- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення розгляду конституційного подання Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію" від 11 листопада 2009 року N 1209
м. Київ 9 червня 2010 року N 41-у/2010 | Справа N 2-39/2010 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича - доповідача,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про припинення розгляду
конституційного подання Президента України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію" від 11 листопада 2009 року
N 1209 (Урядовий кур'єр, 2009 р., 18 листопада).
Заслухавши суддю-доповідача Вдовіченка С.Л. та дослідивши матеріали
конституційного подання, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності
Конституції України (конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про залучення Національною акціонерною компанією "Украгролізинг" у 2009 році іноземного кредиту під державну гарантію для реалізації інвестиційного проекту впровадження ресурсозберігаючих технологій із закупівлею технічних засобів для заготівлі молока та його зберігання" від 29 жовтня 2009 року
N 1183 (далі - Постанова N 1183), "Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію" від 11 листопада 2009 року
N 1209 (далі - Постанова N 1209).
Відповідно до пункту 15 частини першої статті
106 Конституції України глава держави видав Указ від 25 листопада 2009 року
N 969, яким зупинив дію названих постанов.
Суб'єкт права на конституційне подання зазначає, що Кабінет Міністрів України, видавши Постанову
N 1183 та Постанову
N 1209, вирішив питання щодо надання державних гарантій у сумі, яка перевищує встановлений Законом України
"Про Державний бюджет України на 2009 рік" граничний обсяг, а також передбачив, що обслуговування та погашення кредитів, наданих під державні гарантії, внесення інших платежів, пов'язаних із реалізацією інвестиційних проектів, здійснюватиметься за рахунок коштів, не затверджених в установленому
порядку законами про Державний бюджет України на 2010 та наступні роки.
Автор клопотання, посилаючись на пункт 4 частини першої статті
85, пункт 1 частини другої статті
92, частину другу статті
95 Конституції України, звертає увагу на те, що затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього належить до повноважень Верховної Ради України і що виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
На підтвердження своєї позиції суб'єкт права на конституційне подання вказує також на рішення Конституційного Суду України від 14 грудня 2000 року
N 15-рп/2000, від 1 квітня 2008 року
N 4-рп/2008, від 27 листопада 2008 року
N 26-рп/2008, від 8 вересня 2009 року
N 19-рп/2009, від 29 вересня 2009 року
N 22-рп/2009, у яких, зокрема, наголошувалося на неприпустимості порушення органами державної влади положень
Конституції і законів України в частині розподілу їхніх повноважень та неможливості зміни закону шляхом прийняття підзаконного правового акта, тобто втручання Уряду України у сферу виключної компетенції законодавця.
................Перейти до повного тексту