1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
09.06.2021 № 955
Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП
Відповідно до законів України "Про ринок електричної енергії" та "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Зміни), що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, крім абзаців третього-шостого пункту 1 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 2 Змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 01 січня 2022 року.
Голова НКРЕКП В. Тарасюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання
у сферах енергетики
та комунальних послуг
09.06.2021 № 955
ЗМІНИ
до деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
1. У розділі III Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 310:
у главі 3.3:
підпункт 3 пункту 3.3.1 викласти в такій редакції:
"3) запланований для виконання впродовж наступних 5 календарних років перелік заходів із зазначенням необхідного обсягу інвестицій та строків виконання з нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення елементів системи розподілу, сформований:
пооб’єктно для рівня напруги 20 кВ та вище;
узагальнено із прив’язкою до відповідних районів для рівня напруги нижче 20 кВ на прогнозний п’ятирічний період, а також пооб’єктно для першого року прогнозного періоду;";
пункт 3.3.4 доповнити новим підпунктом такого змісту:
"5) розрахункові схеми нормальних, аварійних, ремонтно-аварійних режимів роботи електричної мережі для таких характерних режимів:
максимуму навантаження під час зимового періоду;
мінімуму навантаження під час зимового періоду;
денного зниження навантаження під час зимового періоду;
максимуму навантаження під час літнього періоду;
мінімуму навантаження під час літнього періоду;
денного зниження навантаження під час літнього періоду.";
підпункт 2 пункту 3.5.2 глави 3.5 після слова "навантаження" доповнити словами "та денного зниження навантаження".
2. Унести до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 04 вересня 2018 року № 955, такі зміни:
1) у главі 1:
у пункті 1.2:
абзац другий після слова "періоду" доповнити абревіатурою "ІП";
після абзацу другого доповнити новим абзацом третім такого змісту:
"захід ІП - запланована до виконання закупівля товарів, робіт або послуг протягом прогнозного періоду ІП (календарний рік), що пов’язана з провадженням ліцензіатом господарської діяльності з розподілу електричної енергії;".
У зв’язку з цим абзаци третій-сьомий вважати відповідно абзацами четвертим-восьмим;
після абзацу п’ятого доповнити новим абзацом шостим такого змісту:
"перехідний захід ІП - запланована до виконання закупівля товарів, робіт або послуг протягом двох або більше років, що пов’язана з провадженням ліцензіатом господарської діяльності з розподілу електричної енергії;".
У зв’язку з цим абзаци шостий-восьмий вважати відповідно абзацами сьомим-дев’ятим;
абзац восьмий замінити двома новими абзацами такого змісту:
"прогнозний період ПРСР - п’ятирічний період, протягом якого ліцензіат планує розвиток системи розподілу";
прогнозний період інвестиційної програми (далі - прогнозний період) - період, протягом якого ліцензіат зобов’язаний виконати заходи ІП (як правило, перший календарний рік прогнозного періоду ПРСР).".
У зв’язку з цим абзац дев’ятий вважати абзацом десятим;
абзац другий пункту 1.5 виключити;
2) у главі 2:
пункт 2.1 доповнити словами, знаком та цифрою "за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку";
пункт 2.2 замінити шістьма новими пунктами такого змісту:
"2.2. ПРСР має містити, зокрема:
1) інформацію по обладнанню ліцензіата щодо показників SAIDI на початок базового періоду з урахуванням даних форми звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна) "Звіт щодо показників надійності електропостачання", затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374, відсортовану за показником SAIDI від найвищого до найнижчого, з визначенням переліку заходів для виконання цільового завдання щодо досягнення показника SAIDI у першому році прогнозного періоду ПРСР, розрахованого відповідно до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 15 жовтня 2018 року № 1175;
2) запланований для виконання впродовж прогнозного періоду ПРСР перелік заходів з урахуванням інформації, визначеної в підпункті 1 цього пункту;
3) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу ПРСР, яка, у тому, числі повинна містити:
мету, обґрунтування необхідності та доцільності виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді ПРСР;
посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);
інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проектно-кошторисну документацію (за наявності);
інформацію щодо проведення експертизи проектно-кошторисної документації (за наявності);
інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів (обсягів) виконання, що заплановані до виконання у прогнозному періоді ПРСР (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи (обсяги) виконання за роками із урахуванням фактичного виконання).
2.3. Інформація в ПРСР та звіті щодо його виконання, яка викладена у числовому форматі, зазначається з точністю до двох знаків після коми, а якщо ціла частина числа дорівнює нулю - з точністю до двох значущих цифр після коми.
2.4. До ПРСР (як правило, для заходів першого року прогнозного періоду ПРСР) додаються відповідні обґрунтовувальні матеріали, що, зокрема, можуть містити акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, протоколи замірів (акти, відомості тощо), проектну документацію.
2.5. З метою обґрунтування запланованих витрат ліцензіата на прогнозний період, які спрямовуються на нове будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення та інший розвиток основних фондів, активів ліцензіата, до НКРЕКП подається ІП за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку, що має передбачати першочергове виконання перехідних заходів з попередніх періодів.
Кількість перехідних заходів у складі ІП може бути, як правило, не більше трьох, за виключенням заходів, виконання яких протягом прогнозного періоду неможливо через режимні обмеження.
2.6. Неподання ліцензіатом ПРСР та/або ІП відповідно до вимог нормативно-правових актів розглядається як порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470.
2.7. Джерела фінансування ІП формуються ліцензіатом з таких статей:
амортизація;
прибуток на виробничі інвестиції або прибуток (обов’язкові реінвестиції);
запланований обсяг надходжень за перетоки реактивної електричної енергії;
частина від запланованого на прогнозний період обсягу прибутку, пов’язаного зі зменшенням фактичних технологічних витрат електричної енергії (для ліцензіатів, до яких застосовується методологія тарифоутворення "витрати +"), що виникають при її розподілі електричними мережами, порівняно з прогнозованими, розрахованого за фактичним балансом електричної енергії попереднього періоду та прогнозною ціною закупівлі технологічних витрат електричної енергії у прогнозному періоді. Фактичний баланс електричної енергії попереднього періоду розраховується відповідно до фактичних даних, наданих у формі звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна) "Звітні дані про обсяги розподілу електричної енергії та технологічні витрати електричної енергії за 1 та 2 класами напруги", затвердженої постановою НКРЕКП від 20 грудня 2019 року № 2897, за друге півріччя року, який передує базовому та перше півріччя базового року (далі - дохід від небалансу ТВЕ).
Додатковими джерелами фінансування ІП можуть бути: прибуток (додаткові реінвестиції), плата за приєднання, залучені кошти (кредити, фінансова допомога), кошти, отримані від здійснення діяльності, пов'язаної та не пов'язаної з розподілом електричної енергії, дохід від небалансу ТВЕ та інші джерела відповідно до вимог чинного законодавства.".
У зв’язку з цим пункти 2.3-2.15 вважати відповідно пунктами 2.8-2.20;
після пункту 2.14 доповнити двома новими пунктами 2.15 та 2.16 такого змісту:
"2.15. Заходи з проектування нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення електричних мереж 0,38 - 20 кВ мають включатися до складу заходів ІП зі строком виконання I-III квартали прогнозного періоду та виконуватись відповідно до зазначених термінів.
2.16. Заходи зі створення трансформаторної потужності рівня напруги 10(6)/0,4 кВ для реалізації стандартних приєднань (якщо ця потужність не є складовою лінійної частини окремого приєднання) можуть включатися до ІП та виконуються згідно з вимогами цього Порядку незалежно від джерел фінансування відповідних заходів.".
У зв’язку з цим пункти 2.15-2.20 вважати відповідно пунктами 2.17-2.22;
пункт 2.19 доповнити новим абзацом такого змісту:
"програми модернізації вузлів обліку електричної енергії по точках комерційного обліку всіх типів, по яких оператор системи розподілу є стороною, відповідальною за точку комерційного обліку.";
пункти 2.20 та 2.21 викласти в такій редакції:
"2.20. Технічні завдання на впровадження та модернізацію автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії України, а також програми модернізації вузлів обліку електричної енергії по точках комерційного обліку всіх типів, по яких оператор системи розподілу є стороною, відповідальною за точку комерційного обліку, мають бути погоджені оператором системи передачі (в ролі Адміністратора комерційного обліку).
2.21. На титульній сторінці всіх примірників схваленої ІП зазначаються реквізити:
документа(ів), яким(и) ІП затверджена відповідно до статуту ліцензіата;
висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, щодо пріоритетності технічних рішень для розвитку систем розподілу, передбачених проектом ІП;
постанови НКРЕКП, якою схвалено ІП.
Зазначені відмітки підписуються керівником ліцензіата або уповноваженою ним особою та скріплюються печаткою ліцензіата (за наявності).
Сторінки ІП повинні бути прошиті, прошнуровані, пронумеровані та скріплені підписом керівника ліцензіата або уповноваженої ним особи та скріплені печаткою ліцензіата (за наявності).";
3) у главі 3:
пункт 3.3 викласти в такій редакції:

................
Перейти до повного тексту