10.12.2012 № 988 |
Міністр | Ю. Бойко |
Розробка методичних рекомендацій для аналізу та співставлення енергоефективних технологій та проектів | Інститут загальної енергетики НАН України | 2012 - 2013 | 439,0 | 120,0 | Рішення секції "Електроенергетика" НТР Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.04.2012 | Розроблення методичних рекомендацій та обрахування доцільності й обсягів впровадження енергоефективних технологій і проектів у галузях ПЕК. Буде надано методичні положення з комплексної оцінки ефективності впровадження енергетичних технологій і проектів, оцінено їх ефективність за методом повних енергетичних витрат і еколого-економічної оцінки та обґрунтовано обсяги їх впровадження за критеріями комплексної оцінки |
Директива 2003/54/ЕС : досвід реалізації в країнах ЄС в рамках процесу формування єдиного ринку електроенергії та перспективи збільшення експорту електроенергії до ЄС, що відкривається для України в контексті членства в Договорі Енергетичного Співтовариства |
Дипломатична академія України при Міністерстві закордонних справ України | 2012 | 145,0 | 145,0 | Рішення секції "Електроенергетика" НТР Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.04.2012 | Буде вивченого досвід реалізації в країнах ЄС процесу формування єдиного ринку електроенергії та визначено перспективи збільшення експорту електроенергії до ЄС, що відкривається для України в контексті членства в Договорі Енергетичного Співтовариства" |
Розроблення методики врахування природного урану в загальному балансі виробництва і споживання первинних енергоресурсів України | Концерн Південруда" | 2012 | 170,0 | 170,0 |
Указ Президента України від 27.08.2009 № 681/2009 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 5 червня 2009 року "Про розвиток ринків паливно-енергетичних ресурсів в рамках реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року". Рішення секції "Ядерно-енергетичний комплекс" НТР Міненерговугілля від 28.02.2012 р. |
Розроблення методики врахування природного урану в загальному балансі виробництва і споживання первинних енергоресурсів України. Використання методики передбачається під час складання балансу енергоресурсів |
Розробка проекту Концепції поводження з відпрацьованим ядерним паливом ВВЕР-1000 і продуктами його переробки, що повертаються в Україну | ДП "Державний науково-інженерний центр систем контролю та аварійного реагування" | 2012 - 2013 | 292,93 | 160,0 |
Контракт № 45 від 30.01.98 між ФДУП "Горно-хімічний комбінат" (Російська Федерація) і ДП "НАЕК "Енергоатом" на технологічне зберігання і переробку відпрацьованого ядерного палива реакторів ВВЕР-1000 українських АЕС. Закон України "Про загальнодержавну цільову екологічну програму поводження з радіоактивними відходами" |
В кінцевому варіанті метою роботи є розробка Концепції поводження з відпрацьованим ядерним паливом ВВЕР-1000 і продуктами його переробки, що повертаються в Україну. Результатом роботи буде документ Міненерговугілля, який визначить концептуальне рішення щодо поводження з ВТВЗ ВВЕР-1000, вивезеними з України в Росію для переробки. У СРСР для ВЯП реакторів типу ВВЕР був прийнятий замкнутий паливний цикл, тобто передбачалася переробка ВЯП. Для ВТВЗ ВВЕР-440 переробка реалізована на ВО "МАЯК". Для ВТВЗ ВВЕР-1000 на даний момент реалізується тільки тимчасове зберігання на Красноярському ГХК. Переробка планується в майбутньому, не раніше 2020 року. На даний час стосовно ВТВЗ ВВЕР-1000 Україна прийняла стратегію - "відкладене рішення". Однак істотна кількість ВЯП ВВЕР-1000 вже вивезена або буде вивезена (до введення в експлуатацію ЦСВЯП в Україні) у РФ для наступної переробки. Натомість, раціональність переробки цих ВТВЗ викликає певні сумніви та істотно залежить від параметрів технології і умов повернення в Україну продуктів переробки |
Розробка проекту Державної цільової екологічної програми приведення в безпечний стан уранових об'єктів, розташованих в Україні | ТОВ "Центр моніторингових досліджень і природоохоронних технологій" | 2012 - 2013 | 290,0 | 220,0 |
Закон України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" , ст. 4, 7 Закон України "Про видобування і переробку уранових руд" Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища" , ст. 21, 22, 54 Закон України "Про ратифікацію Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля" , ст. 3, 5 |
Метою виконання роботи є розроблення проекту Державної цільової екологічної програми приведення в безпечний стан уранових об'єктів, розташованих в Україні. Питання реабілітації територій уранових виробництв, що здійснювали діяльність за часів "холодної" війни є надзвичайно актуальним та водночас складним науковмістовним та коштовним питанням. Останнім часом світова практика виконання реабілітаційних робіт обговорюється та удосконалюється завдяки майданчикам МАГАТЕ, Європейської комісії, НАТО. Світовою спільнотою узагальнюються підходи, вимоги та ключові особливості заходів з реабілітації. Основними елементами зазначеної практики є окремі постулати, які не враховані при підготовці та затвердженні чинної державної цільової екологічної програми приведення в екологічно безпечний стан об'єктів колишнього ВО "ПХЗ", строк дії якої спливає в 2014 році. Зокрема, нова програма має базуватися на: 1) визначеності вимог до кінцевого стану об'єктів; 2) визначеності статусу територій, на яких розташовані об'єкти; 3) визначеності спеціального статусу суб'єкта, який відповідає за стан та поводження з об'єктами; 4) довгостроковості заходів з моніторингу стану об'єктів; 5) періодичності та обов'язковості оцінки впливу об'єктів на навколишнє природне середовище; 6) раціональному співвідношенні вартості застосування певних технічних рішень та потенційного соціально-економічного ефекту; 7) визначеності та достатності заходів щодо фізичного захисту об'єктів. Нова програма має охоплювати всі об'єкти уранового виробництва, включаючи об'єкти, що на сьогодні знаходяться в експлуатації. Прийняттю програми має передувати прийняття Концепції Державної програми, проект якої також має бути розроблений в межах виконання роботи. Проекти Концепції та Програми мають містити заходи із забезпечення фінансування, необхідного для виконання завдань Програми |