1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.05.2005 N 442
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної митної служби N 655 від 02.08.2007 з моменту державної реєстрації Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту )
Про затвердження Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 558 від 21.06.2005 )
Відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого Указом Президента України від 24.08.2000 N 1022/2000, та у зв'язку з реорганізацією Центрального бюро аналізу ризиків та аудиту
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 558 від 21.06.2005 )
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Держмитслужби України від 02.12.2003 N 820 "Про затвердження Положення про Центральне бюро аналізу ризиків та аудиту" після реєстрації цього Положення у встановленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Служби Салагора М.М.
Голова Служби В.В.Скомаровський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
30.05.2005 N 442
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент аналізу ризиків та аудиту
( Назва Положення із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 558 від 21.06.2005 )
1. Загальні положення
1.1. Департамент аналізу ризиків та аудиту (далі - ДАР) є регіональною митницею з питань аналізу ризиків та аудиту, входить до системи митних органів України й у встановленому законом порядку здійснює митну справу.
1.2. ДАР безпосередньо підпорядковується Голові Держмитслужби, першому заступнику Голови Держмитслужби.
1.3. У своїй діяльності ДАР керується Конституцією й законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Держмитслужби й цим Положенням.
1.4. ДАР у межах своєї компетенції забезпечує реалізацію Держмитслужбою укладених Україною міжнародних договорів, що набрали чинності в установленому законом порядку.
1.5. Структура, штатний розпис, кошторис на утримання ДАР затверджуються Головою Держмитслужби, реорганізація, ліквідація, гранична чисельність - наказом Держмитслужби.
1.6. ДАР є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України й своїм найменуванням та інші печатки, штампи, бланки, відповідні рахунки в територіальному відділенні Державного казначейства та банку.
1.7. Положення про структурні підрозділи ДАР і посадові інструкції посадових осіб ДАР затверджуються начальником ДАР.
1.8. Зоною діяльності ДАР є митна територія України.
1.9. ДАР має особисте митне забезпечення, що зберігається в окремому сейфі в приміщенні ДАР й видається в установленому порядку начальником ДАР або вповноваженою ним особою кожній посадовій особі під підпис на термін виконання службового завдання.
1.10. ДАР під час виконання службових завдань взаємодіє в установленому порядку з підрозділами Державної митної служби України та іншими державними органами.
2. Завдання ДАР
Основними завданнями ДАР є:
2.1. Участь у реалізації державної політики у сфері митної справи за відповідним напрямом.
2.2. Захист економічних інтересів України.
2.3. Сприяння розвитку міжнародної торгівлі.
2.4. Сприяння суб'єктам зовнішньоекономічній діяльності в отриманні права діяти за спрощеними принципами й правилами митного контролю та митного оформлення зі звільненням від окремих процедур.
2.5. Контроль за дотриманням законодавства України з питань митної справи суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності та митними органами, у тому числі методами аудиту, із застосуванням сучасних інформаційних технологій та проведенням організаційно-контрольних заходів на митній території України.
2.6. Запобігання та протидія легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом.
2.7. Розроблення рекомендацій та методик для спрощення та посилення процедур митного контролю й митного оформлення за результатами застосування методів аналізу ризиків і аудиту.
2.8. Забезпечення "прозорості" процедур контролю та контрольованості його результатів.
2.9. Забезпечення контролю за дотриманням законодавства України з питань митної справи шляхом здійснення комплексних контрольних заходів у митних органах України.
2.10. Здійснення митного контролю товарів та транспортних засобів (далі - товари), що переміщуються через митний кордон України, виявлення при цьому порушень з боку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, фізичних осіб, а також посадових осіб митних органів, припинення порушень, проведення митного огляду та переогляду з наступним митним оформленням товарів і транспортних засобів відповідно до законодавства.
2.11. Виявлення фактів порушень при нарахуванні податків, зборів (обов'язкових платежів), а також випадків недотримання вимог законодавства, що регулюють ці питання. Забезпечення своєчасності та повноти перерахування коштів від справляння податків, зборів (обов'язкових платежів) до Держбюджету України.
2.12. Виявлення під час здійснення контрольних заходів порушень митних правил.
2.13. Здійснення системної інформаційно-аналітичної роботи згідно з методикою визначення системи ризиків, розробленою ДАР, на підставі узагальненої інформації, отриманої з різних джерел.
2.14. Взаємодія зі структурними підрозділами Держмитслужби України з метою комплексного усунення недоліків, виявлених у діяльності митних органів. Отримання довідок відповідного змісту та аналітичних матеріалів, потрібних для проведення цієї роботи.
2.15. Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил. Контроль за провадженням та прийняттям рішень у справах про порушення митних правил, заведених ДАР.
2.16. Здійснення в установленому законодавством порядку спільних із митними органами суміжних держав заходів, спрямованих на відвернення та припинення контрабанди й порушень митних правил.
2.17. Здійснення спільно з іншими компетентними органами заходів щодо захисту інтересів споживачів товарів з метою недопущення ввезення на територію України неякісних товарів або товарів, що не відповідають чинним в Україні вимогам і стандартам.
3. Функції ДАР
ДАР:
3.1. Розробляє та подає керівництву Держмитслужби пропозиції до Концепції впровадження, розвитку та вдосконалення системи аналізу ризиків та управління ними, програм сприяння зовнішньоекономічній діяльності та її суб'єктам.
3.2. Розробляє й подає керівництву Держмитслужби проекти нормативно-правових актів.
3.3. Спільно з управліннями, департаментами Держмитслужби, спеціалізованими митними установами та митними органами України організує та впроваджує в митних органах України систему аналізу ризиків і управління ними, а також перевірки на підставі методів аудиту.
3.4. Збирає, накопичує, систематизує, обробляє інформацію про суб'єктів, об'єкти та механізми митного контролю й митного оформлення.
3.5. Оцінює, аналізує накопичену інформацію, на підставі якої формує профілі ризиків і рекомендації митним органам щодо застосування форм і методів митного контролю й процедур митного оформлення.
3.6. Збирає, аналізує та оцінює інформацію про результати застосування митними органами профілів ризиків, визначає їх ефективність. Вносить зміни та доповнення до профілів ризиків.
3.7. Контролює дотримання законодавства України в галузі митної справи суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, громадянами, митними органами, надає інформацію Департаменту митної варти та боротьби з контрабандою Держмитслужби України.
3.8. Організує та координує взаємодію митних органів, органів державної влади та місцевого самоврядування, інших суб'єктів з питань, що входять до компетенції ДАР.
3.9. Організує аудиторські перевірки діяльності суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та митних органів, координує проведення таких перевірок.
3.10. Організує проведення Держмитслужбою заходів щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, координує роботу з проведення таких заходів.
3.11. Бере участь у проведенні митного контролю (огляді, переогляді) транспортних засобів, товарів, вантажів тощо в пунктах пропуску для морського, річкового, залізничного, автомобільного, авіаційного сполучення, у зонах митного контролю, визначених в будь-якому місці митної території України, із застосуванням методів аналізу ризиків та управлінню ними й аудиту.
3.12. Бере участь у підготовці та опрацюванні проектів міжнародних договорів відповідно до компетенції ДАР.
3.13. Здійснює згідно із законодавством фінансово-господарську діяльність і забезпечує подання фінансових звітів до Держмитслужби та відділення Держказначейства в строки, установлені Державною митною службою.
3.14. Веде власне діловодство, забезпечує захист відомостей, що становлять державну таємницю. Контролює дотримання посадовими особами ДАР вимог Закону України "Про державну таємницю" та інших нормативно-правових актів із питань охорони державної таємниці.
3.15. Бере участь у заходах Держмитслужби щодо виконання вимог Законів України "Про державну службу", "Про державну таємницю", "Про боротьбу з корупцією".
3.16. Веде військовий облік і бронювання військовозобов'язаних посадових осіб ДАР на період мобілізації та воєнного часу.
3.17. Здійснює заходи соціального й культурно-побутового розвитку, а також із забезпечення особового складу митниці речовим та іншим майном.
3.18. Здійснює в зонах і поза зонами митного контролю перевірку відповідності відомостей, заявлених у вантажних митних деклараціях, наявному товару й даним документів, потрібних для проведення митного контролю, а також правильності справляння податків, зборів (обов'язкових платежів), нарахування та стягнення яких покладено на митні органи, контроль за правильним застосуванням митними органами заходів тарифного й нетарифного регулювання.
3.19. Здійснює митний контроль (за участю чергової зміни митного органу, який перевіряється, або з повною її заміною) шляхом перевірки документів, потрібних для такого контролю, або за допомогою інформації, що міститься в Єдиній автоматизованій інформаційній системі Держмитслужби України, проведення митного огляду та переогляду товарів, які переміщуються через митний кордон України, особистого огляду фізичних осіб, а також в інших формах, що не суперечать законодавству України.
3.20. Здійснює перевірку законності ввезення/вивезення товарів та їх митного оформлення, якщо є достатні підстави вважати, що мають місце порушення положень законодавства України, контроль за дотриманням яких покладено на митні органи.
3.21. Перевіряє дотримання режиму зони митного контролю.
3.22. Відповідно до Митного кодексу України проводить заходи щодо розташування тимчасових постів (тимчасових зон митного контролю) на будь-яких ділянках місцевості, відбору зразків товарів, накладення митних забезпечень, складення актів про здійснення митного огляду та переогляду. Примусово повертає в зони митного контролю транспортні засоби, товари й громадян для проведення переогляду за наявності підстав для сумнівів у дотриманні законодавства під час здійснення митного контролю. Надає вказівки про розміщення для зберігання в зоні митного контролю або на складі контрольованого митного органу товарів та інших предметів, а також про їх охорону.

................
Перейти до повного тексту