- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
надзвичайних ситуацій
N 838 від 25.05.2012 )
Про затвердження Примірного положення про службу цивільного захисту району (міста, району у місті) Головного управління МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі
Відповідно до Закону України
"Про правові засади цивільного захисту", Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006 року
N 1539, з метою підвищення ефективності організації виконання заходів цивільного захисту територіальними підрозділами з питань цивільного захисту Головних управлінь МНС в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про службу цивільного захисту району (міста, районну у місті) Головного управління МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - Примірне положення), що додається.
2. Начальникам головних управлінь МНС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі у місячний термін згідно з Примірним положенням розробити та затвердити за погодженням з Департаментом цивільного захисту положення про службу цивільного захисту району (міста, району у місті) головних управлінь МНС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Тимчасово виконуючий обов'язки Міністра | В.Антонець |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС
14.07.2010 N 547
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про службу цивільного захисту району (міста, району у місті) Головного управління МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі
1. Загальні положення
1.1. Служба цивільного захисту району (міста, району у місті) (далі - Служба) Головного управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - Головне управління) є територіальним органом управління МНС (місцевого рівня) складовою частиною Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та підрозділом Головного управління і підпорядковується начальнику Головного управління.
1.3. Служба є організуючим та координуючим органом у сфері запобігання та організації реагування на надзвичайні ситуації на рівні відповідної ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту (далі - ЄС ЦЗ).
1.4. Служба в інтересах всебічного і комплексного опрацювання питань, що входять до її компетенції, здійснює свою діяльність зі структурними підрозділами Головного управління, спеціалізованими службами цивільного захисту району (міста, району у місті), місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.
2. Основні завдання Служби
Основними завданнями служби є:
2.1. Забезпечення на рівні відповідної ланки територіальної підсистеми ЄС ЦЗ, впровадження державної політики у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.
2.2. На підставі обґрунтованого прогнозу виникнення надзвичайних ситуацій вносить пропозиції щодо формування програм з питань захисту населення і територій, забезпечення сил цивільного захисту, фінансування заходів з попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рахунок районних, міських, обласного, державного бюджетів та інших, не заборонених законодавством, джерел фінансування.
2.3. Обґрунтування та надання пропозицій при розробленні оперативних, розпорядчих і мобілізаційних документів, плану цивільного захисту району (міста, району у місті) на особливий період та документів плану участі у територіальній обороні щодо інженерного, радіаційного та хімічного захисту сил цивільного захисту, забезпечення евакуаційних заходів населення, укриття в захисних спорудах цивільного захисту (цивільної оборони) (далі - ЗС ЦЗ (ЦО) на мирний час (у повсякденній діяльності та у разі виникнення стихійного лиха, аварій і катастроф) та особливий період.
2.4. Підготовка та надання пропозицій начальнику цивільного захисту району (міста, району міста) щодо планування заходів цивільного захисту на рівні відповідної ланки територіальної підсистеми ЄС ЦЗ у повсякденній діяльності та у разі виникнення стихійного лиха, аварій і катастроф.
2.5. Організація оперативного реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, гасіння пожеж, участь у ліквідації їх наслідків, підготовка пропозицій для прийняття рішень, проектів наказів (розпоряджень) начальника цивільного захисту району (міста, району у місті) з цього питання, контроль за їх виконанням, забезпечення своєчасного інформування керівництва.
2.6. Керівництво силами і засобами МНС в межах відповідного гарнізону цивільного захисту.
2.7. Висловлення окремої думки при здійсненні експертизи розрахунків збитків, наданих балансоутримувачами та власниками об'єктів, що постраждали згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту.
2.8. Участь у підготовці проектів експертних висновків з визначення рівня надзвичайних ситуацій та документів щодо виділення коштів із резервного фонду державного бюджету на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
2.9. Виконання наказів та доручень МНС, начальника Головного управління та державної адміністрації (органу місцевого самоврядування), розгляд в межах своїх повноважень звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад та громадян.
2.10. За результатами проведених перевірок та навчань місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, спеціалізованих служб цивільного захисту, підприємств, установ, організацій та підрозділів цивільного захисту пропонує органам управління заходи до вжиття щодо покращення стану справ.
2.11. Здійснення інформаційно-аналітичного забезпечення начальника цивільного захисту району (місті, району міста) з питань стану цивільного захисту, аналіз та прогнозування ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, визначення показників ризику виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах і територіях.
2.12. Планування, участь у заходах цивільного захисту на мирний час та особливий період, та в межах своїх повноважень - у заходах з антитерористичної діяльності і територіальної оборони.
3. Повноваження Служби
Служба відповідно до покладених на неї завдань:
3.1. Вносить пропозиції місцевим органам виконавчої влади (органам місцевого самоврядування) щодо планування, організації та здійснення заходів щодо інженерного, радіаційного, хімічного захисту населення та територій, організації за видами забезпечення евакуаційних заходів та укриття населення в ЗС ЦЗ (ЦО).
3.2. Бере участь у розробленні проектів програм з питань запобігання та реагування на надзвичайні ситуації, технічного переоснащення Служби та сил ЦЗ, інших цільових програм.
3.3. Розробляє плани Служби, подає пропозиції щодо організації переведення цивільного захисту району (міста, району у місті) з мирного на воєнний стан, при розробленні мобілізаційних документів.
3.4. Надає методичну допомогу щодо планування евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру, а також на особливий період.
3.5. Бере участь у визначенні рівня надзвичайної ситуації, забезпечує оперативне і повне інформування місцевих органів управління цивільного захисту та начальника Головного управління МНС щодо загрози її виникнення або про її виникнення та хід ліквідації.
3.6. Вносить обґрунтовані пропозиції щодо внесення змін, доповнень до номенклатури місцевого матеріального резерву та поповнення його запасів виходячи з максимальної розрахункової гіпотетичної надзвичайної ситуації.
3.7. Бере участь разом із місцевими органами виконавчої влади (органами місцевого самоврядування) в організаційних заходах щодо створення фонду ЗС ЦЗ (ЦО) та підтримки його у стані готовності до використання за призначенням, а також здійснює контроль за утриманням ЗС ЦЗ (ЦО), які знаходяться на балансі Головного управління.
Бере участь у роботі комісій щодо визначення подальшого використання ЗС ЦЗ (ЦО) під час процедур приватизації (корпоратизації) підприємств (установ, організацій) або їх ліквідації (банкрутства).
3.8. Разом з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, організаціями та установами бере участь у розробленні та реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту, а також здійснює контроль за їх виконанням.
3.9. У межах своїх повноважень бере участь у комплексних перевірках готовності органів управління та сил підприємств (установ, організацій) до роботи в умовах надзвичайної ситуації та в особливий період.
3.10. Вносить пропозиції голові державної адміністрації (виконавчого органу ради) щодо потреби обсягів забезпечення непрацюючого населення та територіальних невоєнізованих формувань цивільного захисту засобами радіаційного і хімічного захисту та місць їх зберігання.
3.11. Готує пропозиції щодо погодження планів локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій та навчально-тренувальних занять з відпрацювання планів локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на потенційно небезпечних об'єктах та об'єктах підвищеної небезпеки.
3.12. Бере участь в організації підготовки органів управління та сил ЦЗ, а у разі необхідності здійснює оцінювання рівня їх готовності до дій за призначенням під час навчань (тренувань).
3.13. Вносить пропозиції з планування та впровадження заходів щодо накопичення запасу дегазуючих і дезактивуючих речовин, засобів індивідуального захисту населення, приладів радіаційної та хімічної розвідки.
3.14. Готує пропозиції щодо погодження планів аварійних заходів у разі аварій під час перевезення радіоактивних матеріалів відповідно до чинних нормативних актів.
3.15. Вносить пропозиції щодо розміщення місць збереження отрутохімікатів і пестицидів та технічного стану будівель та споруд, де вони зберігаються.
3.16. Бере участь у складі комісії в проведенні державної інвентаризації джерел іонізуючого випромінювання і радіоактивних відходів.
3.17. Організовує взаємодію з органами управління на транспорті, військовим командуванням, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань впровадження аварійно-рятувальних заходів на маршрутах евакуації, переправах, у районах розміщення евакуйованого населення.
3.18. Узагальнює інформацію про стан потенційно небезпечних об'єктів і територій та інформує органи управління щодо необхідності вжиття відповідних заходів.
Бере участь у класифікації хімічно небезпечних об'єктів та адміністративно-територіальних одиниць за ступенями хімічної небезпеки.
3.19. Спільно із структурним підрозділом держадміністрації (виконавчого органу ради) з питань надзвичайних ситуацій бере участь у плануванні та розробленні заходів розрахункового року з питань будівництва захисних споруд, закупівлі засобів радіаційного та хімічного захисту.
3.20. Здійснює контроль за своєчасним обладнанням радіаційно та хімічно небезпечних об'єктів засобами для проведення спеціальної обробки одягу, майна і транспортних засобів, а також санітарної обробки населення, постраждалого внаслідок надзвичайних ситуацій.
3.21. Здійснює контроль за готовністю служб цивільного захисту, сил і засобів до пропуску паводків і льодоходів, накопиченням матеріальних засобів для запобігання та ліквідації наслідків паводків і повеней.
3.22. Вносить пропозиції начальнику цивільного захисту району (міста, району міста) щодо планування та організації заходів з ліквідації наслідків паводків і повеней, а також ведення обліку населених пунктів і територій, які потрапляють у зони паводків і повеней, зсувних процесів.
3.23. Вносить пропозиції щодо районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і виробництв та загрози виникнення небезпечних природних явищ відповідно до діючих методик.
................Перейти до повного тексту