварії або радіаційної аварійної ситуації оперативний черговий Держатомрегулювання негайно передає по факсу відповідну копію оперативно-черговій службі МНС;
при направленні МНС від імені України до МАГАТЕ запиту або пропозиції про надання допомоги згідно з Конвенцією про допомогу в разі ядерної аварії або радіаційної аварійної ситуації оперативно-чергова служба МНС надсилає відповідну копію оперативному черговому Держатомрегулювання.
4. Періодичне інформування
Після проведення аварійного оповіщення Держатомрегулювання і МНС здійснюють періодичне взаємне інформування згідно з порядком, встановленим Регламентом, до моменту переводу ІКЦ Держатомрегулювання і кризового центру МНС в режим повсякденної діяльності. Інформація передається по електронній пошті або по факсу. У разі необхідності передачі додаткової інформації Держатомрегулювання застосовує бланк, наведений у додатку 1;
в разі розгортання у Кризовому центрі МНС міжвідомчого оперативного штабу ІКЦ Держатомрегулювання підтримує зв'язок з представником Держатомрегулювання у міжвідомчому оперативному штабі за вказаним їм контактним номером телефону;
копії факсових повідомлень МАГАТЕ, компетентних органів інших країн з інформацією про радіаційні аварії із загрозою транскордонного перенесення радіоактивних речовин на територію України негайно передаються Держатомрегулюванням до оперативно-чергової служби МНС або на іншій номер факсу, вказаний цією службою;
за запитом МНС Держатомрегулювання надає по телефону роз'яснення щодо форматів представлення інформації на бланках МАГАТЕ та консультації по технічним питанням, зв'язаним з аварійним об'єктом;
при необхідності, Держатомрегулювання направляє по факсу до оперативно-чергової служби МНС запит (додаток 2) щодо даних радіаційного моніторингу та інформації про здійснення заходів із захисту населення України (йодна профілактика, укриття, евакуація, заборона продуктів харчування, заборона руху транспорту, тощо). Відповідь направляється оперативно-черговою службою МНС до Держатомрегулювання по факсу. Ця інформація використовується Держатомрегулюванням для інформування МАГАТЕ та інших країн у рамках міжнародної Конвенції про оперативне оповіщення про ядерну аварію;
з метою скоординованого інформування ЗМІ, інших організацій та населення про виникнення радіаційної аварії Держатомрегулювання і МНС направляють один одному по факсу та електронній пошті копії своїх прес-релізів. Бланк прес-релізу Інформаційно-кризового центру Держатомрегулювання наведено у додатку 3.
5. Контактна інформація
------------------------------------------------------------------
| |Оперативно-чергова служба | Оперативний черговий |
| | МНС | Держатомрегулювання |
|---------+--------------------------+---------------------------|
|Телефон |247-30-50 59-01 (АТС-10) |254-43-34 75-64 (АТС-10) |
|---------+--------------------------+---------------------------|
|Факс |247-32-11 226-30-60 |254-43-84 |
|---------+--------------------------+---------------------------|
|Електрона|oper@mns.gov.ua (резервний|od@erc.snrc.gov.ua |
|пошта |вузол УІАС НС) | |
------------------------------------------------------------------
Про зміни вищевказаної контактної інформації МНС та Держатомрегулювання негайно інформують один одного.
Додаток 1
до Порядку взаємодії
Держатомрегулювання
і МНС в галузі
інформування
про надзвичайні ситуації
БЛАНК
"Інформаційне повідомлення" (для передачі стороннім організаціям)
------------------------------------------------------------------
| ІНФОРМАЦІЙНО-КРИЗОВИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ ЯДЕРНОГО |
| РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ |
| 01011, Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11 |
| Група зв'язку - тел./факс: 254-41-66: |
| e-mail: Emerg9@.erc.snrc.gov.ua |
| Оперативний черговий - тел: 254-4334; факс 254-4384 |
------------------------------------------------------------------
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ N ___
для передачі в ________________________
(назва організації(й)
[Згідно з оперативними даними ... (джерело даних) станом на ... (час) годину за київським часом на ... (об'єкт) зафіксовано ... (опис події, що сталася на аварійному об'єкті). Станом на ... (Далі привести коротку хронологію подій, які відбувалися на аварійному об'єкті). За попередньою оцінкою аварія класифікується рівнем "____" за міжнародною шкалою ядерних подій INES.
Станом на ... 20_ р. згідно з інформацією, отриманої з ...
(джерело інформації), ... (інформація про ситуацію на аварійному
об'єкті та навколо нього), прогнозується, що ... (прогноз на
найближчий час відповідно до ситуації на об'єкті та оцінка
можливих наслідків).]

................
Перейти до повного тексту