1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
22.12.2005 N 25595/7/16-1517
( Із змінами, внесеними згідно з Листом Державної податкової адміністрації N 16071/7/16-1517 від 29.08.2006 )
ДПАУ у зв'язку з внесенням змін до податкового законодавства в частині видачі і погашення податкових векселів (далі - ПВ), які видаються в оплату ПДВ при імпорті товарів на митну територію України з метою забезпечення їх ефективного адміністрування та координації дії підрозділів ДПС надсилає для використання в роботі Методичні рекомендації щодо порядку адміністрування видачі та погашення ПВ та зобов'язує довести зазначені Методичні рекомендації до відома підпорядкованих органів ДПС та привести раніше надані роз'яснення у відповідність з цими Рекомендаціями.
Зауваження та пропозиції щодо практичного застосування викладеного у цих Методичних рекомендаціях порядку погашення ПВ надіслати в адресу Департаменту ПДВ ДПАУ не пізніше 25.01.2006 р.
Заступник Голови Г.Оперенко
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо порядку адміністрування видачі та погашення ПВ
Методичні рекомендації щодо порядку адміністрування ПВ, які видаються платниками ПДВ при імпорті товарів на митну територію України (далі - Методичні рекомендації), підготовлені у зв'язку з внесенням змін до податкового законодавства в частині видачі і погашення ПВ, які видаються в оплату ПДВ при імпорті товарів на митну територію України, та з метою забезпечення ефективного адміністрування процедури погашення ПВ та координації дії підрозділів ДПС.
Нормативно-правова база
- Закон України від 03.04.97 р. N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість";
- Закон України від 25.03.2005 р. N 2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України";
- Закон України від 07.07.2005 р. N 2771-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законів України" (п. 11.5 ст. 11 Закону України "Про ПДВ".
Загальні положення
Законами України від 25.03.2005 р. N 2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" та від 07.07.2005 р. N 2771-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законів України" п. 11.5 ст. 11 Закону України "Про ПДВ", яким регламентується порядок видачі та погашення ПВ, викладено в новій редакції.
При цьому Законом України від 25.03.2005 р. N 2505-IV встановлено нові правила видачі ПВ, а Законом України від 07.07.2005 р. N 2771-IV внесено суттєві зміни до порядку їх погашення.
Нові правила видачі ПВ згідно з Законом N 2505-IV набули чинності з 31.03.2005 р., а нові правила їх погашення - з 28 липня 2005 р. згідно з Законом N 2771-IV.
Терміни, що використовуються в Порядку
ПЛАТНИК ПОДАТКУ - СГД (далі - СГД) - фізична або юридична особа, яка зареєстрована платником ПДВ не менше ніж дванадцять календарних місяців.
ПВ - простий ПВ, що видається платником ПДВ на суму податкового зобов'язання (далі - ПЗ) при імпорті товарів на митну територію країни.
АВАЛЬ - ПВ - не поручительство, згідно з яким комерційний банк бере на себе відповідальність за оплату ПВ перед векселедержателем і яке оформляється гарантійним написом банку на векселі чи на спеціальному додатковому аркуші (алонж) окремо для кожного окремого примірника кожного ПВ. Забороняється оформлення авалю одним документом більше ніж на один ПВ.
ВЕКСЕЛЕДАВЕЦЬ - платник податку, який здійснює операції з імпорту товарів на митну територію України відповідно до Закону та видає ПВ.
ПІДТВЕРДЖЕНА ПОДАТКОВИМ ОРГАНОМ СУМА БЮДЖЕТНОГО ВІДШКОДУВАННЯ (далі - сума бюджетного відшкодування) - сума податку на додану вартість, яка задекларована платником податку до відшкодування, обліковується в картці особового рахунку платника і підтверджена актом документальної невиїзної (камеральної) перевірки чи позапланової виїзної (документальної) перевірки (здійснених у відповідності до Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджених наказом ДПА України від 18.08.2005 року N 350. Таке визначення використовується виключно з метою погашення податкового векселя.
( Термін в редакції Листа Державної податкової адміністрації N 16071/7/16-1517 від 29.08.2006 )
ОПЛАТА ПВ - перерахування коштів з рахунку платника податку чи банка-аваліста на рахунок бюджетної класифікації 14010100 "ПДВ із вироблених в Україні товарів, послуг".
Порядок видачі ПВ платниками ПДВ
Нові правила видачі ПВ передбачають ряд умов, яких повинні дотримуватися платники ПДВ для забезпечення реалізації права на видачу ПВ.
Згідно з п. 11.5 ст. 11 Закону платники податку при імпорті товарів на митну територію України, за умови оформлення ВМД (за винятком тимчасової чи неповної, періодичної чи попередньої ВМД), можуть за власним бажанням надавати органам митного контролю ПВ на суму податкового зобов'язання.
ПВ видається в трьох примірниках. Перший примірник - це оригінал ПВ-ного бланка, придбаного платником в установі банку; другий і третій примірники ПВ - це ксерокопії оригіналу ПВ-ного бланка (неоформленого першого примірника), які мають однаковий з першим примірником номер ПВ-ного бланка. Усі необхідні записи в кожному примірнику ПВ (в тому числі про забезпечення його шляхом авалю) виконуються окремо, ксерокопіюванню не підлягають, повинні бути тотожними (за винятком порядкового номера примірника, тобто перший примірник ПВ (оригінал), другий примірник ПВ, третій примірник ПВ).
Такі особливості оформлення ПВ встановлені п. 10 постанови КМУ від 01.10.97 р. N 1104 "Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення векселів, які видаються на суму ПДВ при імпорті товарів на митну територію України" (з урахуванням змін і доповнень).
В органі митного контролю, який здійснює митне оформлення імпортованих на митну територію України товарів, залишається другий примірник ПВ. Перший примірник ПВ надсилається (передається) цим органом митного контролю не пізніше ніж на третій день від дати видачі ПВ векселедержателю - ДПА (ДПІ), в якій особа зареєстрована як платник ПДВ, а третій залишається платнику податку - векселедавцю.
Останнім абзацом п. 11.5 ст. 11 Закону встановлені обмеження щодо видачі ПВ, які стосуються як окремих товарів, при ввезенні яких не може бути виданий ПВ, так і осіб, які при ввезенні інших товарів видати ПВ не мають права.
Умова про наявність суми бюджетного відшкодування у платника податку, який має бажання видати ПВ в оплату ПДВ при митному оформленні імпортного товару, відсутня.
Не встановлено також і обмеження щодо цільового використання ввезених товарів, тобто імпортер, який має бажання видати ПВ, не повинен обґрунтовувати таке бажання необхідністю використання товарів, що ввозяться, для власних виробничих потреб чи ввозити їх за прямими договорами.
Законом також скасовано можливість видачі неавальованого ПВ. Всі ПВ підлягають обов'язковому підтвердженню комерційними банками шляхом авалю.
Таким чином, починаючи з 31.03.2005 р. згідно із Законом діють такі правила видачі ПВ.
ПВ може бути виданий особою, яка імпортує товари на митну територію України і зареєстрована як платник ПДВ не менше ніж дванадцять календарних місяців.
Не мають права видавати ПВ в рахунок оплати ПДВ під час митного оформлення імпортних товарів:
- особи, які не зареєстровані як платники ПДВ;
- платники податку, що були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за дванадцять календарних місяців до місяця, у якому здійснюється таке імпортування;
- платники податку, які є суб'єктами оподаткування за правилами, встановленими законодавством з питань спрощених систем оподаткування, які передбачають сплату цього податку за ставками іншими, ніж встановлені п. 6.1 ст. 6 та п. 8.2 ст. 8.
ПВ не видається:
- за умови оформлення тимчасової чи неповної, періодичної чи попередньої ВМД;
- при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів;
- при ввезенні на митну територію України товарів, що відносяться до товарних груп 1-24 УКТ ЗЕД.
З урахуванням викладених правил органами ДПС не видаються платникам податку, які виявили бажання видати ПВ, ні Довідки про наявність бюджетного відшкодування, ні Довідки про статус імпортера, ні будь-які інші документи.
Підтвердженням того, що платник, який видає ПВ, є зареєстрованим платником ПДВ більше ніж 12 календарних місяців, є Свідоцтво про реєстрацію такого платника ПДВ (Свідоцтво про реєстрацію повинно бути датоване не менше ніж за дванадцять календарних місяців до місяця, у якому здійснюється імпортування товарів, в оплату ПДВ при митному оформленні яких видається ПВ). Для підтвердження реєстрації особи як платника ПДВ достатньо надання платником органу митної служби копії Свідоцтва платника ПДВ без додаткового її підтвердження органом ДПС за місцем реєстрації платника податку. Дійсність Свідоцтва на день оформлення ПВ перевіряється органами державної митної служби з використанням інформації про анульовані Свідоцтва платників ПДВ, оприлюдненої на офіційному сайті ДПА України.
Що стосується суб'єктів оподаткування за правилами, встановленими законодавством з питань спрощених систем оподаткування, які передбачають сплату цього податку за ставками іншими, ніж встановлені п. 6.1 ст. 6 та п. 8.2 ст. 8, то на сьогодні умови застосування спрощених систем оподаткування (єдиний податок, фіксований податок) передбачають або сплату ПДВ на загальних засадах (юридичні особи - платники єдиного податку за ставкою 6%, фізичні особи - платники єдиного податку та зареєстровані як платники ПДВ), або повну відсутність можливості реєстрації платником цього податку суб'єкта господарювання (так, наприклад, юридичні особи - платники єдиного податку за ставкою 10% не мають права бути платниками ПДВ, а тому і не мають Свідоцтва про реєстрацію в якості платника ПДВ).
Якщо у суб'єктів спрощеної системи оподаткування ПДВ входить до складу єдиного податку і в зв'язку з цим не сплачується окремо за жодною з визначених Законом ставок податку, ця категорія платників не є зареєстрованими платниками ПДВ і не має Свідоцтва про реєстрацію. Відсутність у таких платників Свідоцтва про реєстрацію платником ПДВ і є підставою для відмови таким платникам у видачі ПВ.
Суб'єкти спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності, які сплачують єдиний податок за ставкою 6%, а також платники єдиного податку - фізичні особи, які є зареєстрованими платниками ПДВ, обчислюють ПДВ за правилами, встановленими Законом, є зареєстрованими платниками ПДВ та мають Свідоцтво про реєстрацію, а тому, при умові реєстрації не менше ніж дванадцять календарних місяців, мають право на видачу ПВ нарівні з СПД, які є платниками ПДВ та суб'єктами загальної системи оподаткування.
ПВ складається на суму податкового зобов'язання, тобто на суму ПДВ, яка нарахована і має бути сплачена при ввезенні (пересиланні) товарів на митну територію України. ПВ видається на повну суму податкового зобов'язання, нарахованого за вантажною митною декларацією, і окремо для кожної ВМД.
Не може бути видано один ПВ на дві чи більше вантажних митних декларацій і, навпаки, два чи більше ПВ на одну ВМД.
Строк погашення ПВ встановлений першим абзацом п. 11.5 ст. 11 Закону і становить тридцять календарних днів з дня поставки ПВ органу митного контролю. Строк погашення вказується на бланку ПВ у полі "Термін платежу за ПВ".
Кабінет Міністрів України має право визначити більш довгі строки погашення ПВ для окремих видів діяльності, які мають сезонний характер або здійснюються з використанням довгострокових договорів.
Останнім абзацом п. 8 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 01.10.97 р. N 1104 "Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення векселів, які видаються на суму ПДВ при імпорті товарів на митну територію України" (з урахуванням змін і доповнень) станом на 01.09.2005 р. визначено окремі випадки надання ПВ з терміном погашення більше ніж 30 календарних днів.
Так, цим абзацом визначено, що у разі імпорту на митну територію України товарів, які були придбані для провадження діяльності, пов'язаної з використанням довгострокових договорів з метою реалізації інвестиційних проектів у рамках міжнародних договорів України з міжнародними фінансовими організаціями (інвестиційні проекти МФО), та оплачені в повному обсязі за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, може видаватися ПВ із строком погашення до кінця поточного бюджетного року.
Перелік інвестиційних проектів міжнародних фінансових організацій, в рамках яких може видаватися ПВ із строком погашення до кінця поточного бюджетного року, затверджено постановою КМУ від 24.10.2001 р. N 1384 "Про внесення зміни до Порядку випуску, обігу та погашення векселів, які видаються на суму ПДВ при ввезенні (пересиланні) товарів на митну територію України" (з урахуванням змін і доповнень, внесених постановою КМУ від 17.12.2003 р. N 1961.
Підтвердження належності товарів до одного із згаданих інвестиційних проектів міжнародних фінансових організацій здійснюється МФУ. Порядок такого підтвердження затверджений наказом МФУ від 02.06.2004 р. N 367, який зареєстровано в Мін'юсті України 18.08.2004 р. N 1024/9623.
Порядок погашення ПВ та відображення їх у податковій звітності
Нові правила погашення ПВ згідно з Законом N 2771-IV набули чинності з 28.07.2005 р. і в обов'язковому порядку застосовуються до ПВ, які видані починаючи з цієї дати. ПВ, які видані до 28 липня 2005 р., погашаються за бажанням платника - або в порядку, викладеному в цих Рекомендаціях, або в такому, що діє до вказаної дати.
Із зміною порядку погашення ПВ суттєво змінився і порядок відображення їх у податковій декларації з ПДВ, а також порядок включення до складу ПК сум ПДВ, на які видано ПВ.
Фактично новою редакцією п. 11.5 ст. 11 Закону встановлюється окремий порядок погашення ПВ в залежності від дати видачі ПВ і від наявності підтвердженої органом ДПС суми бюджетного відшкодування, і, таким чином, ПВ розподіляються на такі категорії:
I категорія - термін сплати зобов'язань по ПВ виникає до закінчення терміну подання декларації до податкового органу за звітний (податковий) період, у якому відбулася його поставка органу митного контролю;
II категорія - термін сплати зобов'язань по ПВ виникає після закінчення терміну подання декларації до податкового органу за звітний (податковий) період, в якому відбулася його поставка органу митного контролю;
0 категорія - на дату поставки ПВ органу митного контролю (дата, яка визначена в податковому векселі у полі "Дата видачі ПВ") платник податку має підтверджену суму бюджетного відшкодування, яка дорівнює або більша ніж сума зобов'язання по такому ПВ.
З дня отримання електронного реєстру з інформацією про видані ПВ, який надходить від органів ДМС і розсилається ДПАУ по регіонах, підрозділами інформатизації процесів оподаткування та підрозділами ПДВ згідно із порядком, затвердженим спільним наказом ДМСУ та ДПАУ від 08.07.2004 р. N 494/383 (з урахуванням змін і доповнень), встановлюється контроль за проведенням звірки та усуненням розбіжностей між даними електронного реєстру з інформацією про видані ПВ та даними перших екземплярів ПВ, які отримані від митних органів. Після завершення проведення звірки ПВ присвоюється відповідна категорія (I чи II), визначається можливість їх віднесення до 0 категорії та встановлюється відповідний порядок їх супроводження.
До ПВ I категорії відносяться всі ПВ, що видаються платниками, для яких звітним (податковим) періодом визначено квартал, та ПВ, термін погашення яких припадає на період з 1 по 20 число включно місяця, наступного за звітним (з 1 по 21 число включно, якщо 20 число припадає на неділю, з 1 по 22 число включно, якщо 20 число припадає на суботу), що видаються платниками, для яких звітним (податковим) періодом визначено місяць.
Наприклад, до векселів I категорії будуть віднесені такі векселі:
- ПВ, який видано 02.08.2005 р. з терміном погашення 31.08.2005 р., оскільки дата його погашення припадає на період до закінчення терміну подання податкової звітності за серпень (термін подання податкової звітності за серпень закінчується 20.09.2005 р.);
- ПВ, який виданий 21.09.2005 р. з терміном погашення 20.10.2005 р., тому що дата його погашення припадає на період до закінчення терміну подання податкової звітності за вересень (термін подання податкової звітності за вересень закінчується 20.10.2005 р.);
- ПВ, який виданий 23.10.2005 р. з терміном погашення 21.11.2005 р., тому що дата його погашення припадає на період до закінчення терміну подання податкової звітності за жовтень (термін подання податкової звітності за жовтень закінчується 21.11.2005 р., оскільки 20.11.2005 р. припадає на неділю);
- ПВ, який видано 28.09.2005 р. з терміном погашення 27.10.2005 р., якщо такий ПВ видано платником, для якого звітним (податковим) періодом визначено квартал, тому що дата погашення такого ПВ припадає на період до закінчення терміну подання податкової звітності за III квартал (термін подання податкової звітності за III квартал закінчується 09.11.2005 р.).
Платник податку, яким видано ПВ I категорії, не включає суму зобов'язань по ПВ до складу податкових зобов'язань по податковій декларації та погашає ПВ шляхом перерахування коштів до бюджету.
В податковій декларації з ПДВ за звітний період, в якому ПВ видано, такий ПВ відображається в рядку 6 із знаком "+" та в рядку 19.1 із знаком і "-", і до рядка 19.2 не включається ні в декларації за звітний період, в якому ПВ видано, ні в деклараціях за наступні звітні періоди.
Нарахування податкових зобов'язань по такому ПВ проводиться органами ДПС самостійно в картці особового рахунку платника, де ПВ I категорії відображається як окремий документ.
Для цього всі ПВ, віднесені до I категорії, в день отримання першого екземпляра ПВ від органів митної служби мають бути за окремою службовою запискою (одна службова записка на всі векселі, отримані протягом одного дня, незалежно від кількості платників податку, якими векселі видано) передані підрозділами ПДВ до підрозділів обробки та ведення податкових документів (інформатизації процесів оподаткування, в залежності від розподілу функцій) для формування електронної бази даних та перенесення засобами програмного забезпечення нарахованих податкових зобов'язань до карток особових рахунків платників, якими такі векселі видані. Таке перенесення може бути здійснене шляхом імпорту інформації з електронного журналу ПВ. Термін платежу по таких ПВ відповідає даті, яка визначена в податковому векселі у полі "Термін платежу за ПВ".
Одночасно підрозділи ПДВ зобов'язані встановити контроль за правильністю заповнення податкової декларації платниками податку, якими видано ПВ, що відносяться до I категорії, з метою недопущення подвійного нарахування платниками податкових зобов'язань.
Якщо ПВ I категорії включено платником до складу податкових зобов'язань в рядок 19.2 податкової декларації, то, незважаючи на те, оплачений такий ПВ чи ні, така сума податкових зобов'язань повинна бути знята з нарахування в податковій декларації актом камеральної перевірки, а ПВ повинен бути нарахований в картці особового рахунку як окремий документ.
ПВ I категорії вважається погашеним після нарахування його в картці особового рахунку платника та надходження грошових коштів в його оплату. На оригіналі такого ПВ повинна бути зроблена відмітка про його погашення (напис "Погашено"), необхідно також вказати номер і дату документа про надходження коштів в оплату ПВ (платіжне доручення) та провести відповідний запис у журналі обліку ПВ (електронному журналі та на паперових носіях).
За запитом платника відмітка про погашення ПВ може бути в аналогічному порядку проставлена і на його екземплярі ПВ.
Право на включення ПВ I категорії до складу ПК виникає у тому звітному періоді, в якому відбулася його оплата.
Приклад
ПВ видний 16.09.2005 р. і термін платежу з ПВ визначено 15.10.2005 р. Це ПВ I категорії.
ПЗ по такому ПВ нараховуються в картці особового рахунку платника як окремого документа в день отримання першого екземпляра ПВ від органу митної служби з терміном платежу за ПВ 17.10.2005 р., оскільки 15.10.2005 р. це субота.
В податковій декларації за вересень такий ПВ вказується в рядку 6 із знаком "+" та в рядку 19.1 із знаком "-" і до рядка 19.2 не включається.
Якщо такий ПВ оплачується платником до кінця місяця, в якому його видано, тобто в будь-який день до 30.09.2005 р. включно (згідно з абзацом четвертим п. 11.5 ст. 11 Закону платник податку може за самостійним рішенням достроково погасити ПВ шляхом перерахування коштів до бюджету), то сума податкових зобов'язань по такому ПВ може бути включена до складу ПК вересня 2005 р. і відображена в рядку 12.2 податкової декларації з ПДВ за вересень 2005 р., термін подання якої 20.10.2005 р.
Якщо ж такий ПВ оплачений в період з 1 по 17 жовтня 2005 р. (без порушення терміну, але в звітному періоді, наступному за тим, в якому він був виданий), то сума податкових зобов'язань по такому ПВ може бути включена до складу ПК жовтня 2005 р. і відображена в рядку 12.2 податкової декларації з ПДВ за жовтень 2005 р., термін подання якої 21.11.2005 р.
Приймаючи до уваги те, що ПВ I категорії підлягають обов'язковій оплаті грошовими коштами, необхідно встановити контроль за повнотою перерахування таких грошових коштів самим платником чи, у відповідних випадках, банком-авалістом, а також за відповідним нарахуванням зобов'язань по ПВ в картках особових рахунків платників.
У випадку надходження коштів в оплату ПВ не від платника податку, яким ПВ видано, а від банку, яким такий ПВ авальовано, така сума коштів повинна бути зарахована на особовий рахунок платника податку, яким ПВ видано, а не на особовий рахунок банку, яким такий ПВ авальовано. Зазначеного правила необхідно дотримуватись при зарахуванні коштів в рахунок оплати ПВ як I, так і II категорії.
Необхідно звернути увагу платників на обов'язковість заповнення відповідних реквізитів у платіжних дорученнях на оплату ПВ (код оплати ПВ "109" та обов'язкова наявність номера ПВ) у порядку, викладеному в податковому роз'ясненні, затвердженому наказом ДПА України від 03.08.2004 р. N 450 "Про затвердження податкового роз'яснення щодо заповнення платниками податків розрахункових документів у випадку погашення ПВ грошовими коштами".
Підрозділами ПДВ кожен ПВ I категорії наступного дня після дати настання терміну платежу за ПВ перевіряється на предмет надходження коштів в його оплату.
Для цього підрозділами інформатизації процесів оподаткування щоденно (в день надходження відповідних документів від органів Державного казначейства) готуються окремі реєстри ПВ I категорії, термін оплати яких настав, та передаються підрозділам ПДВ.
Реєстри готуються окремо по оплачених (N 1-I) і окремо по неоплачених ПВ (N 2-I та N 3-I) з інформацією про їх оплату чи її відсутність (у разі надходження коштів вказується також, від кого отримано кошти - від платника чи від банку-аваліста).
По неоплачених ПВ реєстри N 2-I та N 3-I готуються з урахуванням таких особливостей:
- окремий реєстр (N 2-I) по ПВ, що видані платниками, у яких в картці особового рахунку на дату видачі ПВ I категорії обліковується сума бюджетного відшкодування; до цього реєстру включаються платники, у яких сума бюджетного відшкодування більша або рівна за розміром сумі неоплаченого ПВ (або векселів), якщо на дату підготовки реєстру після можливого проведення відшкодування платнику залишок такої суми бюджетного відшкодування залишається більшим або рівним за розміром сумі неоплаченого ПВ (або векселів);
- окремий реєстр (N 3-I) по ПВ, що видані платниками, у яких сум бюджетного відшкодування на дату підготовки реєстру немає або їх залишку недостатньо для зарахування в рахунок погашення ПВ (наприклад, вони вже використані для погашення іншого ПВ, відшкодовані на рахунок платника або зараховані в рахунок погашення податкових зобов'язань).
Якщо на поточний робочий день немає ПВ, термін оплати яких настав, реєстри не готуються.
У разі виявлення фактів неоплати платниками податків ПВ (I категорія) грошовими коштами і якщо такі векселі не можуть бути погашені шляхом зарахування в рахунок їх оплати сум бюджетного відшкодування, підрозділами ПДВ на наступний робочий день після отримання переліку неоплачених ПВ готується службова записка з реєстром неоплачених ПВ та інформацією про банк-аваліст і передається до підрозділів примусового стягнення для вжиття заходів по надходженню коштів до бюджету.
При цьому слід прийняти до уваги, що згідно з абзацом другим п. 1.16 ст. 1 Закону України "Про ПДВ" протест ПВ не здійснюється, а сума, зазначена у непогашеному векселі, розглядається як податкова заборгованість, яка погашається у порядку, передбаченому законодавством для погашення податкового боргу. А тому у випадку, якщо платник податків з будь-яких причин не має можливості погасити заборгованість по ПВ (I категорія), така заборгованість визнається податковою заборгованістю банку-аваліста з проведенням відповідних процедур для забезпечення її стягнення (відповідно до абзацу третього п. 11.5 ст. 11 Закону комерційні банки зобов'язані оплатити ПВ у разі його непогашення платником у строк).
До ПВ II категорії відносяться всі ПВ, термін погашення яких припадає на період з 21 числа і до останнього числа місяця, наступного за звітним (з 22 числа, якщо 20 число припадає на неділю, з 23 числа, якщо 20 число припадає на суботу), що видаються платниками, для яких звітним (податковим) періодом визначено місяць.

................
Перейти до повного тексту