- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
митної служби
N 515 від 17.05.2008 )
Про затвердження Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту
Відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 18.07.2007
N 940, статей
13,
14 Митного кодексу України, рішення колегії Держмитслужби України від 31.03.2006, уведеного в дію наказом Держмитслужби України від 04.04.06 N 263,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту Державної митної служби України, що додається.
2. Начальнику Департаменту аналізу ризиків та аудиту (Жиляєву І.В.) забезпечити:
2.1. Подання Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту на державну реєстрацію до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації.
2.2. Дотримання законодавства України при здійсненні заходів на виконання цього наказу.
3. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Держмитслужби України від 30.05.05
N 442 "Про затвердження Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту Державної митної служби України" (із змінами та доповненнями, внесеними наказом Держмитслужби України від 21.06.05
N 558 з моменту державної реєстрації Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
02.08.2007 N 655
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент аналізу ризиків та аудиту
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Департаменту аналізу ризиків та аудиту (далі - Департамент), а саме його компетенцію, завдання, функції, права, відповідальність, і розроблене на підставі
Митного кодексу України, Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.07
N 940, рішення колегії Держмитслужби України від 31 березня 2006 року, уведеного в дію наказом Держмитслужби України від 04.04.06 N 263.
1.2. Департамент є регіональною митницею з питань аналізу ризиків, управління ними та аудиту, входить до єдиної загальнодержавної системи митних органів України, у встановленому законом порядку в межах повноважень, делегованих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи, здійснює митну справу.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, міжнародними договорами України, які набрали законної сили у встановленому порядку, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України,
Положенням про Державну митну службу України (далі - Держмитслужба), рішеннями колегії, наказами Держмитслужби, а також цим Положенням.
1.4. Департамент підпорядковується Голові Державної митної служби України.
Оперативна служба і служба внутрішньої безпеки та аналізу ризиків діяльності працівників митної служби, що є структурними підрозділами Департаменту, перебувають у прямому підпорядкуванні, підконтрольні та підзвітні Голові Державної митної служби України. При цьому діяльність служби внутрішньої безпеки та аналізу ризиків діяльності працівників митної служби спрямовується та координується директором Департаменту внутрішньої безпеки Держмитслужби України, а також нею виконуються окремі розпорядження начальника Департаменту з питань, віднесених до її компетенції.
1.5. Зоною діяльності Департаменту є митна територія України.
1.6. Забороняється покладати на Департамент у цілому, його структурні підрозділи та на окремих посадових осіб Департаменту виконання завдань та функцій, не передбачених цим Положенням.
1.7. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та інші печатки, штампи, бланки, відповідні рахунки в територіальному відділенні Державного казначейства та уповноваженого банку.
1.8. Граничну чисельність працівників Департаменту затверджує Голова Держмитслужби України.
1.9. Структуру, штатний розпис, фонд оплати праці, кошторис Департаменту план асигнувань загального й спеціального фондів Державного бюджету України затверджує Голова Держмитслужби України.
1.10. Місцезнаходження Департаменту: 04215, м. Київ, вул. Світлицького, 28-А, блок "Б".
1.11. Фінансування, матеріально-технічне забезпечення та розвиток інфраструктури Департаменту здійснюються за рахунок Державного бюджету України.
1.12. Створення, реорганізація та ліквідація Департаменту здійснюються згідно з чинним законодавством.
1.13. Департамент здійснює свою діяльність відповідно до затверджених у встановленому порядку планів роботи Держмитслужби та Департаменту.
1.14. Департамент під час виконання службових завдань взаємодіє у встановленому порядку з підрозділами Держмитслужби.
1.15. Департамент взаємодіє з Державною податковою адміністрацією України, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державним комітетом фінансового моніторингу України, іншими органами державної влади та управління, міжнародними організаціями, митними органами іноземних держав у межах компетенції Департаменту в порядку, визначеному законодавством України.
1.16. З методичних питань та з питань організації й проведення контрольно-перевірочної роботи Департаменту підпорядковуються структурні підрозділи митних органів України, що забезпечують у них управління ризиками та проведення документальних й камеральних перевірок учасників зовнішньоекономічних зв'язків в частині дотримання ними митного законодавства України.
Керівники цих підрозділів призначаються на посади та звільняються з посад наказами начальників митних органів за погодженням із Департаментом.
1.17. Департамент має митні забезпечення, передбачені
Митним кодексом України, що зберігаються в окремому сейфі в приміщенні Департаменту й видаються у встановленому порядку начальником Департаменту або вповноваженою ним особою посадовим особам Департаменту (далі - працівники) під підпис на термін виконання службових завдань.
2. Основні завдання Департаменту
2.1. Основними завданнями Департаменту є:
2.1.1. Створення сприятливих умов для прискорення митного оформлення та контролю у митних органах України товарів і транспортних засобів шляхом організації та впровадження системи аналізу та управління ризиками в діяльність митних органів України;
2.1.2. Систематична інформаційно-аналітична робота з аналізу ризиків на підставі узагальнення інформації, отриманої з різних джерел, визначення критеріїв та розробка профілів ризику;
2.1.3. Визначення порядку та особливостей застосування митними органами України окремих форм митного контролю товарів і транспортних засобів на основі профілювання ризиків;
2.1.4. Здійснення постійного моніторингу зовнішньоекономічних операцій учасників зовнішньоекономічних зв'язків;
2.1.5. Розробка нормативно-правових актів щодо управління ризиками при здійсненні митного контролю та вдосконалення нормативно-правової бази з питань митної справи;
2.1.6. Забезпечення контролю за дотриманням митними органами України законодавства України з питань митної справи;
2.1.7. Організація проведення тематичних перевірок у митних органах України та здійснення контролю за їх проведенням;
2.1.8. Організація та участь у проведенні комплексних перевірок службової діяльності митних органів України із застосуванням сучасних інформаційних технологій;
2.1.9. Забезпечення контролю за дотриманням митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків шляхом організації та проведення на підприємствах перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та здійснення камеральних перевірок цих суб'єктів господарювання;
2.1.10. Участь у державній системі запобігання та протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом;
2.1.11. Взаємодія з правоохоронними та іншими органами державної влади та управління з питань планування та впровадження заходів, спрямованих на запобігання порушень митного законодавства України;
2.1.12. Проведення профілактичних, перевірочних та інших заходів, спрямованих на запобігання й протидію протиправним діянням з боку посадових осіб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій (далі - митна служба) при здійсненні ними службової діяльності;
2.1.13. Організація, впровадження і забезпечення функціонування системи аналізу та управління ризиками службової діяльності працівників митної служби;
2.1.14. Методичне забезпечення та координація діяльності підпорядкованих підрозділів митних органів України з напрямків діяльності Департаменту.
3. Функції Департаменту
3.1. Департамент відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
3.1.1. З питань аналізу та управління ризиками:
3.1.1.1. Спільно зі структурними підрозділами Держмитслужби, митними органами, спеціалізованими митними установами та організаціями організує та впроваджує в митних органах систему аналізу та управління ризиками при здійсненні митного контролю за переміщенням товарів через митний кордон України та їх оформленням, а також систему документальних і камеральних перевірок учасників зовнішньоекономічних зв'язків в частині дотримання ними митного законодавства України;
3.1.1.2. Збирає, накопичує, обробляє, систематизує та аналізує наявну інформацію про учасників зовнішньоекономічних зв'язків, об'єкти та механізми митного контролю й оформлення;
3.1.1.3. На підставі аналізу накопиченої інформації формує профілі ризику і рекомендації митним органам України щодо застосування форм і методів здійснення митного контролю й процедур митного оформлення;
3.1.1.4. Контролює впровадження профілів ризику до автоматизованої системи аналізу та управління ризиками Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби;
3.1.1.5. Аналізує причини та умови, що призвели до виникнення ризику. Збирає, обробляє та аналізує інформацію про результати застосування митними органами профілів ризику, визначає їх ефективність, готує зміни та доповнення до профілів ризику;
3.1.1.6. На підставі аналізу ризиків та аналізу інформації про результати застосування митними органами профілів ризику подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо можливих заходів з мінімізації ризиків, вдосконалення митної справи, запровадження міжнародного досвіду в роботі митних органів в цьому напрямку;
3.1.1.7. Розглядає пропозиції структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів спеціалізованих митних установ та організацій із питань застосування системи аналізу та управління ризиками;
3.1.1.8. Бере участь у проведенні митного контролю (у тому числі в оглядах і переоглядах) товарів, що переміщуються через митний кордон України, у будь-яких пунктах пропуску та зонах митного контролю. Вживає заходи з метою перевірки ефективності розроблених профілів ризику, ефективності їх застосування та перевірки відповідності дій посадових осіб митних органів під час роботи системи аналізу та управління ризиками чинному законодавству України;
3.1.1.9. З допомогою програмно-інформаційних комплексів Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби здійснює дистанційний контроль (моніторинг) додержання митного законодавства України під час проведення зовнішньоекономічних операцій учасниками зовнішньоекономічних зв'язків;
3.1.1.10. У разі виявлення за результатами інформаційно-аналітичної роботи ознак порушення законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митні органи України, здійснює самостійно контрольні заходи з метою перевірки додержання митного законодавства України під час здійснення зовнішньоекономічних операцій або надає інформацію до підрозділів Держмитслужби, до компетенції яких належить здійснення таких заходів.
3.1.2. З питань перевірок учасників зовнішньоекономічної діяльності та контролю за службовою діяльністю митних органів:
3.1.2.1. Організує та проводить документальні та камеральні перевірки щодо додержання учасниками зовнішньоекономічної діяльності, вимог митного законодавства України, координує та контролює роботу митних органів України у цьому напрямку, здійснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевірками;
3.1.2.2. Організує і проводить комплексні та тематичні перевірки службової діяльності митних органів України, здійснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевірками;
3.1.2.3. Направляє начальнику митного органу, у якому проводилася перевірка, перелік виявлених порушень митного законодавства України і перелік заходів, ужиття яких потрібне для усунення цих порушень;
3.1.2.4. У разі необхідності проводить інформування Голови Держмитслужби про недостатність вжитих начальником митного органу заходів щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення перевірок, і надає пропозиції щодо остаточного усунення недоліків;
3.1.2.5. Виявляє факти порушень законодавства України при нарахуванні податків, зборів (обов'язкових платежів) як посадовими особами митних органів України, так і учасниками зовнішньоекономічних зв'язків. Спільно з компетентним підрозділом Держмитслужби України бере участь у здійсненні контролю за своєчасністю та повнотою справляння податків, зборів (обов'язкових платежів) до держбюджету України;
3.1.2.6. Розробляє та подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо розвитку системи митного контролю на основі методів аудиту.
3.1.3. З питань протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом:
3.1.3.1. Збирає, накопичує, обробляє та систематизує інформацію про учасників зовнішньоекономічних зв'язків, ймовірно причетних до реалізації схем легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму, здійснює інформаційний обмін з Державним комітетом фінансового моніторингу України;
3.1.3.2. Аналізує накопичену інформацію, на підставі якої формує типологічні схеми відмивання доходів та фінансування тероризму;
3.1.3.3. Організує участь Держмитслужби в проведенні правоохоронними та іншими державними органами заходів щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, координує роботу митних органів при проведенні таких заходів;
3.1.3.4. Організує та координує взаємодію митних органів з регіональними підрозділами Державного комітету фінансового моніторингу України, органами державної влади та управління, місцевого самоврядування в напрямі запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму.
3.1.4. З питань планування та впровадження заходів, спрямованих на запобігання порушень митного законодавства України:
3.1.4.1. Збирає, обробляє, узагальнює та аналізує статистичну та іншу інформацію про порушення митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків для розроблення заходів протидії таким порушенням;
3.1.4.2. Вивчає форми, методи, характер скоєння порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, а також причини, що до них призводять, і умови, що їм сприяють;
3.1.4.3. Вивчає можливі тенденції і канали незаконного переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України. Проводить на цій основі заходи щодо виявлення та припинення порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, розробляє рекомендації митним органам України, спрямовані на попередження таких правопорушень;
3.1.4.4. У встановленому порядку бере участь в міжнародному співробітництві з питань протидії порушення митного законодавства;
3.1.4.5. Організує взаємодію та проведення скоординованих дій з правоохоронними та іншими органами державної влади та управління, підприємствами, установами й організаціями, структурними підрозділами Держмитслужби, іноземними установами та організаціями в напрямі боротьби з порушеннями митного законодавства;
3.1.4.6. Звертається до правоохоронних та інших органів державної влади та управління, підприємств, установ й організацій, митних органів, структурних підрозділів Держмитслужби, а також до іноземних органів, установ та організацій із запитами щодо надання інформації, потрібної для реалізації покладених на Департамент завдань;
3.1.4.7. Співпрацює й бере участь в організації взаємодії з підрозділами Держмитслужби та правоохоронними органами, завданнями яких є протидія незаконному переміщенню товарів і транспортних засобів через митний кордон України;
3.1.4.8. Планує та впроваджує заходи щодо виявлення порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків та запобігання незаконному переміщенню товарів і транспортних засобів через митний кордон України і бере безпосередню участь у проведенні таких заходів самостійно та/або спільно з іншими митними й правоохоронними органами;
................Перейти до повного тексту