- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України
З метою забезпечення безпеки та фінансової стабільності банківської системи, захисту інтересів вкладників і кредиторів, керуючись
статтями 6,
7,
15,
42,
55,
56 Закону України "Про Національний банк України", Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
"4. Протягом строку дії кредитних договорів, укладених відповідно до нормативно-правових актів Національного банку України з питань надання кредитів для підтримки ліквідності банків під програми фінансового оздоровлення, Департаменту інспекційних перевірок банків (Лебединець Т.Л.) забезпечити/Департаменту супроводження кредитів (Лойченко Т.Ю.) ініціювати проведення не рідше одного разу на шість місяців інспекційних перевірок щодо виконання банками програми фінансового оздоровлення, використання кредитних коштів, дотримання умов кредитних договорів, установлених обмежень та вимог, достатності та якості майна, що є забезпеченням виконання зобов'язань за кредитним договором (крім перевірок нерухомого майна, яке перевіряється не рідше одного разу на рік), наданого банками Національному банку України, відображення майна, що є забезпеченням виконання зобов'язань за кредитним договором, у бухгалтерському обліку".
3. Банк, що втратив статус перехідного банку, який був створений відповідно до абзацу другого частини шістнадцятої
статті 42 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", зобов'язаний подати до Національного банку України клопотання про зміну умов кредитних договорів відповідно до
Положення № 327 для укладення нового кредитного договору (на всю суму заборгованості на заміну раніше укладених із Національним банком України кредитних договорів) і нового договору застави/іпотеки (щодо раніше наданого Національному банку України майна в забезпеченням виконання зобов'язань за кредитним договором).
У разі невідповідності майна, що є забезпеченням виконання зобов'язань за кредитними договорами, вимогам
Положення № 327, банк протягом шести місяців після втрати статусу перехідного банку має надати майно, що відповідає вимогам Положення № 327.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
пункт 3 постанови Правління Національного банку України від 05 лютого 2015 року
№ 84 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України";
пункт 2 постанови Правління Національного банку України від 05 березня 2015 року
№ 163 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України";
пункт 2 постанови Правління Національного банку України від 10 березня 2015 року
№ 171 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України";
пункт 2 постанови Правління Національного банку України від 15 квітня 2015 року
№ 259 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України".
5. Департаменту методології (Іваненко Н.В.) довести зміст цієї постанови до відома банків України для використання в роботі.
6. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови Національного банку України Писарука О.В.
7. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
18.11.2015 № 794
ЗМІНИ
до Положення про надання Національним банком України стабілізаційних кредитів банкам України
1. У главі 1:
1) у пункті 1.3 слово "можливостей" замінити словом "параметрів";
2) пункт 1.4 викласти в такій редакції:
"1.4. Національний банк має право приймати рішення щодо взяття в забезпечення виконання зобов'язань за стабілізаційним кредитом одного або кількох видів майна";
3) у підпункті 9 пункту 1.7 слова "надання кредитів без забезпечення" замінити словами "укладання кредитних договорів, забезпечення виконання зобов'язань за якими не є прийнятним"-1;
__________
-1Прийнятним забезпеченням виконання зобов'язань за кредитним договором є майно, що визначене та відповідає вимогам нормативно-правового акта Національного банку з питань формування та використання банками України резервів для відшкодування можливих втрат за активними банківськими операціями.
4) пункт 1.10 викласти в такій редакції:
"1.10. Національний банк розпорядчим актом установлює технічний порядок, який визначає порядок взаємодії Національного банку і банків під час надання стабілізаційного кредиту, зміни умов кредитного договору, контролю за виконанням умов кредитного договору і договору застави/іпотеки".
2. Главу 2 викласти в такій редакції:
"2. Забезпечення виконання зобов'язань за стабілізаційним кредитом
2.1. Національний банк надає стабілізаційний кредит чи змінює умови кредитного договору під заставу/іпотеку майна, гарантію, перелік, вимоги та порядок урахування яких визначені в додатку 1 до цього Положення.
Національний банк приймає в заставу/іпотеку майно, визначене в пунктах 12 - 15 додатка 1 до цього Положення, за вищим коригуючим коефіцієнтом за умови укладення договору фінансової поруки з власником істотної участі в банку/контролером (за його згодою) на суму кредиту та процентів за три місяці користування ним.
2.2. Національний банк приймає в заставу/іпотеку майно, визначене в пунктах 10, 12 - 15 додатка 1 до цього Положення, за вартістю, визначеною за результатами оцінки, проведеної відповідно до вимог законодавства України незалежним суб'єктом оціночної діяльності, який відповідає встановленим Національним банком критеріям, установленим у пункті 2.4 глави 2 цього Положення.
2.3. Банк, який має намір звернутися до Національного банку з клопотанням про отримання кредиту або зміну умов кредитного договору в частині продовження строку користування кредитом/заміни предмета застави/іпотеки за кредитним договором, та надати в заставу/іпотеку за кредитним договором майно, визначене в пунктах 10, 12 - 15 додатка 1 до цього Положення, ініціює до подання документів, визначених у пункті 3.1 глави 3 цього Положення, перед Національним банком укладення тристороннього договору на проведення незалежної оцінки майна між банком, суб'єктом оціночної діяльності та Національним банком.
2.4. Суб'єкт оціночної діяльності (далі - СОД) має відповідати таким критеріям:
1) інформація про СОД включена до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності (далі - Державний реєстр);
2) СОД має чинний сертифікат за напрямами оцінки майна, щодо яких дозволена практична діяльність з оцінки майнових прав за кредитними договорами/нерухомого майна/єдиних (цілісних) майнових комплексів (разом з корпоративними правами);
3) досвід практичної діяльності СОД на ринку України з оцінки майна не менше ніж п'ять років, з яких не менше ніж три роки за напрямами оцінки майна, передбаченого в підпункті 2 пункту 2.4 глави 2 цього Положення, з метою передавання його у заставу/іпотеку;
4) у штатному складі СОД є підрозділ оцінки або консультаційних послуг у сфері нерухомості та майнових прав;
5) у штатному складі СОД є не менше ніж чотири оцінювачі, які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів та включені до Державного реєстру. Такі оцінювачі повинні мати досвід практичної діяльності у штатному складі СОД не менше ніж півроку, а в оцінці майнових прав за кредитними договорами/нерухомого майна/єдиних (цілісних) майнових комплексів (разом з корпоративними правами) не менше ніж два роки до дня початку оцінки, з метою передавання їх у заставу/іпотеку;
6) у Державному реєстрі немає інформації про СОД та оцінювачів, які виконують оцінку, щодо:
порушень оцінювачами і СОД нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність;
рішень судів за фактами непрофесійної оцінки майна, що проведена оцінювачами або СОД;
фактів порушення оцінювачами або СОД обмежень щодо проведення оцінки майна, майнових прав, установлених законодавством України;
рецензій на звіти про оцінку майна, майнових прав (далі - звіт про оцінку майна), що класифікуються за такою ознакою: звіт про оцінку майна не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісним та (або) непрофесійним і не може бути використаний.
Таку інформацію Національний банк отримує від Фонду державного майна України за запитом.
2.5. СОД є таким, що не відповідає встановленим у пункті 2.4 глави 2 цього Положення критеріям, якщо Національний банк має рецензію/інформацію про рецензію на звіт про оцінку майна, що класифікується за такою ознакою: звіт про оцінку майна не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісним та (або) непрофесійним і не може бути використаний, або до Національного банку надійшла така рецензія/інформація про рецензію протягом/після отримання інформації з Державного реєстру про те, що немає рецензії на звіт про оцінку майна із зазначеною ознакою.
2.6. Звіт про оцінку майна має бути складений не раніше тримісячного строку до дня подання клопотання про надання стабілізаційного кредиту/зміну умов кредитного договору.
2.7. Національний банк протягом строку дії кредитного договору має право вимагати проведення нової оцінки вартості заставленого майна, визначеного в пунктах 10, 12 - 15 додатка 1 до цього Положення, з урахуванням вимог цього Положення.
2.8. СОД, який залучається для здійснення нової оцінки вартості/актуалізації оцінки заставленого майна та рецензування звітів про оцінку майна СОД, повинен відповідати критеріям, установленим у пункті 2.4 глави 2 цього Положення.
2.9. Майно, що надане для забезпечення виконання зобов'язань за кредитним договором банком або майновим поручителем, не повинно бути обтяжене іншими зобов'язаннями.
Національний банк здійснює перевірку майна, що пропонується банком для забезпечення виконання зобов'язань за кредитним договором, на предмет наявності/відсутності обтяжень у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
................Перейти до повного тексту