1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
29 травня 2025 року № 1162/0/15-25
Про затвердження Змін до Регламенту Вищої ради правосуддя
Відповідно до статті 131 Конституції України в Україні діє Вища рада правосуддя, яка здійснює повноваження, визначені цією статтею Конституції та статтею 3 Закону України "Про Вищу раду правосуддя".
Згідно із частиною другою статті 2 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" Вища рада правосуддя затверджує регламент Вищої ради правосуддя, положення якого регулюють процедурні питання здійснення нею повноважень.
Рішенням Вищої ради правосуддя від 24 січня 2017 року № 52/0/15-17 затверджено Регламент Вищої ради правосуддя.
Відповідно до пункту 30.6 Регламенту Вищої ради правосуддя зміни чи доповнення до Регламенту Вищої ради правосуддя затверджуються у порядку, визначеному пунктами 30.1-30.3 цього Регламенту .
У зв’язку з необхідністю врегулювання порядку здійснення дисциплінарного провадження щодо судді Вища рада правосуддя, керуючись статтею 131 Конституції України, статтями 3, 34 Закону України "Про Вищу раду правосуддя", пунктом 30.6 Регламенту Вищої ради правосуддя ,
вирішила:
затвердити Зміни до Регламенту Вищої ради правосуддя, що додаються.

Голова Вищої ради правосуддя

Григорій УСИК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Вищої ради правосуддя
29 травня 2025 року № 1162/0/15-25
Зміни до Регламенту Вищої ради правосуддя
( Див. текст )
1. У главі 5 розділу II:
1) абзац перший пункту 5.3-1викласти в такій редакції:
"5.3-1. Подані (надіслані) до Ради заяви, скарги, повідомлення, звернення, які підлягають автоматизованому розподілу між членами Ради, дисциплінарними інспекторами Ради, мають містити власноручний підпис або кваліфікований електронний підпис автора (заявника).";
2) абзац третій пункту 5.3-1після слів "ухвали члена Ради - доповідача" доповнити словами ", дисциплінарного інспектора Ради - доповідача";
3) пункт 5.6 після слів "членів Дисциплінарної палати" доповнити словами ", службу дисциплінарних інспекторів Ради";
4) абзац перший пункту 5.18 викласти в такій редакції:
"5.18. У призначений час головуючий на засіданні Ради у пленарному складі, перевіривши наявність кворуму, відкриває засідання, ставить на обговорення проєкт порядку денного та всі пропозиції, які вносять члени Ради, в порядку їх надходження.";
5) абзац другий пункту 5.18 після слів "члена Ради - доповідача" доповнити словами ", дисциплінарного інспектора Ради - доповідача";
6) пункт 5.21 викласти в такій редакції:
"5.21. У разі розгляду Радою питання за відсутності на засіданні Ради запрошеної особи член Ради - доповідач, дисциплінарний інспектор Ради - доповідач оголошує її письмові пояснення (за наявності) або стислий виклад змісту цих пояснень.";
7) пункт 5.26 після слів "У разі розгляду" доповнити словами "Дисциплінарною палатою";
8) пункт 5.27 викласти в такій редакції:
"5.27. Засідання Ради, Дисциплінарної палати в режимі відеоконференції проводиться за клопотанням учасника, поданим до засідання.
Якщо учасник подав клопотання про участь у засіданні та з’явився в засідання Ради чи Дисциплінарної палати, він бере участь у засіданні в загальному порядку.";
9) пункт 5.29 після слів "використанням власного" доповнити словом "кваліфікованого".
2. Пункт 8.2 глави 8 розділу II доповнити абзацом другим такого змісту:
"У разі якщо член Ради - доповідач не має можливості отримати матеріали (подання, клопотання) через тимчасову непрацездатність, управління документального забезпечення секретаріату Ради готує службову записку Голові Ради, до якої додає сформоване управлінням з питань персоналу секретаріату Ради письмове підтвердження тимчасової непрацездатності члена Ради - доповідача. Голова Ради накладає резолюцію на зазначену службову записку та передає її керівнику секретаріату Ради, який шляхом накладення резолюції передає зазначені матеріали (подання, клопотання) до управління документального забезпечення секретаріату Ради для проведення повторного автоматизованого розподілу.".
3. Розділ II доповнити главою 8-1такого змісту:
"Глава 8-1. Відвід (самовідвід) дисциплінарного інспектора Ради - доповідача
8-1.1. Дисциплінарний інспектор Ради - доповідач не може проводити попередню перевірку дисциплінарної скарги, здійснювати підготовку дисциплінарної справи до розгляду, брати участь у розгляді справи та підлягає відводу (самовідводу) у разі наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів.
8-1.2. За наявності обставин, передбачених пунктом 8-1.1 Регламенту, відвід дисциплінарному інспектору Ради - доповідачу може заявити особа, що подала дисциплінарну скаргу, її представник або суддя, стосовно якого подано дисциплінарну скаргу, чи його представник.
8-1.3. Заява про відвід (самовідвід) подається у письмовій формі та має бути вмотивованою.
8-1.4. З моменту подання та до розгляду заяви про відвід (самовідвід) дисциплінарний інспектор Ради - доповідач не вчиняє дій і не ухвалює рішень у відповідній справі.
8-1.5. Заява про відвід (самовідвід) дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, заявлена (подана) на стадії попередньої перевірки дисциплінарної скарги, розглядається керівником служби дисциплінарних інспекторів Ради, на стадії підготовки до розгляду та розгляду дисциплінарної справи - Дисциплінарною палатою на найближчому засіданні після її отримання. Дисциплінарний інспектор Ради - доповідач, якому заявлено відвід, має право на будь-якій стадії надати пояснення щодо відводу (самовідводу).
8-1.6. Керівник служби дисциплінарних інспекторів Ради протягом двох робочих днів після отримання заяви про відвід (самовідвід) приймає відповідне рішення, про що повідомляє заявника.
Якщо за результатами розгляду заяви про відвід (самовідвід) дисциплінарного інспектора Ради керівник служби дисциплінарних інспекторів Ради встановить наявність конфлікту інтересів, то він ухвалює рішення шляхом видання розпорядження, а матеріали дисциплінарного провадження, щодо яких задоволено відвід (самовідвід) дисциплінарного інспектора Ради, підлягають повторному автоматизованому розподілу між закріпленими за цією Дисциплінарною палатою дисциплінарними інспекторами Ради.
Якщо за результатами розгляду заяви про відвід (самовідвід) дисциплінарного інспектора Ради - доповідача керівник служби дисциплінарних інспекторів Ради встановить відсутність конфлікту інтересів, то він ухвалює рішення шляхом видання розпорядження про відмову в задоволенні заяви.
8-1.7. Головуючий на засіданні Дисциплінарної палати ознайомлює із заявою про відвід дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, якому заявлено відвід.
Із заявою про відвід (самовідвід) ознайомлюються члени Дисциплінарної палати, які беруть участь у засіданні.
Заява про відвід (самовідвід) у засіданні не оголошується.
Особа, яка подала заяву про відвід, має право надати пояснення по суті заяви. Час надання пояснень щодо заявленого відводу становить не більше 3 хвилин.
За відсутності особи, яка подала заяву про відвід, головуючий стисло повідомляє про підстави відводу.
8-1.8. Рішення про відвід (самовідвід) дисциплінарного інспектора Ради - доповідача ухвалюється більшістю членів Дисциплінарної палати, які беруть участь у засіданні.
Якщо під час ухвалення рішення про відвід (самовідвід) голоси членів Дисциплінарної палати, які беруть участь у засіданні, розділилися порівну, головуючий на засіданні або секретар передає заяву про відвід (самовідвід) на розгляд Ради.
8-1.9. У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) дисциплінарному інспектору Ради - доповідачу дисциплінарна справа підлягає повторному автоматизованому розподілу між закріпленими за цією Дисциплінарною палатою дисциплінарними інспекторами Ради.
Якщо Дисциплінарна палата відхиляє відвід (самовідвід), дисциплінарний інспектор Ради - доповідач продовжує розгляд дисциплінарної справи.".
4. Абзац другий пункту 9.1 глави 9 розділу II викласти в такій редакції:
"Для надання пояснень по суті питання кожному учаснику надається не більше 20 хвилин.".
5. У главі 10 розділу II:
1) пункт 10.1 викласти в такій редакції:
"10.1. Результатом розгляду питань діяльності Ради та її органів, віднесених Законом до їх компетенції, є рішення, які ухвалюють у таких формах:
а) рішення;
б) ухвала;
в) протокольна ухвала.
Розгляд справи (питання порядку денного) закінчується ухваленням рішення (постановленням ухвали).
Ухвали про відкриття, зупинення, поновлення розгляду, залишення без розгляду та повернення, об’єднання, а також в інших випадках, визначених Регламентом, оформлюються постановленням окремого документа.
Із процедурних питань, зокрема про відкладення розгляду справи (питання порядку денного), відмову в зупиненні розгляду, оголошення перерви в розгляді, постановляється протокольна ухвала.";
2) абзац шостий пункту 10.4 виключити.
У зв’язку із цим абзаци сьомий - дев’ятий пункту 10.4 вважати відповідно абзацами шостим - восьмим;
3) в абзаці сьомому пункту 10.4 слово та цифру "додатком 7" замінити словом та цифрою "додатком 6";
4) пункт 10.6 викласти в такій редакції:
"10.6. Проєкт рішення (ухвали) готує член Ради чи дисциплінарний інспектор Ради, які автоматизованою системою розподілу справ визначені доповідачами у справі з відповідного питання.
Якщо Рада не погодиться з висновком, пропозицією члена Ради - доповідача, проєктом рішення (ухвали) та ухвалить інше рішення, за дорученням головуючого на засіданні таке рішення (ухвалу) виготовляє член Ради, який голосував за його ухвалення.
Якщо Рада не погодиться з висновком, пропозицією дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, проєктом рішення (ухвали) та ухвалить інше рішення, таке рішення (ухвалу) виготовляє член Ради - доповідач або за дорученням головуючого на засіданні - член Ради, який голосував за його ухвалення.
Якщо Дисциплінарна палата не погодиться з висновком із пропозицією дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, проєктом рішення (ухвали) та ухвалить інше рішення, таке рішення (ухвалу) виготовляє за дорученням головуючого на засіданні - член Дисциплінарної палати, який голосував за його ухвалення.
У разі ухвалення Дисциплінарною палатою рішення за результатами розгляду пропозиції члена Дисциплінарної палати, поданої на підставі висновку дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, таке рішення виготовляє дисциплінарний інспектор Ради - доповідач.
Проєкт ухвали про залишення скарги без розгляду та повернення її скаржнику за результатами розгляду Дисциплінарною палатою питання щодо підтвердження скарги готує дисциплінарний інспектор Ради - доповідач.";
5) главу 10 після пункту 10.9 доповнити пунктом 10.10 такого змісту:
"10.10. Ухвала дисциплінарного інспектора Ради про продовження строку попередньої перевірки дисциплінарної скарги оприлюднюється на офіційному вебсайті Ради.
Копії відповідної ухвали скаржнику/заявнику або його представнику та судді не надсилаються.".
У зв’язку із цим пункт 10.10 вважати пунктом 10.11.
6. У главі 13 розділу II:
1) змінити порядковий номер пункту 13.14-1на 13.15.
У зв’язку із цим пункти 13.15-13.44 вважати відповідно пунктами 13.16-13.45;
2) пункт 13.3 після абзацу другого доповнити абзацом третім такого змісту:
"У разі подання адвокатом в інтересах фізичної чи юридичної особи дисциплінарної скарги в електронній формі, підписаної кваліфікованим електронним підписом, додаткового накладення на ордер окремого власноручного чи кваліфікованого електронного підпису не вимагається.".
У зв’язку із цим абзаци третій, четвертий пункту 13.3 вважати відповідно абзацами четвертим, п’ятим;
3) пункт 13.6 виключити.
У зв’язку із цим пункти 13.7-13.45 вважати відповідно пунктами 13.6-13.44;
4) пункт 13.7 викласти в такій редакції:
"13.7. Попередня перевірка дисциплінарної скарги здійснюється у строки, передбачені статтею 42 Закону.
За відсутності підстав для залишення без розгляду та повернення дисциплінарної скарги протягом тридцяти днів із дня отримання такої скарги дисциплінарний інспектор Ради - доповідач готує матеріали та висновок із пропозицією про відкриття або про відмову у відкритті дисциплінарної справи.
У разі обґрунтованої потреби в додатковій перевірці дисциплінарної скарги дисциплінарний інспектор Ради - доповідач може продовжити строк попередньої перевірки дисциплінарної скарги не більше ніж на 15 днів шляхом постановлення ухвали.
Попередня перевірка дисциплінарних скарг, які надійшли до набрання чинності Законом України від 6 вересня 2023 року № 3378-IX "Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та деяких законів України щодо зміни статусу та порядку формування служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя", здійснюється в розумні строки, але не довше ніж протягом шести місяців із дня отримання такої скарги дисциплінарним інспектором Ради - доповідачем, визначеним автоматизованою системою розподілу справ для її попередньої перевірки.";
5) главу 13 після пункту 13.7 доповнити пунктом 13.8 такого змісту:
"13.8. Для розгляду Дисциплінарною палатою висновків із пропозиціями дисциплінарного інспектора Ради - доповідача упродовж дисциплінарного провадження щодо судді на стадіях попередньої перевірки дисциплінарної скарги, розгляду дисциплінарної справи автоматизованою системою розподілу справ визначається член цієї Дисциплінарної палати - доповідач.
Член Дисциплінарної палати - доповідач, визначений для розгляду Дисциплінарною палатою висновку із пропозицією дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, що надійшов уперше за час здійснення Дисциплінарною палатою дисциплінарного провадження щодо судді, визначається для розгляду усіх подальших висновків із пропозиціями дисциплінарного інспектора Ради - доповідача в межах цього провадження та є незмінним.".
У зв’язку із цим пункти 13.8-13.44 вважати відповідно пунктами 13.9-13.45;
6) пункт 13.9 після слів "статті 44 Закону," доповнити словами "дисциплінарний інспектор Ради -";
7) пункт 13.10 викласти в такій редакції:
"13.10. За наявності підстав для залишення без розгляду та повернення дисциплінарної скарги, визначених пунктами 2, 3, 6 частини першої статті 44 Закону, та підстав для відмови у відкритті дисциплінарної справи, передбачених частиною першою статті 45 Закону, чи за відсутності таких підстав дисциплінарний інспектор Ради - доповідач готує висновок із відповідною пропозицією про залишення без розгляду та повернення скарги скаржнику, відмову у відкритті або відкриття дисциплінарної справи, який разом із дисциплінарною скаргою та зібраними під час попередньої перевірки матеріалами передає на розгляд Дисциплінарної палати, за якою він закріплений. За результатами розгляду Дисциплінарна палата ухвалює відповідне рішення.
Питання про залишення дисциплінарної скарги без розгляду та повернення скаржнику, про відкриття або про відмову у відкритті дисциплінарної справи розглядається Дисциплінарною палатою без участі дисциплінарного інспектора Ради - доповідача.
За наполяганням хоча б одного із членів палати Дисциплінарна палата може запросити дисциплінарного інспектора Ради - доповідача в засідання для надання пояснень.";
8) пункт 13.12 викласти в такій редакції:
"13.12. Головуючий на засіданні Дисциплінарної палати оголошує пропозиції, викладені у висновках дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, про залишення без розгляду та повернення дисциплінарної скарги на підставі пунктів 2, 3, 6 частини першої статті 44 та про відмову у відкритті дисциплінарної справи на підставі частини першої статті 45 Закону чи про відкриття дисциплінарної справи.
Член Дисциплінарної палати, який не погоджується із пропозицією, викладеною у висновку дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, може внести на розгляд Дисциплінарної палати іншу пропозицію.
У разі непідтримання Дисциплінарною палатою пропозиції дисциплінарного інспектора Ради - доповідача та відсутності підтриманих інших пропозицій цей висновок разом із матеріалами повертається дисциплінарному інспектору Ради для підготовки іншого висновку.";
9) пункт 13.13 викласти в такій редакції:
"13.13. За наявності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 6 частини першої статті 44 Закону, Дисциплінарна палата постановляє ухвалу про залишення скарги без розгляду та її повернення, яка не підлягає оскарженню.
За наявності підстав, передбачених частиною першою статті 45 Закону, Дисциплінарна палата постановляє ухвалу про відмову у відкритті дисциплінарної справи, яка не підлягає оскарженню.
Ухвала Дисциплінарної палати викладається в письмовій формі, підписується членами Дисциплінарної палати, які брали участь у її постановленні.
Ухвала про залишення скарги без розгляду та її повернення, ухвала про відмову у відкритті дисциплінарної справи може містити рішення Дисциплінарної палати стосовно кількох висновків дисциплінарних інспекторів Ради - доповідачів. Такі висновки в електронному вигляді публікуються разом із відповідними ухвалами на офіційному вебсайті Ради.
Проєкти ухвал Дисциплінарної палати про залишення скарги без розгляду та її повернення, про відмову у відкритті дисциплінарної справи, які містять рішення Дисциплінарної палати стосовно кількох висновків дисциплінарних інспекторів Ради - доповідачів, готує дисциплінарний інспектор Ради, визначений керівником служби дисциплінарних інспекторів Ради.
В ухвалі щодо кожного висновку зазначаються: найменування заявника та реєстраційний номер скарги; прізвище, ім’я, по батькові судді; назва суду, в якому працює суддя; підстава залишення без розгляду та повернення скарги згідно з пунктами 2, 3, 6 частини першої статті 44 Закону або підстава для відмови у відкритті дисциплінарної справи згідно із частиною першою статті 45 Закону.
Ухвала про відмову у відкритті дисциплінарної справи не пізніше ніж через три дні з дня її постановлення надсилається судді, щодо якого подано дисциплінарну скаргу, та особі, яка подала дисциплінарну скаргу.";
10) в абзаці другому пункту 13.14 слово "постановлення" замінити словом "оприлюднення";
11) пункт 13.15 викласти в такій редакції:
"13.15. Якщо під час розгляду пропозиції дисциплінарного інспектора Ради - доповідача щодо відкриття або відмови у відкритті дисциплінарної справи Дисциплінарна палата дійшла висновку про наявність підстав, передбачених частиною першою статті 44 Закону, для залишення дисциплінарної скарги без розгляду та повернення скаржнику, така скарга залишається без розгляду та повертається скаржнику ухвалою Дисциплінарної палати, копія якої надсилається скаржнику.";
12) пункт 13.17 викласти в такій редакції:
"13.17. Якщо підстави, передбачені частиною першою статті 44 і частиною першою статті 45 Закону, були встановлені після відкриття дисциплінарної справи, таке дисциплінарне провадження закривається, про що Дисциплінарна палата постановляє ухвалу.";
13) пункт 13.18 викласти в такій редакції:
"13.18. У разі виникнення сумнівів щодо існування або достовірності підпису особи скаржника дисциплінарний інспектор Ради - доповідач складає висновок із пропозицією запросити таку особу в засідання для підтвердження скарги, який передає на розгляд Дисциплінарної палати, за якою він закріплений.
Скаржник може підтвердити чи спростувати існування або достовірність свого підпису на засіданні Дисциплінарної палати. Скаржник може взяти участь у засіданні Дисциплінарної палати особисто або в режимі відеоконференції.
Скаржник може підтвердити чи спростувати існування або достовірність свого підпису шляхом надання Дисциплінарній палаті письмового підтвердження чи спростування існування або достовірності свого підпису. Письмове підтвердження чи спростування існування або достовірності підпису скаржника вважається належним за умови підписання кваліфікованим електронним підписом або засвідчення справжності підпису в порядку статті 78 Закону України "Про нотаріат".
Якщо скаржник підтвердить, що не підписував скаргу, Дисциплінарна палата виносить протокольну ухвалу про непідтвердження підпису, на підставі якої дисциплінарний інспектор Ради - доповідач виносить ухвалу про залишення дисциплінарної скарги без розгляду та повернення її скаржнику.";
14) пункт 13.20 викласти в такій редакції:
"13.20. Дисциплінарна палата протягом тридцяти днів із дня отримання висновку дисциплінарного інспектора Ради - доповідача із пропозицією про відкриття дисциплінарної справи розглядає такий висновок та додані до нього матеріали без виклику судді та особи, яка подала дисциплінарну скаргу, і за результатами розгляду постановляє ухвалу про відкриття або про відмову у відкритті дисциплінарної справи.

................
Перейти до повного тексту