- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
податкової адміністрації
N 804 від 22.12.2006 )
Про організацію особистого прийому громадян
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної
податкової адміністрації
N 46 від 01.02.2006
N 575 від 28.09.2006 )
Керуючись ст.
40 Конституції України та на виконання Закону України від 2 жовтня 1996 року
N 393/96-ВР "Про звернення громадян", указів Президента України від 19 березня 1997 року
N 241/97 "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення", від 13 серпня 2002 року
N 700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", від 14 квітня 2004 року
N 434/2004 "Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів" (із змінами та доповненнями) щодо забезпечення реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до органів виконавчої влади, а також з метою удосконалення організації розгляду порушених у таких зверненнях питань, підвищення відповідальності посадових осіб за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги громадян
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити у новій редакції Порядок особистого прийому громадян посадовими особами Державної податкової адміністрації України (далі - Порядок) (додаток 1).
2. Затвердити Графік особистого прийому громадян посадовими особами Державної податкової адміністрації України (додаток 2).
3. Затвердити Єдиний стандарт громадських приймалень органів ДПС України (додаток 3).
4. Заступникам Голови, керівникам структурних підрозділів Державної податкової адміністрації України:
4.1. забезпечити виконання вимог цього наказу;
4.2. під час надання практичної допомоги органам державної податкової служби в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі щодо виявлення невикористаних резервів у роботі із забезпечення своєчасності та повноти надходжень платежів до бюджету забезпечувати проведення у регіонах виїзного особистого прийому громадян.
Термін - постійно.
5. Департаменту інформатизації процесів оподаткування (Шаров І.Б.):
5.1. для здійснення автоматизованого аналізу особистих прийомів громадян внести доповнення в комп'ютерну програму АСЕДО та ввести її в експлуатацію.
Термін - до 1 березня
2006 року
5.2. забезпечити громадську приймальню сучасною оргтехнікою: комп'ютером та принтером з підключенням до інформаційно-пошукової системи "ЛІГА:ЗАКОН".
Термін - до 1 лютого
2006 року.
6. Адміністративно-господарському департаменту (Рахуба А.М.) привести громадську приймальню у відповідність до вимог Єдиного стандарту громадських приймалень органів ДПС України (додаток 3 до наказу) та виготовити штампи (додаток 2 до Порядку).
Управлінню фінансового забезпечення (Юрченко К.Г.) виділити необхідні для цього кошти.
Термін - до 1 лютого
2006 року.
7. Департаменту інформаційної політики та масово-роз'яснювальної роботи (Андронова А.О.) забезпечити контроль за виконанням доручень, наданих під час особистого прийому громадян.
Термін - постійно.
8. Департаменту інформаційної політики та масово-роз'яснювальної роботи (Андронова А.О.):
8.1. подавати проблемні питання стосовно особистого прийому громадян у разі їх наявності заступнику Голови на апаратну нараду у Голови.
Термін - щотижня.
8.2. здійснювати аналіз стану роботи з розгляду звернень громадян на особистих прийомах з метою упередження обставин, які спричиняють скарги громадян.
Термін - щомісячно.
8.3. здійснювати моніторинг громадської думки методом анкетування стосовно роботи громадських приймалень ОДПС.
Термін - кожні півроку
8.4. забезпечити висвітлення у друкованих виданнях органів ДПС та на веб-сайті ДПА України результатів здійснених особистих прийомів громадян.
Термін - постійно.
8.5. провести семінар-нараду з регіональними підрозділами зв'язків з громадськістю, засобами масової інформації та масово-роз'яснювальної роботи на тему "Система роботи громадських приймалень ОДПС".
Термін - протягом року.
9. Головам державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі:
9.1. розробити та затвердити порядок і графік особистого прийому громадян посадовими особами ДПА областей та підпорядкованих органів державної податкової служби;
Термін - місяць.
9.2. забезпечити виконання вимог Єдиного стандарту громадських приймалень органів ДПС України.
Термін - постійно.
9.3. проводити щомісячний аналіз стану роботи з розгляду звернень громадян та особистого прийому громадян відповідно до вимог наказу ДПА України від 22.10.2003 N 502 "Про практичну реалізацію пропозицій щодо поліпшення роботи зі зверненнями громадян у податкових органах України" (зі змінами та доповненнями) з метою упередження обставин, які спричиняють скарги громадян.
Термін - щомісяця.
9.4. забезпечити розгляд проблемних питань щодо стану організації роботи зі зверненнями громадян і особистого прийому громадян на виробничих нарадах та засіданнях колегій.
Термін - постійно.
9.5. під час надання практичної допомоги органам державної податкової служби ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі щодо виявлення невикористаних резервів у роботі із забезпечення своєчасності та повноти надходжень платежів до бюджету посадовими особами ДПА України, які є керівниками бригад, забезпечувати організацію проведення виїзного особистого прийому.
Звіт про проведення особистого прийому у тижневий термін подавати Департаменту інформаційної політики та масово-роз'яснювальної роботи (Андронова А.О.).
Термін - постійно.
10. Департаменту персоналу (Єрмаков В.І.) надавати Департаменту інформаційної політики та масово-роз'яснювальної роботи інформацію про кадрові зміни посадових осіб ДПА України, які здійснюють особистий прийом громадян згідно із затвердженим графіком.
Термін - постійно.
11. Визнати такими, що втратили чинність, накази ДПА України:
від 14.12.2004
N 705 "Про організацію особистого прийому громадян";
від 29.06.2005
N 237 "Про затвердження змін до наказу ДПА України від 14.12.2004 N 705".
12. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Ревуна В.І.
Додаток 1
до наказу ДПА України
26.12.2005 N 604
ПОРЯДОК
особистого прийому громадян посадовими особами Державної податкової адміністрації України
1. Загальні положення
Порядок особистого прийому громадян посадовими особами Державної податкової адміністрації України регламентує питання організації особистого прийому громадян посадовими особами Державної податкової адміністрації України (далі - Порядок).
1.1. Посадові особи, які здійснюють прийом громадян, керуються:
ст.
40 Конституції України, Закону України від 2 жовтня 1996 року
N 393/96-ВР "Про звернення громадян", Указів Президента України від 19 березня 1997 року
N 241/97 "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення", від 13 серпня 2002 року
N 700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" та від 14 квітня 2004 року
N 434/2004 "Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів" (із змінами та доповненнями).
1.2. З метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян, для вирішення проблем окремих платників податків в ДПА України діє громадська приймальня, яка знаходиться за адресою: Львівська площа, 6, кімната 117.
1.3. Організація особистого прийому громадян посадовими особами ДПА України здійснюється працівниками, відповідальними за організацію особистого прийому громадян, - відділу організації роботи зі зверненнями громадян Департаменту інформаційної політики та масово-роз'яснювальної роботи Державної податкової адміністрації України (далі - працівники).
2. Попередній запис на особистий прийом
2.1. Попередній запис громадян на особистий прийом до посадових осіб ДПА України провадиться у телефонному режимі відповідальними працівниками.
Якщо громадянин звернувся письмово з проханням записати його на особистий прийом, працівниками здійснюється запис, про що письмово повідомляють заявника у термін, визначений чинним законодавством.
2.2. Під час проведення попереднього запису з'ясовується інформація у громадянина (П.І.Б., посада, адреса, категорія, місце роботи, питання, з яким звертається громадянин, наявність попередніх звернень), яка вноситься до Картки обліку особистого прийому громадян (додаток 1 до Порядку) (далі - Картка), заповнюються графи Картки 1-10, 18 та зазначається порядковий N запису.
2.3. З'ясувавши питання, з яким звертається громадянин, працівник вказує йому посадову особу, до компетенції якого належить розгляд цього питання, та дату й час відповідно до Графіка особистого прийому громадян посадовими особами Державної податкової адміністрації України (далі - Графік) проведення особистого прийому.
2.4. У разі коли громадянин бажає записатися на особистий прийом до посадових осіб ДПА України, які не здійснюють такий прийом згідно з графіком, ці посадові особи залучаються до проведення прийому. Час проведення такої зустрічі погоджується з керівником відповідного структурного підрозділу.
2.5. Якщо громадянин звернувся на особистий прийом з питанням, вирішення якого потребує залучення фахівців декількох структурних підрозділів, то для забезпечення кваліфікованого розв'язання поставлених відвідувачем питань залучаються відповідні структурні підрозділи.
Особистий прийом має здійснюватися у прийомний день такої посадової особи, до компетенції якого належить головне або пріоритетне питання, що визначає громадянин. Інші посадові особи, залучені до прийому, запрошуються на цей же день, про що робиться відмітка у Картці.
2.6. У разі якщо дата прийому припадає на святковий день, особистий прийом громадян здійснюється в інший день місяця за погодженням із відповідною посадовою особою та громадянином.
2.7. Запис громадян закінчується за 1 робочий день до календарної дати прийому керівника структурного підрозділу ДПА України (далі - структурні підрозділи) та за 3 робочі дні до календарної дати прийому керівництва ДПА України згідно з Графіком особистого прийому.
2.8. Прийом громадян Головою ДПА України або його заступниками здійснюється тільки за попереднім записом та з питань, які не можуть бути вирішені керівниками структурних підрозділів.
2.9. Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції органів державної податкової служби, працівник пояснює йому, до якого органу державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації та установи треба звернутися за його вирішенням, надаючи в цьому по можливості допомогу (вказує адресу, номер телефону і таке інше).
2.10. Якщо громадянин повторно звертається із проханням про особистий прийом, у правому верхньому кутку Картки працівником ставиться штамп "ПОВТОРНО" (додаток 2) та у графі Картки 10 зазначається N реєстрації особистого прийому або N запису, якщо прийом не відбувся.
2.11. У разі звернення на особистий прийом іноземного громадянина працівник радить звернутись письмово для подальшого розгляду звернення Державною податковою адміністрацією України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 травня 1996 року
N 558 "Про затвердження Інструкції про порядок охорони державної таємниці, а також іншої інформації з обмеженим доступом, що є власністю держави, під час прийому іноземних делегацій, груп та окремих іноземців і проведення роботи з ними" та наказу Державної податкової адміністрації України від 17.07.2002
N 341 "Про затвердження Інструкції про порядок прийому іноземних делегацій, груп, окремих іноземних громадян та забезпечення режимних заходів в органах державної податкової служби України".
3. Підготовка матеріалів для організації та проведення особистого прийому громадян
3.1. Вхід до громадської приймальні відвідувачів, які попередньо записалися на прийом до посадових осіб ДПА України, здійснюється за списком, підписаним директором Департаменту інформаційної політики та масово-роз'яснювальної роботи, а у разі його відсутності - заступниками директора цього департаменту.
Підписаний список громадян, які записалися на прийом, передається керівнику охорони ДПА України за 1-2 дні до календарної дати прийому посадовою особою згідно із затвердженим Графіком.
Працівники охорони забезпечують супроводження громадян до громадської приймальні (кімната N 117/6).
3.2. Відповідальні за організацію особистого прийому громадян працівники не пізніше ніж за день до встановленого Графіком дня прийому передають копію Картки обліку посадовій особі, яка має здійснювати особистий прийом громадян.
3.3. Керівник структурного підрозділу готує відповідні матеріали стосовно питання, з яким звернувся громадянин на особистий прийом, та здійснює особистий прийом відповідно до часу та дати, зазначеної у Картці.
3.4. Для забезпечення здійснення особистого прийому Головою ДПА України та заступниками Голови:
3.4.1. працівник з'ясовує, в якому структурному підрозділі знаходилось попереднє звернення громадянина, який бажає записатись на особистий прийом до керівництва ДПА України, або до компетенції якого структурного підрозділу належить питання, з яким звернувся громадянин. Враховуючи з'ясоване, працівником заповнюється графа 8а Картки;
3.4.2. копії Карток у день запису громадян на особистий прийом передаються структурним підрозділам, зазначеним у графі 8а;
3.4.3. структурні підрозділи надають інформаційну довідку щодо справи громадянина, зазначеного у Картці, в термін не пізніше двох днів до особистого прийому. Інформаційна довідка повинна містити:
суть проблеми, стосовно якої звернувся громадянин;
пропозиції щодо вирішення питання;
копії попередніх звернень та копії відповідей на них;
прізвище, ім'я та по батькові посадової особи (керівника або заступника керівника структурного підрозділу), який має бути залученим до участі в особистому прийомі громадян керівництвом ДПА України;
3.4.4. підготовлені матеріали передаються до структурного підрозділу, який відповідає за організацію особистого прийому громадян, за підписом керівника структурного підрозділу або його заступника;
3.4.5. на підставі отриманих від структурних підрозділів матеріалів формується справа, що надається посадовій особі, яка здійснює особистий прийом громадян, та заповнюються графи 8б, 8в, 8г Картки.
4. Організація та проведення особистого прийому громадян
4.1. Особистий прийом громадян проводиться від імені Державної податкової адміністрації України. Прийом починається з пропозиції відвідувачеві назвати своє прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання, а також викласти суть питання, з яким він звертається.
4.2. Якщо громадянин не з'явився на особистий прийом або прийом з інших причин не відбувся, про це у графі 12 Картки вноситься відповідний запис і N реєстрації не вноситься.
4.3. За відсутності посадової особи прийом здійснюють посадові особи відповідно до розподілу обов'язків.
4.4. У разі призначення або звільнення посадових осіб вносяться відповідні зміни до Графіка особистого прийому громадян посадовими особами Державної податкової адміністрації України.
4.5. Якщо громадянин звернувся на особистий прийом без попереднього запису, то особистий прийом громадянина здійснюватиметься структурним підрозділом, до компетенції якого належить розгляд питання. Час прийому та відповідальна особа, що здійснюватиме особистий прийом громадянина, погоджуються працівниками з керівником відповідного структурного підрозділу у телефонному режимі.
4.6. У разі необхідності в коректній формі можна попросити в заявника його документ, що засвідчує особу, або наявність повноважень на представництво інтересів іншої особи. Відсутність такого документа згідно з вимогами статті
5 Закону України
"Про звернення громадян" може бути підставою для відмови в прийомі.
4.7. У прийомі громадян можуть брати участь представники заявника, повноваження яких оформлені в установленому законом порядку. Особам, які не перебувають у родинних або юридично значущих відносинах з громадянами, що звернулись на особистий прийом, забороняється перебувати в приміщенні, де він проводиться.
................Перейти до повного тексту