1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
24.12.2009 N 726
Про внесення змін до Примірного порядку проведення камеральної перевірки та здійснення контролю за справлянням податку на прибуток, затвердженого наказом ДПА України від 05.12.08 N 761
( Наказ фактично втратив чинність у зв'язку з втратою чинності Наказу Державної податкової адміністрації N 761 від 05.12.2008, до якого вносились зміни )
З метою поліпшення адміністрування податку на прибуток, виконання пунктів 1, 2, 4, 5 та 14 Національного плану дій з поліпшення адміністрування податків, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.10.09 N 1217-р, та пункту 4.18 Плану основних питань економічної та контрольної роботи ДПА України на 2009 рік, затвердженого наказом ДПА України від 11.02.09 N 55, керуючись статтею 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", Законами України "Про оподаткування прибутку підприємств" і "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Примірного порядку проведення камеральної перевірки та здійснення контролю за справлянням податку на прибуток, затвердженого наказом ДПА України від 05.12.08 N 761 (далі - Примірний порядок) (додаються).
2. Департаменту адміністрування податку на прибуток та інших податків і зборів (обов'язкових платежів) (Хоцянівська Н.В.):
2.1. забезпечити методологічне супроводження, узагальнення практики застосування та подальше удосконалення Примірного порядку;
2.2. надати до Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування узгоджену заявку на створення програмного забезпечення для формування Зведеної інформації про відбір платників податку на прибуток для проведення невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової звітності з податку на прибуток за факторами ризику.
3. Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування (Шевченко С.С.) спільно з Департаментом адміністрування податку на прибуток та інших податків і зборів (обов'язкових платежів) розробити Технічне завдання на створення програмного забезпечення для формування Зведеної інформації про відбір платників податку на прибуток для проведення невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової звітності з податку на прибуток за факторами ризику (далі - Технічне завдання) у термін згідно із заявкою.
4. Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування (Шевченко С.С.) розробити програмне забезпечення для формування на всіх рівнях державної податкової служби Зведеної інформації про відбір платників податку на прибуток для проведення невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової звітності з податку на прибуток за факторами ризику у терміни, визначені Технічним завданням.
Головам ДПА в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити:
5.1. дотримання підпорядкованими органами ДПС вимог цього наказу;
5.2. щоквартальне надання Департаменту адміністрування податку на прибуток та інших податків і зборів (обов'язкових платежів) пропозицій щодо доповнення Факторів ризику, за якими проводиться відбір для невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової звітності з податку на прибуток, визначених у додатку 4 Примірного порядку, починаючи з 15.01.10.
Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Любченка О.М.
Голова С.В.Буряк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДПА України
24.12.2009 N 726
ЗМІНИ
до Примірного порядку проведення камеральної перевірки та здійснення контролю за справлянням податку на прибуток, затвердженого наказом ДПА України від 05.12.08 N 761 ( v0761225-08 )
1. У назві Примірного порядку слово "камеральної" замінити словами "невиїзної документальної (камеральної)".
2. Абзац перший пункту 1.5 розділу 1 Примірного порядку викласти у такій редакції:
"1.5. У Примірному порядку термін "камеральна перевірка" використовується у значенні, визначеному абзацом другим підпункту "в" п. п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону N 2181, термін "невиїзна документальна перевірка" - відповідно до пункту 1 ст. 11 Закону N 509.
3. Розділ 2 Примірного порядку викласти у такій редакції:
"2. Проведення перевірки податкової звітності з податку на прибуток та порядок адміністрування податку на прибуток
2.1. Перевірка податкової звітності з податку на прибуток здійснюється у три етапи:
підготовчий - аналіз та узагальнення інформації про платника податку з внутрішніх (установчі документи, декларації та результати документальних перевірок тощо) та зовнішніх джерел про можливі ризики мінімізації податкових зобов'язань або ухилення від оподаткування тощо;
перевірочний - безпосереднє проведення камеральних або невиїзних документальних перевірок на підставі виявлених факторів ризику;
підсумковий - оформлення результатів проведених перевірок та (або) формування обґрунтованих висновків, передача їх до підрозділів податкового контролю юридичних осіб та податкової міліції.
2.2. За результатами опрацювання та аналізу податкової звітності з податку на прибуток платники податків поділяються на категорії:
I категорія (сумлінний платник) - платник податку на прибуток, звітність якого не має арифметичних помилок і у якого відсутній будь-який з Факторів ризику, за якими проводиться відбір для невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової звітності з податку на прибуток (додаток 4) (далі - Фактори ризику).
До цієї категорії належать платники податку на прибуток, які сплачують податок у задекларованих обсягах та мають рівень податкової віддачі, що відповідає або є вищим за середньогалузевий рівень податкової віддачі.
II категорія (платник, який має резерви для збільшення бази оподаткування) - платник податку на прибуток, який має хоча б один Факторів ризику.
До зазначеної категорії належать суб'єкти господарювання, що здійснюють господарську діяльність, мають власні виробничі потужності, достатню кількість трудових ресурсів, але, використовуючи різноманітні схеми (у ланцюгах постачання та придбання товарів користуються послугами вигодотранспортуючих суб'єктів, мають опосередковані відносини з вигодоформуючими суб'єктами, виявленими при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів), допускають нижчий від середнього по галузі рівень податкової віддачі, декларують від'ємне значення об'єкта оподаткування (збитки), здійснюють коригування (уточнення) раніше задекларованих показників тощо;
III категорія (платник з ознаками шахрайства) - платник податку на прибуток, який має не менше 300 балів за Факторами ризику.
До зазначеної категорії належать суб'єкти господарювання, що не мають власних виробничих фондів, достатньої кількості трудових ресурсів для здійснення відповідного виду діяльності та, використовуючи схеми мінімізації (ухилення від оподаткування), декларують незначні обсяги або відсутність податкових зобов'язань або від'ємне значення об'єкта оподаткування (збитки), відсутні за місцезнаходженням. Крім того, при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів виявлено вірогідність того, що платник є вигодотранспортуючим або вигодоформуючим суб'єктом;
IV категорія (нульовик) - платник податку, який не веде господарської діяльності та (або) подає декларацію з прочерками (нулями або незаповнену).
Якщо в інспекції наявна інформація про отримання доходів або здійснення діяльності, такий платник податку автоматично переводиться до III категорії.
2.3. Після закінчення обробки податкової звітності з податку на прибуток (наказ N 827) підрозділи інформатизації процесів оподаткування протягом 5 наступних робочих днів надають доступ до централізованої системи відбору платників податку на прибуток (до створення відповідної інформаційної системи переліки формуються цими підрозділами вручну) за такими напрямами:
2.3.1. звітність, яка не пройшла арифметичного контролю;
2.3.2. звітність, у якій наявні Фактори ризику та відповідний автоматичний підрахунок балів (звітність платників II та III категорії).
Вказані переліки використовуються підрозділами адміністрування податку на прибуток для подальшого контролю за сплатою податку та розподілу платників податків за категоріями уваги.
2.4. Протягом 30 робочих днів після отримання переліку платників, звітність яких не пройшла арифметичного контролю, працівники підрозділів адміністрування податку на прибуток з урахуванням наявних Факторів ризику проводять комплекс заходів для встановлення та усунення причин їх виникнення. Після сплину цього терміну забороняється будь-яка зміна показників декларацій в електронних базах даних, включаючи зміну статусу (крім випадків, коли зміна статусу відбувається за наслідками апеляційного або судового оскарження).
2.5. Податкова звітність з податку на прибуток, що пройшла арифметичний контроль, підлягає опрацюванню залежно від категорії платника:
2.5.1. для платників податку I категорії - здійснення методологічного контролю за звітністю та моніторинг сплати задекларованих податкових зобов'язань;
2.5.2. для платників податку II категорії - проведення камеральних або невиїзних документальних перевірок звітності з податку на прибуток або у разі наявності інформації про ймовірність заниження податкового зобов'язання та неможливості самостійно визначити податкове зобов'язання - надання висновку за формою, наведеною в додатку 5 до Примірного порядку, за підписом керівника структурного підрозділу адміністрування податку на прибуток з відповідною резолюцією керівника податкового органу підрозділам податкового контролю або податкової міліції;
2.5.3. для платників податку на прибуток III категорії - проведення невиїзних документальних (камеральних) перевірок звітності з податку на прибуток, аналіз достовірності та відповідності окремих показників (здійснених фінансово-господарських операцій) з метою виявлення порушень податкового законодавства та у разі наявності інформації про ймовірність заниження податкового зобов'язання і неможливості самостійно визначити податкове зобов'язання - надання висновку за формою, наведеною в додатку 5 до Примірного порядку, за підписом керівника структурного підрозділу адміністрування податку на прибуток з відповідною резолюцією керівника податкового органу підрозділам податкового контролю юридичних осіб та(або) податкової міліції;
2.5.4. для платників податку на прибуток IV категорії - аналіз наявної у ДПІ інформації щодо отримання таким платником незадекларованих доходів.
2.6. Невиїзна документальна (камеральна) перевірка податкової звітності з податку на прибуток за звітний податковий період проводиться підрозділами адміністрування податку на прибуток у порядку убутку сум балів, набраних платниками податку II та III категорій за Факторами ризику, до настання граничних термінів подання звітності, наступної за поданою.
За результатами опрацювання податкової звітності з податку на прибуток відповідного звітного періоду працівник структурного підрозділу, відповідальний за адміністрування податку на прибуток підприємств, подає звіт керівнику структурного підрозділу про результати роботи з платниками податків II та III категорій, закріпленими за ним.
Підтвердженням проведеної роботи є:
акт камеральної або невиїзної документальної перевірки платника податку на прибуток;
висновок за встановленою формою до підрозділів податкового контролю або податкової міліції;
уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на прибуток, поданий платником податку за період, що перевірявся;
підпис посадової особи, яка здійснювала перевірку, на декларації про відсутність виявлених порушень.
2.7. Камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток провадиться на основі додатка 1 до Примірного порядку. При проведенні невиїзної документальної перевірки для визначення об'єкта оподаткування (податкового зобов'язання) додатково можуть бути використані інші документи, пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі.
2.8. Під час перевірки податкової звітності з податку на прибуток з'ясовується правильність визначення об'єкта оподаткування та нарахованої суми податку, порівнюються дані відповідних рядків звітності з податку на прибуток з даними додатків, іншою звітністю та інформацією, отриманою з інших джерел (за наявності).

................
Перейти до повного тексту