1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.05.2012 № 838
(з основної діяльності)
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій № 902 від 13.06.2012 )
Про затвердження Примірного положення про службу цивільного захисту району (міста, району в місті) Головного територіального управління (Територіального управління) МНС України в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі
Відповідно до Закону України "Про правові засади цивільного захисту" , Положення про Міністерство надзвичайних ситуацій України , затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 402, а також з метою підвищення ефективності виконання заходів цивільного захисту територіальними органами МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про службу цивільного захисту району (міста, району в місті) Головного територіального управління (Територіального управління) МНС України в Автономній Республіці Крим, області та м. Києві (далі - Примірне положення), що додається.
2. Начальникам головних територіальних управлінь (територіальних управлінь) МНС України в Автономній Республіки Крим, областях та м. Києві:
організувати, згідно з Примірним положенням, розроблення та затвердження положень про службу цивільного захисту району (міста, району в місті) відповідно до адміністративно-територіального устрою регіону та організаційно-штатної структури;
розробити посадові інструкції працівників зазначених підрозділів;
про виконану роботу у місячний термін доповісти Міністерству.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ МНС від 14.07.2010 № 547 "Про затвердження Примірного положення про службу цивільного захисту району (міста, району у місті) Головного управління МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра генерал-лейтенанта служби цивільного захисту Бута В.П.
Міністр В. Балога
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС
25.05.2012 № 838
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про службу цивільного захисту району (міста, району в місті) Головного територіального управління (Територіального управління) МНС України в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі
I. Загальні положення
1.1. Це Примірне положення визначає завдання та повноваження управління, відділу, служби цивільного захисту Головного територіального управління (Територіального управління) МНС України в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі, в районі (місті, районі у місті) (далі - Служба), а також функціональні обов'язки і повноваження її керівника, вимоги до його професійно-кваліфікаційного рівня.
1.2. Служба Головного територіального управління (Територіального управління) Міністерства надзвичайних ситуацій України в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі (далі - Територіальний орган) є структурним підрозділом цього Територіального органу і підпорядковується його начальнику.
1.3. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України , законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказами МНС, положеннями про Оперативно-рятувальну службу цивільного захисту, Територіальний орган та цим Положенням.
1.4. Служба є організуючим та координуючим органом у сфері цивільного захисту, запобігання та організації реагування на надзвичайні ситуації на рівні відповідної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі - ЄДС ЦЗ).
1.5. Служба в інтересах всебічного і комплексного опрацювання питань, що належать до її компетенції, здійснює свою діяльність у взаємодії з іншими структурними підрозділами Територіального органу, місцевим органом виконавчої влади (органом місцевого самоврядування), спеціалізованими службами цивільного захисту (цивільної оборони) (далі - служба цивільного захисту), підприємствами (установами, організаціями) (далі - підприємства) району (міста, району в місті).
1.6. Службі підпорядковані пожежно-рятувальні та інші підрозділи Територіального органу, що розташовані на території району (міста, району у місті).
II. Основними завданнями Служби є:
2.1. Реалізація, у межах повноважень, на рівні відповідної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ заходів у сфері цивільного захисту.
2.2. Організація, у межах повноважень, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж, проведення пошуково-рятувальних робіт, а також виконання невідкладних робіт при загрозі або виникненні таких ситуацій.
2.3. Підготовка та внесення місцевому органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування) пропозицій щодо реалізації завдань цивільного захисту, забезпечення сил цивільного захисту, фінансування заходів з попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
2.4. Керівництво силами і засобами МНС України в межах відповідного району (міста, району у місті), у тому числі під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та гасіння пожеж.
2.5. Інформаційно-аналітичне забезпечення керівництва місцевого органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування) з питань стану цивільного захисту, аналізу та прогнозування ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах і територіях, а також заходів з попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій.
III. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
3.1. Вносить пропозиції місцевому органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування) стосовно організації та здійснення заходів щодо інженерного, радіаційного, хімічного захисту населення та територій, організації за видами забезпечення евакуаційних заходів, укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту (цивільної оборони) (далі - ЗС ЦЗ (ЦО) та в межах повноважень бере участь у реалізації зазначених заходів.
3.2. Готує та надає пропозиції керівництву місцевого органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування) щодо планування заходів цивільного захисту на рівні відповідної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ у повсякденній діяльності та у разі виникнення стихійного лиха, аварій і катастроф.
3.3. Бере участь у розробленні проектів місцевих програм з питань цивільного захисту, запобігання та реагування на надзвичайні ситуації, технічного переоснащення сил цивільного захисту, інших цільових програм, здійснює в межах повноважень контроль за їх реалізацією.
3.4. Організовує, в межах повноважень, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж, проведення пошуково-рятувальних, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.
3.5. Бере участь у заходах з підготовки органів управління та сил цивільного захисту відповідної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, у разі необхідності здійснює оцінювання рівня їх готовності до дій за призначенням.
3.6. Бере участь спільно з місцевим органом виконавчої влади (органом місцевого самоврядування) в заходах щодо створення фонду ЗС ЦЗ (ЦО) та підтримки його у стані готовності до використання за призначенням, забезпечує належне утримання ЗС ЦЗ (ЦО), які знаходяться на балансі Територіального органу.
За запитами уповноважених органів бере участь у здійсненні перевірок стану утримання фонду ЗС ЦЗ (ЦО), у роботі комісій щодо визначення шляхів стосовно подальшого утримання таких споруд під час проведення приватизації, корпоратизації підприємств, а також їх банкрутства (ліквідації).
3.7. Бере участь спільно з місцевим органом виконавчої влади (органом місцевого самоврядування), підприємствами у розробленні та реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту.
3.8. Бере участь у роботі місцевих архітектурно-містобудівних рад з питань реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту.
3.9. Готує спільно з місцевим органом виконавчої влади (органом місцевого самоврядування) пропозиції керівництву цього органу щодо потреби в обсягах забезпечення населення та територіальних формувань цивільного захисту засобами радіаційного і хімічного захисту, також місць їх зберігання.
3.10. Організовує спільно з місцевим органом виконавчої влади (органом місцевого самоврядування):
періодичну інвентаризацію фонду ЗС ЦЗ (ЦО), огляди-конкурси на краще їх утримання та використання;
радіаційне та хімічне спостереження, виявлення та оцінку масштабів і наслідків радіаційних та хімічних аварій;
періодичну інвентаризацію фонду джерел протипожежного водопостачання.
3.11. Організовує заходи з індивідуального дозиметричного контролю в Службі та підрозділах відповідного району (міста, району у місті). Вносить пропозиції Територіальному органу щодо планування та впровадження заходів із забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту підпорядкованих підрозділів.
3.12. Надає керівництву Територіального органу інформаційні матеріали щодо класифікації хімічно небезпечних об'єктів, бере участь у класифікації хімічно небезпечних об'єктів та адміністративно-територіальних одиниць за ступенями хімічної небезпеки.
3.13. Здійснює ведення відомостей щодо ЗС ЦЗ (ЦО) та хімічно небезпечних об'єктів, що знаходяться на відповідній території.
3.14. Бере участь, у межах повноважень, в обстеженні місця виявлення підозрілого матеріалу (об'єкта) під час виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу.
3.15. Надає методичну допомогу місцевому органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування) щодо планування евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації.
3.16. Бере участь у попередньому визначенні рівня надзвичайної ситуації, у підготовці проектів експертних висновків з визначення рівня надзвичайних ситуацій та документів щодо виділення коштів із резервного фонду відповідного бюджету.
3.17. Вносить пропозиції щодо районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і виробництв та загрози виникнення небезпечних природних явищ відповідно до діючих методик.
3.18. У межах повноважень бере участь у перевірках готовності органів управління, служб цивільного захисту, підприємств до роботи в умовах надзвичайної ситуації та в особливий період, а також щодо накопичення матеріальних засобів для запобігання та ліквідації їх наслідків.
3.19. Бере участь у заходах з підготовки та проведення навчань (тренувань) з керівним складом місцевого органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування), служб цивільного захисту, підприємств.
3.20. Бере участь у заходах із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у вирішенні питань з організації надання допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій, підготовці, в межах повноважень, матеріалів для розгляду цих питань на засіданнях місцевих комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
3.21. Бере участь, у межах повноважень, у заходах з антитерористичної діяльності.
3.22. Організовує у цілодобовому режимі збір, оброблення та передачу інформації щодо загрози або виникнення надзвичайних ситуацій і резонансних подій та про хід їх ліквідації; здійснює оперативне і повне інформування начальника Територіального органу, місцевого органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування); організовує взаємодію із службами цивільного захисту, іншими підприємствами, що залучаються до проведення робіт щодо запобігання виникненню і ліквідації надзвичайних ситуацій (подій) та їх наслідків.
3.23. Організовує збір, оброблення та накопичення інформації про небезпечні природні та техногенні об'єкти, процеси й явища, стан природно-техногенної безпеки на відповідній території. Бере участь у розробленні та коригуванні паспорта ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру регіону.

................
Перейти до повного тексту