- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
митної служби
N 1513 від 22.12.2010 )
Про затвердження Порядку застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації
Відповідно до стандартних правил 6.3 та 6.4
Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (зі змінами), Концепції створення, упровадження і розвитку системи аналізу та керування ризиками та Положення про систему аналізу й селекції факторів ризику при визначенні окремих форм митного контролю, затверджених наказом Держмитслужби України від 27.05.05
N 435, Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби України від 20.04.05
N 314 (зі змінами) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719, і з метою впорядкування практичного застосування системи аналізу та управління ризиками під час здійснення митного контролю та митного оформлення,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням
вантажної митної декларації (далі - Порядок), що додається.
2. Начальникам регіональних митниць, митниць:
2.1. Забезпечити виконання вимог Порядку.
2.2. Визначити перелік посадових осіб, уповноважених приймати рішення про потребу проведення додаткових митних процедур відповідно до п. 2.4 Порядку, із зазначенням переліку можливих додаткових митних процедур по кожній посадовій особі.
2.3. Визначити перелік посадових осіб, відповідальних за передання до Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту зворотної інформації про оцінку ризику за
ВМД, результати проведення митних процедур та причини незавершення митного оформлення відповідно до п. 3.1 Порядку.
2.4. Забезпечити, за наявності технічних можливостей, організацію доступу посадових осіб митного органу, до компетенції яких відноситься виконання митних процедур, до баз даних підрозділів митного оформлення ПІК "Інспектор-2006" та бази даних митного органу ПІК "Інспектор-2006".
3. Регіональній інформаційній митниці (Копосов С.А.) доопрацювати програмно-інформаційний комплекс "Інспектор-2006", у тому числі модуль автоматизованої системи аналізу та управління ризиками, для забезпечення реалізації вимог Порядку.
4. Установити, що цей наказ набирає чинності через 30 днів після підписання.
5. Загальну координацію дій, пов'язаних із виконанням цього наказу, покласти на начальника Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту Руденка О.В.
6. Начальникам структурних підрозділів Державної митної служби України повідомляти Департамент аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту про підготовку змін до нормативних актів, що регулюють здійснення митних процедур за напрямками діяльності, з метою внесення змін до Порядку в частині занесення результатів виконання митних процедур.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Пашка П.В.
Голова Державної митної служби України ПОГОДЖЕНО: Міністерство фінансів України | А.В.Макаренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
14.08.2009 N 756
ПОРЯДОК
застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено з метою:
практичної реалізації положень стандартних правил 6.3 та6.4
Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (зі змінами), Концепції створення, упровадження і розвитку системи аналізу та керування ризиками та Положення про систему аналізу й селекції факторів ризику при визначенні окремих форм митного контролю, затверджених наказом Держмитслужби від 27.05.05
N 435, Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05
N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719;
підвищення ефективності роботи митних органів під час митного контролю та митного оформлення за рахунок упровадження методів управління ризиками, у тому числі аналізу ризиків із використанням інформаційних технологій;
врегулювання порядку практичного застосування в митних органах автоматизованої системи аналізу та управління ризиками;
уніфікації окремих форм митного контролю для можливості їх автоматизованого використання і аналізу результативності їх застосування.
1.2. Цей Порядок визначає особливості дій посадових осіб підрозділів митного оформлення (далі - ПМО) регіональних митниць, митниць, які здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - посадові особи ПМО), та інших посадових осіб регіональних митниць, митниць під час застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (далі - АСАУР), що імплементована до програмно-інформаційного комплексу "Інспектор-2006" (далі - ПІК).
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, що визначені
Митним кодексом України, законами України, Концепцією створення, упровадження і розвитку системи аналізу та керування ризиками та Положенням про систему аналізу й селекції факторів ризику при визначенні окремих форм митного контролю, затвердженими наказом Держмитслужби від 27.05.05
N 435, Порядком розроблення профілів ризику, затвердженим наказом Держмитслужби від 14.08.09
N 753, Порядком здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженим наказом Держмитслужби від 20.04.05
N 314 (зі змінами) і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719.
1.4. Оцінка ризику за
вантажною митною декларацією (далі - ВМД) і формування переліку митних процедур за допомогою модуля АСАУР здійснюються після внесення електронної копії ВМД (далі - ЕК ВМД) до бази даних (далі - БД) ПМО митного органу.
1.5. Оцінка ризику за
ВМД за допомогою модуля АСАУР не звільняє посадових осіб ПМО від відповідальності за здійснення митного контролю товарів відповідно до вимог нормативно-правових актів.
2. Порядок дій посадових осіб ПМО та інших посадових осіб регіональних митниць, митниць під час застосування АСАУР
2.1. Після занесення ЕК
ВМД з допомогою ПІК до БД ПМО митного органу посадова особа ПМО переглядає сформований в електронному вигляді модулем АСАУР перелік митних процедур (далі - МП) згідно з Класифікатором окремих форм митного контролю, що наведений у додатку 1 до цього Порядку (далі - Класифікатор форм контролю).
2.2. У разі участі в митному контролі та митному оформленні інших посадових осіб ПМО чи посадових осіб інших підрозділів, ці посадові особи в обов'язковому порядку переглядають сформований перелік МП для визначення МП, виконання яких належить до їх компетенції.
За відсутності у підрозділів митного органу, до компетенції яких належить виконання окремих МП, можливості в постійному режимі переглядати сформовані переліки МП за ВМД, такі підрозділи службовою запискою інформують про це підрозділи митного оформлення (форма службової записки наведена у додатку 2 до цього Порядку). За наявності такої інформації, ПМО невідкладно повідомляє відповідні підрозділи (рекомендовано - засобами телефонного зв'язку) про кожний випадок формування переліку МП, який містить МП, виконання якої належить до компетенції посадових осіб відповідних підрозділів митного органу (крім випадків, коли відповідно до цього Порядку прийнято рішення не проводити таку МП або залучати до її проведення відповідних уповноважених посадових осіб ПМО) - для самостійного перегляду сформованого переліку МП цими підрозділами.
При цьому, якщо підрозділ митного органу, до компетенції якого належить виконання окремих МП, не має можливості налаштування доступу до БД ПМО митного органу ПІК, то підрозділ додатково зазначає про це у службовій записці до ПМО. Тоді ПМО повідомляє такий підрозділ про випадки формування переліку МП службовою запискою (за підписом посадової особи ПМО або керівництва ПМО), яку направляє засобами електронної пошти чи факсимільного зв'язку (форма службової записки наведена у додатку 3 до цього Порядку).
Підрозділи митного органу, до компетенції яких відноситься виконання МП, що можуть бути здійснені після завершення митного оформлення, анулювання вантажної митної декларації чи відмови в митному оформленні, регулярно (не рідше, ніж раз на тиждень) переглядають сформовані переліки МП з використанням доступу до БД митного органу ПІК (що містить інформацію з усіх БД ПМО митного органу). Положення абзаців другого та третього цього пункту до таких МП не застосовуються.
2.3. Перелік МП містить:
1) код та назву МП згідно з Класифікатором форм контролю;
2) вид МП (обов'язкова, обов'язкова за умови, у разі необхідності);
3) інструктивне повідомлення до МП (містить уточнення, вказівки чи пояснення, які стосуються застосування МП, за потреби - вказівку про товари чи інші умови, за яких застосування МП є обов'язковим).
Перелік МП може також містити лише інструктивне повідомлення, без зазначення МП згідно з Класифікатором форм контролю - для надання додаткової інформації посадовій особі ПМО. У такому разі в переліку МП використовуються позначення: для коду МП - "000", для назви МП - "Інформаційне повідомлення", для виду МП - "обов'язкова".
2.4. У межах компетенції відповідно до положень нормативних актів з питань митної справи, посадова особа ПМО та/або інша посадова особа митного органу, уповноважена наказом митного органу приймати відповідне рішення, додатково до МП, визначених за допомогою модуля АСАУР, може самостійно прийняти рішення про необхідність застосування додаткових МП (крім МП за кодами 123, 124, 213).
Таке рішення може бути прийняте в будь-який момент до завершення митного оформлення.
У цьому разі посадова особа митного органу, яка прийняла таке рішення, повинна занести за допомогою ПІК дані про додаткові МП (код МП, вид МП, інструктивне повідомлення до МП - з обов'язковим зазначенням товарів, до яких слід застосувати МП) до переліку МП.
2.5. Виконання МП, визначених за допомогою модуля АСАУР, та МП визначених додатково посадовою особою митного органу, здійснюється відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та митного оформлення товарів.
2.6. Визначені модулем АСАУР вказівки, що містяться в переліку МП, є обов'язковими до виконання, з урахуванням виду МП та інструктивного повідомлення до МП.
МП виду "обов'язкова" повинні бути здійснені в обов'язковому порядку, крім випадків, визначених пунктом 2.7 цього Порядку.
Рішення про необхідність виконання МП виду "обов'язкова за умови" посадова особа ПМО та/або інша посадова особа митного органу, яка виконує МП, приймає, керуючись інструктивним повідомленням до МП, що повинно містити вказівки щодо умов дії профілю ризику, за яких застосування МП є обов'язковим.
Рішення про необхідність виконання МП виду "у разі необхідності" посадова особа ПМО та/або інша посадова особа митного органу, яка виконує МП, приймає, керуючись інструктивним повідомленням до МП, що може містити вказівки чи рекомендації щодо виконання МП, а також вимогами відповідних нормативно-правових актів.
2.7. В окремих випадках для окремих МП, визначених згідно з Класифікатором результатів виконання митних процедур та Таблицею підтвердження результатів виконання митних процедур, що наведені відповідно у додатках 4, 5 до цього Порядку, за рішенням керівника митного органу, заступника керівника митного органу відповідно до компетенції, начальника митного поста або особи, що його заміщує, виконання МП виду "обов'язкова" може не здійснюватися, якщо її виконання неможливе (в залежності від виду чи характеристики товару, від наявності відповідних технічних засобів тощо) або недоцільне (очікуваний ефект від виконання МП не перевищує затрат ресурсів митних органів на виконання МП або виконання МП може привести до значної необґрунтованої затримки митного оформлення).
У такому разі слід протягом того ж дня інформувати листом про цей факт Департамент аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту (далі - ДАРУРА) (форма листа наведена у додатку 6 до цього Порядку) та занести з допомогою ПІК відповідні результати виконання МП.
2.8. У разі, якщо перелік МП сформовано для тимчасової, неповної декларації, то МП повинні бути здійснені відповідно до пунктів 2.6, 2.7 цього Порядку під час пред'явлення товарів до митного контролю.
У такому випадку обмеження щодо завершення митного оформлення, встановлені пунктом 2.12 цього Порядку, застосовуються лише до МП розділу 2 "Митний огляд" Класифікатора форм контролю та МП з метою перевірки правильності визначення митної вартості товарів (за кодом 122, 123, 124 згідно з Класифікатором форм контролю). До інших МП такі обмеження не застосовуються, митне оформлення тимчасової, неповної декларації може бути завершене до виконання МП, результати виконання таких МП слід зазначити при митному оформленні
ВМД, заповненої у звичайному порядку.
У разі, якщо перелік МП сформовано для періодичної, загальної декларації, то МП повинні бути здійснені відповідно до пунктів 2.6 2.7 цього Порядку під час пред'явлення товарів до митного контролю (у тому числі - після оформлення таких декларацій).
У такому випадку обмеження щодо завершення митного оформлення, встановлені пунктом 2.12 цього Порядку, застосовуються лише до МП з метою перевірки правильності визначення митної вартості товарів (за кодом 122, 123, 124 згідно з Класифікатором форм контролю). До інших МП такі обмеження не застосовуються, митне оформлення періодичної, загальної декларації може бути завершене до виконання МП, результати виконання таких МП слід зазначити при митному оформленні ВМД, заповненої у звичайному порядку.
2.9. Після проведення МП, визначених модулем АСАУР, та МП, визначених додатково посадовою особою митного органу, слід занести дані про результати проведення таких МП до БД ПМО митного органу (крім МП, які можуть бути здійснені після завершення митного оформлення, анулювання
вантажної митної декларації чи відмови в митному оформленні).
Такі дані заносить:
- посадова особа ПМО чи іншого підрозділу митного органу, яка здійснила МП;
- посадова особа ПМО - один із виконавців МП - для МП з розділу 2 "Митний огляд" Класифікатора форм контролю, виконання яких здійснюється кількома посадовими особами митного органу;
- посадова особа ПМО - для МП, виконання яких належить до компетенції посадових осіб іншого підрозділу митного органу, що не має можливості налаштування відповідного доступу до БД ПМО митного органу ПІК (про що ПМО було повідомлено відповідно до абзацу третього пункту 2.2 цього Порядку). При цьому посадова особа іншого підрозділу, яка здійснила МП, невідкладно повідомляє ПМО про результати виконання МП службовою запискою (за підписом посадової особи - виконавця МП або керівництва підрозділу), яку направляє засобами електронної пошти чи факсимільного зв'язку (форма службової записки наведена у додатку 7 до цього Порядку).
2.10. За кожною МП (крім МП, які можуть бути здійснені після завершення митного оформлення, анулювання вантажної митної декларації чи відмови в митному оформленні) необхідно вносити:
2.10.1. Результат виконання МП (графа модуля АСАУР "Результат виконання МП") згідно з Класифікатором результатів виконання митних процедур та Таблицею підтвердження результатів виконання митних процедур. При цьому для кожної МП може бути зазначено один результат із переліку, визначеного Таблицею підтвердження результатів виконання митних процедур. Для так званого "Інформаційного повідомлення", про яке зазначено у пункті 2.3 цього Порядку, слід зазначити результат за кодом "111" ("МП здійснено"), що буде підтверджувати ознайомлення посадової особи з цим інформаційним повідомленням.
2.10.2. Дату фактичного виконання МП (графа "Дата виконання МП") - у разі, якщо у графі "Результат виконання МП" зазначено, що МП виконано.
2.10.3. Прізвище, ініціали посадової особи, яка здійснила МП (графа "Інспектор") - у разі, якщо у графі "Результат виконання МП" зазначено, що МП виконано.
2.10.4. Додаткову інформацію про результати виконання МП, яку посадова особа вважає за доцільне повідомити (детальніше описати результат, вказати на проблемні питання при застосуванні МП тощо) (графа "Примітки") - зазначається, як правило, за потреби, однак заповнення цієї графи може бути визначено обов'язковим згідно з Класифікатором результатів виконання митних процедур та Таблицею підтвердження результатів виконання митних процедур.
2.10.5. Інформацію про посадову особу, підрозділ чи орган, які є ініціаторами проведення додаткової МП, згідно з Класифікатором ініціаторів проведення МП, що наведений у додатку 8 до цього Порядку, (графа "Ініціатор проведення додаткової МП") - для МП, визначених додатково посадовою особою митного органу.
2.10.6. Реквізити підтверджуючих документів - у разі, якщо такі передбачені згідно з Класифікатором результатів виконання митних процедур та Таблицею підтвердження результатів виконання митних процедур.
При занесенні даних про такі документи до БД ПМО митного органу посадовій особі необхідно зазначити:
- код документа (графа "Код документа") згідно з Класифікатором документів, затвердженим наказом Держмитслужби від 12.12.07
N 1048 (зі змінами);
- дату та номер документа (графи відповідно "Дата документа" та "N документа");
- додаткову інформацію про документ, яку посадова особа вважає за доцільне повідомити (уточнити назву, дані про видавця документа тощо) (графа "Примітки до документа") - зазначається за потреби.
2.11. Особливості підтвердження результатів виконання МП з використанням модуля АСАУР, а також форматно-логічного контролю за їх внесенням визначені Класифікатором результатів виконання митних процедур. Перелік можливих результатів виконання для кожної МП визначено Таблицею підтвердження результатів виконання митних процедур.
2.12. Завершення митного оформлення ВМД може бути здійснене після виконання МП і внесення з допомогою ПІК відповідно до пунктів 2.10, 2.11 цього Порядку відомостей про результати їх виконання, крім МП, які здійснюються після завершення митного оформлення (згідно з Класифікатором форм контролю), і випадків митного оформлення тимчасової, неповної, періодичної, чи загальної декларацій, визначених пунктом 2.8 цього Порядку.
2.13. Якщо за результатами виконання МП (вказаних модулем АСАУР чи визначених додатково) виявлено порушення чи інші причини, які не дають можливості завершити митне оформлення за конкретною
ВМД (тобто складено Картку відмови в митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України відповідно до пункту 6.6 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05
N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719), або складено протокол про ПМП), то посадова особа ПМО повинна внести з допомогою ПІК до БД митного органу відомості про причини незавершення митного оформлення за конкретною ВМД, також згідно з пунктом 2.9 цього Порядку слід внести - для фактично виконаних МП - відомості про результати виконання МП відповідно до пунктів 2.10, 2.11 цього Порядку.
Причини незавершення митного оформлення зазначаються посадовою особою згідно з Класифікатором причин незавершення митного оформлення, які враховуються при формуванні негативної історії профілю ризику (додаток 3 до Порядку розроблення профілів ризику).
3. Визначення результативності застосування АСАУР
3.1. Інформація про результати оцінки ризику за
ВМД модулем АСАУР, а також дані про результати виконання МП та причини незавершення митного оформлення внесені відповідно до пунктів 2.10, 2.11, 2.13 цього Порядку (далі - зворотна інформація), щоденно передається регіональними митницями, митницями з допомогою відповідного програмного забезпечення до ДАРУРА.
Також здійснюється передання зворотної інформації від БД ПМО митного органу, в яких установлено окремий сервер БД ПІК, до БД митного органу.
3.2. Для оцінки результативності застосування профілів ризику, усунення недоліків в організації митного контролю, заснованого на аналізі ризиків, ДАРУРА постійно здійснює опрацювання зворотної інформації та за запитом надає таку інформацію для аналізу в межах компетенції іншим структурним підрозділам Держмитслужби.
3.3. Посадова особа ПМО чи іншого підрозділу митного органу, яка здійснює МП, може внести до БД ПМО митного органу (у графі "Примітки") свої зауваження щодо роботи модуля АСАУР при оцінці ризику за ВМД чи щодо проведення МП - для подальшого опрацювання ДАРУРА.
3.4. Посадова особа ПМО чи іншого підрозділу митного органу, яка здійснює МП, має можливість за допомогою ПІК ознайомитися з додатковою інформацією про результати оцінки ризику за ВМД з допомогою модуля АСАУР, а саме: переглянути дані про номери профілів ризику, які спрацювали за ВМД, сфери ризику за цими профілями ризику та контактну інформацію про посадову особу, до якої можна звернутися для з'ясування робочих питань, що виникають під час застосування профілю ризику.
3.5. Митні органи можуть надсилати конкретизовані та/або узагальнені зауваження, проблемні питання і пропозиції з питань застосування АСАУР до ДАРУРА, який здійснює розроблення та моніторинг застосування профілів ризику та координацію дій митних органів, спеціалізованих митних установ, організацій із застосування АСАУР.
3.6. Регіональні митниці, митниці раз на місяць до 10-го числа місяця, наступного за звітним, надсилають до ДАРУРА звіт про результативність застосування МП за результатами оцінки ризику за формою, наведеною в додатку 9 до цього Порядку.
4. Прикінцеві положення
4.1. ПІК повинен давати можливість:
- автоматичного відображення в електронному вигляді ознаки наявності за
ВМД сформованого переліку митних процедур - з метою полегшення аналізу даних при формуванні звітності про результативність застосування МП за результатами роботи АСАУР;
- автоматичної фіксації даних про користувачів ПІК - посадових осіб, що внесли (змінили) інформацію про результати виконання МП, а також про додатково визначені МП;
- перегляду реєстру ВМД зі сформованими переліками МП (з можливістю зазначення таких параметрів перегляду, як: період, підрозділ митного органу, коди МП, джерела формування переліку МП (АСАУР, додатково визначені МП) та коди ініціаторів проведення МП, стан ВМД (до митного оформлення, оформлені, в оформленні яких відмовлено, анульовані);
- перегляду цього Порядку та додатків до нього;
- формування заготовок документів на основі форм, наведених у додатках 3, 6 до цього Порядку.
4.2. Підрозділ митного органу, який здійснює загальне адміністрування ПІК в митному органі, разом із посадовими особами, відповідальними за передання зворотної інформації, періодично перевіряють повноту надходження зворотної інформації, відповідно до абзацу другого пункту 3.1 цього Порядку, від БД ПМО митного органу до БД митного органу і здійснюють заходи з метою усунення недоліків в організації передання інформації у разі виявлення таких.
Начальник Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту | О.В.Руденко |
Додаток 1
до Порядку застосування
автоматизованої системи
аналізу та управління
ризиками під час митного
контролю та митного
оформлення товарів
із застосуванням вантажної
митної декларації
КЛАСИФІКАТОР
окремих форм митного контролю
Загальні положення щодо використання Класифікатора:
1. Код митної процедури формується за наступним принципом:
1-а цифра - код форми контролю:
1 - перевірка документів та відомостей,
2 - митний огляд,
3 - облік товарів і транспортних засобів,
4 - усне опитування,
5 - перевірка системи звітності та обліку товарів,
6 - огляд територій та приміщень,
7 - інші форми контролю та способи їх реалізації;
2-а цифра - код напрямку виконання митної процедури:
1 - в напрямку ідентифікації товарів і транспортних засобів,
2 - в напрямку контролю правильності визначення митної вартості товарів,
3 - в напрямку контролю правильності класифікації та кодування товарів,
4 - в напрямку контролю правильності визначення країни походження товарів,
5 - в напрямку контролю правильності нарахування податків і зборів за вантажною митною декларацією та застосування пільг у їх сплаті,
6 - в напрямку контролю дотримання вимог до товарів, щодо переміщення яких через митний кордон України встановлено обмеження чи інші види контролю,
7 - в напрямку контролю переміщення товарів, що містять об'єкти права інтелектуальної власності;
3-а цифра - порядковий номер митної процедури в межах коду форми контролю та коду напрямку виконання митної процедури.
Код митної процедури |
Назва митної процедури |
Особливості здійснення митної процедури. Нормативний документ, яким передбачено здійснення чи визначено порядок здійснення митної процедури |
1 |
2 |
3 |
1. Перевірка документів та відомостей |
122 |
Перевірка правильності визначення митної вартості товарів посадовою особою, яка здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості та уповноважена на прийняття рішень про визначення митної вартості |
Процедура відповідно до підпункту 26 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. |
123 |
Перевірка правильності визначення митної вартості товарів з прийняттям рішення про визначення митної вартості товару начальником підрозділу контролю митної вартості або особою, яка його заміщує |
Процедура відповідно до підпункту 26 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. Необхідність прийняття рішення про визначення митної вартості товару начальником спеціалізованого підрозділу або особою яка його заміщує, визначається згідно з інструктивним повідомленням до митної процедури. |
124 |
Перевірка правильності визначення митної вартості товарів з прийняттям рішення про визначення митної вартості товару начальником підрозділу контролю митної вартості або особою, яка його заміщує, за погодженням (у письмовому вигляді) із заступником керівника митного органу, до посадових обов'язків якого входить координація роботи підрозділу контролю митної вартості, або з особою, яка його заміщує |
Процедура відповідно до підпункту 26 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. Необхідність письмового погодження прийнятого рішення про визначення митної вартості товару із заступником керівника митного органу, до посадових обов'язків якого входить координація роботи підрозділу контролю митної вартості, або особою, яка його заміщує, визначається згідно з інструктивним повідомленням до митної процедури. |
131 |
Перевірка правильності класифікації та кодування товарів посадовою особою, яка здійснює в ПМО контроль за правильністю класифікації товарів |
Процедура відповідно до підпункту 17 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719, вимог Порядку роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Держмитслужби від 07.08.07 N 667 . |
132 |
Перевірка правильності класифікації та кодування товарів посадовою особою підрозділу контролю правильності класифікації митного органу, уповноваженою на прийняття рішень про визначення коду товару |
Процедура відповідно до підпункту 26 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719, вимог Порядку роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Держмитслужби від 07.08.07 N 667 . |
141 |
Перевірка правильності визначення країни походження товарів посадовою особою, яка здійснює в ПМО контроль правильності визначення країни походження товарів |
Процедура відповідно до підпункту 20 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. |
142 |
Перевірка правильності визначення країни походження товарів посадовою особою підрозділу контролю правильності визначення країни походження митного органу, уповноваженою на прийняття рішень про визначення країни походження товарів |
Процедура відповідно до підпункту 26 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. |
151 |
Перевірка правильності нарахування податків і зборів за вантажною митною декларацією та застосування пільг у їх сплаті посадовою особою підрозділу контролю за правильністю нарахування митних та інших платежів митного органу |
Процедура відповідно до підпункту 21 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. |
161 |
Перевірка наявності документів, що видаються вповноваженими органами державної влади на окремі товари, щодо переміщення яких через митний кордон України встановлено обмеження, посадовою особою ПМО |
Процедура відповідно до підпункту 8 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. Для цієї митної процедури у інструктивному повідомленні зазначаються вимоги чи обмеження, щодо яких слід перевірити наявність відповідних документів. |
171 |
Перевірка документів на предмет наявності задекларованих товарів у реєстрі товарів, що містять об'єкти права інтелектуальної власності, посадовою особою ПМО |
Процедура відповідно до підпункту 16 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. |
172 |
Перевірка документів на предмет наявності задекларованих товарів у реєстрі товарів, що містять об'єкти права інтелектуальної власності, посадовою особою ПМО, уповноваженою з питань захисту прав інтелектуальної власності, або посадовою особою підрозділу з питань захисту прав інтелектуальної власності митного органу |
Процедура відповідно до підпункту 16 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. |
2. Митний огляд |
211 |
Перевірка відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у товаросупровідних документах з проведенням митного огляду посадовою особою ПМО |
Процедура відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. У разі надання вказівок щодо виконання митної процедури автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, митна процедура здійснюється зі складанням акту митного огляду відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. |
212 |
Перевірка відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у товаросупровідних документах, з проведенням митного огляду із залученням посадових осіб підрозділу організації боротьби з порушеннями митного законодавства |
Процедура відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. У разі надання вказівок щодо виконання митної процедури автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, митна процедура здійснюється зі складанням акту митного огляду відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. В акті повинні бути зазначені відомості про залучену посадову особу (осіб) підрозділу організації боротьби з порушеннями митного законодавства. |
213 |
Перевірка відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у товаросупровідних документах, з проведенням митного огляду із залученням керівника ПМО або особи, яка його заміщує |
Процедура відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. Необхідність залучення керівника підрозділу митного оформлення або особи, яка його заміщує, визначається згідно з інструктивним повідомленням до митної процедури. Митна процедура здійснюється зі складанням акту митного огляду відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. В акті повинні бути зазначені відомості про залучену посадову особу митного органу. |
221 |
Перевірка відповідності опису товарів, характеристик, визначальних для митної вартості, даним, зазначеним у товаросупровідних документах, з проведенням митного огляду посадовою особою ПМО, уповноваженою щодо контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, або із залученням посадової особи підрозділу контролю митної вартості митного органу |
Процедура відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. У разі надання вказівок щодо виконання митної процедури автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, митна процедура здійснюється зі складанням акту митного огляду відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. В акті повинні бути зазначені відомості про залучену посадову особу митного органу (у разі залучення). |
231 |
Перевірка відповідності опису товарів, характеристик, визначальних для класифікації, даним, зазначеним у товаросупровідних документах, з проведенням митного огляду посадовою особою ПМО, уповноваженою щодо контролю за правильністю класифікації товарів, або із залученням посадової особи підрозділу контролю правильності класифікації митного органу |
Процедура відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. У разі надання вказівок щодо виконання митної процедури автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, митна процедура здійснюється зі складанням акту митного огляду відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. В акті повинні бути зазначені відомості про залучену посадову особу митного органу (у разі залучення). |
241 |
Перевірка відповідності зазначених на упаковці, маркуванні даних про походження товару даним, зазначеним у товаросупровідних документах, з проведенням митного огляду посадовою особою ПМО, уповноваженою щодо контролю правильності визначення країни походження товарів, або із залученням посадової особи підрозділу контролю правильності визначення країни походження митного органу |
Процедура відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. У разі надання вказівок щодо виконання митної процедури автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, митна процедура здійснюється зі складанням акту митного огляду відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. В акті повинні бути зазначені відомості про залучену посадову особу митного органу (у разі залучення). |
271 |
Контроль за товарами, що містять об'єкти права інтелектуальної власності, з проведенням митного огляду посадовою особою ПМО, уповноваженою з питань захисту прав інтелектуальної власності, або із залученням посадової особи підрозділу з питань захисту прав інтелектуальної власності митного органу |
Процедура відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. У разі надання вказівок щодо виконання митної процедури автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, митна процедура здійснюється зі складанням акту митного огляду відповідно до підпункту 25 пункту 3 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719. В акті повинні бути зазначені відомості про залучену посадову особу митного органу (у разі залучення). |
5. Перевірка системи звітності та обліку товарів |
511 |
Перевірка системи звітності та обліку товарів на підприємствах - учасниках зовнішньоекономічної діяльності посадовими особами митного органу |
Процедура передбачає оцінку зовнішньоекономічної операції підрозділом митного органу з питань організації проведення перевірок суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності на предмет необхідності проведення перевірки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності відповідно до Порядку проведення митними органами на підприємствах перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.04 N 1730 . Процедура може здійснюватись після завершення митного оформлення, анулювання вантажної митної декларації чи відмови в митному оформленні. |
7. Інші форми контролю та способи їх реалізації |
711 |
Ідентифікація товарів і транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки (реєстраційний номер, митне забезпечення на транспортному засобі, характерні особливості товару, маркування) |
Процедура застосовується відповідно до Порядку використання, забезпечення та обліку технічних засобів митного контролю в регіональних митницях митницях, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.09.07 N 780 (зі змінами), за наявності відповідних технічних засобів. Фотознімки зберігаються разом з пакетом документів за вантажною митною декларацією, зі зворотного боку засвідчуються особистою номерною печаткою посадової особи ПМО з посиланням на відповідний реєстраційний номер вантажної митної декларації. |
712 |
Застосування технічних засобів митного контролю |
Процедура застосовується відповідно до Порядку використання, забезпечення та обліку технічних засобів митного контролю в регіональних митницях митницях, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.09.07 N 780 (зі змінами), за наявності відповідних технічних засобів. Для цієї митної процедури у інструктивному повідомленні зазначається орієнтовний перелік технічних засобів митного контролю та / або ціль їх застосування. |
713 |
Застосування ваговимірювальних пристроїв |
Процедура застосовується відповідно до Порядку використання, забезпечення та обліку технічних засобів митного контролю в регіональних митницях митницях, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.09.07 N 780 (зі змінами), за наявності відповідних технічних засобів. |
714 |
Застосування рентгенапаратури |
Процедура застосовується відповідно до Порядку використання, забезпечення та обліку технічних засобів митного контролю в регіональних митницях митницях, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.09.07 N 780 (зі змінами), за наявності відповідних технічних засобів. |
715 |
Ідентифікація товарів шляхом залучення фахівців експертних підрозділів митної служби |
Процедура здійснюється відповідно до вимог Порядку взяття (надання) проб і зразків товарів, проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою їх митного оформлення а також розпорядження зразками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2002 N 1862 , Порядку взаємодії митних органів із Центральним митним управлінням лабораторних досліджень та експертної роботи при проведенні митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, затвердженого наказом Держмитслужби від 14.01.09 N 19 і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.02.09 за N 112/16128. Необхідність проведення митної процедури визначається посадовою особою ПМО, у тому числі згідно з інструктивним повідомленням до митної процедури. |
721 |
Перевірка правильності визначення митної вартості товару шляхом порівняння її рівня з рівнем митної вартості таких (ідентичних) товарів, що оформлювалися митницею обліку суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності, посадовою особою, яка здійснює в ПМО контроль за правильністю визначення митної вартості товарів |
Процедура відповідно до пункту 1.1 наказу Держмитслужби від 18.04.08 N 403 "Про забезпечення єдиних підходів до формування бази оподаткування". |
731 |
Перевірка правильності класифікації та кодування товарів із залученням фахівців експертних підрозділів митної служби |
Процедура здійснюється відповідно до вимог Порядку роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Держмитслужби від 07.08.07 N 667 , Порядку взяття (надання) проб і зразків товарів, проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою їх митного оформлення а також розпорядження зразками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2002 N 1862 , Порядку взаємодії митних органів із Центральним митним управлінням лабораторних досліджень та експертної роботи при проведенні митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, затвердженого наказом Держмитслужби від 14.01.09 N 19 і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.02.09 за N 112/16128. Необхідність проведення митної процедури визначається посадовою особою ПМО, уповноваженою щодо контролю за правильністю класифікації товарів, або посадовою особою підрозділу контролю правильності класифікації митного органу, у тому числі згідно з інструктивним повідомленням до митної процедури. |
Начальник Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту | О.В.Руденко |
Додаток 2
до Порядку застосування
автоматизованої системи
аналізу та управління
ризиками під час митного
контролю та митного
оформлення товарів
із застосуванням вантажної
митної декларації
Варіант 1 (за наявності доступу
до БД ПМО ПІК "Інспектор-2006")
________________________________ митниця
________________________________________
(назва підрозділу)
Начальнику
____________________________
____________________________
(назва підрозділу митного
оформлення)
Щодо потреби інформування про випадки формування переліку митних процедур під час застосування АСАУР
СЛУЖБОВА ЗАПИСКА
Відповідно до п.2.2 Порядку застосування автоматизованої
системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та
митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної
декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від __.__.__
N _________ (далі - Порядок застосування АСАУР), повідомляю Вам,
що у відділі ________________________________________________
(далі - Підрозділ) відсутня можливість переглядати у постійному
режимі сформовані переліки митних процедур (далі - МП) для
визначення МП, виконання яких належить до компетенції Підрозділу.
У зв'язку з цим, прошу повідомляти Підрозділ, відповідно до
абзацу другого п.2.2 Порядку застосування АСАУР, про випадки
формування модулем АСАУР переліку МП, що містять МП за кодами
_______________ згідно з Класифікатором окремих форм митного
контролю - для подальшого самостійного перегляду Підрозділом
сформованого переліку МП.
................Перейти до повного тексту