- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-28/4 від 29.04.99
м.Київ
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Міністерством охорони здоров'я України
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань розвитку підприємництва встановив:
1. Перелік розроблено без прив'язки продукції, нормативна документація на яку або імпорт якої підлягає обов'язковому розгляду в органах, установах та закладах державної санітарно-епідеміологічної служби, до кодів ТН ЗЕД, що використовуються при здійсненні експортно-імпортних операцій суб'єктами підприємницької діяльності (відповідно до Багатосторонньої угоди про Єдину товарну номенклатуру зовнішньоекономічної діяльності
Співдружності Незалежних Держав від 03.11.95).
Це створює можливості для зловживань з боку посадових осіб органів державної митної служби, які на свій розсуд можуть легко відносити до даного переліку будь-яку продукцію. В результаті підприємцям доводиться отримувати санітарно-гігієнічні сертифікати на продукцію, до якої такий сертифікат безпосереднього відношення не має. Наприклад, на рукав резинотканинний для підводу горючого газу або кисню до газополум'яного обладнання (код ТН ЗЕД - 40 09 30000), або на генератори ацетиленові АСП-10, які застосовуються при зварюванні і різці газополум'яним обладнанням (код ТН ЗЕД - 84 05 10000) необхідно отримувати санітарно-гігієнічні сертифікати. А наявність пунктів
Переліку, які містять розпливчаті визначення "тощо", "та ін." робить Перелік всеохоплюючим та не виконує свого головного функціонального призначення - визначення чіткого переліку продукції, імпорт якої підлягає обов'язковому розгляду в органах державної санітарно-епідеміологічної служби.
На практиці отримати підтвердження санітарно-епідеміологічної служби про те, що той чи інший товар не підлягає обов'язковій сертифікації не завжди можливо. Крім того, такі послуги переважно платні.
Необхідно Перелік чітко прив'язати до кодів товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності з тим, що суб'єкти підприємницької діяльності заздалегідь знали про перелік необхідних документів та очікувані витрати при укладанні контрактів.
2. Згідно з абз.4 п.5.1
Положення 1 однією з умов отримання гігієнічного висновку є розгляд результатів проведення досліджень продукції, виконаних атестованими установами та організаціями згідно з додатком N 8 до
Положення 2. Проте при необхідності можуть бути проведені додаткові дослідження продукції за гігієнічними показниками і характеристиками на договірних засадах.
Чітко не визначено перелік критеріїв (випадків), коли необхідно проводити додаткові дослідження. Адже той факт, що такі дослідження проводяться на договірних засадах (тобто є платними) створює стимул для зловживань у цій сфері зі сторони посадових осіб органів, що займаються оформленням гігієнічного висновку. Проведення додаткових, чітко не обумовлених актами законодавства підстав для проведення таких досліджень, може призводити до необгрунтованих витрат підприємця.
3. П.6 Положення 1 визначає, що строк дії Гігієнічного висновку визначається у кожному конкретному випадку в залежності від призначення продукції, її обсягів та висновків санітарно-гігієнічної експертизи. Таке визначення дає можливості встановлювати як необгрунтовано занижений, так і необгрунтовано завищений строк дії Гігієнічного висновку.
................Перейти до повного тексту