1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.10.1996 N 320
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державного комітету статистики N 280 від 19.09.2005 )
Про затвердження форм державної статистичної звітності для органів прокуратури
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 406 від 22.12.2000 )
1. За поданням Генеральної прокуратури України затвердити і ввести в дію, починаючи зі звіту за 1996 рік, форми державної статистичної звітності:
( Наказ скасовано в частині затвердження форми N П "Звіт про роботу прокурора" згідно з Наказом Держкомстату N 406 від 22.12.2000 )
- N П "Звіт про роботу прокурора", піврічна, річна;
- додаток до форми N П "Звіт про роботу прокурора", піврічна, річна.
2. Розповсюдити вказану форму звітності на Генеральну прокуратуру України, прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, міських, районних, а також прирівняних до них.
3. Встановити, що затвердження інструкції по складанню звіту за формою N П, забезпечення бланками підзвітних одиниць, збір та розробка зведеної інформації здійснюється Генеральною прокуратурою України.
4. Визнати такими, що втратили чинність з 31 грудня 1996 року:
- наказ Мінстату України від 14.04.94 р. N 69 про затвердження форми N П "Звіт про роботу прокурора";
- наказ від 24.05.93 р. N 94 в частині затвердження додатку до форми N П "Звіт про роботу прокурора".
Міністр О.Г.Осауленко
( Форма N П "Звіт про роботу прокурора" втратила чинність на підставі Наказу Держкомстату N 406 від 22.12.2000 )
ДЕРЖАВНА СТАТИСТИЧНА ЗВІТНІСТЬ
ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Куди направляється _______ -----------------------------------------------------
Область __________________ | КОДИ |
|---------------------------------------------------|
|---------+-----------+-----------+--------+--------|
|форми |організації|прокуратура| | |
|документа|складача за|області і | | |
|за УКУД |ЄДРПОУ |регіону | | |
|---------+-----------+-----------+--------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
-----------------------------------------------------
Додаток Додаток
до звіту про роботу прокурора до звіту форми N П
_____________________________
за ___________________ 199_ р. Поштова - піврічна
(за I півріччя і рік)
Затверджена
наказом Мінстату України
від 29.10.96 р. N 320
Направляється прокурорами Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, військовими прокурорами регіонів, ЧФ і ВМС України в Генеральну прокуратуру України до 15 числа після звітного періоду
Розділ 7. Перегляд справ про реабілітацію
У гр. 1, 2 сума чисел у ряд.
2, 3, 14 дорівнює числу в
ряд. 1 у відповідних графах
У гр. 1, 2 сума чисел у ряд.
4, 5, 6, 10 дорівнює числу
в ряд. 14 у відповідних
графах
Всього Число
осіб
У гр. 2 сума чисел у ряд.
4, 17, 21 дорівнює числу
в ряд. 23 гр. 2
Всього Число
осіб
а б 1 2 а б 1 2
Перевірено справ 1 Всього вирішено справ 14
Відновлено справ у зв'язку
з нововиявленими обставинами

2
Розглянуто судом протестів 15
Повернуто справ у органи
служби безпеки для
проведення перевірок


3
з них задоволено 16
у т. ч. з
реабілітацією
(з ряд. 7 і 9)


17
Складено висновків про
реабілітацію жертв
політичних репресій


4
відхилено 18
Складено висновків про
відмову в реабілітації

5
Розглянуто судом
висновків

19
Принесено протестів 6 з них задоволено 20
З них про скасування
вироку

7
відхилено з
реабілітацією

21
про зміну
вироку

8
Залишок справ на кінець
звітного періоду

22
у т. ч. з
реабілітацією
за політичні
злочини з
зниженням
покарання





9
Всього реабілітовано
осіб

23

0
у т. ч. іноземних
громадян і осіб
без
громадянства



24



0
Внесено подань прокурору
вищого рівня

10
Видано довідок про
реабілітацію

25

0
З них про відмову в
реабілітації

11
у т. ч. особисто
реабілітованим

26

0
про скасування
вироку

12
про зміну вироку 13
Розділ 8. Розгляд скарг (звернень) з питань реабілітації
Всього
а б 1
Вирішено скарг (звернень) 1
з них надійшли від: Народних депутатів України 2
Депутатів рад 3
Задоволено (з вирішених) 4
з них надійшли від: Народних депутатів України 5
Депутатів рад 6
Відхилено (з вирішених) 7
Задоволено повторних скарг (звернень) (з ряд. 4) 8
Вирішено скарг (звернень) понад установлений термін 9
Приєднано скарг (звернень) до слідчих справ 10
Повернуто скарг (звернень) заявникам 11
Направлено скарг (звернень) в інші відомства 12
Всього (1 + 10 + 11 + 12) 13
Направлено підпорядкованим прокурорам 14
Залишок на кінець звітного періоду 15
Прийнято громадян на особистому прийомі
з питань реабілітації

16
у т. ч. особисто прокурорами 17
Розділ 9. Направлення до суду справ, розслідуваних слідчими служби безпеки
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| | |Всього|Державна|Шпигунство|Посягання |Диверсія|Заклики до |Контрабанда|Незаконне |Інші |
| | | |зрада | |на життя | |насильницьких| |перетинання|злочини |
| | | | | |державного| |повалення чи | |державного | |
| | | | | |діяча | |зміни кон- | |кордону | |
| | | | | | | |ституційного | | | |
| | | | | | | |ладу або | | | |
| | | | | | | |порушення | | | |
| | | | | | | |тери- | | | |
| | | | | | | |торіальної | | | |
| | | | | | | |цілісності | | | |
| | | | | | | |України | | | |
|------------------------------+---+------+--------+----------+----------+--------+-------------+-----------+-----------+--------|
| а | б | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|------------------------------+---+------+--------+----------+----------+--------+-------------+-----------+-----------+--------|
|Направлено|З | | | | | | | | | | |
|до суду |обвинувальним | | | | | | | | | | |
|справ |висновком | 1 | | | | | | | | | |
| |-------------------+---+------+--------+----------+----------+--------+-------------+-----------+-----------+--------|
| |Число | | | | | | | | | | |
| |обвинувачених | 2 | | | | | | | | | |
| |-------------------+---+------+---------------------------------------------------------------------------------------
| |З |справи| 3 | |
| |постановами |------+---+------|
| |про |особи | 4 | |
| |застосування| | | |
| |примусових | | | |
| |заходів | | | |
| |медичного | | | |
| |характеру | | | |
|------------------------------+---+------|
|Повернуто |прокурором | 5 | |
|справ на |----------------+---+------|
|додаткове |судом | 6 | |
|розслідування| | | |
|------------------------------+---+------|
|Число осіб, звільнених | | |
|прокурором від кримінальної | | |
|відповідальності за | | |
|нереабілітуючих підстав | 7 | |
-------------------------------------------
Звіт складено в ________________ примірниках
прим. N 1 ______________________
прим. N 2 ______________________
Вихідн. N ______________________
"__" ____________ 199 _ р. ПРОКУРОР ______________________
_______________________________
Звіт перевірив ____________________________
(прізвище та номер телефону)
Замовлення на 1996 рік
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Генерального
прокурора України
ІНСТРУКЦІЯ
до статистичної звітності за формою П про роботу прокурора
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Статистичний звіт за формою П передбачає відображення статистичних даних про результати роботи органів прокуратури.
Звіт побудовано відповідно до Закону України "Про прокуратуру", а також наказів Генерального прокурора України за напрямами діяльності прокуратури. Статистична звітність за формою П орієнтована на відображення кінцевих результатів роботи прокурора.
Форма П звіту про роботу прокурора затверджена наказом Мінстату України від жовтня 1996 року N ___.
Статистична звітність як додаток до звіту форми П також затверджена наказом Мінстату України від 29 жовтня 1996 року N 320. Звіт за формою П з додатком є державною формою статистичної звітності. Наказом Генерального прокурора України статистичний звіт за формою П про роботу прокурора з додатком введено в дію, починаючи зі звіту за весь 1996 рік.
Структура звіту про роботу прокурора сформована відповідно за галузями прокурорського нагляду.
Звіт за формою П складається з шести розділів, у яких містяться показники роботи прокурора про здійснення прокурорського нагляду за додержанням і правильним застосуванням законів органами виконавчої влади, представницькими органами та органами місцевого самоврядування, підприємствами установами і організаціями незалежно від форм власності, посадовими особами та громадянами; за додержанням законів органами, що ведуть боротьбу із злочинністю; про участь прокурора в розгляді кримінальних справ у судах, у цивільному і арбітражному судочинстві; про нагляд за додержанням законів у місцях застосування заходів примусового характеру, а також про розгляд скарг і прийом громадян.
У додатку до звіту за формою П про роботу прокурора передбачено розділи цього звіту 7, 8 і 9, в яких відображають показники перегляду справ і розгляду скарг про реабілітацію, а також дані про направлення прокурором до суду справ, розслідуваних слідчими служби безпеки.
За достовірність і своєчасність подання статистичного звіту відповідає прокурор, який підписав звіт.
Органам прокуратури на місцях забороняється вводити додаткову звітність про роботу прокурора і змінювати передбачений цією Інструкцією порядок обліку даних та представлення звітів.
ПОРЯДОК СКЛАДАННЯ І ПОДАННЯ ЗВІТУ
2. Прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, міські, районні, міжрайонні, а також інші прирівняні до них прокурори подають статистичний звіт за формою П відповідно за підпорядкованістю два рази на рік - за перше півріччя і за весь рік.
Прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також прирівняні до них прокурори, крім зведених звітів по регіону подають до Генеральної прокуратури України звіт за формою П по апарату відповідної прокуратури.
Додаток до звіту за формою П про роботу прокурора подають до Генеральної прокуратури України два рази на рік - за перше півріччя і за весь рік - прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також військові прокурори регіонів, ЧФ і ВМС України.
3. Звіти про роботу прокурора складають особисто міські, районні, міжрайонні, а також прирівняні до них прокурори на підставі документів і матеріалів первинного обліку, передбачених Інструкцією, про порядок ведення первинного обліку роботи прокурорів і слідчих від 19 жовтня 1993 р. N 27.
В апаратах прокуратур Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя та прирівняних до них прокуратур, а також у прокуратурах міст з районним поділом звіти складають начальники управлінь і відділів (старші помічники та помічники прокурорів) в обсязі своїх розділів. Звіти по управлінню і відділу підписують особисто начальники структурних підрозділів і подають їх у визначені терміни старшому помічнику прокурора з питань статистики для складання зведеного звіту по апарату прокуратури.
Старший помічник прокурора з питань статистики зобов'язаний перед складанням зведеного звіту по апарату прокуратури області чи відповідного регіону перевірити за книгами обліку достовірність показників поданого звіту управління чи відділу. Такий же порядок подання звітів поширюється на управління і відділи Генеральної прокуратури України.
4. Міські, районні, міжрайонні та прирівняні до них прокурори перед поданням звіту до прокуратури вищого рівня зобов'язані перевірити достовірність і повноту всіх показників, відображених у звіті.
5. Звіт за формою П про роботу прокурора складається в 2-х примірниках і підписується особисто прокурором, який відповідає за достовірність і повноту відображених у звіті показників.
Міські, районні, міжрайонні та прирівняні до них прокурори подають звіт за формою П у відповідні структурні підрозділи прокуратур Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя та прирівняних до них прокуратур для перевірки разом із книгами обліку виконаної роботи.
6. Звіт подається без супровідного листа за винятком, коли у супровідному листі потрібно дати необхідні пояснення.
7. Прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також інші прирівняні до них прокурори зобов'язані організувати у відділах та управліннях перевірку достовірності відображення у звітах показників та правильність їх заповнення. Кожний перевірений і завізований в управліннях і відділах звіт передається старшому помічнику прокурора з питань статистики, який зобов'язаний перевірити контрольні і логічні рівності показників звіту.
Старші помічники прокурорів з питань статистики на підставі звітів підпорядкованих прокуратур складають зведені звіти по області чи відповідному регіону. У ці звіти вони включають дані звіту по апарату.
8. Зведені звіти перед їх підписанням візують начальники відділів і управлінь (помічники, старші помічники прокурорів), які відповідають за певну галузь роботи.
Начальники управлінь і відділів (помічники, старші помічники прокурорів) зобов'язані контролювати достовірність звітних даних у підвідомчих галузях діяльності, вживати заходів щодо усунення викривлень звітності і несуть за це відповідальність.
9. Зведені звіти про роботу прокурора по області та відповідному регіону підписують особисто прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також інші прирівняні до них прокурори. Після підписання зведеного звіту в Генеральній прокуратурі України звіти не коригуються.
10. Звіти складаються тільки на встановлених Генеральною прокуратурою України бланках.
Якщо показник звітності відсутній, то у відповідній графоклітці проставляється "0" - нуль або робиться прочерк.
При складанні звіту необхідно дотримуватись контрольних рівностей чисел, наведених на бланках форми звіту та у цій Інструкції. Якщо у звіті допущено відхилення від рекомендованих контрольних рівностей показників, то це необхідно пояснити на полях звіту чи в окремій довідці.
11. Транспортні прокурори подають свої звіти за формою П прокурору вищого рівня у строки, встановлені відповідно для районних і обласних прокуратур.
Транспортні прокурори, що діють на правах обласних, у зведені звіти включають показники про роботу апарату і представляють їх до Генеральної прокуратури України.
12. Відділ статистики Генеральної прокуратури України на підставі звітів прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також інших прирівняних до них прокурорів складає зведений звіт за формою П про роботу прокурора в цілому по Україні, включаючи до нього показники звіту по апарату Генеральної прокуратури України. Копія зведеного звіту надсилається Мінстату України для відома.
Крім того, відділ статистики складає окремо зведений звіт про роботу транспортних прокурорів.
13. Звіти про роботу прокурора за формою П з додатком реєструються, копіюються, надсилаються та зберігаються відповідно до чинних правил діловодства.
ТЕРМІНИ ПОДАННЯ ЗВІТНОСТІ
14. Звіти повинні подаватися до встановленого терміну. Датою подання звіту вважається дата надходження його прокурору вищого рівня.
Відповідальність за своєчасне подання звітності покладається особисто на прокурорів, які підписали статистичні звіти.
15. Прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міста Севастополя, транспортні прокурори (на правах обласних) за відсутністю можливості своєчасно подати зведений звіт за формою П про роботу прокурора з додатком та звіт за формою П по апарату надсилають їх до Генеральної прокуратури України у визначений термін фельдзв'язком.
16. Звіти за формою П прокурору вищого рівня подають після звітного періоду до таких чисел: міські, районні, міжрайонні, а також інші прирівняні до них прокурори, які не мають підпорядкованих органів - до 5 числа; прокурори міст, які мають підпорядковані органи - до 7 числа; прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також інші прирівняні до них прокурори - до 15 числа.
17. Прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також прирівняні до них прокурори разом із зведеним звітом про роботу прокурора подають до Генеральної прокуратури України звіт за формою П по апарату.
18. Додаток до звіту за формою П про роботу прокурора надсилають до Генеральної прокуратури України прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, а також військові прокурори регіонів, ЧФ і ВМС України до 15 числа після звітного періоду.
Розділ 1. ЗАГАЛЬНИЙ НАГЛЯД
19. Розділ 1 містить показники роботи прокурорів з питань нагляду за додержанням законів про соціально-економічні, політичні права і свободи громадян, міжнаціональні відносини, а також законів, що регулюють економічні відносини, про охорону навколишнього природного середовища, про адміністративні правопорушення, про відповідальність за порушення митних правил і контрабанду, про державний кордон, з питань нагляду за додержанням законів на транспорті, про охорону прав неповнолітніх та з інших галузей законодавства.
20. Роботу з питань нагляду за додержанням і правильним застосуванням законів органами виконавчої влади, представницькими органами та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, посадовими особами та громадянами вимог Конституції України та чинного законодавства відображають в цьому розділі звіту за її кінцевим результатом, тобто після одержання повідомлення про розгляд протестів, приписів і подань з вжиттям заходів до усунення правопорушень, про притягнення до відповідальності винних осіб, винесення постанови про порушення кримінальної справи.
Розділ 1 "Загальний нагляд" сформовано таким чином, що в рядку 1 показуються всі дані про роботу прокурора з питань нагляду за додержанням законів і про прийняті заходи щодо усунення виявлених правопорушень.
Ці дані розшифровуються таким чином:
у таблиці А - за галузями законодавства;
у таблиці Б - за органами, організаціями та підприємствами;
у таблиці В - за видами транспорту;
у таблиці Г - за органами, які здійснюють соціальний захист і профілактику правопорушень серед неповнолітніх;
у таблиці Д - за окремими сферами економіки;
у таблиці Е вміщені дані про нагляд за виконанням Закону України "Про боротьбу з корупцією".
21. У таблицях А і Б повністю розшифровуються загальні дані про виконану роботу в порядку загального нагляду, які містяться у рядку 1, а тому сума чисел у рядках 2, 7, 8, 15 - 18, 20, 21 у таблиці А повинна дорівнювати числам першого рядка. Сума чисел у рядках 22 - 28, 30 - 33 у таблиці Б також повинна дорівнювати числам у рядку 1 таблиці А.
У таблиці В виділяються показники роботи прокурора з питань нагляду за додержанням законів за видами транспорту.
Сума чисел у рядках 34 - 38 таблиці В не вимагає рівності числам у рядку 1 таблиці А, але ця сума чисел не повинна перевищувати чисел у рядку 1, а також суми даних у рядках 22 - 28, 30 - 33 таблиці Б.
22. У графах 1 - 7 враховуються виявлені порушення закону і форми прокурорського реагування на них.
23. У графі 1 відображається кількість виявлених при перевірках порушень закону.
За галузями законодавства виявлені порушення відображають незалежно від теми, за якою проводилась перевірка. При цьому не повинно допускатись як звуженого, так і розширеного тлумачення кількості правопорушень. За загальним правилом кількість виявлених прокурором порушень закону визначається числом порушених статей нормативного акта. Але коли встановлено неправомірне притягнення декількох громадян до адміністративної відповідальності, однотипне порушення інших законних прав громадян, то кількість облікованих порушень законодавства має дорівнювати числу осіб, стосовно яких допущені ці порушення.
Якщо порушення закону допущено стосовно всього колективу, то таке порушення враховується як одне. Якщо при повторній перевірці будуть встановлені ті ж самі порушення, то вони відображаються у звіті як самостійні.
При виявленні правопорушення, що триває (про власність, про підприємництво, про приватизацію і т. ін.), у кожному конкретному випадку враховують одне порушення відповідного законодавства.
24. У графі 2 відображається кількість задоволених протестів у звітному періоді, тобто ті протести, за якими незаконні правові акти були скасовані або приведені у відповідність до закону.
У графі 3 слід вказувати кількість відхилених і залишених без розгляду протестів. Заяви прокурора до суду за відхиленими чи залишеними без розгляду протестами повинні відображатися у розділі 4 таблиці В у рядках 11 і 13.
25. У графу 4 включають дані тільки за розглянутими приписами і поданнями, за якими вжиті заходи до усунення порушень закону.
26. У графі 5 відображається кількість осіб, яких притягнуто за постановами народних суддів до адміністративної відповідальності за нерозгляд приписів і подань чи невжиття по них заходів (ст. 185-6 АК України).
27. У графі 6 враховують кількість осіб, яких за вимогами прокурора притягнуто до дисциплінарної, адміністративної та матеріальної відповідальності за виявленими прокурором правопорушеннями. Показники цієї графи повинні підтверджуватися відповідними документами (копіями наказів, постанов, розпоряджень тощо).
28. У графі 7 вказують кількість порушених прокурором кримінальних справ за матеріалами перевірок з питань загального нагляду. У цій графі враховують тільки справи за злочинами, щодо яких складено документи первинного обліку злочинів і вони поставлені на облік в обліково-реєстраційних підрозділах органів внутрішніх справ.
29. Якщо за наслідками однієї перевірки використані різні форми прокурорського реагування, то вони всі повинні бути враховані у відповідних графах.
Якщо в одному поданні вказано декілька різних за характером порушень закону, які виявлені прокурором, то подання відображається у графі 4 в одному з рядків з основного питання, а всі виявлені порушення розносяться у відповідних рядках у графі 1.
Таблиця А. За галузями законодавства
30. У рядку 1 відображаються всі дані про роботу прокурора з питань загального нагляду.
Ці показники розшифровуються у наступних рядках.
31. У рядок 2 вносяться цифрові показники роботи прокурора щодо здійснення нагляду за додержанням законів про конституційні права і свободи громадян.
Зокрема, в цьому рядку відображаються дані нагляду за додержанням законів про працю та зайнятість населення, охорону здоров'я і соціальний захист громадян, житло та соціальні, політичні і особисті права громадян.
З цього рядка виділяються в рядках 3 - 6 показники роботи прокурора з питань нагляду за додержанням законів про найважливіші конституційні права і свободи громадян. Перелічені в рядках 3 - 6 конституційні права і свободи громадян не є вичерпними. Тому у всіх графах сума даних у рядках 3 - 6 не повинна перевищувати відповідних даних у рядку 2.
32. У рядку 3 відображаються показники щодо нагляду за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
У рядку 4 показуються дані про проведену роботу та її результати з питань нагляду за додержанням законів, спрямованих на охорону здоров'я, пенсійне забезпечення, статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, соціальний захист інвалідів, попередження захворювання на СНІД і соціальний захист населення від нього.
33. У рядку 5 враховують роботу з питань нагляду за додержанням вимог Житлового кодексу України.
34. У рядку 6 слід відображати роботу, яка стосується нагляду за додержанням законів, що регламентують політичні права і свободи громадян (свободу совісті, слова, друку, зборів, мітингів, вуличних походів, демонстрацій, об'єднання в політичні партії, профспілкові та інші громадські організації).
35. У рядку 7 відображаються показники роботи прокурора з питань нагляду за додержанням закону про міжнаціональні відносини, міграцію і культи, зокрема Законів України "Про національні меншини", "Про свободу совісті та релігійні організації", "Про біженців", "Про правовий статус іноземців" та інших.
36. У рядку 8 враховуються цифрові показники роботи та її результати, що стосуються здійснення нагляду за додержанням законів у сфері економічних відносин. Цей рядок містить узагальнені дані про виконану роботу з питань нагляду за додержанням законів про власність, підприємництво, податки, фінанси і ціноутворення, зовнішньоекономічну діяльність, аграрну реформу та інших.
Показники рядків 9 - 14 є складовими показників у рядку 8 і несуть у собі інформацію про конкретні напрями прокурорського нагляду за додержанням законів у сфері економічних відносин. У всіх графах сума чисел у рядках 9 - 14 не повинна перевищувати відповідних чисел у рядку 8.
37. У рядку 9 відображають результати роботи з питань нагляду за додержанням законів про державну власність.
У цьому рядку транспортні прокурори також враховують результати роботи щодо нагляду за додержанням законодавства з питань власності.
38. У рядку 10 показується робота щодо нагляду за додержанням законів про підприємництво, підприємства, оренду, господарські товариства, про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності, про цінні папери біржі та про кооперацію.
39. У рядку 11 враховується робота з питань нагляду за додержанням законів про систему оподаткування, податки з громадян і осіб без громадянства, про акцизний збір, податок на добавлену вартість, про оподаткування доходів підприємств та організацій, державну податкову службу.
40. У рядку 12 відображається робота щодо нагляду за додержанням законів про банки і банківську діяльність, ціни та ціноутворення.
41. У рядку 13 відображають роботу з питань нагляду за додержанням законів про зовнішньоекономічну діяльність.
42. У рядку 14 вказуються дані про роботу, яка стосується нагляду за додержанням законів про пріоритетність соціального розвитку села та агропромислового комплексу, про селянське (фермерське) господарство, про колективне сільськогосподарське підприємство та з питань землекористування.
43. У рядку 15 відображаються результати роботи прокурора з питань нагляду за додержанням Законів "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про охорону атмосферного повітря", Земельного кодексу України, Лісового кодексу України та інших.
44. У рядку 16 вказуються дані про роботу прокурора з питань нагляду за додержанням законодавства про відповідальність за порушення митних правил і контрабанду.
У рядку 17 відображають показники роботи щодо здійснення нагляду за виконанням Закону України "Про державний кордон України".
45. У рядку 18 вказуються дані про виконану прокурором роботу щодо здійснення нагляду за додержанням законів про охорону прав неповнолітніх, а з них у рядку 19 - з питань нагляду за додержанням законів про опіку і піклування.
У рядку 20 відображаються показники про безпеку руху та експлуатацію транспорту, наприклад, за додержанням Законів "Про транспорт", "Про залізничний транспорт", а також Повітряного кодексу України та інших законодавчих актів із вказаного питання.
46. У рядку 21 відображаються результати роботи прокурора щодо нагляду за додержанням законів з усіх інших галузей законодавства, не перелічених у попередніх рядках. Зокрема, нагляду за додержанням законодавства про адміністративні правопорушення.
Таблиця Б. За органами, організаціями та підприємствами
47. У таблиці Б показники роботи прокурора з питань загального нагляду розшифровуються за органами, організаціями та підприємствами. При цьому дані про результати прокурорського реагування відмічаються у відповідних рядках за тими органами, де ці порушення були виявлені.
Графи 5, 6 і 7 заповнюються із врахуванням органу, в якому працює особа, притягнута до відповідальності, чи в яких органах виявлені порушення закону, у зв'язку з чим прокурором порушено кримінальну справу.
48. У рядку 22 показуються результати прокурорського реагування за виявленими порушеннями закону в діяльності центральних органів виконавчої влади, зокрема Кабінеті Міністрів України, міністерствах, державних комітетах, відомствах, а в рядку 23 - виявлених у Верховній Раді та Уряді Автономної Республіки Крим.
49. У рядку 24 відображаються показники, що відносяться до нагляду за законністю рішень та розпоряджень, прийнятих обласними радами, їх постійними комісіями та посадовими особами.
50. У рядку 25 відображаються показники про результати нагляду за законністю рішень і розпоряджень, прийнятих міськими, районними, сільськими і селищними радами та їх виконкомами.
51. У рядку 26 відображаються показники нагляду за законністю рішень і розпоряджень, прийнятих головами місцевих державних адміністрацій в областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах міст Києва, Севастополя, а також іншими органами місцевої державної адміністрації.
52. У рядку 27 враховуються результати роботи з питань нагляду за додержанням і правильним застосуванням законів у діяльності органів позавідомчого контролю. При цьому мають на увазі такі органи позавідомчого контролю, як органи Міністерства фінансів, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства охорони здоров'я, Міністерства сільського господарства і продовольства, Міністерства лісового господарства, Міністерства статистики, Державного митного комітету, Держстандарту, Міністерства охорони навколишнього природного середовища і радіаційної безпеки та інші.
Крім того, в цьому рядку враховуються також відомості про результати проведеної прокурорами роботи з питань нагляду за виконанням законів органами і посадовими особами, які здійснюють контроль за додержанням законодавства про адміністративні правопорушення. Якщо порушення законів про адміністративні правопорушення виявлені прокурором безпосередньо в діяльності осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, в органах або в діях службових осіб, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення (ст. 213, 255 Кодексу про адміністративні правопорушення), то результати такої роботи необхідно показувати в рядку 28.
Перелік посадових осіб, які мають право розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення і накладати стягнення, указано у статті 222 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У рядку 29 виділяються з рядка 28 дані про виявлені правопорушення в діяльності посадових осіб органів внутрішніх справ, які уповноважені складати протоколи та розглядати справи про адміністративні правопорушення.
53. У рядку 30 відображаються показники роботи з питань нагляду за додержанням законів у діяльності політичних партій, рухів, добровільних товариств, профспілкових організацій, інших громадських формувань.
54. У рядку 31 показуються дані з питань нагляду за додержанням законів у діяльності спільних підприємств, якими є підприємства, засновані на базі об'єднання майна різних власників (змішана форма власності) і спільні підприємства за участю суб'єктів господарської діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності, які зареєстровані в Україні і мають постійне місце знаходження на її території.
У рядку 32 відображається стан прокурорського нагляду на об'єктах, залучених до виконання оборонних програм.
55. У рядку 33 відображаються показники роботи з питань нагляду за додержанням і правильним застосуванням законів у діяльності інших органів, організацій, установ та підприємств, тобто не обумовлених в рядках 22 - 28, 30 - 32.
Таблиця В. На транспорті
56. У рядках 34 - 37 відображаються результати роботи щодо здійснення нагляду за додержанням законів на підприємствах і в організаціях залізничного, водного (річкового, морського), повітряного та автомобільного транспорту. У рядку 38 враховують дані про роботу з питань нагляду за додержанням законів на підприємствах і в організаціях, які експлуатують трубопровідний транспорт. Сума чисел у рядках 34 - 38 у графах 1 - 7 не повинна перевищувати число в рядку 1 у відповідних графах таблиці А.
57. У цій же таблиці враховуються всі порушення закону і вжиті заходи прокурорського реагування з питань додержання та правильного застосування законодавства про адміністративні правопорушення в зазначених сферах нагляду.
Таблиця Г. В органах, які здійснюють соціальний захист і профілактику правопорушень серед неповнолітніх
58. У рядках 39 - 41 відображаються дані про роботу прокурора з питань нагляду за додержанням законів про охорону прав неповнолітніх безпосередньо в органах: служби у справах неповнолітніх (рядок 39); кримінальній міліції у справах неповнолітніх (рядок 40); в органах освіти (рядок 41), у тому числі у спеціальних навчально-виховних закладах Міністерства освіти України - загальноосвітніх школах (спецшколах), професійних училищах соціальної реабілітації для дітей та підлітків, які потребують особистих умов виховання. Сума чисел у рядках 39 - 41 таблиці Г не може перевищувати чисел у рядку 18 таблиці А у відповідних графах, оскільки в рядку 18 відображаються всі прокурорські дії з питань нагляду за додержанням законодавства про охорону прав неповнолітніх. Відомості у таблиці Г відображаються тільки в тих випадках, коли порушення законів і заходи реагування відносились до законодавства щодо неповнолітніх.
Таблиця Д. У окремих сферах економіки
59. У таблиці Д у рядках 43 - 46 відображаються показники роботи прокурора з питань нагляду за додержанням і правильним застосуванням законів у окремих сферах економіки.
У рядку 43 відображаються показники роботи з питань нагляду за додержанням банківського та кредитно-фінансового законодавства центральними, регіональними, місцевими органами, організаціями та іншими установами Міністерства фінансів України, на які покладено обов'язки щодо формування і виконання державного та місцевих бюджетів, а також кредитними спілками та їх відділеннями, страховими компаніями, незалежно від форм власності, організаціями та установами національних і міжнародних комерційних банків, включаючи їх структурні підрозділи (розрахункові центри, обмінні пункти тощо).
У рядку 44 вказуються результати роботи з питань нагляду за додержанням законів у сфері приватизації, зокрема у Фонді державного майна України, його регіональних відділеннях і представництвах, підприємствах і організаціях, що приватизуються, а також в організаціях - посередниках, які займаються організацією конкурсів та аукціонів і забезпечують обіг приватизаційних паперів.
У рядку 45 відображаються дані роботи щодо нагляду за додержанням законів у аграрно-промисловому комплексі, зокрема на підприємствах, в установах, організаціях, фермерських господарствах та громадянами-підприємцями, незалежно від форм власності, що займаються виробництвом і переробкою сільськогосподарської продукції, а також забезпеченням сільських товаровиробників сільськогосподарською технологією, технікою й устаткуванням, добривами та засобами захисту рослин і підвищенням врожайності сільськогосподарських культур.
У рядку 46 показуються дані про роботу прокурора з питань нагляду за додержанням законів у паливно-енергетичному комплексі, зокрема на підприємствах системи Держкомнафтогазу, Міністерств вугільної промисловості, енергетики і електрифікації та в інших структурах, незалежно від форм власності, діяльність яких пов'язана із закупівлею, переробкою, зберіганням та реалізацією паливно-енергетичних ресурсів.
Таблиця Е. З питань нагляду за виконанням Закону України "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР )
60. У таблиці Е в рядках 47 - 49 відображається робота прокурора з питань нагляду за виконанням законів у сфері боротьби з корупцією.
Таблиця Ж. Результати розслідування кримінальних справ, порушених за матеріалами перевірок загального нагляду
61. У таблиці Ж у рядках 50 - 52, 56 - 61 відображаються результати розслідування, тобто направлення до суду або закриття відповідними органами прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки кримінальних справ, які були порушені органами прокуратури за матеріалами загальнонаглядових перевірок.
У рядках 53 - 55 показується кількість обвинувачених за направленими до суду справами, які були порушені органами прокуратури за матеріалами перевірок при здійсненні загального нагляду і розслідуваних відповідно органами прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки.
62. У графі 1 цієї таблиці відображається загальна кількість розслідуваних у звітному періоді кримінальних справ, які були порушені органами прокуратури за матеріалами перевірок загального нагляду як у поточному році, так і в минулі роки.
У графі 2, виділяються з графи 1, дані про результати розслідування таких кримінальних справ, які були порушені тільки у звітному періоді, тобто в поточному році (з рядка 1 графи 7 таблиці А).
Таблиця З. Відшкодування матеріальних збитків
63. У рядках 62, 64 відображаються реально відшкодовані за наслідками перевірок, здійснених у порядку загального нагляду, матеріальні збитки, завдані державним органам, підприємствам, установам та організаціям. У рядку 62 у гривнях (гроші країн СНД переводяться у гривні по курсу на момент прийняття рішення), а в рядку 63 - в іноземній валюті (долари США, німецькі марки та ін.).
У рядках 63 і 65 виділяються суми відповідно у гривнях і в іноземній валюті, відшкодованих збитків, заподіяних корупційними діями, тобто збитки, заподіяні державі, підприємству, установі, організації незаконним використанням приміщень, засобів транспорту і зв'язку, іншого державного майна або коштів (ст. 13 Закону України "Про боротьбу з корупцією").
У рядках 62 - 65 суми відшкодувань можуть відображатись лише на підставі відповідних документів (копій прибуткових ордерів, квитанцій, рахунків, довідок тощо), які підтверджують факт реального відшкодування збитків. У цій таблиці не враховуються суми збитків, відшкодовані за позовами прокурорів.
У рядках цієї таблиці також не повинні відображатися суми, які добровільно відшкодовані відповідачами за позовами прокурорів, у зв'язку з чим справа була закрита судом. Суми збитків, які відшкодовані за позовами прокурорів, у тому числі добровільно, відображаються лише у розділі 4 цього звіту.
Таблиця I. Протести на постанови суддів у справах про адміністративні правопорушення
64. У таблиці 1 у рядках 66 і 67 враховують відповідно задоволені чи відхилені судом протести прокурора, які були внесені на постанови суддів у справах про адміністративні правопорушення. Ці показники не повинні дублюватись в інших таблицях розділу 1, зокрема в рядках 1 і 28.
Розділ 2. НАГЛЯД ЗА ДОДЕРЖАННЯМ ЗАКОНІВ ОРГАНАМИ, ЩО ВЕДУТЬ БОРОТЬБУ ІЗ ЗЛОЧИННІСТЮ
65. Розділ 2 складається з трьох таблиць, у яких відображаються основні дані нагляду за додержанням законів органами дізнання і попереднього слідства. Указані в таблицях показники містять інформацію про ефективність і результативність прокурорського нагляду, стан законності при провадженні дізнання та слідства.
У самостійній таблиці виділені показники про нагляд за додержанням законності в діяльності органів внутрішніх справ, служби безпеки, митних установ та прикордонних військ у стадії слідства та дізнання.
Показники розділу 2 про порушення кримінальних справ, скасування безпідставних постанов за кримінальними справами, внесення подань і інші дії прокурора при здійсненні нагляду за додержанням законів органами, що ведуть боротьбу із злочинністю, враховуються у звіті прокурора того рівня, який прийняв указані рішення. Якщо прокурор прийняв рішення, яке обліковується статистичними картками обліку злочинів і результатів їх розслідування, то у цьому випадку прокурор зобов'язаний заповнити та підписати необхідні обліково-реєстраційні документи і направити їх для обліку.
Таблиця А. Нагляд за законністю порушення, закриття справ, зупинення слідства і дізнання
66. У таблиці А передбачено 8 граф. Графа 1 є підсумковою. У графах 2 - 7 враховуються показники щодо вжитих прокурором заходів реагування за справами слідчих прокуратури, органів внутрішніх справ, органів дізнання МВС, а також органів служби безпеки, митних установ і прикордонних військ. З графи 1 виділяються у графі 8 дані у справах щодо неповнолітніх. У рядках 1 - 16 сума чисел у графах 2 - 7 повинна дорівнювати числам у графі 1.
67. У рядку 1 відображаються дані про порушені прокурором у звітному періоді кримінальні справи. У цей рядок включаються також справи, які були порушені прокурором за результатами проведених у порядку загального нагляду перевірок.
У графі 1 відображається загальна кількість порушених прокурором кримінальних справ. Ці справи розподіляються у графах 2 - 7 залежно від того, якому органу направив прокурор порушену кримінальну справу для провадження попереднього слідства чи дізнання.
Якщо прокурор порушив кримінальну справу і прийняв її до свого провадження, то таку справу необхідно показати у графі 2.
Кримінальні справи, порушені слідчими прокуратури, повинні відображатися тільки у звіті про роботу органів слідства та дізнання (ф. N 1СЛ).
68. У рядку 2 відображається кількість перевірених матеріалів про відмову в порушенні кримінальної справи.
69. У рядку 3 відображаються показники про кількість порушених прокурором кримінальних справ за ст. 100 КПК України, тобто після скасування безпідставних постанов слідчого або органу дізнання про відмову в порушенні справи. Ці справи враховуються у тому звітному періоді, в якому прокурор скасував постанову про відмову в порушенні справи з одночасним порушенням кримінальної справи. Дані рядка 3 показуються з рядка 2.
У рядку 3 графи 1 показується загальна кількість скасованих постанов про відмову в порушенні кримінальної справи з одночасним її порушенням, а у графах 2 - 7 ці справи розподіляються залежно від того, який орган безпідставно відмовив у порушенні кримінальної справи. У графі 1 число в рядку 3 не повинно перевищувати число в рядку 1.
Показники про кількість скасованих прокурором постанов про відмову в порушенні справи з одночасним порушенням кримінальної справи не можуть бути меншими порівняно з одноіменними показниками у звітності про розгляд заяв і повідомлень про злочини. Це пояснюється тим, що у даному розділі необхідно вказувати порушені прокурором кримінальні справи за всіма скасованими постановами про відмову в їх порушенні, а у звітності за формою N 2Є - тільки скасування безпідставних постанов по заявах і повідомленнях про злочини.
Якщо кримінальну справу порушив чи скасував постанову про відмову в порушенні справи з одночасним порушенням кримінальної справи прокурор вищого рівня, то він включає ці дані у звіт по апарату прокуратури республіки, області чи відповідного регіону. Статистичну картку на виявлений злочин за формою N 1 зобов'язаний заповнити, підписати і направити у відповідний район для обліку прокурор, який порушив кримінальну справу.
У рядках 4 і 5 відповідно вказуються з рядка 3 дані про кількість направлених до суду справ або закритих у звітному періоді за відсутністю події або складу злочину з числа тих справ, які були порушені з одночасним скасуванням постанов про відмову в їх порушенні.
70. У рядку 6 відображається кількість скасованих прокурором постанов про порушення кримінальних справ, які були винесені слідчими прокуратури (графа 2), слідчими МВС (графа 3), органами дізнання МВС (графа 4), органами служби безпеки (графа 5), органами митних установ (графа 6), прикордонних військ (графа 7), а в рядку 7 кількість закритих прокурорами справ, порушених без законних приводів і підстав, якщо по них були проведені слідчі дії.
Показники у рядках 6 і 7 можуть розглядатися як свідчення про кількість безпідставно порушених кримінальних справ.
71. У рядку 8 графи 1 обліковується загальна кількість скасованих прокурором постанов про закриття кримінальних справ та відновлення по них провадження з розподілом їх у графах 2 - 7 залежно від органів, за справами яких прийнято це рішення.
72. У рядку 9 відображається кількість скасованих постанов про зупинення кримінальних справ та поновлення по них провадження.
Дані у рядках 8 і 9 вказуються незалежно від повторності перевірки одних і тих же справ та скасування по них відповідних постанов.
73. У рядку 10 відображається кількість справ, по яких прокурором продовжено строк попереднього слідства відповідно до ст. 120 КПК України, а у рядку 11 виділяються справи, по яких строк попереднього слідства продовжено районним, міським та прирівняним до них прокурором.
74. У рядку 12 вказується кількість справ, по яких прокурором при здійсненні нагляду в процесі дізнання чи попереднього слідства дані письмові вказівки в порядку, передбаченому статтями 227, 229 КПК України. Підставою для відображення даного показника в таблиці А у рядку 12 є копія письмових вказівок, яка приєднана до наглядового провадження у справі. Кожна така справа, незалежно від кількості даних по ній прокурором письмових вказівок, вказується тільки один раз. Вказівки, які є у постановах прокурорів про скасування постанов про закриття кримінальних справ та зупинення попереднього слідства і дізнання (рядки 8, 9), не можуть включатися в число письмових вказівок, які обліковуються у рядку 12. Дані в рядках 6 - 9 у графах 2 - 7 відображають залежно від того, постанову якого органу скасував прокурор, у рядках 10, 11 і 12 у графах 2 - 7 залежно від того, який орган розслідував справу, по якій прокурор продовжив строки попереднього слідства чи дав письмову вказівку.
75. У рядку 13 відображається кількість обвинувачених, яких згідно зі статтею 205 КПК України з санкції прокурора чи його заступника поміщено у відповідну медичну установу для провадження стаціонарної судово-медичної чи судово-психіатричної експертиз.
У рядку 14 вказується кількість обвинувачених, яких згідно зі статтею 147 КПК України з санкції прокурора чи його заступника відсторонено від посади.
У рядку 15 відображається кількість даних прокурором санкцій на обшук. Ці дані розподіляються відповідно у графах 2 - 7 залежно від того, у провадженні якого органу перебувала кримінальна справа на момент, коли прокурором дана санкція на обшук.
У рядках 13 - 15 обліковуються не справи, а кількість даних прокурором санкцій.
У рядку 16 показується кількість обшуків, зроблених без санкції прокурора, але з наступним повідомленням прокурора про зроблений обшук та його результати (ч. 4 ст. 177 КПК).
76. У рядку 17 в графі 1 показується загальна кількість матеріалів, за якими прокурором, заступником, помічниками прокурорів, слідчими прокуратури при перевірці матеріалів винесені постанови про відмову в порушенні кримінальної справи. У рядку 18 враховується кількість матеріалів, за якими слідчими прокуратури відмовлено в порушенні кримінальної справи. Число в рядку 18 не може перевищувати числа в рядку 17.
Таблиця Б. Нагляд за додержанням законності в діяльності органів внутрішніх справ, служби безпеки, митних установ, прикордонних військ у стадії слідства та дізнання
77. У таблиці Б враховують виконану прокурором роботу з питань нагляду за додержанням законності в діяльності органів внутрішніх справ, служби безпеки, митних установ, прикордонних військ у стадії слідства та дізнання. Таблиця Б складається з 7 граф.
У графі 1 показується загальна кількість актів прокурорського реагування на виявлені порушення законів у діяльності органів внутрішніх справ, служби безпеки, митних установ, прикордонних військ. У кожному рядку сума даних у графах 2, 4, 5 не повинна перевищувати чисел у графі 1.
78. У графі 2 відображаються результати реагування прокурора на виявлені порушення законів при провадженні слідства та дізнання, а в графі 3 показуються, у тому числі, у зв'язку з застосуванням незаконних методів розслідування. У графі 4 враховуються дані про акти прокурорського реагування на порушення законності при обліку злочинів.
У графі 5 відображаються показники про заходи реагування прокурора на порушення закону при проведенні оперативно-розшукових заходів. З цієї графи виділяються у графі 6 показники про реагування на порушення закону при застосуванні технічних засобів. При обліку показників у графах 5 і 6 слід керуватися Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність" від 18.02.92 р.
79. У рядках 1 - 4 відображається кількість розглянутих подань з числа внесених прокурором з вжиттям заходів до усунення порушень законів у діяльності відповідних органів у стадії дізнання і попереднього слідства.
80. У рядках 5 - 8 відображається кількість працівників відповідних органів, які за постановами та поданнями прокурора притягнуті до дисциплінарної відповідальності за порушення законності.
У цих рядках враховуються тільки ті працівники відповідних органів, щодо яких видані накази про притягнення їх за порушення законності до дисциплінарної відповідальності.
81. У рядках 9 - 12 відображається кількість співробітників органів внутрішніх справ, служби безпеки, митних установ, прикордонних військ, притягнутих до кримінальної відповідальності за злочини по службі за направленими до суду кримінальними справами за статтями Кримінального кодексу як про посадові злочини, так і за злочини, пов'язані з виконанням службових обов'язків чи використанням службових повноважень.
При цьому, в рядках 5 - 12 не повинні враховуватись співробітники вказаних органів, які покарані в дисциплінарному порядку або притягнуті за направленими до суду справами до кримінальної відповідальності за порушення законності у слідчих ізоляторах, ВТК і тюрмах, виховно-трудових колоніях, інспекціях виправних робіт, ЛТП, психіатричних лікарнях з суворим та посиленим наглядом, ізоляторах тимчасового утримання прикордонних військ, спеціальних приміщеннях прикордонних військ, у приймальниках-розподільниках для неповнолітніх, оскільки такі співробітники органів повинні обліковуватись окремо у відповідних рядках таблиці А розділу 5 цього звіту.
У рядках 9 - 12 не повинні враховуватись випадки притягнення працівників указаних органів до кримінальної відповідальності за злочини, які безпосередньо не пов'язані з виконанням ними своїх службових обов'язків, наприклад, скоєння ДТП та інші.
82. У рядку 13 у графі 1 відображають кількість виявлених при перевірках, а також під час розслідування кримінальних справ і поставлених на облік раніше відомих, але не зареєстрованих органами внутрішніх справ злочинів.
Поставленим на облік визнається злочин після реєстрації його в журналі обліку, направлення до обліково-реєстраційного підрозділу органів внутрішніх справ статистичної картки за формою N 1 на зареєстрований злочин і обліку цієї картки в інформаційному бюро.
Під поняттям "раніше відомі злочини" слід мати на увазі ті злочини, про які стало відомо органам внутрішніх справ (надходили заяви, повідомлення чи сигнали), але самі злочини з різних причин залишились незареєстрованими у зв'язку з необгрунтованою відмовою в порушенні кримінальної справи, безпідставним закриттям справи за відсутністю події чи складу злочину, коли облікова картка за формою N 1 не була направлена до інформаційного бюро або щодо заяви чи повідомлення про злочин не прийнято рішення і т. ін.
Ці обставини у свою чергу можуть бути результатом неправильної оцінки події, недбалості або свідомої діяльності, направленої на укриття злочину від реєстрації та обліку. Тому, в рядку 13 відображають дані про всі виявлені та поставлені на облік злочини, які з вищезгаданих причин раніше не були зареєстровані та поставлені на облік органами внутрішніх справ. Однак ці дані не можуть однозначно розглядатися як дані про умисне укриття від обліку злочинів. З метою з'ясування конкретних причин, з яких ці злочини своєчасно не були поставлені на облік, необхідні спеціальні перевірки.
Якщо враховані в рядку 13 злочини в подальшому (у межах звітного періоду) будуть зняті з обліку в інформаційному бюро у зв'язку з закриттям кримінальної справи за відсутністю події чи складу злочину, то в таких випадках необхідно внести відповідні коригування в дані, відображені в цьому рядку.
Таблиця В. Нагляд за законністю арештів і затримань осіб
83. У таблиці В дані про санкції прокурора на арешти, затримання, а також показники про звільнення осіб показують у трьох графах: всього (графа 1), у тому числі за справами органів служби безпеки (графа 2) і у тому числі з графи 1 щодо неповнолітніх (графа 3).
84. У рядку 1 відображається кількість обвинувачених та підозрюваних, стосовно яких прокурором дана санкція про взяття їх під варту згідно зі статтями 155, 148 КПК України як запобіжний захід за кримінальною справою, яка перебуває у провадженні слідчого чи органу дізнання, а в рядку 2 - зокрема стосовно обвинувачених згідно зі статтею 138 КПК України при оголошенні їх розшуку. У рядку 2 показують кількість осіб, які у звітному періоді не були ще затримані. Якщо обвинуваченого за звітний період було розшукано і затримано, то у цьому випадку його показують тільки в рядку 1.
У рядках 1 і 2 не враховуються санкції військових прокурорів за справами, підслідних військовим слідчим, а також стосовно засуджених, що вчинили новий злочин у місцях позбавлення волі при відбутті покарання за вироком суду.
У рядку 3 обліковуються з рядка 1 у тому числі санкції прокурора про взяття під варту за вчинення корупційних діянь. Ці дані необхідно відображати з врахуванням положень Закону України "Про боротьбу з корупцією", зокрема статті 2 цього Закону про те, що суб'єктами корупційних діянь є: а) державні службовці; б) народні депутати України, народні депутати Автономної Республіки Крим, депутати та голови місцевих рад народних депутатів.
85. У рядку 4 вказують кількість осіб, стосовно яких прокурором відмовлено в дачі санкції на арешт.
У рядку 5 відображають кількість осіб, яких було звільнено з-під варти у зв'язку із зміною запобіжного заходу на попередньому слідстві.
86. У рядку 6 відображається загальна кількість осіб, звільнених з-під варти у стадії попереднього слідства та судами, але не з моменту їх фактичного звільнення, а з моменту остаточного прийняття процесуального рішення у справі стосовно підозрюваного, обвинуваченого чи підсудного (закриття справи в процесі слідства чи судом, виправдання згідно з вироком суду або засудження до міри покарання, не пов'язаної з позбавленням волі). Це означає, що коли особа в процесі попереднього слідства чи судового розгляду була звільнена з-під варти за зміною міри запобіжного заходу, а потім справу стосовно неї закрито або винесено виправдувальний вирок, або визначена міра покарання, яка не пов'язана з позбавленням волі, чи з відстрочкою виконання вироку, то ця особа враховується у звіті так: у рядку 5 - з моменту звільнення із зміною міри запобіжного заходу, а у рядку 6 - з моменту прийняття остаточного рішення та за мотивом цього рішення.
Тут також повинні враховуватись особи, які звільнені з-під варти, котрим міра запобіжного заходу у вигляді утримання під вартою була обрана як підозрюваним до пред'явлення обвинувачення.
Введення такого порядку обліку звільнення з-під варти має на меті, по-перше, облікувати число осіб, яких було звільнено з-під варти у зв'язку із зміною міри запобіжного заходу і, по-друге, отримання повної інформації про остаточні мотиви звільнення з-під варти, які свідчать про законність арештів.
У рядку 6 не показують осіб, звільнених з-під варти за закриттям стосовно них справ за ухвалами чи постановами суддів у порядку нагляду.
87. У рядку 7 відображають кількість осіб, звільнених з-під варти у зв'язку з закриттям дізнання чи слідства за всіма підставами, що вказані в законі (ст. 6, 7, 72, 8, 9, 10 і 213 п. 2 КПК України, а в рядку 8 - у тому числі, звільнених з-під варти за реабілітуючих підстав (ст. 6 п. 1, 2, ст. 213 п. 2 КПК України).

................
Перейти до повного тексту